Σε ιστορικά υψηλά αναμένεται να διαμορφωθεί ο αριθμός των ταξιδιωτών που θα επισκεφθούν την Ισπανία το 2024, φτάνοντας τα 91 εκατομμύρια, με τα τουριστικά έσοδα να ανέρχονται σε 125 δισ. ευρώ, όπως προκύπτει από το τελευταίο Τουριστικό Βαρόμετρο της εταιρίας συμβούλων Braintrust.
Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, η Ισπανία θα δεχθεί 7% περισσότερους διεθνείς ταξιδιώτες εφέτος, από τα 85,1 εκατομμύρια που καταγράφηκαν το 2023, οι οποίοι αναμένεται να ξοδέψουν 15% περισσότερα, σε σχέση με το 2023, εφόσον το μακροοικονομικό περιβάλλον και η γεωπολιτική κατάσταση παραμείνουν σταθερές.
Η έκθεση προβλέπει ότι η αύξηση των τουριστικών δαπανών θα φθάσουν σε πρωτοφανή επίπεδα λόγω της μεγαλύτερης εισροής τουριστών, αλλά και εξαιτίας της αύξησης των τιμών λόγω του πληθωρισμού.
Η υψηλή ζήτηση, σύμφωνα με την Braintrust, επιτρέπει στις ισπανικές εταιρίες να προσαρμόσουν τις τιμές τους με υψηλότερο ποσοστό περιθωρίου κέρδους. Η Braintrust αποδίδει την αναμενόμενη ανάπτυξη της τουριστικής βιομηχανίας στη δύναμη του ισπανικού brand στο εξωτερικό, καθώς, επίσης, σε παράγοντες όπως ο πόλεμος στην Ουκρανία, αλλά και στη Γάζα, που μπορεί να οδηγήσουν σε αύξηση των ταξιδιών από την Ανατολική στη Δυτική Ευρώπη.
Ωστόσο, επισημαίνεται πως η άνοδος του τουρισμού μόνο σε παράκτιους προορισμούς ενδέχεται να “εκτινάξει” τις τιμές ή να υποβαθμίσει την ποιότητα των υπηρεσιών.
Πέρυσι, οι διεθνείς ταξιδιώτες συσσωρεύτηκαν σε έξι μόνο περιοχές της χώρας, οι οποίες αντιπροσώπευαν πάνω από το 90% των συνολικών δαπανών των επισκεπτών. Για τον λόγο αυτό θεωρείται απαραίτητη η προώθηση της ισπανικής ενδοχώρας.
Η Καταλονία αναδείχθηκε και πάλι ο κορυφαίος προορισμός στην προσέλκυση διεθνών τουριστών μεταξύ όλων των αυτόνομων κοινοτήτων της Ισπανίας. Μετά την Καταλονία στον κατάλογο ακολουθούν οι Κανάριοι Νήσοι, οι Βαλεαρίδες Νήσοι, η Ανδαλουσία, η Κοινότητα της Μαδρίτης και η Κοινότητα της Βαλένθια.
Η έκθεση υπογραμμίζει επίσης το πρόβλημα της εποχικότητας στην ισπανική τουριστική βιομηχανία, η οποία έχει μειωθεί κατά 11%. Ωστόσο, το ζήτημα αυτό παραμένει μια πρόκληση που πρέπει να αντιμετωπιστεί το συντομότερο δυνατό.
.
2
Source: money-tourism.gr