Η έρευνα της Accor για το 2025 αποκαλύπτει αύξηση ταξιδιών και δαπανών από Ευρωπαίους, με έμφαση σε βιώσιμες επιλογές.
Οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες προβλέπουν αύξηση του όγκου και του προϋπολογισμού των ταξιδιών τους για το 2025, σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα της Accor, που αποκαλύπτει τις νέες τάσεις στον κλάδο της φιλοξενίας. Παράλληλα, ο κλάδος καλείται να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις για τη βιωσιμότητα, παρέχοντας στους ταξιδιώτες εργαλεία και επιλογές που ευθυγραμμίζονται με τις αυξανόμενες ευαισθησίες τους για το περιβάλλον.
Αυξημένα Ταξίδια και Δαπάνες
Η έρευνα, με συμμετοχή 8.000 ταξιδιωτών από επτά ευρωπαϊκές χώρες, δείχνει ότι το 53% των ερωτηθέντων σχεδιάζει να ξοδέψει περισσότερα σε ταξίδια το 2025, ενώ μόλις το 10% προβλέπει μείωση στον ταξιδιωτικό τους προϋπολογισμό. Στην κορυφή της αισιοδοξίας βρίσκονται οι Πολωνοί (65%), ενώ ακολουθούν Γερμανοί (62%) και Ισπανοί (55%). Επίσης, το 88% των συμμετεχόντων σκοπεύει να πραγματοποιήσει τουλάχιστον ένα υπερατλαντικό ταξίδι το επόμενο έτος.
Προτεραιότητα στη Βιωσιμότητα
Η βιωσιμότητα αποτελεί κύριο μέλημα για το 73% των ταξιδιωτών, ποσοστό αυξημένο σε σύγκριση με την περσινή έρευνα. Το 25% δηλώνει ότι η κλιματική αλλαγή και οι “πράσινες” επιλογές είναι εξαιρετικά σημαντικές, με Ιταλούς και Γερμανούς να εμφανίζονται πιο δεσμευμένοι στις βιώσιμες πρακτικές (81%), ενώ ακολουθούν οι ταξιδιώτες στην Ισπανία (78%), την Πολωνία (77%), τη Γαλλία (75%), την Ολλανδία (67%) και το Ηνωμένο Βασίλειο (63%).
Οι προτεινόμενες δράσεις περιλαμβάνουν:
- Χρήση επαναχρησιμοποιούμενων μπουκαλιών (36%).
- Προτίμηση τοπικών και εποχικών προϊόντων (32%).
- Ενίσχυση τοπικών ανεξάρτητων επιχειρήσεων (27%).
Παράλληλα, το 31% των ταξιδιωτών σκοπεύει να αποφεύγει ταξίδια κατά την τουριστική αιχμή, ενώ το 27% θα επιλέγει λιγότερο δημοφιλείς προορισμούς για να μειώσει τον υπερτουρισμό.
Υπερτουρισμός
Το 90% των ταξιδιωτών δηλώνει ότι τα προβλήματα του υπερτουρισμού θα επηρεάσουν την επιλογή προορισμού ή τον τρόπο που θα ταξιδέψουν το 2025. Ένας στους τρεις (31%) σκοπεύει να αποφεύγει ταξίδια κατά την τουριστική αιχμή για να αποφύγει τον συνωστισμό, ενώ το 27% δηλώνει ότι θα αποφεύγει προορισμούς που υποφέρουν από υπερτουρισμό. Παράλληλα, το 22% επιλέγει συνειδητά λιγότερο δημοφιλείς προορισμούς, συμβάλλοντας έτσι στη μείωση της πίεσης στους πολυσύχναστους τουριστικούς προορισμούς.
Αντιμετώπιση Εμποδίων
Το κόστος παραμένει το σημαντικότερο εμπόδιο ταξιδιωτικές επιλογές που υποστηρίζουν τη βιωσιμότητα. Το 46% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η μείωση του κόστους για βιώσιμες επιλογές θα τους έκανε πιο πιθανό να τις προτιμήσουν. Άλλοι σημαντικοί παράγοντες περιλαμβάνουν τη διαθεσιμότητα περισσότερων βιώσιμων επιλογών (36%), τη διαφάνεια σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των προσφερόμενων υπηρεσιών (34%) και την επιβράβευση για επιλογή βιώσιμων λύσεων (31%).
Οι συμμετέχοντες εξέφρασαν επίσης υποστήριξη για πιθανές κυβερνητικές ενέργειες που θα ενθαρρύνουν πιο φιλικές προς το περιβάλλον επιλογές ταξιδιού, όπως η εφαρμογή του πειράματος της Γερμανίας με τη μείωση των τιμών των εισιτηρίων τρένων για τη μείωση των εκπομπών από τις μεταφορές (22%) και η απαγόρευση των πτήσεων μικρών αποστάσεων όπου υπάρχουν πιο βιώσιμες εναλλακτικές (16%), όπως η απαγόρευση των εγχώριων πτήσεων μικρών αποστάσεων που εφαρμόστηκε στη Γαλλία.
Νέες Τάσεις: Workations και μακρινά ταξίδια
Οι προσδοκίες για διεθνή ταξίδια “workation” – συνδυασμός επαγγελματικών και ψυχαγωγικών ταξιδιών – είναι αυξημένες, από 0,6 ανά ταξιδιώτη πέρυσι σε προσδοκία 0,87 για το 2025. Αξιοσημείωτο είναι ότι το 25% των Ευρωπαίων πλέον αναμένει να πραγματοποιήσει τουλάχιστον ένα τέτοιο συνδυασμένο ταξίδι στο εξωτερικό το 2025, αυξημένο από το 19% της προηγούμενης έρευνας. Οι προσδοκίες για εγχώρια workation είναι επίσης αυξημένες, από 0,6 σε 0,91 ανά άτομο.
Η έρευνα αποκαλύπτει ότι, ενώ ο αριθμός των ταξιδιωτών που σκοπεύουν να ταξιδέψουν εντός Ευρώπης έχει μειωθεί κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με την περσινή έρευνα (80% από 86%), οι ταξιδιώτες δείχνουν αυξημένο ενδιαφέρον για άλλες περιοχές του κόσμου. Συγκεκριμένα, αυξάνονται οι προθέσεις ταξιδιών στην Ασία (22% από 16%), στη Βόρεια και Κεντρική Αμερική (20% από 16%), στην Αφρική (13% από 10%), στη Νότια Αμερική (12% από 8%) και στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία (8% από 5%).
Προκλήσεις για τον Κλάδο
Ο κλάδος της φιλοξενίας καλείται να ενισχύσει τις βιώσιμες επιλογές και να παρέχει μεγαλύτερη διαφάνεια στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των υπηρεσιών. Παράλληλα, κυβερνητικές πρωτοβουλίες, όπως η μείωση τιμών στα εισιτήρια τρένων ή η απαγόρευση πτήσεων μικρών αποστάσεων, θεωρούνται σημαντικές για τη μείωση των εκπομπών.
Ο CEO της Accor, κ. Patrick Mendes, τόνισε: “Η έρευνά μας επιβεβαιώνει σαφώς ότι τα ταξίδια παραμένουν κορυφαία προτεραιότητα για τους Ευρωπαίους. Αυτή η συνεχής δυναμική δημιουργεί σημαντικές ευκαιρίες, αλλά και προκλήσεις. Ενώ οι ταξιδιώτες εκφράζουν αυξανόμενες θετικές προθέσεις, ο κλάδος πρέπει να καταβάλει μεγαλύτερη και ταχύτερη προσπάθεια για να τις μετατρέψει σε σωστές επιλογές, παρέχοντας σαφείς και εφαρμόσιμες εναλλακτικές και διαφανείς πληροφορίες, μειώνοντας παράλληλα τις επιπτώσεις των λειτουργικών δραστηριοτήτων και επικεντρώνοντας την προσοχή του στη βιώσιμη ανάπτυξη”.
Η έρευνα της Accor επιβεβαιώνει ότι τα ταξίδια παραμένουν κορυφαία προτεραιότητα, προσφέροντας παράλληλα μια ισχυρή υπενθύμιση για την ανάγκη ενσωμάτωσης της βιωσιμότητας στην τουριστική εμπειρία.
Ο Γιώργος είναι υπεύθυνος ύλης, δημιουργός περιεχομένου και social media manager στο δίκτυο των ηλεκτρονικών εφημερίδων TravelDailyNews.
Παράλληλα ολοκληρώνει τις σπουδές του στο τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Source: traveldailynews.gr