Από “σωρευτική κόπωση”, λόγω ανεπαρκούς ξεκούρασης και πολύωρης εργασίας κινδυνεύουν οι Ευρωπαίοι πιλότοι, με συνέπεια να δυσκολεύονται να παραμείνουν ξύπνιοι κατά τη διάρκεια των πτήσεων, προειδοποιεί η Ένωση Ευρωπαίων Πιλότων (ECA) σε πρόσφατη έκθεσή της, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για την ασφάλεια των πτήσεων.
Η έκθεση παρουσιάζει μια προβληματική εικόνα με διαρθρωτικές ελλείψεις στη διαχείριση κινδύνων στην ευρωπαϊκή αεροπορία. Περίπου 7.000 πιλότοι, από 31 χώρες της Ευρώπης έλαβαν μέρος στην έρευνα, η οποία διεξήχθη μέσα στον Ιούλιο, λίγο πριν από την έναρξη της υψηλής τουριστικής περιόδου.
Όπως αποκαλύπτει η ECA τρεις στους τέσσερις πιλότους βίωσαν τουλάχιστον ένα περιστατικό μικρο-ύπνου κατά τη διάρκεια εκτέλεσης των καθηκόντων τους, με το ένα τέταρτο να αναφέρει πέντε ή περισσότερα τέτοια περιστατικά. Επιπλέον, το 73% αναφέρει ότι δεν μπόρεσε να ξεκουραστεί επαρκώς από την κόπωση μεταξύ των πτητικών του λειτουργιών.
Η έκθεση δείχνει επίσης μια τάση προς την παράταση των χρόνων υπηρεσίας. Σχεδόν ένας στους πέντε πιλότους χρησιμοποιεί το Commander Discretion (CD) για να επεκτείνει τα πτητικά καθήκοντα δύο ή περισσότερες φορές τις τέσσερις εβδομάδες που προηγήθηκαν της έκθεσης. Επιπλέον, πάνω από το 60% των πιλότων εξέφρασαν την ανησυχία για τις πιθανές συνέπειες σε περίπτωση άρνησής τους να παρατείνουν τους χρόνους πτήσεων.
Μόλις το 11% των πιλότων δήλωσαν ότι η εταιρία τους προέβη σε επιχειρησιακές αλλαγές για τη βελτίωση της ασφάλειας ως αποτέλεσμα των αναφορών κόπωσης. Ενώ, το 13% σημείωσαν ότι η εταιρία τους επικοινωνούσε καλά με το πλήρωμα σχετικά με τις αναφορές κόπωσης και μόνο το 12% των πιλότων είπαν ότι εμπιστεύονται το σύστημα αναφοράς της εταιρίας τους.
“Αυτά είναι ανησυχητικά σημάδια και σαφείς ενδείξεις ότι οι κίνδυνοι για την ασφάλεια της κόπωσης δεν αντιμετωπίζονται σωστά σε πολλές ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρίες», δήλωσε ο Otjan de Bruijn, πρόεδρος της ECA.
Αυτές είναι οι χώρες που οι πιλότοι κινδυνεύουν με υπερκόπωση
Το Ηνωμένο Βασίλειο (72,0%), η Μάλτα (66,5%), η Ισπανία (63,1%) και η Ιρλανδία (61,7%) σημείωσαν σταθερά χαμηλότερες βαθμολογίες στη Διαχείριση Κινδύνου Κόπωσης (FRM). Ως εκ τούτου, οι εθνικές αρχές και ο EASA θα πρέπει να εξετάσουν προσεκτικά τις συνθήκες εργασίας των πιλότων σε αυτές τις χώρες.
Η έκθεση, που εκπονήθηκε από τη συμβουλευτική εταιρία Baines-Simmons για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης Πιλότων (ECA), μεταξύ 1ης Ιουλίου και 22ης Ιουλίου 2023, έρχεται μόλις δύο μήνες μετά την προειδοποίηση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) για τον κίνδυνο αυξημένης κόπωσης του πληρώματος, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.
.
3
Source: money-tourism.gr