Η έκθεση του ΟΤΑ Oojo για το καλοκαίρι του 2025 καταγράφει στροφή σε αργό, πολυήμερο και οικονομικά προνοητικό ταξίδι.
Μια σημαντική αλλαγή στις συνήθειες των ταξιδιωτών παγκοσμίως καταγράφει η έκθεση “Summer Travel Trends 2025” του OTA Oojo, της διαδικτυακής ταξιδιωτικής πλατφόρμας που ανήκει στο Trevolution Group. Η έρευνα υπογραμμίζει ότι το φετινό καλοκαίρι χαρακτηρίζεται από πιο αργούς ρυθμούς, μεγαλύτερες παραμονές, ταξίδια πολλών γενεών και στρατηγικότερο σχεδιασμό κρατήσεων, με έντονη τη χρήση κινητών συσκευών και αυξημένη έμφαση στην οικονομία και τη βιωσιμότητα.
Το λεγόμενο”slow travel” φαίνεται να κερδίζει έδαφος, καθώς οι ταξιδιώτες αναζητούν πιο ουσιαστικές εμπειρίες, με λιγότερους προορισμούς και μεγαλύτερη επαφή με τις τοπικές κουλτούρες, περιορίζοντας ταυτόχρονα το περιβαλλοντικό τους “αποτύπωμα”. Παράλληλα, τα πολυγενεακά ταξίδια βρίσκονται στο επίκεντρο, καθώς οι οικογένειες επιδιώκουν κοινές εμπειρίες. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Oojo, άτομα ηλικίας 0–11 και 40–64 ετών αποτελούν πλέον πάνω από το 50% των ταξιδιωτών. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η άνοδος των ατομικών ταξιδιών, με τις σχετικές αναζητήσεις να αυξάνονται κατά 35% σε σχέση με πέρυσι.
Οι κορυφαίοι προορισμοί για το φετινό καλοκαίρι περιλαμβάνουν τον Καναδά, τις ΗΠΑ, την Ινδία, τις Φιλιππίνες και την Ιταλία – προορισμοί που συνδυάζουν φυσική ομορφιά με πολιτιστική κληρονομιά και απευθύνονται σε ποικιλία προτιμήσεων. Είτε πρόκειται για καλοκαιρινή απόδραση στη φύση, πολιτιστική εμπειρία ή εξερεύνηση πόλεων, η φετινή τάση είναι το “ταξίδι με προστιθέμενη αξία”.
85% των κρατήσεων μέσω κινητών συσκευών
Ο τρόπος με τον οποίο οι ταξιδιώτες οργανώνουν τις διακοπές τους έχει επίσης μεταβληθεί. Το 85% των κρατήσεων γίνεται πλέον μέσω κινητών συσκευών, γεγονός που υποδεικνύει την αυξημένη ανάγκη για ευελιξία και προγραμματισμό σε πραγματικό χρόνο. Παράλληλα, το 48% των κρατήσεων γίνεται 31 έως 90 ημέρες πριν από την αναχώρηση, ενώ το 44% γίνεται με ορίζοντα άνω των 90 ημερών. Μόνο το 8% των κρατήσεων πραγματοποιείται εντός του τελευταίου μήνα πριν το ταξίδι, στοιχείο που αποδεικνύει τη στρατηγική και κοστολογικά αποδοτική προσέγγιση των καταναλωτών.
Η διάρκεια των διακοπών παρουσιάζει νέα πρότυπα: το 60% των ταξιδιωτών σχεδιάζει να περάσει τουλάχιστον 10 ημέρες μακριά, ωστόσο η μέση διάρκεια παραμονής παρουσιάζει μικρή πτώση. Συγκεκριμένα, για τον Ιούνιο η μέση διαμονή ανήλθε σε 29 ημέρες (πτώση 9%), για τον Ιούλιο 25 ημέρες (πτώση 11%) και για τον Αύγουστο 23 ημέρες (πτώση 4%).
Το φαινόμενο του “bleisure” (ταξίδια που συνδυάζουν επαγγελματικούς και προσωπικούς σκοπούς) ενισχύεται, καθώς οι ταξιδιώτες συνδυάζουν εργασία εξ αποστάσεως με χαλάρωση. Η τιμή των αεροπορικών εισιτηρίων συμβάλλει επίσης σε αυτήν την τάση, με τις μέσες τιμές για εισιτήρια με επιστροφή στην οικονομική θέση να παρουσιάζουν πτώση 20% σε σχέση με το 2024. Ειδικότερα, οι τιμές για τον Ιούνιο κυμαίνονται στα 846 δολ., για τον Ιούλιο στα 802 (-15%) και για τον Αύγουστο στα 695 δολ. (-8%).
Οι αναχωρήσεις δεν περιορίζονται πλέον στο Σαββατοκύριακο, καθώς οι Τετάρτες και οι Παρασκευές αναδεικνύονται οι πιο δημοφιλείς ημέρες, γεγονός που υποδηλώνει την αυξημένη ζήτηση για ευελιξία, ευκολία και χαμηλότερο κόστος.
Όπως δήλωσε η Gulce Karsli Rozenveld, CEO της Oojo, “το καλοκαίρι του 2025 διαμορφώνεται ως μια περίοδος ‘στοχαστικής εξερεύνησης’. Οι ταξιδιώτες στρέφονται σε λιγότερους προορισμούς με μεγαλύτερη διάρκεια παραμονής, κάνουν κρατήσεις μέσω κινητών, και προτιμούν βιώσιμες εμπειρίες. Πρόκειται για μια ουσιαστική αλλαγή στη νοοτροπία του ταξιδιώτη, που ήρθε για να μείνει”.
.
Source: traveldailynews.gr