Στη συντριπτική πλειοψηφία του 91% οι ταξιδιώτες σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν τον ίδιο αριθμό ταξιδιών, σε σχέση με πέρυσι, με έναν στους δύο (57%) να προγραμματίζουν να πραγματοποιήσουν περισσότερα ταξίδια και τον αριθμό των καταναλωτών που σκοπεύουν να ταξιδέψουν μόνο διεθνώς να έχει υπερδιπλασιαστεί, από 20% πέρυσι σε 42% φέτος, όπως διαπίστωσε έρευνα που διενήργησε η SiteMinder.
Τα ευρήματα περιλαμβάνονται στην έκθεση της κορυφαίας πλατφόρμας ανοιχτού εμπορίου ξενοδοχείων στον κόσμο, με τίτλο “Changing Traveller Report 2023”, η οποία πραγματοποιήθηκε σε δείγμα περισσότερων των 10.000 ταξιδιωτών, σε 12 χώρες και η οποία αναδεικνύει τέσσερα πριφίλ ταξιδιωτών. Αυτά είναι:
1. Ο διαρκής εξερευνητής: Αποφασισμένος να ταξιδεύει, ανεξάρτητα από το κόστος διαβίωσης.
2. Ο ψηφιακά εξαρτημένος: Εξαρτάται από τις νέες τεχνολογίες και είναι δέσμιος των συσκευών.
3. Ο δημιουργός αναμνήσεων: Επενδύει σε εμπειρίες και παραπέμπει σε περιηγητή της δεκαετίας του ’20
4. Ο συνειδητός συνεργάτης: Ένας ανοιχτός σύμμαχος για τα καταλύματα και την κοινότητα.
Σύμφωνα με την έρευνα, το 87% των ταξιδιωτών παγκοσμίως δηλώνουν ότι είναι ευτυχείς να ξοδέψουν χρήματα πέρα από το κόστος του δωματίου τους. Ωστόσο, οι αυξημένες τιμές αναγκάζουν τους ταξιδιώτες να προσαρμοστούν, αναζητώντας προσφορές πακέτων καιφθηνότερα δωμάτια ποκειμένου να ανταπεξέλθουν στο αυξημένο κόστος.
Η διαπίστωση αυτή δεν προκαλεί έκπληξη, δεδομένου ότι σχεδόν το 90% των ταξιδιωτών δηλώνουν ότι αυτό που χρειάζονται από το κατάλυμά τους έχει αλλάξει τον τελευταίο χρόνο. Μια “μεγάλη εμπειρία” είναι αυτό που θέλουν περισσότερο οι ταξιδιώτες σήμερα και, για σχεδόν 1 στους 3, είναι πιο σημαντικό τώρα απ’ ό,τι πέρυσι τέτοια εποχή το κατάλυμά τους να συνδέεται στενά με την τοπική κουλτούρα και κοινότητα.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, τα καταλύματα αναζητούνται ως αυτοτελείς προορισμοί, καθώς 1 στους 2 ταξιδιώτες -κυρίως οι διεθνείς ταξιδιώτες- επιθυμούν να περάσουν είτε “τον περισσότερο χρόνο”, είτε “αρκετό χρόνο” στο κατάλυμά τους στο επόμενο ταξίδι τους.
Εν τω μεταξύ, ο αριθμός των ατόμων που σκοπεύουν να συνδυάσουν εργασία και αναψυχή κατά τη διάρκεια του επόμενου ταξιδιού τους παραμένει αμετάβλητος στο 36%, σε σχέση με το 36%.
Ο επικεφαλής ανάπτυξης της SiteMinder, Trent Innes, λέει ότι η έρευνα επιβεβαιώνει την υγεία του ταξιδιωτικού τομέα και τον κρίσιμο ρόλο που διαδραματίζουν οι πάροχοι καταλυμάτων.
“Ενώ τα “ταξίδια εκδίκησης” ακολούθησαν την πρόσφατη περίοδο αναστάτωσης, είναι σαφές μέσω της έρευνάς μας ότι τα ταξίδια κατά το επόμενο έτος θα συνεχιστούν με προγραμματισμένο και συνεχή, αν και μελετημένο τρόπο”, σημειώνει ο κ. Innes.
Σε αντίθεση με τα τελευταία χρόνια, προσθέτει, βλέπουμε μια ισχυρότερη πρόθεση για ταξίδια μόνο σε διεθνές επίπεδο, ακόμη και καθώς οι ταξιδιώτες αναζητούν τρόπους προσαρμογής στις πληθωριστικές πιέσεις, αναζητώντας πακέτα και φθηνότερα δωμάτια για τη διαμονή τους. Επιπλέον, βλέπουμε τους παρόχους καταλυμάτων να διαδραματίζουν πιο καθοριστικό ρόλο από ποτέ άλλοτε, καθώς για 1 στους 2 ταξιδιώτες, το κατάλυμα θα λειτουργεί ως προορισμός”.
Υστερούν τεχνολογικά τα καταλύματα
Ενώ σχεδόν το 70% των ταξιδιωτών θα είναι ανεκτικοί με τους παρόχους καταλυμάτων που έχουν χαμηλότερα πρότυπα εξυπηρέτησης εξαιτίας των ελλείψεων προσωπικού, ένα θεμελιώδες εύρημα της έρευνας είναι ότι ο τομέας των καταλυμάτων θεωρείται ότι υστερεί σε σχέση με άλλους κλάδους από τεχνολογική άποψη.
Σχεδόν το 80% των ταξιδιωτών πιστεύει ότι ο κλάδος των καταλυμάτων βρίσκεται είτε στο μέσο όρο, είτε πίσω σε ό,τι αφορά την υιοθέτηση της τεχνολογίας, ενώ συνολικά τα δύο τρίτα συμφωνούν (44%) ή συμφωνούν απόλυτα (22%) ότι η εμπειρία της κράτησης και της διαμονής τους θα μπορούσε να είναι καλύτερη εάν οι επιχειρήσεις καταλυμάτων ήταν περισσότερο τεχνολογικά καταρτισμένες.
Η έρευνα της SiteMinder διαπίστωσε ότι η χρήση της τεχνολογίας μεταξύ των ταξιδιωτών περιλαμβάνει:
● Τεχνητή νοημοσύνη – περισσότεροι από τους μισούς ταξιδιώτες, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από τα δύο τρίτα των Millennials, είναι είτε πιθανό είτε πολύ πιθανό να χρησιμοποιήσουν τεχνητή νοημοσύνη για τη δημιουργία συστάσεων διαμονής.
● Μέσα κοινωνικής δικτύωσης – το 70% των ταξιδιωτών, συμπεριλαμβανομένων 9 στους 10 της γενιάς Z, δηλώνουν ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο ανακαλύπτουν το κατάλυμά τους.
● Ιστοσελίδες κρατήσεων – ενώ 3 στους 4 ταξιδιώτες θα οργανώσουν τη διαμονή τους κάνοντας κράτηση μέσω διαδικτύου, περισσότεροι από τους μισούς λένε ότι δεν έχουν προχωρήσει σε διαδικτυακή κράτηση κάποια στιγμή, καθώς ο ιστότοπος δεν έμοιαζε ασφαλής και οι διαδικασίες ήταν δύσκολες.
.
1
Source: money-tourism.gr