TOURISM - TRAVEL NEWS 24.GR

ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ - ΤΑΞΙΔΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

  • HOME
    • ΠΗΓΗ-1
    • ΠΗΓΗ-2
    • ΠΗΓΗ-3
    • ΠΗΓΗ-4
    • ΠΗΓΗ-5
    • ΠΗΓΗ-6
    • ΠΗΓΗ-7
    • ΠΗΓΗ-8
    • ΠΗΓΗ-9
    • ΠΗΓΗ-10
    • ΠΗΓΗ-11
    • SOURCE-1
    • SOURCE-2
  • ISLANDS NEWS
  • SPORTS
  • LIVE GREEK TV
You are here: Home / ΕΛΛΗΝΙΚΑ / Τουρισμός: Οι κενές θέσεις εργασίας – Το κεφάλαιο μιας εταιρίας είναι οι άνθρωποί της
ειδήσεις ρόδος - ορθόδοξη ελλάδα - διασημότητες - τεχνολογία - σωματική υγεία - Αλουμινάδες Ρόδος - lindos private boat trips - lindos rental boats - lindos rent a boat - lindos rent a car - theologos rhodes hotels - weddings lindos- stegna studios rhodes- faliraki travel agency - rhodes weddings - ροδος ψυχολογος - car rental rhodes - villas karpathos - άμυνα

Τουρισμός: Οι κενές θέσεις εργασίας – Το κεφάλαιο μιας εταιρίας είναι οι άνθρωποί της

27/01/2025

Τα κενά σε θέσεις εργασίας στον τουρισμό αυξάνονται, επηρεάζοντας επιχειρήσεις και τις νέες γενιές εργαζομένων στην Ελλάδα.

Τα κενά σε θέσεις εργασίας στον κλάδο του τουρισμού ολοένα και αυξάνονται και οι επιχειρήσεις, ήδη από τα μέσα Ιανουαρίου, αναζητούν προσωπικό για τη στελέχωσή τους για τη νέα σεζόν. Σε ποια πόστα παρατηρούνται τα περισσότερα κενά και τι συμβαίνει με τις νέες γενιές που επιθυμούν να εργαστούν στον τουρισμό, και δη, για σεζόν, όπου οι απαιτήσεις, σε πολλές περιπτώσεις, είναι αναντίστοιχες με τις μισθολογικές αξιώσεις;
Μπορεί να βρισκόμαστε ακόμη στον πρώτο μήνα του έτους, ωστόσο, οι ξενοδοχειακοί όμιλοι και οι επιχειρήσεις του τουρισμού βρίσκονται ήδη προς αναζήτηση στελέχωσης εργατικού δυναμικού και γι’αυτήν τη σεζόν.
Τα κενά στις θέσεις εργασίας στον τομέα του τουρισμού – στη φιλοξενία αλλά και τον επισιτισμό- ολοένα και αυξάνονται. Εν μέσω και μετά Covid εποχή, και συγκεκριμένα το 2021, οι κενές θέσεις στον τουρισμό ανήλθαν στις 57.000, ενώ το 2022 έφτασαν τις 60.000. Την επόμενη χρονιά ξεπέρασαν τις 60.000, ενώ πέρυσι έφτασαν τις 80.000.

Οι θέσεις με τις μεγαλύτερες ελλείψεις
Οι μεγαλύτερες ελλείψεις που καταγράφονται, τουλάχιστον, στις μεγάλες μονάδες, είναι στην κουζίνα, στο σέρβις και στην καθαριότητα. “Για την κουζίνα, χρειάζεται εξειδίκευση, και ο αριθμός των εργαζομένων είναι πολύ περιορισμένος σε σύγκριση με την προσφορά εργασίας που υπάρχει” δήλωσε στο Traveldailynews.gr η κα Τζοάννα Ψωμοπούλου, υπεύθυνη της Workathlon, μέλος του Ομίλου Kariera εξηγώντας πως οι ανάγκες σε ένα μεγάλο ξενοδοχείο είναι τελείως διαφορετικές όπου και απαιτείται περισσότερο εργατικό δυναμικό και σε διαφορετικά πόστα σε σύγκριση με μια μικρότερη μονάδα. “Επίσης, το σέρβις σε εστιατόρια και μπαρ ξενοδοχείων παρουσιάζει δυσκολία στην εύρεση προσωπικού καθώς και η θέση της καμαριέρας (housekeeping)” υπογράμμισε η κα Ψωμοπούλου, την οποία και συναντήσαμε κατά τη διάρκεια της διήμερης διοργάνωσης Ημέρες Καριέρας Τουρισμού που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, για 7η χρονιά, 24 και 25 Ιανουαρίου.
Επί δυο ημέρες, περισσότερες από 40 επιχειρήσεις του τουρισμού, ξενοδοχειακοί όμιλοι από όλη την Ελλάδα, κάποιοι και με δραστηριότητα στο εξωτερικό, βρίσκονταν στη Θεσσαλονίκη αναζητώντας τους κατάλληλους για τη στελέχωση διαφόρων τμημάτων για τη φετινή σεζόν. Περισσότεροι από 2.000 υποψήφιοι, κάθε ηλικίας, κατέθεσαν τα βιογραφικά τους και είχαν τη δυνατότητα να συνομιλήσουν με τους υπεύθυνους των τμημάτων ανθρώπινου δυναμικού και να μάθουν περισσότερα πράγματα για τις εταιρίες.
“Ανήκουμε πλέον σε μια φάση του εργατικού δυναμικού, όπου οι νέες γενιές δεν ενδιαφέρονται τόσο για τον τίτλο ή για πράγματα που είχαν οι προηγούμενες γενιές εργασιακά ως αξίες” δηλώνει, από την πλευρά της, στο Traveldailynews.gr η κα Φωτεινή Γαϊτανλή, Head of Events του Ομίλου Kariera υπογραμμίζοντας πως η νέα γενιά αναζητά να έχει ένα ωραίο εταιρικό περιβάλλον, “θέλει να μπορούν να της προσφέρουν αυτό που λέμε work life balance, και είναι πολύ σημαντικό να μιλήσουν από κοντά με τις εταιρίες, να καταλάβουν τι προσφέρουν στους υπαλλήλους τους, τι προοπτικές εξέλιξης έχουν καθώς και τι δυνατότητες εξέλιξης θα μπορούσαν να έχουν, πέρα από τη μισθολογική”.

Ημέρες Καριέρας Τουρισμού

Δύσκολο το έργο των εργοδοτών
Οι εργοδότες πλέον είναι αντιμέτωποι με τελείως διαφορετικές συνθήκες απ’ότι ήταν στο παρελθόν. Οι εργοδότες πλέον έχουν πιο δύσκολο έργο, και πρέπει να δίνουν ευκαιρίες για εκπαίδευση στους ανθρώπους τους, ευκαιρίες να δοκιμαστούν και σε άλλα πόστα και κατ’ επέκταση να εξελιχθούν. “Στις νέες γενιές αρέσει να αλλάζουν και αντικείμενο στη δουλειά τους, να μην κάνουν σταθερά ένα πράγμα για όλη τους τη ζωή” αναφέρει η κα Γαϊτανλή, την οποία και συναντήσαμε στις Ημέρες Καριέρας Τουρισμού.
Εργασία εξ αποστάσεως
“Έχουν επηρεάσει τα χρόνια της πανδημίας;” τη ρωτήσαμε. “Δεν έχει να κάνει τόσο με τον Covid, ο οποίος ναι μεν άλλαξε καταστάσεις στο εργασιακό γίγνεσθαι, αλλά πιο πολύ όσον αφορά το remote working, δηλαδή ‘δουλεύω από το σπίτι’” απαντά, εξηγώντας πως μέχρι προ-Covid, για πάρα πολλούς εργαζόμενους και εργοδότες, η εργασία εξ αποστάσεως, ήταν κάτι που δεν υπήρχε.
“Τώρα βλέπουμε, ότι αυτό έχει αλλάξει παγκοσμίως. Υπάρχουν θέσεις εργασίας που δίνονται ως fully remote, και είναι κάτι που έχει ανοίξει και τις αγορές. Όταν σου δίνει την ευκαιρία να δουλέψεις από τον χώρο σου, ενώ μέχρι πρόσφατα θα έπρεπε να βρίσκεσαι στον εργασιακό σου χώρο, τώρα, με αυτά τα δεδομένα, η θέση θα μπορούσε να καλυφθεί και από κάποιον Έλληνα που ζει στο εξωτερικό, και το αντίθετο” υπογράμμισε η ίδια.
Η τεχνολογική εξέλιξη
Οι νέες γενιές, όπως διαπιστώσαμε και μέσα από συζητήσεις με υποψήφιους που συναντήσαμε στις Ημέρες Καριέρας Τουρισμού, αναζητούν μια ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής στις θέσεις εργασίας. Η γενιά, μεταξύ 25 – 35 ετών, δεν ενδιαφέρεται στον ίδιο βαθμό όπως οι παλαιότεροι, για παράδειγμα οι σημερινοί 50άρηδες – 60άρηδες, για το εάν θα έχουν έναν πάρα πολύ καλό τίτλο. “Θέλουν να δουλεύουν πιο project based, να είναι πιο εύκαμπτοι, θέλουν πιο πολλές ευκαιρίες και για να εξελιχθούν και για να έχουν περισσότερη ευελιξία στο εργασιακό τους περιβάλλον και περισσότερο remote” επισημαίνουν στελέχη του τουριστικού γίγνεσθαι.
Στις νέες γενιές σημαντικό ρόλο παίζει και η τεχνολογία, η οποία εξελίσσεται με μεγάλη ταχύτητα. “Παλιά, βιογραφικά αλλάζανε κάθε 20 χρόνια, τώρα αλλάζουν σχεδόν κάθε 10 χρόνια, υπάρχουν δυο γενιές μέσα στην ίδια γενιά” επισημαίνει η κα Γαϊτανλή, εξηγώντας πως με τα νέα εργαλεία που υπάρχουν και τις εφαρμογές που επικεντρώνονται στην Tεχνητή Nοημοσύνη, μπορούν να βοηθήσουν έναν εργαζόμενο, “όχι να τον αντικαταστήσουν, αλλά να τον βοηθήσουν να βάλει πιο πολλούς αυτοματισμούς μέσα στη δουλειά του, να την κάνει με διαφορετικό τρόπο
και να έχει πιο γρήγορο και εύκολο αποτέλεσμα”.
Γιατί δε βρίσκουν εργατικό προσωπικό
Κατά τη διάρκεια της αυτοψίας μας στις Ημέρες Καριέρας Τουρισμού, δε θα μπορούσαμε να μη θίξουμε και το μισθολογικό κομμάτι, που μπορεί για κάποιους να μην είναι το “α και το ω”, ωστόσο, αποτελεί φλέγον ζήτημα, με τους μισθούς, ειδικά τα τελευταία χρόνια με την αύξηση του πληθωρισμού και των τιμών, να μη συμβαδίζουν με αντίστοιχες αυξήσεις από την πλευρά των εργοδοτών προς τους εργαζόμενους.
“Οι εταιρείες πρέπει να καταλάβουν ότι το πιο σημαντικό κεφάλαιο που διαθέτουν είναι οι άνθρωποί τους. Επομένως, εάν οι ίδιες δε θεωρήσουν ότι το να ανταμείβουν τους ανθρώπους τους, σημαίνει επένδυση στην ίδια τους την εταιρεία για να μπορεί να έχει και κερδοφορία, και εξέλιξη και βιωσιμότητα, δυστυχώς θα βρεθούν αντιμέτωποι με ένα πρόβλημα που ακούμε από πάρα πολλούς, ότι ‘δεν βρίσκω κόσμο” δηλώνει στο Traveldailynews.gr η κα Γαϊτανλή. Και όπως η ίδια συμπληρώνει “το ‘δε βρίσκω κόσμο’, δε σημαίνει ότι δεν υπάρχει κόσμος. Σημαίνει, ότι ‘δε βρίσκω κόσμο’ γιατί τον θέλω να κάνει πενήντα πράγματα ταυτόχρονα. Άρα, η ερώτηση είναι ‘γιατί, πιστεύεις ότι δε βρίσκεις κόσμο;’”.

Με εμπειρία 20 και πλέον ετών στον χώρο της δημοσιογραφίας, ειδικεύεται στο τουριστικό και ταξιδιωτικό ρεπορτάζ. Ξεκίνησε την καριέρα της στην ‘Εκδοτική Βορείου Ελλάδος’ και στις εκδόσεις του Ομίλου ‘Αγγελιοφόρος’, ‘Αγγελιοφόρος της Κυριακής’, ‘Close Up’ κλπ.
Έχει συνεργαστεί με όλα τα πανελλαδικά έντυπα και στη συνέχεια σε ηλεκτρονικά μέσα, για θέματα ταξιδιωτικά και τουριστικά αλλά και οικονομικού – επιχειρηματικού περιεχομένου, κοινωνικά, πολιτιστικά, γαστρονομικά κ.ά.
Συνεργασίες με εκδόσεις ξενοδοχειακών ομίλων, αεροπορικών εταιριών, περιοδικών ποικίλης ύλης, ηλεκτρονικών ειδησεογραφικών σελίδων, ταξιδιωτικών οδηγών κλπ.
Είναι δημιουργός του Τουριστικού – Ταξιδιωτικού Site Debbiestravel.gr, διετέλεσε μέλος της Κριτικής Επιτροπής των Ετήσιων Βραβείων Τουρισμού TOURISM AWARDS, είναι μέλος της Ένωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Μακεδονίας Θράκης (ΕΣΗΕΜ-Θ) και ενεργή στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.
Source: traveldailynews.gr

Filed Under: ΕΛΛΗΝΙΚΑ Tagged With: from:traveldailynews.gr

Wizz Air | Six new connections to Athens and Thessaloniki in the winter of 2025/26

Wizz Air introduces six new or modified routes to and from Athens and Thessaloniki in the winter flight schedule of 2025/26. Specifically, the airline will offer routes to Athens from -Bratislava, starting on December 15, 3 times a week, with A321neo aircraft) – Bucharest (Aurel Vlaicu), starting on October 27 and 3 weekly flights. On […]

Στην Real Consulting ο πλήρης έλεγχος της Advanced Management Solutions

Tον πλήρη έλεγχο της κυπριακής εταιρείας Advanced Management Solutions Ltd απέκτησε η REAL CONSULTING, μετά και την κατοχύρωση και του υπολοίπου 40% του μετοχικού κεφαλαίου της.Το τίμημα της συναλλαγής ανήλθε σε 2,044 εκατ. ευρώ, το οποίο καθορίστηκε βάσει του Adjusted LTM EBITDA της εταιρείας, που ανήλθε σε 552 χιλ.ευρώ. Η συναλλαγή ολοκληρώθηκε στις 2 Οκτωβρίου […]

Olga Kefalogianni in Pieria – Promoting Olympus and mountain tourism

The Minister of Tourism, Mrs. Olga Kefalogianni, visited Pieria, following an invitation from the Pierian Tourism Development and Promotion Organization (POTAP), as part of actions to strengthen and promote mountain tourism. The Minister began her visit from the Information Center of the Olympus National Park Management Unit, where she was informed about the initiatives to […]

Η Όλγα Κεφαλογιάννη στην Πιερία – Ανάδειξη του Ολύμπου και του ορεινού τουρισμού

Την Πιερία επισκέφθηκε η Υπουργός Τουρισμού, κα Όλγα Κεφαλογιάννη, έπειτα από πρόσκληση του Πιερικού Οργανισμού Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής (ΠΟΤΑΠ), στο πλαίσιο δράσεων για την ενίσχυση και ανάδειξη του ορεινού τουρισμού. Η Υπουργός ξεκίνησε την επίσκεψή της από το Κέντρο Πληροφόρησης της Μονάδας Διαχείρισης Εθνικού Πάρκου Ολύμπου, όπου ενημερώθηκε για τις πρωτοβουλίες προστασίας του μοναδικού […]

Η Ριβιέρα της Αθήνας ως διεθνές brand: Από την κοσμοπολίτικη παράδοση στην έξυπνη πόλη του αύριο

Ολοκληρώθηκαν την Παρασκευή οι τριήμερες εργασίες του Athens Riviera Forum 2025 Με επίκεντρο τις επενδύσεις, τις υποδομές, την τεχνολογία και τη βιώσιμη ανάπτυξη, ολοκληρώθηκαν την Παρασκευή οι τριήμερες εργασίες του Athens Riviera Forum 2025, αναδεικνύοντας τη Ριβιέρα της Αθήνας όχι μόνο ως εμβληματική αστική τοποθεσία, αλλά ως πλαίσιο στρατηγικού διαλόγου για το μέλλον των επενδύσεων […]

Κροατία: Το Ντουμπρόβνικ πολεμά τον υπερτουρισμό με ριζικά μέτρα

Ο περιορισμός των επισκεπτών, η απόρριψη εσόδων από κρουαζιερόπλοια, ακόμη και η απαγόρευση των θορυβωδών βαλιτσών με ροδάκια είναι η εικόνα που συναντάται συχνά, σχεδόν καθημερινά, στο Ντουμπρόβνικ, με αποτέλεσμα ο δήμαρχος, Μάτο Φρανκόβιτς, να προχωρά σε ριζοσπαστικές κινήσεις για να μετατρέψει μία από τις πλέον επιβαρυμένες από τον υπερτουρισμό πόλεις της Ευρώπης ξανά σε […]

Γιατί οι εταιρείες δεν αναφέρουν τις εκπομπές ρύπων από επαγγελματικά ταξίδια

Λιγότερο από το 40% των μεγαλύτερων εταιρειών στον κόσμο δημοσιοποιούν το αποτύπωμα άνθρακα της δραστηριότητας των επαγγελματικών ταξιδιών τους, σύμφωνα με μελέτη της Areka Consulting. Η έρευνα της συμβουλευτικής εταιρείας με έδρα το Παρίσι έδειξε ότι, παρόλο που το 62% των εταιρειών που διερεύνησε αναφέρουν δημόσια τις εκπομπές πεδίου 1, 2 και 3, μόνο το 37% αναφέρει συγκεκριμένα τις […]

Ποιο είδος ταξιδίων οδηγεί την τουριστική ανάπτυξη σε Ασία-Ειρηνικό

Οι ταξιδιώτες από την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού (APAC) ανέφεραν τον αθλητισμό και τη μουσική ως τους κύριους λόγους για ταξίδια, σύμφωνα με έρευνα της Hilton. «Ο αθλητικός και ψυχαγωγικός τουρισμός γίνεται μια από τις καθοριστικές ταξιδιωτικές τάσεις στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού και η F1 ηγείται της προσπάθειας», δήλωσε ο Ben George, ανώτερος αντιπρόεδρος και εμπορικός διευθυντής Ασίας-Ειρηνικού της Hilton. Η έρευνα διαπίστωσε […]

Οι τοπ «Instagrammable» πόλεις των ΗΠΑ

Τις πιο instagrammable πόλεις των ΗΠΑ αποκάλυψε πρόσφατη έρευνα της Rivers Wall Art, ενός εκδοτικού οίκου τέχνης. Οι ερευνητές ανέλυσαν πάνω από 895 εκατ. αναρτήσεις στο Instagram με hashtag για συγκεκριμένες τοποθεσίες για 25 από τις πιο πυκνοκατοικημένες πόλεις σε εθνικό επίπεδο. Στην πρώτη θέση βρέθηκε η Νέα Υόρκη, με τους δήμους της να κατατάσσονται ως το Νο. 1 «αστικό φωτογραφικό […]

Ιορδανία : +7,5% στα τουριστικά έσοδα το 8μηνο του 2025

Ο τουριστικός τομέας της Ιορδανίας έχει ανακάμψει αισθητά το 2025. Μετά από μια πτώση το 2024, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά περίπου 7,5%, φτάνοντας συνολικά τα 5,33 δισ. δολάρια στους πρώτους οκτώ μήνες. Αυτή η θετική μετατόπιση, ενισχυμένη από την αύξηση σχεδόν 15% στους τουριστικές επισκέψεις, έρχεται σε έντονη αντίθεση με την πτώση των εσόδων κατά περίπου […]

travel news

Παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας στο email : admin@news-24.gr, για οτιδήποτε θέλετε να ρωτήσετε ή πρόβλημα.

tourism news
Σημείωση! * σε κάθε άρθρο, αναγράφεται και η πηγή της ιστοσελίδας του άρθρου.
τουρισμός ελλάδα

Recent Posts

  • Wizz Air | Six new connections to Athens and Thessaloniki in the winter of 2025/26
  • Στην Real Consulting ο πλήρης έλεγχος της Advanced Management Solutions
  • Olga Kefalogianni in Pieria – Promoting Olympus and mountain tourism
  • Η Όλγα Κεφαλογιάννη στην Πιερία – Ανάδειξη του Ολύμπου και του ορεινού τουρισμού
  • Η Ριβιέρα της Αθήνας ως διεθνές brand: Από την κοσμοπολίτικη παράδοση στην έξυπνη πόλη του αύριο

Categories

  • ENGLISH-US
  • ΕΛΛΗΝΙΚΑ
κατασκευή ιστοσελίδας - Rhodes Travel Guide - boat cruises - tours - accommodation
  • Ἀπόστολε Ἅγιε Θωμᾶ, πρέσβευε τῷ ἐλεήμονι Θεῷ… Χρόνια πολλά!
  • Οι ψευδαισθήσεις της δημοσιότητας και η ανάγκη για αυθεντικά πρότυπα
  • Τροχαίο στη Μόρια: 23χρονος τραυματίστηκε σε ανατροπή μοτοσικλέτας
  • Μυτιλήνη: Οδηγός συνελήφθη υπό επήρεια αλκοόλ – Κίνδυνος στον δρόμο!
  • Ο 46χρονος στη Μυτιλήνη που εξαπάτησε ηλικιωμένους για μεγάλα ποσά – 42.000 εύρω
  • Δυτικές συνοικίες: «Κύριοι του ΑΣ είστε υπαίτιοι για όσα συμβαίνουν!»
  • Χατ τρικ σε ασίστ ο Λιονέλ Μέσι! (VIDEO)
  • Ώρα πρόκρισης για τον ΠΑΟΚ!
  • ΠΑΟΚ, τώρα πρέπει να αντιδράσεις!
  • Οι αριθμοί του Κηφισιά – ΑΕΚ
  • Δύσκολη έξοδος και πρεμιέρα για ΠΑΟΚ!
  • Στην Τούμπα ο ΠΑΟΚ έχει το πάνω χέρι
  • Ετοιμάζει ταξίδι για… Τέξας ο Πινέδα – Πότε θα επιστρέψει
  • Οι δύο αποστολές του Μπαλντίνι και το ερώτημα με Παπαδημητρίου
  • ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ
Privacy & Cookies: This site uses cookies.
To find out more, as well as how to remove or block these, see here: Cookie Policy
TOURISM - TRAVEL NEWS 24.GR @ 2025 - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΚΟΣΜΟ