H Google είναι ανάμεσα στις ψηφιακές πλατφόρμες που έχουν ενημερώσει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι πληρούν τον ορισμό τους ως gatekeeper σύμφωνα με το Νόμο περί Ψηφιακών Αγορών της ΕΕ, ενώ η Booking.com σε αντίστοιχη ενημέρωσή της αυτή την εβδομάδα αναφέρει ότι πρόκειται να είναι συμβατή με τα κριτήρια αυτά στα τέλη του 2023.
Διαβάστε ακόμα: HOTREC: Η Booking.com δεν πληροί τις προϋποθέσεις της Κομισιόν για τις Ψηφιακές Αγορές
Αυτό σημαίνει ότι οι εταιρίες τεχνολογίας του μεγέθους αυτού, ανάμεσα στις οποίες είναι και οι Meta/Facebook/Whatsapp, Amazon, Apple και Microsoft, θα έχουν περιορισμούς στη λειτουργία και τις πρακτικές τους.
Όσον αφορά τα ταξίδια εντός ΕΕ, η Google, μεταξύ άλλων, θα απαγορεύεται να ευνοεί το οικοσύστημα του Google Travel στα αποτελέσματα αναζητήσεων, όπως έκανε μέχρι σήμερα, σε βάρος των δωρεάν αποτελεσμάτων από εταιρίες όπως οι Expedia, Tripadvisor, Booking Holdings και άλλοι μικρότεροι ανταγωνιστές.
Ένας από τους τρόπους με τους οποίους η Google ευνοεί τον εαυτό της, είναι η τοποθέτηση του χάρτη της με τιμές ξενοδοχείων και αποτελεσμάτων αναζήτησης ψηλά στις σελίδες της, επάνω από τα δωρεάν αποτελέσματα της αναζήτησης που προέρχονται για παράδειγμα από την Hotels.com και άλλους ανταγωνιστές.
Τα αποτελέσματα αυτά της αναζήτησης είναι δωρεάν και θεωρητικά δεν αποτελούν διαφήμιση, όμως όταν οι χρήστες κάνουν κλικ σε κάποιο από αυτά, οδηγούνται στο οικοσύστημα της Google Travel που περιέχει διαφημίσεις και δωρεάν συνδέσμους, Παρότι η Hotels.com λαμβάνει κάποια κλικ, πολύ περισσότεροι χρήστες κάνουν κλικ σε αποτελέσματα που αναδεικνύονται πρώτα στο πολύχρωμο κουτί/χάρτη και καταλήγοουν στην Google Travel.
Ο Νόμος περί Ψηφιακών Αγορών της ΕΕ θα αναγκάσει αυτές τις εταιρίες gatekeeper μέχρι το Μάρτιο του 2024 να λάβουν τα ακόλουθα μέτρα…
-Να παρέχουν διαφάνεια σχετικά με το πώς λειτουργούν οι αλγόριθμοί τους
-Να σταματήσουν να μπλοκάρουν χρήστες που έχουν απεγκαταστήσει προεγκατεστημένες εφαρμογές
-Να κάνουν τις εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων τους διαλειτουργικές με αυτές από ανταγωνιστικές εταιρείες.
Η ιδέα πίσω από τον Νόμο για τις Ψηφιακές Αγορές είναι οι μεγάλες αυτές πλατφόρμες να αναγκαστούν να διατηρήσουν την ανταγωνιστικότητα, αλλά στα ψιλά γράμματα θα κριθεί εάν αυτές οι εταιρίες θα έχουν αρνητικές οικονομικές επιπτώσεις. Πάντως, σε περίπτωση παραβίασης των κανόνων, θα υπόκεινται σε πρόστιμα έως και 10% των παγκόσμιων εσόδων τους ή «κύκλου εργασιών».
Δεν έχει γίνει σαφές πώς ακριβώς θα επηρεαστεί η Booking.com με έδρα το Άμστερνταμ, η οποία είναι το μεγαλύτερο brand στο χαρτοφυλάκιο της Booking Holdings, που περιλαμβάνει επίσης, μεταξύ άλλων, τα Priceline, Kayak και Agoda.
Έρευνα της Bernstein τον Απρίλιο ανέφερε: «Η Booking είναι η μικρότερη εταιρεία που δυνητικά επηρεάζεται από το Νόμο, και ως εκ τούτου είναι πιθανό να επηρεαστεί λιγότερο από τους κανόνες. Αλλά είναι και η εταιρεία με την υψηλότερη ευρωπαϊκή παρουσία. Εκτιμάται ότι θα αντιμετωπίσει μόνο περιορισμένο οικονομικό αντίκτυπο».
Εν τω μεταξύ, η Booking.com βρίσκεται ακόμη σε διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Ένωση. “Η Booking.com επιβεβαίωσε σήμερα ότι συμμετέχει σε εποικοδομητικές συζητήσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με την εφαρμογή του Νόμου για τις Ψηφιακές Αγορές (“DMA”) στις δραστηριότητές της και προσβλέπει στη συνέχιση αυτού του διαλόγου”, δήλωσε η εταιρεία σε μια οικονομική κατάθεση στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς νωρίτερα αυτή την εβδομάδα.
Source: tornosnews.gr