Το βιβλίο εντυπώσεων καλεσμένων αποκαλύπτει την αλήθεια για τις φωτογραφίες ξενοδοχείων. Μάθετε πώς οι σωστές εικόνες επηρεάζουν τις κρατήσεις και την ικανοποίηση των επισκεπτών.
Η μακρόχρονη εμπειρία μου στη φωτογράφιση ξενοδοχείων με έχει οδηγήσει να υιοθετήσω μια ιδιαίτερα χρήσιμη συνήθεια: να ξεφυλλίζω το βιβλίο επισκεπτών κάθε καταλύματος, είτε βρίσκομαι εκεί ως επισκέπτης είτε ως επαγγελματικός συνεργάτης. Τα σχόλια που εντοπίζω σε αυτό αποτελούν πολύτιμη πηγή πληροφόρησης και με βοηθούν να αξιολογώ την αποτελεσματικότητα των φωτογραφιών του χώρου – εικόνων που αποτελούν τον πυρήνα της διαφημιστικής προβολής του ξενοδοχείου και ενισχύουν κάθε προωθητική του ενέργεια.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
Στην πραγματικότητα, ένα ξενοδοχείο υπάρχει με δύο βασικές μορφές: τη φυσική (αναλογική) και την ψηφιακή.
Αναλογική μορφή
Η αναλογική μορφή ενός ξενοδοχείου είναι η φυσική του υπόσταση: οι υποδομές, οι εγκαταστάσεις, τα κτίρια, το προσωπικό και το περιβάλλον που το περιβάλλει. Η παρουσία του περιορίζεται σε έναν συγκεκριμένο γεωγραφικό χώρο, με φυσικά όρια, περιορισμένη επισκεψιμότητα και προβολή που αφορά κυρίως την τοπική κοινότητα.
Ψηφιακή μορφή
Η ψηφιακή μορφή ενός ξενοδοχείου αποτελεί το καθρέπτη της φυσικής του υπόστασης στον ψηφιακό κόσμο. Μέσω αυτής, η προβολή και η επισκεψιμότητά του ξεπερνούν κάθε γεωγραφικό περιορισμό, προσφέροντας του παγκόσμια παρουσία και απεριόριστη απήχηση. Σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα του ξενοδοχειακού marketing, η απόκλιση ανάμεσα στη φυσική και την ψηφιακή εικόνα ενός καταλύματος δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το 10%. Οτιδήποτε πάνω από αυτό το όριο θεωρείται παραπλανητικό και αγγίζει τα όρια της εξαπάτησης.
Η ψηφιακή μορφή στο παρελθόν
Να τι συνέβαινε μέχρι πρόσφατα: οι φωτογραφίες των ξενοδοχείων παρουσίαζαν συχνά μια υπερβολικά εξιδανικευμένη εικόνα, που απείχε σημαντικά από την πραγματικότητα λόγω έντονης ωραιοποίησης. Οι λήψεις έμοιαζαν περισσότερο με σκηνικά θεάτρου παρά με αυθεντικές απεικονίσεις του χώρου. Επιπλέον, το ανεπαρκές ή υπερβολικά επεμβατικό editing ενίσχυε αυτή τη στρεβλή εικόνα. Το αποτέλεσμα ήταν οι πελάτες να νιώθουν συχνά απογοητευμένοι ή ακόμη και εξαπατημένοι όταν ερχόντουσαν αντιμέτωποι με την πραγματική εμπειρία.
Η ψηφιακή μορφή στο παρόν
Πλέον, αυτή η τάση έχει αντιστραφεί και πλέον συχνά περνάει στο άλλο άκρο. Μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων και επιδοτήσεων, πολλά ξενοδοχεία και καταλύματα έχουν προχωρήσει σε σημαντικές και ποιοτικές επενδύσεις — είτε μέσω ανακαινίσεων είτε με την κατασκευή νέων, υψηλού επιπέδου εγκαταστάσεων, με έμφαση στο concept, την αισθητική και την ποιότητα. Ωστόσο, αυτή η αναβαθμισμένη εικόνα δεν αποτυπώνεται πάντα με τον ίδιο τρόπο στην ψηφιακή παρουσία του καταλύματος. Η ποιότητα των φωτογραφιών συχνά δεν ανταποκρίνεται στα σύγχρονα στάνταρ της αγοράς και στον αυξημένο ανταγωνισμό, με αποτέλεσμα το ψηφιακό αποτύπωμα να υπολείπεται της πραγματικής εμπειρίας.
Όταν οι φωτογραφίες είναι ακατάλληλες ή ανεπαρκείς, συχνά στο βιβλίο επισκεπτών αντικρίζω σχόλια όπως:
“Είναι πολύ πιο εντυπωσιακό στην πραγματικότητα από ό,τι στο website σας!”
“Το website σας δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα!”
“Καμία σχέση με τις φωτογραφίες. Στην πραγματικότητα είναι πολύ καλύτερο!”
“Οι φωτογραφίες δεν αποδίδουν σωστά το κατάλυμά σας!”
Στο βιβλίο επισκεπτών συχνά ανακαλύπτω κριτικές από επισκέπτες οι οποίοι, παρά την εξαιρετική τους ικανοποίηση από τη διαμονή, εκφράζουν με καλή πρόθεση αρνητικά σχόλια για τις φωτογραφίες. Πολλοί από αυτούς προτείνουν στη διεύθυνση να ανανεώσει τις εικόνες με νέες, πιο αντιπροσωπευτικές, καθώς θεωρούν ότι το κατάλυμα αδικείται από τις υπάρχουσες φωτογραφίες που εμφανίζονται στο website.
“Την επόμενη φορά επιλέξτε καλύτερο φωτογράφο”
“Είναι κρίμα που στο website έχετε τις παλιές φωτογραφίες και καμία από την ανακαίνιση”
Έχω συναντήσει επίσης ξενοδόχους που, με πλήρη συνείδηση, αποφεύγουν τις ποιοτικές φωτογραφίες και με παροτρύνουν να μην πραγματοποιήσω άρτια φωτογράφιση. Ο στόχος τους είναι να δημιουργήσουν την αίσθηση ότι, όταν ο επισκέπτης φτάσει στο κατάλυμα, η πραγματικότητα θα είναι πολύ καλύτερη από ό,τι είχε δει στις φωτογραφίες του website. Σε αυτό το σημείο, παραθέτω ένα απόσπασμα από άρθρο του φίλου και συνεργάτη Ιωάννη Πρωτοπαπαδάκη , ειδικού σε θέματα marketing και εξυπηρέτησης πελατών, ο οποίος είναι σύμβουλος για τη διαχείριση μάρκετινγκ, ποιοτικής εξυπηρέτησης, παραπόνων και κριτικών:
«Αυτό ίσως να χαροποιεί τους ιδιοκτήτες, οι οποίοι άθελά τους εφαρμόζουν την αρχή underpromise & overdeliver (υπόσχονται λίγα, προσφέρουν περισσότερα). Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι λίγο διαφορετική, καθώς οι μέτριες φωτογραφίες επηρεάζουν αρνητικά τις κρατήσεις». Είναι αυτονόητο ότι το underpromise έχει και τα όριά του. Αν οι υποσχέσεις είναι υπερβολικά μικρές, μπορεί να οδηγήσουν σε σημαντικές απώλειες κρατήσεων και μείωση των πληροτήτων.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο του εδώ
Θετικά και ενθουσιώδη σχόλια διαβάζω στο βιβλίο επισκεπτών όταν οι φωτογραφίες στο website του ξενοδοχείου ανταποκρίνονται πλήρως στις υποσχέσεις τους, με ειλικρίνεια και αυθεντικότητα, καλύπτοντας όλες τις προσδοκίες των επισκεπτών:
“Είναι όλα ακριβώς όπως φαίνονται στο site!”
“Ήρθα στο ξενοδοχείο σας επειδή εντυπωσιάστηκα από τις φωτογραφίες!”
“Μαγεύτηκα από τις εικόνες που είδα!”
“Οι φωτογραφίες σας μας κέρδισαν!”
“Αρχικά είχαμε αποφασίσει να κλείσουμε κάπου αλλού, αλλά οι φωτογραφίες σας μας έπεισαν να κάνουμε κράτηση στο ξενοδοχείο σας!”
Case Study
Ποιο δωμάτιο θα επιλέγατε για τη διαμονή σας;
Παραθέτω δύο φωτογραφίες από το ίδιο δωμάτιο. Η πρώτη είναι τραβηγμένη από έναν φωτογράφο που δεν είναι εξειδικευμένος, ενώ η δεύτερη προέρχεται από ένα project που ανέλαβα στο ίδιο κατάλυμα σε μεταγενέστερη χρονική περίοδο.
Εσείς σε ποιο από τα δύο δωμάτια θα καταλήγατε να προχωρήσετε σε κράτηση?
Great images are made – Not taken
Όταν ένα ξενοδοχείο προβάλλεται στην ιστοσελίδα του με φωτογραφίες χαμηλής ποιότητας ή ανεπαρκείς, είναι σχεδόν βέβαιο ότι οι χαμένες κρατήσεις από επισκέπτες που, παρά την περιήγησή τους, δεν ολοκλήρωσαν ποτέ τη διαδικασία κράτησης, είναι αδύνατο να υπολογιστούν με ακρίβεια. Η φράση «Μια εικόνα, χίλιες κρατήσεις» παραμένει πιο επίκαιρη από ποτέ.
Σπούδασε φωτογραφία στις Βρυξέλλες (Βέλγιο 1986-1990) στο τμήμα της Ανωτέρας Σχολής Καλών Τεχνών “Le 75”. Από το 1992 δραστηριοποιείται ως επαγγελματίας φωτογράφος πάνω στη διαφημιστική φωτογραφία, ενώ από το 2004, έχει αφιερωθεί αποκλειστικά πάνω στη τουριστική βιομηχανία.Είναι βραβευμένος από τα Tourism Awards το 2014 και το 2022. Αναλαμβάνει projects στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και συνεργάζεται με ξενοδοχειακές αλυσίδες, περιφέρειες, οργανισμούς, ιδρύματα, μουσεία, διαφημιστικές εταιρείες και αρχιτεκτονικά γραφεία.
Source: traveldailynews.gr