Σύνταξη tourismtoday.gr
Περισσότεροι από τα τρία τέταρτα των ταξιδιωτών θέλουν να χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη στο ταξίδι και στη διαμονή τους σε ξενοδοχεία.
Ωστόσο, στη συντριπτική τους πλειονότητα δεν θέλουν όλες οι διαδικασίες που σχετίζονται με τα καταλύματα να ξεπερνιούνται από μηχανήματα, σύμφωνα με έκθεση από το SiteMinder.
Η έκθεση βασίζεται σε απαντήσεις από 12.000 ταξιδιώτες σε 14 αγορές σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένων Πολιτειών, της Ισπανίας, της Κίνας, της Αυστραλίας και της Ταϊλάνδης.
«Σε μια εποχή όπου οι επισκέπτες έχουν αυξανόμενη επιρροή στις διαμονές τους, είναι σαφές ότι οι εξελισσόμενες ανάγκες τους είναι ευρείες και συγκεκριμένες», δήλωσε ο Trent Innes, αιευθυντής ανάπτυξης στο SiteMinder.
Η έκθεση κάλυψε μια σειρά θεμάτων που σχετίζονται με τον «ταξιδιώτη σε όλα», έναν όρο που επινοήθηκε για να αναφέρεται σε «έναν νέο, πολύπλευρο ταξιδιώτη που αντικατοπτρίζει τις δυναμικές αλλαγές στα ταξίδια με σχέδια που συνδυάζουν trending και παραδοσιακά».
Αυτοί οι ταξιδιώτες, είπε η SiteMinder, θα αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να λειτουργούν οι πάροχοι φιλοξενίας για να ικανοποιήσουν τις επιθυμίες και τις ανάγκες τους στον τομέα της εφαρμογής τεχνολογίας, των συνηθειών αναζήτησης και άλλων τάσεων των ταξιδιωτών.
«Η έρευνά μας σηματοδοτεί στους ξενοδόχους ότι η προσαρμογή αυτών των διαφοροποιημένων προτιμήσεων δεν αφορά μόνο την προσαρμογή σε μια τάση, αφορά τη δέσμευση για μια βαθιά κατανόηση του τρόπου με τον οποίο αλλάζουν συγκεκριμένες προτιμήσεις και συμπεριφορές ταξιδιωτών και να κρατάμε το δάχτυλο στον παλμό, είπε ο Trent Innes.
Σε αυτό το τοπίο, οι πληροφορίες που βασίζονται σε δεδομένα καθίστανται κρίσιμες για τους ξενοδόχους για να προβλέψουν τις ανάγκες των επισκεπτών και να προσφέρουν τη διαμονή που οραματίζονται».
Οι ενσωματώσεις AI των ξενοδοχείων
- Το 51% πιστεύει ότι τα ξενοδοχεία είναι μπροστά όσον αφορά την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών, συμπεριλαμβανομένης της τεχνητής νοημοσύνης, η οποία είναι το πιο πολυσύχναστο θέμα τεχνολογίας φιλοξενίας τα τελευταία δύο χρόνια από την κυκλοφορία του ChatGPT τον Νοέμβριο του 2022.
- Οι ταξιδιώτες συμμετέχουν σε μεγάλο βαθμό όσον αφορά τη συμμετοχή της τεχνητής νοημοσύνης στο ταξίδι τους στα καταλύματα. Το 78% λέει ότι είναι ανοιχτό στη χρήση τεχνητής νοημοσύνης κατά τον προγραμματισμό, την κράτηση και κατά τη διάρκεια της διαμονής τους στο ξενοδοχείο το 2025.
- Στα καταλύματα, οι ταξιδιώτες εγκρίνουν εργασίες χειρισμού τεχνητής νοημοσύνης, όπως υπηρεσία δωματίου και καθαριότητας, αλλά είπαν ότι δεν θα ήθελαν ένα μηχάνημα να είναι υπεύθυνο για κάτι όπως το μαγείρεμα.
- Ενώ πολλοί ταξιδιώτες υποστηρίζουν τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, η μεγάλη πλειοψηφία δεν αισθάνεται άνετα με την πλήρη εξαγορά της τεχνολογίας όσον αφορά τις επιχειρήσεις φιλοξενίας. Μόλις το 12% θα υποστήριζε τη διαχείριση όλων των βασικών λειτουργιών του ξενοδοχείου που χειρίζονται μηχανήματα το 2025.
Η υιοθέτηση τεχνολογίας διαφέρει ανά περιοχή
Ενώ οι ταξιδιώτες είναι σε μεγάλο βαθμό εν κινήσει με την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών, το ποσοστό υιοθέτησης ποικίλλει ανά περιοχή, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας.
Σε περιοχές υψηλής ανάπτυξης, κατά μέσο όρο το 90% των ταξιδιωτών είναι ανοιχτοί στη χρήση τεχνητής νοημοσύνης. Αυτό περιλαμβάνει το 98% των ταξιδιωτών στην Κίνα, το 94% στην Ινδία και το 91% στο Μεξικό, για παράδειγμα.
Ωστόσο, οι ταξιδιώτες από αυτούς που το SiteMinder αποκαλεί «παραδοσιακούς προορισμούς» είναι λιγότερο ανοιχτοί στη χρήση τεχνητής νοημοσύνης, με περίπου το 60% να είναι πρόθυμο να χρησιμοποιήσει τη νέα τεχνολογία.
Αυτό περιλαμβάνει το 62% στον Καναδά και την Αυστραλία και το 63% στη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο και στις ΗΠΑ 69%.
Αναζήτηση για ταξίδια και συνήθειες σε κρατήσεις
Ενώ η ταξιδιωτική έμπνευση είναι παντού -μεταξύ άλλων μέσω των influencers και των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης – το 36% των ταξιδιωτών σχεδιάζει να ξεκινήσει την έρευνα ξενοδοχείων για το 2025 με μια μηχανή αναζήτησης, από 26% φέτος. Η τάση ηγείται από τους baby boomers, με το 42% να σχεδιάζει να ξεκινήσει με μια πλατφόρμα αναζήτησης.
Αλλά οι ταξιδιώτες χρησιμοποιούν επίσης πολλές άλλες πηγές στον προγραμματισμό τους. Η χρήση διαδικτυακών φόρουμ όπως το Reddit και το Quora και άλλες μορφές μέσων κοινωνικής δικτύωσης χρησιμοποιούνται από το 11%, ενώ το 7% σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει συμβουλές από την οικογένεια και τους φίλους του, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά.
Όταν έρθει η ώρα κράτησης, το 42% χρησιμοποιεί ένα διαδικτυακό ταξιδιωτικό γραφείο +3% και το 27% κάνει κράτηση απευθείας με τον προμηθευτή, μειωμένο 1% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Περισσότεροι από τους μισούς ταξιδιώτες (52%) ανέφεραν ότι έχουν εγκαταλείψει μια online κράτηση μετά από μια κακή εμπειρία. Και αυτός ο αριθμός είναι υψηλότερος στους νεότερους ταξιδιώτες.
Το 70% των ερωτηθέντων Gen Z και το 61% των millennials που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι είχαν εγκαταλείψει μια κράτηση λόγω μιας αρνητικής εμπειρίας.
Το SiteMinder επεσήμανε την έλλειψη ασφάλειας του ιστότοπου, τα προβλήματα πληρωμών, τους χρόνους φόρτωσης, τον σχεδιασμό και την έλλειψη φιλικότητας για τους χρήστες κινητών τηλεφώνων ως λόγους για τους οποίους οι ταξιδιώτες εγκατέλειψαν τις κρατήσεις.
Source: tourismtoday.gr