Σοκ προκαλούν τα πρώτα ευρήματα των ελέγχων των καθηλωμένων 737 Max 9 της Boeing, καθώς διαπιστώθηκαν χαλαρά μπουλόνια και εξαρτήματα, προσθέτοντας το “κάτι ακόμα” σε μια μακρά σειρά από ζητήματα ασφάλειας και ποιοτικού ελέγχου σχετικά με τα αεροσκάφη της Boeing κι εγείροντας νέες ανησυχίες στους ειδικούς του κλάδου.
Μετά το τρομακτικό ατύχημα που σημειώθηκε σε αεροσκάφος Boeing 737 Max 9, σε πτήση της Alaska Airlines, την περασμένη Παρασκευή, οι ερευνητές συνεχίζουν να εξετάζουν δεδομένα και μαρτυρίες αυτοπτών μαρτύρων, αλλά και το ίδιο το αεροσκάφος. Τα πρώτα στοιχεία από το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ (NTSB) είναι συνταρακτικά: τα προσκέφαλα από το κάθισμα 26Α -το οποίο βρίσκεται ακριβώς δίπλα στην τρύπα σε μέγεθος ψυγείου, στην αριστερή πλευρά του αεροπλάνου- καθώς και από το κάθισμα 25Α μπροστά από αυτό, έλειπαν. Οι δομές των καθισμάτων έχουν στραβώσει, οι μάσκες οξυγόνου κρέμονται και υπάρχει ένα κομμάτι ρούχου που έχει πιαστεί στην τρύπα από το χαμένο μπουλόνι της πόρτας, που διαχωρίστηκε από το αεροπλάνο.
Η αιτία του ατυχήματος δεν έχει προσδιοριστεί. Η φωτεινή ένδειξη σφάλματος αυτόματης συμπίεσης του αεροπλάνου είχε ανάψει τρεις φορές τον προηγούμενο μήνα, δήλωσε Jennifer Homendy, επικεφαλής toy NTSB, σημειώνοντας ότι δεν είναι σαφές αν υπάρχει κάποια συσχέτιση μεταξύ των προειδοποιητικών φωτεινών ενδείξεων και του περιστατικού της Παρασκευής.
Τη Δευτέρα, η United Airlines ανακοίνωσε ότι βρήκε χαλαρά μπουλόνια στο ίδιο σημείο σε έναν άγνωστο αριθμό αεροσκαφών 737 Max 9. Η αεροπορική εταιρία είπε ότι το πρόβλημα φαίνεται να είναι θέμα εγκατάστασης.
“Καθώς οι αερομεταφορείς διεξάγουν τις απαιτούμενες επιθεωρήσεις, παραμένουμε σε στενή επαφή μαζί τους και θα βοηθήσουμε στην αντιμετώπιση όλων των ευρημάτων”, ανέφερε η Boeing σε ανακοίνωσή της. “Δεσμευόμαστε να διασφαλίζουμε ότι κάθε αεροπλάνο της Boeing πληροί τις προδιαγραφές σχεδιασμού και τα υψηλότερα πρότυπα ασφάλειας και ποιότητας. Λυπούμαστε για τον αντίκτυπο που είχε αυτό στους πελάτες μας και τους επιβάτες τους”.
Η Boeing δήλωσε ότι συμφώνησε με την απόφαση της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) να καθηλώσει όλα τα αεροσκάφη 737 Max 9 στο έδαφος, ενώ θα επιθεωρούνται. Τη Δευτέρα, η αμερικανική κατασκευάστρια εταιρία δήλωσε ότι απέστειλε στις αεροπορικές εταιρίες και στις εταιρίες συντήρησης οδηγίες σχετικά με τον τρόπο επιθεώρησης των αεροσκαφών.
Όμως το αεροπλάνο της Alaska Airlines τέθηκε σε λειτουργία τον Οκτώβριο. “Το γεγονός ότι το αεροπλάνο είναι ουσιαστικά ολοκαίνουργιο υποδηλώνει ότι τελικά θα μπορούσε να φταίει η Boeing και όχι το συνεργείο συντήρησης της Alaska Airlines”, δήλωσε ο Richard Aboulafia, διευθύνων σύμβουλος της AeroDynamic Advisory, μιας εταιρίας συμβούλων αεροδιαστημικής και αμυντικής διαχείρισης με έδρα το Μίσιγκαν.
Ωστόσο, η Boeing, αντιμετωπίζει επανειλημμένα προβλήματα ποιότητας και ασφάλειας με τα αεροσκάφη της, εδώ και μια πενταετία, με αποτέλεσμα να καθηλώσει μακροπρόθεσμα ορισμένα αεροσκάφη και να σταματήσει τις παραδόσεις άλλων.
Η μετοχή της Boeing (BA) σημείωσε πτώση σχεδόν 9% στην προ-χρηματιστηριακή διαπραγμάτευση της Δευτέρας, καθώς οι επενδυτές ανησυχούν για μεγαλύτερη ζημιά στην επιχειρηματική της δραστηριότητα.
Τα πιο κραυγαλέα προβλήματα ποιότητας για την Boeing προέκυψαν με τον σχεδιασμό του 737 Max, ο οποίος κρίθηκε υπεύθυνος για δύο θανατηφόρα δυστυχήματα: το ένα στην Ινδονησία, τον Οκτώβριο του 2018 και το άλλο στην Αιθιοπία, τον Μάρτιο του 2019. Μαζί, τα δύο δυστυχήματα στοίχισαν τη ζωή και στους 346 επιβαίνοντες των δύο πτήσεων και οδήγησαν σε 20μηνη καθήλωση των αεροσκαφών με τις μεγαλύτερες πωλήσεις της εταιρίας, γεγονός που κόστισε στην Boeing περισσότερα από 21 δισεκατομμύρια δολάρια.
Τα προβλήματα ποιότητας υπερβαίνουν το 737 Max
Τα προβλήματα με το Max είναι μόνο ένα μέρος των προβλημάτων ποιοτικού ελέγχου που έχουν ταλαιπωρήσει την εταιρία, η οποία αναγκάστηκε να σταματήσει δύο φορές τις παραδόσεις του 787 Dreamliner, για περίπου ένα χρόνο, το 2021, και ξανά το 2023, λόγω προβλημάτων ποιότητας που επικαλέστηκε η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA).
Εω τω μεταξύ, το αεροσκάφος 777 υπέστη επίσης καθήλωση στο έδαφος μετά από βλάβη στον κινητήρα σε πτήση της United, με συντρίμμια του κινητήρα να σκορπίζονται στο έδαφος.
Το πρόβλημα με την πτήση του 737 Max της Alaska Airlines δεν είναι το πρώτο από τότε που το αεροπλάνο επανήλθε σε λειτουργία πριν από τρία χρόνια. Μόλις τον περασμένο Δεκέμβριο, η Boeing ζήτησε από τις αεροπορικές εταιρίες να επιθεωρήσουν όλα τα αεροσκάφη 737 Max για μια πιθανή χαλαρή βίδα στο σύστημα πηδαλίου, αφού μια αεροπορική εταιρία ανακάλυψε πιθανό πρόβλημα με ένα βασικό εξάρτημα σε δύο αεροσκάφη.
.
4
Source: money-tourism.gr