Σύνταξη: tourismtoday.gr
Το αυξανόμενο κόστος και η υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης διαμορφώνουν τις αποφάσεις στον παγκόσμιο κλάδο MICE το 2024, όπως αποκαλύπτει έρευνα της Global DMC Partners (GDP).
Ανισότητες προϋπολογισμού παγκοσμίως
Οι διεθνείς σχεδιαστές ενδέχεται να αντιμετωπίσουν μεγαλύτερες προκλήσεις στον προϋπολογισμό, με μόνο το 27% να αναφέρει αυξήσεις προϋπολογισμού σε σύγκριση με το 44% των Αμερικανών και Καναδών σχεδιαστών.
Οι αυξήσεις του προϋπολογισμού δεν είναι αρκετές
Μεταξύ εκείνων με αυξήσεις προϋπολογισμού φέτος, το 57% σημείωσε αύξηση 10 έως 20%, η οποία σε πολλές περιπτώσεις δεν καλύπτει καν τις πληθωριστικές αυξήσεις, μειώνοντας την αγοραστική δύναμη για τους σχεδιαστές.
Παράλληλα, δεν αφήνει πρόσθετο προϋπολογισμό για δημιουργικό ή βιωματικό πρόγραμμα.
Συνεχής αύξηση του κόστους
Το υψηλότερο κόστος παραμένει η κορυφαία πρόκληση για τους σχεδιαστές, κατέχοντας την πρώτη θέση από το 4ο τρίμηνο του 2022.
Ξενοδοχεία, F&B και A/V
Όσον αφορά την εργασία με ξενοδοχεία και χώρους εκδηλώσεων, τα υψηλότερα έξοδα διαμονής, F&B (φαγητό και ποτό) και A/V (οπτικοακοσυτικά μέσα) αποτελούν κορυφαίες προκλήσεις για τους σχεδιαστές.
Σχεδόν το 80% δυσκολεύεται με τα ποσοστά διαμονής και F&B και πάνω από το 70% σε A/V τον περισσότερο ή όλο τον χρόνο.
Υιοθέτηση τεχνητής νοημοσύνης
Η υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης στη βιομηχανία MICE έχει αυξηθεί σημαντικά από την τελευταία έρευνα στα τέλη του 2023/αρχές του 2024.
Το 30% των σχεδιαστών στην τελευταία έρευνα ανέφεραν ότι το χρησιμοποιούν στην καθημερινή τους ζωή και τώρα σχεδόν το μισό οι σχεδιαστές λένε ότι το χρησιμοποιούν συχνά. Το ChatGPT και το Microsoft CoPilot είναι τα πιο ευρέως διαδεδομένα.
Προϋπολογισμοί και κόστος
Από το 2023 έως το 2024, το 39% είδε αύξηση του προϋπολογισμού, το 16% μείωση και το 45% δεν ανέφερε καμία αλλαγή.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 44% στις ΗΠΑ και τον Καναδά παρουσίασε αύξηση του προϋπολογισμού, σε σύγκριση με το 27% διεθνώς.
Οι αυξήσεις του κόστους σε τομείς όπως τα ξενοδοχεία, τα F&B και τα A/V οδηγούν στην ανάγκη για υψηλότερους προϋπολογισμούς.
Με τους περισσότερους προϋπολογισμούς να αυξάνονται από 10% έως 20%, οι προσαρμογές αυτές απλώς καλύπτουν τις αυξήσεις του πληθωρισμού και δεν επιτρέπουν πιο δημιουργικές δαπάνες.
Source: tourismtoday.gr