Νέες εκθέσεις από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ταξιδιών και Τουρισμού (WTTC) σε συνεργασία με τη Microsoft υπογραμμίζουν τη μετασχηματιστική δύναμη της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) και τον ρόλο της στο μέλλον της ταξιδιωτικής και τουριστικής βιομηχανίας.
Οι δύο πιο πρόσφατες εκθέσεις που δημοσιεύονται είναι οι τελευταίες μιας σειράς σχετικά με τις επιπτώσεις της Τεχνητής Νοημοσύνης στον κλάδο. Οι εκθέσεις, με τίτλο “Υπεύθυνη τεχνητή νοημοσύνη: Επισκόπηση των κινδύνων, της ασφάλειας και της διαχείρισης της Τεχνητής Νοημοσύνης” και “Τεχνητή Νοημοσύνη: Παγκόσμιες στρατηγικές, πολιτικές & κανονισμοί”, ευελπιστούν να αναδείξουν μια ασφαλή, ηθική και υπεύθυνη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης.
Οι δύο εκθέσεις δόθηκαν στη δημοσιότητα κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ στη Νέα Υόρκη.
Η έκθεση “Υπεύθυνη Τεχνητή Νοημοσύνη (AI)” εξετάζει τους πιθανούς κινδύνους που ενδέχεται να εγκυμονεί η τεχνολογία και παρουσιάζει τους τρόπους με τους οποίους η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να χρησιμοποιηθεί με υπευθυνότητα.
Η άλλη έκθεση εστιάζει στο οικοσύστημα της Τεχνητής Νοημοσύνης σε όλες τις χώρες και στον τρόπο με τον οποίο οι κυβερνήσεις και οι διεθνείς οργανισμοί διαμορφώνουν τη χρήση της.
“Σε ένα ταχέως εξελισσόμενο τοπίο, η Τεχνητή Νοημοσύνη αναδεικνύεται σε καταλύτη θετικών αλλαγών”, δήλωσε η Julia Simpson, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος του WTTC. “Οι γνώσεις που παρέχονται σε αυτές τις εκθέσεις καταδεικνύουν ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν είναι απλώς μια τεχνολογική εξέλιξη -είναι ένα στρατηγικό εργαλείο που μπορεί να εξατομικεύσει τις εμπειρίες των πελατών, να οδηγήσει σε βιώσιμες αλλαγές και να διαμορφώσει το μέλλον των Ταξιδιών και του Τουρισμού”.
“Η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιείται ήδη σε ολόκληρο τον τομέα μας με απίστευτα αποτελέσματα”, συνέχισε η κα. Simpson. Και πρόσθεσε: “Αρκετοί μεγάλοι ξενοδοχειακοί όμιλοι, συμπεριλαμβανομένης της Iberostar, χρησιμοποιούν την AI για την παρακολούθηση και τη μείωση της σπατάλης τροφίμων, η οποία πρόσφατα είχε ως αποτέλεσμα όχι μόνο την εξοικονόμηση κόστους κατά 27%, αλλά και την αποτροπή της απόρριψης χιλιάδων κιλών ανεπιθύμητων τροφίμων σε χωματερές”.
Από την πλευράς της η Julie Shainock, επικεφαλής του τομέα Ταξίδια, Μεταφορές και Logistics της Microsoft, δήλωσε: “Βλέπουμε την AI να αγκαλιάζεται σε ολόκληρο το οικοσύστημα των ταξιδιών, βελτιώνοντας την εμπειρία των πελατών, την εμπειρία των εργαζομένων και οδηγώντας επίσης σε μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στις λειτουργίες, αλλά γνωρίζουμε ότι βρισκόμαστε μόνο στην αρχή του ταξιδιού. Είμαστε ενθουσιασμένοι για το τι επιφυλάσσει το μέλλον, καθώς η τεχνητή νοημοσύνη υιοθετείται ευρύτερα για την αυτοματοποίηση των καθημερινών εργασιών στον τομέα των ταξιδιών και την αξιοποίηση του αληθινού πνεύματος των ταξιδιών, για την ανύψωση της ανθρώπινης εμπειρίας”.
Σύμφωνα με το WTTC, η Tεχνητή Nοημοσύνη έχει τη δύναμη να φέρει επανάσταση στον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων στον τομέα των Ταξιδιών και του Τουρισμού, προσφέροντας τεράστιες ευκαιρίες για ανάπτυξη και καινοτομία.
Και οι δύο εκθέσεις υπογραμμίζουν την επείγουσα ανάγκη για τις επιχειρήσεις στον τομέα των Ταξιδιών και του Τουρισμού να αγκαλιάσουν την AI ως στρατηγική προτεραιότητα, επενδύοντας σε εργαζόμενους με δεξιότητες και προωθώντας τη συνεργασία μεταξύ ανθρώπων και AI.
Όμως, παρά την αυξανόμενη αναγνώριση των δυνατοτήτων της τεχνητής νοημοσύνης από τον κλάδο, εξακολουθούν να υπάρχουν προκλήσεις, όπως η έλλειψη εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού στον τομέα των Ταξιδιών και του Τουρισμού, γεγονός που υπογραμμίζει τη σημασία των προληπτικών μέτρων για την υπέρβαση των εμποδίων στην εφαρμογή της AI.
.
6
Source: money-tourism.gr