Η AirAdvisor κατέταξε Σκιάθο, Σαντορίνη και Μύκονο ανάμεσα στα 10 πιο αγχωτικά ευρωπαϊκά αεροδρόμια για επιβάτες με αεροφοβία, λόγω συνθηκών προσέγγισης, ανέμων και μικρών διαδρόμων.
Τρία ελληνικά νησιωτικά αεροδρόμια – Σκιάθος, Σαντορίνη και Μύκονος – βρέθηκαν στη δεκάδα των πιο αγχωτικών της Ευρώπης για επιβάτες με αεροφοβία, σύμφωνα με τον νέο δείκτη PURE (Passengers’ Unease & Real-world Exposure) που ανέπτυξε η AirAdvisor.
Η κατάταξη βασίστηκε σε επτά παράγοντες που ενισχύουν το άγχος των ταξιδιωτών, όπως πλευρικοί άνεμοι, μικροί διάδρομοι, απότομες προσεγγίσεις, βουνά και θάλασσα σε κοντινή απόσταση, καθώς και συχνές αποτυχημένες προσεγγίσεις λόγω καιρού.
Η Σκιάθος (75/100), η Σαντορίνη (72/100) και η Μύκονος (70/100) μοιράζονται τη λίστα με αεροδρόμια που φημίζονται για τις θεαματικές αλλά αγχωτικές προσεγγίσεις τους, όπως η Μαδέρα (88/100), το Γιβραλτάρ (84/100) και το Ίνσμπρουκ (83/100).
Τα 10 πιο “δύσκολα” αεροδρόμια της Ευρώπης για τους αγχώδεις επιβάτες:
- Funchal/Μαδέρα (Πορτογαλία) – 88/100
- Γιβραλτάρ (Βρετανικό Υπερπόντιο Έδαφος) – 84/100
- Ίνσμπρουκ (Αυστρία) – 83/100
- London City (Ηνωμένο Βασίλειο) – 81/100
- Vágar/Νήσοι Φερόες (Δανία) – 79/100
- Κεφλάβικ (Ισλανδία) – 76/100
- Σκιάθος (Ελλάδα) – 75/100
- Σαντορίνη (Ελλάδα) – 72/100
- Μύκονος (Ελλάδα) – 70/100
- Τενερίφη Βόρεια (Ισπανία, Κανάρια Νησιά) – 68/100
“Δεν πρόκειται για ζήτημα ασφάλειας – οι εμπορικές πτήσεις παραμένουν εξαιρετικά ασφαλείς. Πρόκειται για τα μέρη όπου οι επιβάτες είναι πιο πιθανό να αισθανθούν αναταράξεις, ριπές
ανέμου, αποτυχημένες προσεγγίσεις ή ασυνήθιστες πορείες προσγείωσης”, δήλωσε ο Anton Radchenko, διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής της AirAdvisor. “Για τους αγχώδεις επιβάτες,
αυτές οι στιγμές μπορεί να είναι αποσταθεροποιητικές. Ο δείκτης μας έχει σκοπό να τους βοηθήσει να προβλέπουν αυτές τις εμπειρίες, να κατανοήσουν ότι είναι φυσιολογικές και να
αισθάνονται καθησυχασμένοι ότι οι πιλότοι είναι πλήρως εκπαιδευμένοι να τις διαχειρίζονται με ασφάλεια”.
Διαβάστε εδώ → Ανοδική η επιβατική κίνηση στο οκτάμηνο του 2025, ποια αεροδρόμια “απογειώθηκαν”
Πώς λειτουργεί ο Δείκτης PURE
Το μοντέλο βαθμολογεί κάθε αεροδρόμιο (0–100) σε 7 “οικογένειες στρεσογόνων παραγόντων” που γίνονται αντιληπτές από τον επιβάτη:
- Έκθεση σε άνεμο & αναταράξεις (40%) – πόσο συχνά οι τοπικοί άνεμοι, οι πλευρικοί άνεμοι ή τα ορεινά κύματα δημιουργούν αναταράξεις και προκαλούν εκτροπές.
- Γεωμετρία προσέγγισης (20%) – αν οι προσγειώσεις απαιτούν απότομες καθόδους, απότομες στροφές ή ειδικές διαδικασίες αντί για ευθεία προσέγγιση.
- Περιορισμοί διαδρόμου (15%) – τα χαρακτηριστικά του διαδρόμου, όπως το μικρό μήκος, το στενό πλάτος, η κλίση ή ο ασυνήθιστος σχεδιασμός όπως η γέφυρα στη Μαδέρα.
- Εγγύτητα εδάφους (10%) – η παρουσία βουνών σε κοντινή απόσταση, γκρεμών ή θάλασσας γύρω από το αεροδρόμιο που διαμορφώνουν τις προσεγγίσεις και φαίνονται τρομακτικές.
- Μεταβλητότητα λειτουργίας (10%) – πόσο συχνά οι επιβάτες θα βιώσουν αποτυχημένες προσεγγίσεις, κύκλους αναμονής ή καθυστερήσεις λόγω καιρού.
- Εποχική αιχμή (3%) – αν ορισμένοι μήνες φέρνουν ισχυρότερες, πιο διαταρακτικές συνθήκες πτήσης (όπως τα μελτέμια στο Αιγαίο).
- Αισθητηριακά ερεθίσματα (2%) – οι δραματικές εικόνες ή αισθήσεις που μπορούν να εντείνουν το άγχος, όπως το να πετάς χαμηλά πάνω από μια παραλία ή να βλέπεις τονδιάδρομο να κρέμεται πάνω από τη θάλασσα.
Η έρευνα αποκτά ιδιαίτερη σημασία, καθώς η αεροφοβία επηρεάζει περίπου το 25% των Ευρωπαίων επιβατών. Για τον τουρισμό σε νησιωτικούς προορισμούς, η διαχείριση αυτών των ανησυχιών αποτελεί κρίσιμο ζήτημα εμπειρίας και εξυπηρέτησης.
Η AirAdvisor είναι μια διεθνής πλατφόρμα αφιερωμένη στην προστασία των δικαιωμάτων των αεροπορικών επιβατών σε περιπτώσεις διαταραχής πτήσεων (καθυστερήσεις, ακυρώσεις, υπεράριθμες κρατήσεις) ή προβλημάτων αποσκευών.
.
Source: traveldailynews.gr