Οι απεργίες σε όλη την Ευρώπη οδήγησαν σε αύξηση των ακυρώσεων και καθυστερήσεων πτήσεων και μείωσαν τις κρατήσεις για πόλεις όπως το Παρίσι, σύμφωνα με τα στοιχεία των ταξιδιωτικών εταιριών, παρά τις προσπάθειες των αεροπορικών εταιριών να αποφύγουν την επανάληψη των περυσινών διαταραχών.
Οι ακυρώσεις πτήσεων και οι καθυστερήσεις άνω των τριών ωρών στην Ευρώπη αυξήθηκαν σε σχέση με το 2022 και το 2019 κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου των διακοπών του Πάσχα, από τις 5 έως τις 11 Απριλίου, με εντονότερη αύξηση στη Γαλλία και τη Βρετανία, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρίας AirHelp.
“Η κατάσταση επιδεινώθηκε γρήγορα καθώς η Γαλλία βυθιζόταν στην κρίση της συνταξιοδοτικής μεταρρύθμισης. Το αεροδρόμιο Charles de Gaulle επηρεάστηκε αρνητικά, τόσο ως προορισμός όσο και ως κόμβος”, δήλωσε ο Olivier Ponti, επικεφαλήs της εταιρίας ταξιδιωτικών δεδομένων ForwardKeys.
Στη Γαλλία, όπου το προσωπικό ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας απεργούσε τις τελευταίες εβδομάδες, μόνο το 62% των πτήσεων ήταν στην ώρα τους, σε σύγκριση με το 75% το 2022 και το 76% το 2019, πριν η πανδημία ακινητοποιήσει τα διεθνή ταξίδια, όπως έδειξαν τα στοιχεία της Airhelp που δημοσίευσε το Reuters.
Περίπου 33.300 πτήσεις ακυρώθηκαν φέτος το Πάσχα, έναντι 7.800 πέρυσι, ενώ 9.000 πτήσεις είχαν καθυστέρηση άνω των τριών ωρών, έναντι 6.800 πέρυσι.
Οι μεταφορές και οι προγραμματισμένες παραμονές μέσω του αεροδρομίου Charles de Gaulle στο Παρίσι μειώθηκαν κατά περίπου 75%, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019 μέχρι τα μέσα Μαρτίου, σύμφωνα με την ForwardKeys.
Ο φορέας εκμετάλλευσης των αεροδρομίων του Παρισιού, Aeroports de Paris, εκτίμησε ότι έχασε περίπου 470.000 επιβάτες μεταξύ Ιανουαρίου και Μαρτίου λόγω των απεργιών.
Στη Βρετανία, οι απεργίες στα σύνορα προκάλεσαν επίσης αναστάτωση στα αεροδρόμια της χώρας, με τα αεροδρόμια του Λονδίνου να αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες καθυστερήσεις, σύμφωνα με την AirHelp.
Περίπου το 73% των πτήσεων ήταν στην ώρα τους, έναντι 76% το 2022 και 81% το 2019. Ακυρώθηκαν 33.700 πτήσεις, έναντι 26.600 πέρυσι, ενώ 10.800 πτήσεις, που αποτελούσαν το 1% του συνόλου των πτήσεων, είχαν καθυστέρηση άνω των τριών ωρών, έναντι 9.500 πέρυσι.
Οι συνεχιζόμενες διαταραχές από τις παρατεταμένες απεργιακές κινητοποιήσεις θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε κλιμάκωση του κόστους για τις αεροπορικές εταιρίες που έχουν εργαστεί σκληρά για να μετριάσουν τα προβλήματα.
Οι φετινές διακοπές του Πάσχα θεωρήθηκαν ως μια σημαντική δοκιμασία της ικανότητας του κλάδου να αντιμετωπίσει την εισροή ταξιδιωτών μετά την πρόσληψη προσωπικού. Αλλά υπάρχει ιδιαίτερη ανησυχία ότι οι συνεχιζόμενες απεργίες θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε μείωση της τουριστικής κίνησης, η οποία επρόκειτο να ανακάμψει στα προ της πανδημίας επίπεδα αυτό το καλοκαίρι.
Τα εισιτήρια από την Ευρώπη προς το αεροδρόμιο Charles de Gaulle μειώθηκαν κατά 30%, σε σύγκριση με το 2019 κατά την εβδομάδα της 16ης Μαρτίου, σύμφωνα με την ForwardKeys, αν και μειώθηκαν μόνο κατά 8% από τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Και οι απεργίες φαίνεται ότι θα συνεχιστούν, καθώς ο Γάλλος πρόεδρος Μακρόν υπέγραψε ένα εξαιρετικά αντιδημοφιλές νομοσχέδιο για την αύξηση της ηλικίας συνταξιοδότησης, εξοργίζοντας τα συνδικάτα που ζήτησαν να συνεχιστούν οι πολύμηνες μαζικές διαδηλώσεις, οι οποίες ξεκίνησαν τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους.
Στη Γερμανία, το αεροδρόμιο του Αμβούργου ακύρωσε όλες τις αναχωρήσεις την Πέμπτη και την Παρασκευή λόγω απεργίας των εργαζομένων στον έλεγχο ασφαλείας που έχει προκηρύξει το συνδικάτο Verdi.
Η αρχή εναέριας κυκλοφορίας Eurocontrol προειδοποίησε προηγουμένως ότι οι καθυστερήσεις θα μπορούσαν να συνεχιστούν και το καλοκαίρι στο βόρειο ημισφαίριο, ιδίως αν συνεχιστούν οι απεργίες.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair Michael O’Leary δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι είναι “σκάνδαλο” το γεγονός ότι οι γαλλικές απεργίες έχουν μπλοκάρει πολλές πτήσεις πάνω από τον εναέριο χώρο της Γαλλίας, διακόπτοντας τις υπηρεσίες μεταξύ διαφόρων χωρών, συμπεριλαμβανομένης της πολυσύχναστης τουριστικής αγοράς μεταξύ Βρετανίας και Ισπανίας.
Σύμφωνα με τους κανόνες για τα δικαιώματα των επιβατών στην Ευρώπη, οι πελάτες των αεροπορικών εταιριών που αντιμετωπίζουν πολύωρες καθυστερήσεις δικαιούνται αποζημίωση, που αποτελεί εδώ και καιρό ένα ευαίσθητο σημείο για τις αεροπορικές εταιρίες, που αγωνίζονται με λεπτά περιθώρια κέρδους.
Οι αεροπορικές εταιρίες υποστηρίζουν ότι τα αεροδρόμια και άλλοι ενδιαφερόμενοι φορείς πρέπει επίσης να καταβάλλουν αποζημιώσεις στους καταναλωτές, ώστε το βάρος να μην πέφτει εξ ολοκλήρου πάνω τους.
.
1
Source: money-tourism.gr