Σε αυξητικά επίπεδα διαμορφώθηκε η επιβατική κίνηση στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια εφέτος τον Φεβρουάριο, σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, όταν τα ταξίδια παρέμεναν υπό την επίδραση των περιορισμών που σχετίζονταν με την παραλλαγή Όμικρον του Covid-19, με την αύξηση στο αεροδρόμιο της Αθήνας να ξεπερνάει το 2%. Ωστόσο, ο συνολικός αριθμός των επιβατών παρέμεινε 12% κάτω από τα προ-πανδημικά επίπεδα του Φεβρουαρίου 2019, παρά το γεγονός ότι το 40% των ευρωπαϊκών αεροδρομίων, είτε ανέκαμψε, είτε ξεπέρασε τον προ-πανδημικό όγκο τους, όπως διαπίστωσε ο ευρωπαϊκός οργανισμός αεροδρομίων ACI Europe.
Η αύξηση που κατέγραψε ο οργανισμός, προήλθε κυρίως από τη διεθνή επιβατική κίνηση (+58%) με την εγχώρια κίνηση να επιστρέφει με πολύ βραδύτερο ρυθμό (+22%).
Τα αεροδρόμια της Τουρκίας (-6,8%) είδαν τις επιδόσεις τους να επηρεάζονται από τους καταστροφικούς σεισμούς που έπληξαν τη χώρα και τη γειτονική Συρία.
Εν τω μεταξύ, τα αεροδρόμια της Ρωσίας (+4,1%) παρέμειναν πάνω από τον προ-πανδημικό όγκο τους, καθώς η επιβατική κίνηση συνέχισε να μετατοπίζεται προς τις εγχώριες και τις αγορές εκτός ΕΕ.
Δέκα εθνικές αγορές πέτυχαν ή ξεπέρασαν την πλήρη ανάκαμψη τον Φεβρουάριο. Τις καλύτερες επιδόσεις σημείωσαν τα αεροδρόμια της Πορτογαλίας (+18,9%), του Λουξεμβούργου (+10,9%), της Κύπρου (+9,7%), της Μάλτας (+5,3%) και της Βουλγαρίας (+4,9%). Αντίθετα, τα αεροδρόμια στη Σλοβακία (-46,7%), τη Σλοβενία (-38,5%), τη Γερμανία (-33%), την Τσεχία (-29,9%) και τη Σουηδία (-28,3%) παρέμειναν σε απόσταση από την επίτευξη πλήρους ανάκαμψης.
“Αυτό αντανακλά ένα μείγμα παραγόντων, συμπεριλαμβανομένων των επιπτώσεων του πολέμου στην Ουκρανία, της έλλειψης διείσδυσης ή της απώλειας της επιβατικής κίνησης των αερομεταφορέων χαμηλού κόστους και των απεργιακών κινητοποιήσεων”, αναφέρει η ACI Europe.
Τα αεροδρόμια της Ισπανίας (+2,2%) σημείωσαν τα καλύτερα αποτελέσματα, ακολουθούμενα από εκείνα της Γαλλίας (-7,3%), της Ιταλίας (-10,6%) και του Ηνωμένου Βασιλείου (-12,9%), μεταξύ των μεγαλύτερων αγορών της ΕΕ.
Μεταξύ των πέντε κορυφαίων ευρωπαϊκών αεροδρομίων, μόνο τα αεροδρόμια της Κωνσταντινούπολης και της Μαδρίτης ανέκτησαν πλήρως τα προ-πανδημικά τους επίπεδα (Φεβρουάριος 2019).
Το Heathrow επανέκαμψε ως το πιο πολυσύχναστο ευρωπαϊκό αεροδρόμιο τον Φεβρουάριο, με τον όγκο επιβατών να αυξάνεται κατά 81,6% σε ετήσια βάση, επιτρέποντας στον κόμβο του Λονδίνου να μειώσει τη διαφορά με τον προ-πανδημικό όγκο (-5,1%). Το αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης ήρθε δεύτερο, ακολουθούμενα από το CDG στο Παρίσι, το αεροδρόμιο της Μαδρίτη και το Σίπχολ στο Άμστερνταμ, το οποίο παρέμεινε 11,9% κάτω από τα προ-πανδημικά του επίπεδα.
.
2
Source: money-tourism.gr