TOURISM - TRAVEL NEWS 24.GR

ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ - ΤΑΞΙΔΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

  • HOME
    • ΠΗΓΗ-1
    • ΠΗΓΗ-2
    • ΠΗΓΗ-3
    • ΠΗΓΗ-4
    • ΠΗΓΗ-5
    • ΠΗΓΗ-6
    • ΠΗΓΗ-7
    • ΠΗΓΗ-8
    • ΠΗΓΗ-9
    • ΠΗΓΗ-10
    • ΠΗΓΗ-11
    • SOURCE-1
    • SOURCE-2
  • ISLANDS NEWS
  • SPORTS
  • LIVE GREEK TV
You are here: Home / ΕΛΛΗΝΙΚΑ / Τα παρατηρητήρια τουρισμού ως πυξίδα βιώσιμης ανάπτυξης
ειδήσεις ρόδος - ορθόδοξη ελλάδα - διασημότητες - τεχνολογία - σωματική υγεία - Αλουμινάδες Ρόδος - lindos private boat trips - lindos rental boats - lindos rent a boat - lindos rent a car - theologos rhodes hotels - weddings lindos- stegna studios rhodes- faliraki travel agency - rhodes weddings - ροδος ψυχολογος - car rental rhodes - villas karpathos - άμυνα

Τα παρατηρητήρια τουρισμού ως πυξίδα βιώσιμης ανάπτυξης

29/01/2025

Η βιωσιμότητα στον τουρισμό απαιτεί στρατηγική διακυβέρνηση, διαφάνεια, παρακολούθηση δεδομένων, τοπική συμμετοχή και περιβαλλοντική ισορροπία.

Η βιωσιμότητα του τουρισμού αναδεικνύεται σήμερα ως η βασική προτεραιότητα για την ανάπτυξη των τουριστικών προορισμών, με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού (ΠΟΤ) να την τοποθετεί στο επίκεντρο της στρατηγικής του. Η τουριστική διακυβέρνηση ενός προορισμού δεν είναι απλώς μια διοικητική διαδικασία, αλλά ένα κρίσιμο εργαλείο για την εξασφάλιση ενός υγιούς και μακροπρόθεσμου τουριστικού μοντέλου. Για να επιτευχθεί αυτή η βιωσιμότητα απαιτείται μια οργανωμένη και στρατηγική προσέγγιση που να συνδυάζει την τουριστική ανάπτυξη με την προστασία των φυσικών και πολιτιστικών πόρων.
Ο ΠΟΤ θέτει δύο θεμελιώδεις προϋποθέσεις για να χαρακτηριστεί ένας προορισμός «βιώσιμος». Η πρώτη προϋπόθεση αφορά στην υιοθέτηση μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής, με σαφείς στόχους και μέτρα πολιτικής που να προάγουν τη βιωσιμότητα του τουρισμού. Η στρατηγική αυτή διαμορφώνεται μέσω διαβούλευσης με τους τοπικούς φορείς, εξασφαλίζοντας τη συμμετοχή και τη συναίνεση όλων των εμπλεκόμενων μερών. Επιπλέον, η πορεία υλοποίησης αυτής της στρατηγικής πρέπει να παρουσιάζεται δημόσια, μέσω διαδικασιών λογοδοσίας, ώστε να διασφαλίζεται η διαφάνεια και η υπευθυνότητα. Η δεύτερη προϋπόθεση αφορά στη λειτουργία ενός μηχανισμού παρακολούθησης των εξελίξεων στον τομέα του τουρισμού. Αυτός ο μηχανισμός, γνωστός ως Παρατηρητήριο, παρέχει στο σώμα λήψης αποφάσεων (DMMO) τεκμηριωμένες προτάσεις και δεδομένα που καθοδηγούν τη στρατηγική των πολιτικών. Η συνεχής καταγραφή των εξελίξεων επιτρέπει την έγκαιρη αναγνώριση των προκλήσεων και τη λήψη αποφάσεων που οδηγούν τον προορισμό στην επιτυχία και τη βιωσιμότητα.
Το μοντέλο αυτό της τουριστικής διακυβέρνησης, που βασίζεται στην ολοκληρωμένη στρατηγική και την τεκμηριωμένη παρακολούθηση, ανοίγει το δρόμο για μια νέα εποχή στον τουρισμό. Σε αυτή την εποχή, η ανάπτυξη προωθείται με γνώμονα την αρμονία με το περιβάλλον και τις τοπικές κοινότητες, εξασφαλίζοντας ένα βιώσιμο μέλλον για όλους.
Το Άρθρο 07, του νόμου υπ’ αριθμό 4875 (Κεφ. Β), θέτει τις βάσεις για την ίδρυση του Παρατηρητηρίου Τουρισμού στο Υπουργείο Τουρισμού, μια πρωτοβουλία που στοχεύει στην ενίσχυση και τη σταθερότητα του τουριστικού τομέα στην Ελλάδα. Με την παρακολούθηση της δυναμικής της τουριστικής αγοράς και τη χρήση δεδομένων από τον Δορυφόρο Λογαριασμό Τουρισμού, το Παρατηρητήριο διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στην ανάπτυξη στρατηγικών και πολιτικών για την ενίσχυση του εγχώριου τουριστικού προϊόντος. Η συνεργασία του με πανεπιστημιακά ιδρύματα, την ΕΛΣΤΑΤ και άλλους φορείς του κλάδου διασφαλίζει την ποιότητα και την εγκυρότητα των αναλύσεων, ενώ η δυνατότητα ενσωμάτωσης έργων στο ΕΣΠΑ και σε άλλους χρηματοδοτικούς μηχανισμούς ενισχύει τη βιωσιμότητα των προγραμμάτων.
Εν συνεχεία, το Άρθρο 08 του νόμου 4875, προβλέπει την ίδρυση τοπικών και περιφερειακών παρατηρητηρίων βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης, μια κίνηση που ενισχύει την ανάγκη για συντονισμό και συνεργασία σε τοπικό επίπεδο. Αυτή η προσέγγιση είναι ιδιαίτερα σημαντική για περιοχές που έχουν χαρακτηριστεί ως πρότυποι τουριστικοί προορισμοί, καθώς διασφαλίζει ότι οι τουριστικές πολιτικές εναρμονίζονται με τις τοπικές ανάγκες και δυνατότητες. Η συνεργασία με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) και η δυνατότητα ένταξης στο Διεθνές Δίκτυο του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού προσφέρουν στην Ελλάδα τη δυνατότητα να ενταχθεί σε μια παγκόσμια στρατηγική βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης. Αντικείμενο της στρατηγικής του Παρατηρητηρίου είναι η ενίσχυση της διακυβέρνησης μέσω της δημιουργίας Παρατηρητηρίων Τουρισμού και της υιοθέτησης ψηφιακών μεθόδων για τη διαχείριση των πόρων. Επίσης, προτείνεται η αναβάθμιση των υπηρεσιών των επιχειρήσεων, με έμφαση στην υπεύθυνη επιχειρηματικότητα, τη χρήση τοπικών προϊόντων και την υιοθέτηση “πράσινων” και ψηφιακών τεχνολογιών. Παράλληλα, ενθαρρύνεται η αναμόρφωση της τουριστικής προσφοράς μέσω της διαφοροποίησης του προϊόντος, που αξιοποιεί τους φυσικούς, πολιτιστικούς και παραγωγικούς πόρους των προορισμών. Με την εφαρμογή αυτών των παρατηρητηρίων, η Ελλάδα ενδυναμώνει τη θέση της στον παγκόσμιο χάρτη του βιώσιμου τουρισμού, προσφέροντας ένα πρότυπο που μπορεί να λειτουργήσει ως παράδειγμα για άλλες χώρες. Το ζητούμενο, βέβαια, είναι η αποτελεσματική υλοποίηση αυτών των στρατηγικών, ώστε οι τοπικές κοινωνίες και ο τουριστικός τομέας να δρέψουν τα οφέλη από μια πιο ισχυρή και βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη.
Αξιοσημείωτο είναι το παράδειγμα του Παρατηρητηρίου Βιώσιμου Τουρισμού Αιγαίου, το οποίο έχει αναπτύξει μια προσέγγιση που συνδυάζει τη στρατηγική τουριστική ανάπτυξη με την προστασία του περιβάλλοντος και την κοινωνική ευημερία. Υποστηριζόμενο από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού, με ενεργή συμμετοχή στο Παγκόσμιο Δίκτυο Παρατηρητηρίων Βιώσιμου Τουρισμού, το παρατηρητήριο παρακολουθεί και αξιολογεί την τουριστική δραστηριότητα σε εθνικό και περιφερειακό-νησιωτικό επίπεδο, παρέχοντας κρίσιμα δεδομένα για τη βιώσιμη ανάπτυξη των προορισμών. Η στρατηγική αυτή δείχνει τον δρόμο για την υιοθέτηση πρακτικών που εξασφαλίζουν ότι ο τουρισμός θα συνεχίσει να αποτελεί την κινητήριο δύναμη της ελληνικής οικονομίας μέσα από την ουσιαστική αξιοποίηση των περιβαλλοντικών, πολιτιστικών και παραγωγικών στοιχείων της χώρας και των επιμέρους προορισμών -δηλαδή τη ταυτότητα τους-, χωρίς να θυσιάζεται η ποιότητα του περιβάλλοντος και της τοπικής κοινωνίας. Η συνολική στρατηγική περιλαμβάνει και την αλλαγή του τρόπου προβολής των προορισμών, προκειμένου να ενισχυθεί η εικόνα των νησιών ως βιώσιμων και υπεύθυνων τουριστικών προορισμών. Οι προκλήσεις είναι πολλές, όμως η σταδιακή εφαρμογή αυτών των στρατηγικών μπορεί να οδηγήσει σε μια πιο ισχυρή τουριστική ανάπτυξη που σέβεται το περιβάλλον και υποστηρίζει τις τοπικές κοινωνίες. Το μοντέλο του βιώσιμου τουρισμού δεν εξετάζει μόνο την οικονομική πρόοδο, αλλά επεκτείνεται και στην κοινωνική δικαιοσύνη και την περιβαλλοντική προστασία. Αντί να μετράμε απλά τον αριθμό των τουριστών και την οικονομική ανάπτυξη, το κέντρο της συζήτησης μεταφέρεται στην ποιότητα της τουριστικής εμπειρίας και την ευημερία των τοπικών κοινοτήτων. Αυτό σημαίνει ότι η ανάπτυξη του τουρισμού δεν μπορεί να επιφέρει ανατροπές στους φυσικούς και κοινωνικούς πόρους της περιοχής, αλλά αντίθετα να συμβάλει στην αειφορία τους.
Η μεθοδολογία που υιοθετεί το Παρατηρητήριο επιτρέπει την παρακολούθηση όχι μόνο της άμεσης επίδρασης του τουρισμού, όπως οι τουριστικές δαπάνες ή η δημιουργία θέσεων εργασίας, αλλά και των μακροχρόνιων επιπτώσεων στην τοπική κοινωνία και το περιβάλλον. Η κατανάλωση φυσικών πόρων, όπως το νερό, και η παραγωγή αποβλήτων αποτελούν μείζονες ανησυχίες, ειδικά σε περιοχές με περιορισμένους πόρους, όπως τα μικρά νησιά του Αιγαίου. Η πρόκληση έγκειται στην ευαισθητοποίηση των τοπικών αρχών και των επιχειρηματιών για τη σημασία αυτής της ισχυρής σύνδεσης μεταξύ του τουρισμού και της βιωσιμότητας. Μόνο με την εφαρμογή στρατηγικών που προάγουν τη βιώσιμη ανάπτυξη, τα νησιά του Αιγαίου θα μπορέσουν να διατηρήσουν τον τουριστικό τους πλούτο χωρίς να θέτουν σε κίνδυνο τα φυσικά και κοινωνικά τους αποθέματα. Πώς μπορεί το Αιγαίο να αποτελέσει πρότυπο για άλλες περιοχές του κόσμου, όταν οι ανάγκες του είναι τόσο ποικίλες και διαφορετικές; Και πόσο η καλλιέργεια της τουριστικής συνείδησης από τους τοπικούς φορείς θα μπορούσε να ενισχύσει αυτή την προσπάθεια; Αυτά είναι τα ερωτήματα που θέτουν οι προκλήσεις για το μέλλον του τουρισμού στην περιοχή.
Με ορίζοντα το 2030+, το Παρατηρητήριο αναγνωρίζει τρία πιθανά σενάρια ανάπτυξης για τον τουρισμό στα νησιά του Αιγαίου. Το πρώτο σενάριο, “Business as usual”, προβλέπει τη συνέχιση της τουριστικής ανάπτυξης χωρίς σημαντικούς περιορισμούς, με έμφαση στη μεγέθυνση και τη δημιουργία νέων υποδομών. Ωστόσο, αυτή η προσέγγιση δεν λαμβάνει υπόψη τις περιβαλλοντικές και κοινωνικές συνέπειες που μπορεί να προκύψουν από τη συνεχιζόμενη επέκταση του τουρισμού. Το δεύτερο σενάριο, της αναμόρφωσης του τουρισμού, προτείνει την αύξηση του τουρισμού με συγκεκριμένους περιορισμούς στη χωροταξία, τη διαχείριση των πόρων και τη χρήση διαρθρωτικών παρεμβάσεων για να περιοριστεί η κατανάλωση φυσικών πόρων. Τέλος, το τρίτο σενάριο, της τροποποίησης της τουριστικής δραστηριότητας, εισάγει μια πιο φιλόδοξη προσέγγιση, αναγνωρίζοντας την ανάγκη για αλλαγή του αναπτυξιακού μοντέλου με στόχο τη μετάβαση σε έναν τουρισμό ευζωίας και ευεξίας, που συνδυάζει την απολαυστική εμπειρία των επισκεπτών -βασισμένη στη ταυτότητα των τόπων που επισκέπτονται- με την ευημερία των τοπικών κοινωνιών.
Ο κος Γιάννης Σπιλάνης, (Ομ. Καθηγητής Τμήμα Περιβάλλοντος – Πανεπιστήμιο Αιγαίου/Εργαστήριο Τοπικής και Νησιωτικής Ανάπτυξης/Παρατηρητήριο Βιώσιμου Τουρισμού) αναφέρεται τον καθοριστικό ρόλο των παρατηρητηρίων και των φορέων διαχείρισης προορισμών για την επίτευξη της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης. Όπως τονίζει, η προστασία του περιβάλλοντος και η ενίσχυση των τοπικών κοινωνιών πρέπει να συνδυάζονται με στρατηγικές που ενσωματώνουν τη βιωσιμότητα στον τουρισμό. Στην Ελλάδα, η πίεση του υπερτουρισμού είναι έντονη, με τις δημοφιλείς περιοχές, κυρίως τα νησιά, να αντιμετωπίζουν σοβαρές δυσλειτουργίες στους φυσικούς πόρους και τις υποδομές. Η αυξανόμενη επισκεψιμότητα προκαλεί σοβαρές συνέπειες στην υδροδότηση, στη διαχείριση αποβλήτων και στις φυσικές πηγές, ενώ οι τοπικές κοινωνίες πλήττονται από την «τουριστική ένταση».
Η ανάγκη μέτρων για την αντιμετώπιση αυτών των επιπτώσεων είναι πλέον επιτακτική, με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού να καλεί τις χώρες να αναπτύξουν στρατηγικές για τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων του τουρισμού και τη διαχείριση των τουριστικών ροών. Στην Ελλάδα, παρά την έλλειψη πλήρων μετρήσεων, είναι εμφανές ότι οι πιέσεις για τους φυσικούς πόρους και τη διαχείριση αποβλήτων είναι σοβαρές.
Ο κος Σπιλάνης υπογραμμίζει την ανάγκη για μια στρατηγική βιώσιμου τουρισμού που θα συνδυάζει την προστασία του περιβάλλοντος με την ανάπτυξη ποιοτικών τουριστικών εμπειριών. Στρατηγικοί στόχοι, όπως η ανάδειξη του φυσικού και πολιτιστικού πλούτου, η ενίσχυση της τοπικότητας και η προώθηση πράσινης και ψηφιακής επιχειρηματικότητας, μπορούν να συμβάλουν στη διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος και στην αποσυμφόρηση των πιο πιεσμένων προορισμών. Η εφαρμογή αυτών των στρατηγικών απαιτεί συντονισμένες ενέργειες από την κεντρική κυβέρνηση, τις τοπικές αρχές, τις επιχειρήσεις και τις τοπικές κοινότητες. Μόνο με έναν ολοκληρωμένο και συνεργατικό τρόπο μπορεί να επιτευχθεί η βιώσιμη ανάπτυξη του τουρισμού και η διασφάλιση ενός ποιοτικού τουριστικού προϊόντος για τις επόμενες γενιές.
Συγκεκριμένα, ο κος Σπιλάνης δήλωσε: ‘Τα Παρατηρητήρια Τουρισμού συμβολίζουν μια νέα εποχή στον τουρισμό. Αποτελούν τη μετάβαση από την περίοδο όπου το μόνο ζητούμενο ήταν η τουριστική μεγέθυνση μέσα από την αύξηση της προσφοράς κλινών και τουριστικών ροών με τη βοήθεια των προγραμμάτων τουριστικής προβολής, στην περίοδο όπου διαπιστώνεται η ανάγκη για έλεγχο της προσφοράς και διαχείρισης των τουριστικών ροών, έτσι ώστε να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα του τουρισμού μέσα στα όρια της φέρουσας ικανότητας των προορισμών.
Με βάση τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού (ΠΟΤ), ένας προορισμός για να είναι βιώσιμος χρειάζεται ένα σύστημα καταγραφής και αξιολόγησης των οικονομικών, κοινωνικο-πολιτιστικών και περιβαλλοντικών αποτελεσμάτων του τουρισμού, έτσι ώστε ο σχεδιασμός να γίνεται βάση στοιχείων. Επομένως το Παρατηρητήριο αποτελεί εκείνο το εργαλείο που συμβάλει στη τεκμηρίωση των εισηγήσεων για λήψη αποφάσεων στη δομή τουριστικής διακυβέρνησης που οφείλει να υπάρχει σε κάθε προορισμό είτε ως αυτόνομο νομικό πρόσωπο (Destination Management and Marketing Organisation), είτε ως τυπικό ή άτυπο όργανο (Περιφερειακό Συμβούλιο ή Δημοτική Επιτροπή Τουρισμού) στο οποίο εκπροσωπούνται όλοι οι φορείς (αυτοδιοίκηση, επιχειρηματίες, επαγγελματίες, ΜΚΟ).
Τα μέλη του Παγκόσμιου Δικτύου Παρατηρητηρίων Βιώσιμου Τουρισμού (INSTO) του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού στελεχώνονται είτε από ακαδημαϊκούς των τοπικών ανώτατων ιδρυμάτων, είτε από εξειδικευμένους επιστήμονες. Συνεργάζονται συστηματικά κάτω από την ομπρέλα του ΠΟΤ για να βελτιώσουν τις μεθόδους και τα εργαλεία που χρησιμοποιούν ώστε να συλλέξουν τα στοιχεία εκείνα που είναι απαραίτητα για να υποστηρίξουν με το καλύτερο τρόπο τα τοπικά/περιφερειακά όργανα λήψης αποφάσεων.’

Η Γιώτα Μοσχοπουλίδου είναι πτυχιούχος Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων και Απόφοιτη Μεταπτυχιακού ΔΠΜΣ του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με επιστημονική κατεύθυνση “Τουρισμός και Περιφερειακή Ανάπτυξη”.Δραστηριοποιείται ως Επιστημονική Σύμβουλος Τουριστικής Ανάπτυξης, με πολυετή εμπειρία στο φάσμα του τουριστικού γίγνεσθαι και εξειδίκευση στο Τουριστικό Μάρκετινγκ και την Περιφερειακή Ανάπτυξη.Ως επιστημονική συντάκτρια του TravelDailyNews αρθρογραφεί πάνω σε θέματα Ανάπτυξης/Βιωσιμότητας/Καινοτομίας- Τεχνολογίας/Εναλλακτικών Μορφών και Πολιτισμού. Είναι υπεύθυνη για τις βιβλιοπαρουσιάσεις του επιστημονικού κλάδου του τουρισμού.
Source: traveldailynews.gr

Filed Under: ΕΛΛΗΝΙΚΑ Tagged With: from:traveldailynews.gr

Wizz Air | Six new connections to Athens and Thessaloniki in the winter of 2025/26

Wizz Air introduces six new or modified routes to and from Athens and Thessaloniki in the winter flight schedule of 2025/26. Specifically, the airline will offer routes to Athens from -Bratislava, starting on December 15, 3 times a week, with A321neo aircraft) – Bucharest (Aurel Vlaicu), starting on October 27 and 3 weekly flights. On […]

Στην Real Consulting ο πλήρης έλεγχος της Advanced Management Solutions

Tον πλήρη έλεγχο της κυπριακής εταιρείας Advanced Management Solutions Ltd απέκτησε η REAL CONSULTING, μετά και την κατοχύρωση και του υπολοίπου 40% του μετοχικού κεφαλαίου της.Το τίμημα της συναλλαγής ανήλθε σε 2,044 εκατ. ευρώ, το οποίο καθορίστηκε βάσει του Adjusted LTM EBITDA της εταιρείας, που ανήλθε σε 552 χιλ.ευρώ. Η συναλλαγή ολοκληρώθηκε στις 2 Οκτωβρίου […]

Olga Kefalogianni in Pieria – Promoting Olympus and mountain tourism

The Minister of Tourism, Mrs. Olga Kefalogianni, visited Pieria, following an invitation from the Pierian Tourism Development and Promotion Organization (POTAP), as part of actions to strengthen and promote mountain tourism. The Minister began her visit from the Information Center of the Olympus National Park Management Unit, where she was informed about the initiatives to […]

Η Όλγα Κεφαλογιάννη στην Πιερία – Ανάδειξη του Ολύμπου και του ορεινού τουρισμού

Την Πιερία επισκέφθηκε η Υπουργός Τουρισμού, κα Όλγα Κεφαλογιάννη, έπειτα από πρόσκληση του Πιερικού Οργανισμού Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής (ΠΟΤΑΠ), στο πλαίσιο δράσεων για την ενίσχυση και ανάδειξη του ορεινού τουρισμού. Η Υπουργός ξεκίνησε την επίσκεψή της από το Κέντρο Πληροφόρησης της Μονάδας Διαχείρισης Εθνικού Πάρκου Ολύμπου, όπου ενημερώθηκε για τις πρωτοβουλίες προστασίας του μοναδικού […]

Η Ριβιέρα της Αθήνας ως διεθνές brand: Από την κοσμοπολίτικη παράδοση στην έξυπνη πόλη του αύριο

Ολοκληρώθηκαν την Παρασκευή οι τριήμερες εργασίες του Athens Riviera Forum 2025 Με επίκεντρο τις επενδύσεις, τις υποδομές, την τεχνολογία και τη βιώσιμη ανάπτυξη, ολοκληρώθηκαν την Παρασκευή οι τριήμερες εργασίες του Athens Riviera Forum 2025, αναδεικνύοντας τη Ριβιέρα της Αθήνας όχι μόνο ως εμβληματική αστική τοποθεσία, αλλά ως πλαίσιο στρατηγικού διαλόγου για το μέλλον των επενδύσεων […]

Κροατία: Το Ντουμπρόβνικ πολεμά τον υπερτουρισμό με ριζικά μέτρα

Ο περιορισμός των επισκεπτών, η απόρριψη εσόδων από κρουαζιερόπλοια, ακόμη και η απαγόρευση των θορυβωδών βαλιτσών με ροδάκια είναι η εικόνα που συναντάται συχνά, σχεδόν καθημερινά, στο Ντουμπρόβνικ, με αποτέλεσμα ο δήμαρχος, Μάτο Φρανκόβιτς, να προχωρά σε ριζοσπαστικές κινήσεις για να μετατρέψει μία από τις πλέον επιβαρυμένες από τον υπερτουρισμό πόλεις της Ευρώπης ξανά σε […]

Γιατί οι εταιρείες δεν αναφέρουν τις εκπομπές ρύπων από επαγγελματικά ταξίδια

Λιγότερο από το 40% των μεγαλύτερων εταιρειών στον κόσμο δημοσιοποιούν το αποτύπωμα άνθρακα της δραστηριότητας των επαγγελματικών ταξιδιών τους, σύμφωνα με μελέτη της Areka Consulting. Η έρευνα της συμβουλευτικής εταιρείας με έδρα το Παρίσι έδειξε ότι, παρόλο που το 62% των εταιρειών που διερεύνησε αναφέρουν δημόσια τις εκπομπές πεδίου 1, 2 και 3, μόνο το 37% αναφέρει συγκεκριμένα τις […]

Ποιο είδος ταξιδίων οδηγεί την τουριστική ανάπτυξη σε Ασία-Ειρηνικό

Οι ταξιδιώτες από την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού (APAC) ανέφεραν τον αθλητισμό και τη μουσική ως τους κύριους λόγους για ταξίδια, σύμφωνα με έρευνα της Hilton. «Ο αθλητικός και ψυχαγωγικός τουρισμός γίνεται μια από τις καθοριστικές ταξιδιωτικές τάσεις στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού και η F1 ηγείται της προσπάθειας», δήλωσε ο Ben George, ανώτερος αντιπρόεδρος και εμπορικός διευθυντής Ασίας-Ειρηνικού της Hilton. Η έρευνα διαπίστωσε […]

Οι τοπ «Instagrammable» πόλεις των ΗΠΑ

Τις πιο instagrammable πόλεις των ΗΠΑ αποκάλυψε πρόσφατη έρευνα της Rivers Wall Art, ενός εκδοτικού οίκου τέχνης. Οι ερευνητές ανέλυσαν πάνω από 895 εκατ. αναρτήσεις στο Instagram με hashtag για συγκεκριμένες τοποθεσίες για 25 από τις πιο πυκνοκατοικημένες πόλεις σε εθνικό επίπεδο. Στην πρώτη θέση βρέθηκε η Νέα Υόρκη, με τους δήμους της να κατατάσσονται ως το Νο. 1 «αστικό φωτογραφικό […]

Ιορδανία : +7,5% στα τουριστικά έσοδα το 8μηνο του 2025

Ο τουριστικός τομέας της Ιορδανίας έχει ανακάμψει αισθητά το 2025. Μετά από μια πτώση το 2024, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά περίπου 7,5%, φτάνοντας συνολικά τα 5,33 δισ. δολάρια στους πρώτους οκτώ μήνες. Αυτή η θετική μετατόπιση, ενισχυμένη από την αύξηση σχεδόν 15% στους τουριστικές επισκέψεις, έρχεται σε έντονη αντίθεση με την πτώση των εσόδων κατά περίπου […]

travel news

Παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας στο email : admin@news-24.gr, για οτιδήποτε θέλετε να ρωτήσετε ή πρόβλημα.

tourism news
Σημείωση! * σε κάθε άρθρο, αναγράφεται και η πηγή της ιστοσελίδας του άρθρου.
τουρισμός ελλάδα

Recent Posts

  • Wizz Air | Six new connections to Athens and Thessaloniki in the winter of 2025/26
  • Στην Real Consulting ο πλήρης έλεγχος της Advanced Management Solutions
  • Olga Kefalogianni in Pieria – Promoting Olympus and mountain tourism
  • Η Όλγα Κεφαλογιάννη στην Πιερία – Ανάδειξη του Ολύμπου και του ορεινού τουρισμού
  • Η Ριβιέρα της Αθήνας ως διεθνές brand: Από την κοσμοπολίτικη παράδοση στην έξυπνη πόλη του αύριο

Categories

  • ENGLISH-US
  • ΕΛΛΗΝΙΚΑ
κατασκευή ιστοσελίδας - Rhodes Travel Guide - boat cruises - tours - accommodation
  • Ἀπόστολε Ἅγιε Θωμᾶ, πρέσβευε τῷ ἐλεήμονι Θεῷ… Χρόνια πολλά!
  • Οι ψευδαισθήσεις της δημοσιότητας και η ανάγκη για αυθεντικά πρότυπα
  • Τροχαίο στη Μόρια: 23χρονος τραυματίστηκε σε ανατροπή μοτοσικλέτας
  • Μυτιλήνη: Οδηγός συνελήφθη υπό επήρεια αλκοόλ – Κίνδυνος στον δρόμο!
  • Ο 46χρονος στη Μυτιλήνη που εξαπάτησε ηλικιωμένους για μεγάλα ποσά – 42.000 εύρω
  • Δυτικές συνοικίες: «Κύριοι του ΑΣ είστε υπαίτιοι για όσα συμβαίνουν!»
  • Χατ τρικ σε ασίστ ο Λιονέλ Μέσι! (VIDEO)
  • Ώρα πρόκρισης για τον ΠΑΟΚ!
  • ΠΑΟΚ, τώρα πρέπει να αντιδράσεις!
  • Οι αριθμοί του Κηφισιά – ΑΕΚ
  • Δύσκολη έξοδος και πρεμιέρα για ΠΑΟΚ!
  • Στην Τούμπα ο ΠΑΟΚ έχει το πάνω χέρι
  • Ετοιμάζει ταξίδι για… Τέξας ο Πινέδα – Πότε θα επιστρέψει
  • Οι δύο αποστολές του Μπαλντίνι και το ερώτημα με Παπαδημητρίου
  • ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ
Privacy & Cookies: This site uses cookies.
To find out more, as well as how to remove or block these, see here: Cookie Policy
TOURISM - TRAVEL NEWS 24.GR @ 2025 - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΚΟΣΜΟ