Το Αεροδρόμιο Gatwick εξασφάλισε κυβερνητική έγκριση για τον δεύτερο διάδρομό του αξίας £2,2 δισ., που θα αυξήσει τη χωρητικότητα κατά 100.000 πτήσεις ετησίως και θα δημιουργήσει 14.000 θέσεις εργασίας.
Η υπουργός Μεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου, Heidi Alexander, έδωσε το “πράσινο φως” για τον δεύτερο διάδρομο στο Αεροδρόμιο Gatwick του Λονδίνου, μια επένδυση ύψους 2,2 δισ. λιρών (περίπου 2,29 δισ. ευρώ) , που θα χρηματοδοτηθεί ιδιωτικά και στοχεύει στην ενίσχυση της χωρητικότητας, της συνδεσιμότητας και της οικονομικής ανάπτυξης.
Σύμφωνα με το σχέδιο, ο υφιστάμενος διάδρομος έκτακτης ανάγκης θα μετακινηθεί 12 μέτρα βόρεια, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιείται παράλληλα με τον κύριο διάδρομο για απογειώσεις αεροσκαφών στενής ατράκτου, όπως τα Airbus A320 και Boeing 737. Όταν τεθεί σε λειτουργία, το έργο αναμένεται να προσθέσει 100.000 πτήσεις ετησίως, να δημιουργήσει 14.000 νέες θέσεις εργασίας και να συνεισφέρει έως και 1 δισ. λίρες σε επιπλέον οικονομική δραστηριότητα.
Ορόσημο για την ανάπτυξη της αεροπορίας στο Ηνωμένο Βασίλειο
Κυβερνητικές πηγές χαρακτήρισαν την έγκριση ως “αυτονόητη” για την οικονομική ανάπτυξη, με αξιωματούχους να εκτιμούν ότι ο νέος διάδρομος θα μπορούσε να λειτουργεί έως το 2029.
Η απόφαση ακολούθησε αναθεωρήσεις στην αρχική αίτηση του Gatwick, αντιμετωπίζοντας ανησυχίες σχετικά με τον περιορισμό του θορύβου και τη βελτίωση της πρόσβασης με δημόσια συγκοινωνία. Έχουν τεθεί στόχοι ώστε περισσότεροι επιβάτες να χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς, αν και οι δεσμεύσεις αυτές δεν αναμένεται να είναι νομικά δεσμευτικές.
Για τους κατοίκους που θα επηρεαστούν από τον πρόσθετο θόρυβο, το αεροδρόμιο και οι χρηματοδότες του θα παρέχουν οικονομική στήριξη, από τοποθέτηση τριπλών τζαμιών έως την κάλυψη μεσιτικών εξόδων και φόρου μεταβίβασης για όσους επιλέξουν να μετακινηθούν.
Ισορροπία ανάπτυξης και περιβαλλοντικών δεσμεύσεων
Παρά το ενδεχόμενο νομικών προκλήσεων από περιβαλλοντικές οργανώσεις, οι αξιωματούχοι θεωρούν ότι το σχέδιο είναι αρκετά ισχυρό. Η κυβέρνηση έχει υπογραμμίσει ότι η επέκταση πρέπει να είναι συμβατή με τις νομικά δεσμευτικές δεσμεύσεις του Ηνωμένου Βασιλείου για το κλίμα και τον προϋπολογισμό άνθρακα.
Κυβερνητική πηγή ανέφερε: “Η υπουργός Μεταφορών έδωσε το πράσινο φως για την επέκταση του Gatwick. Με τη χωρητικότητα να περιορίζει την επιχειρηματικότητα, το εμπόριο και τον τουρισμό, πρόκειται για μια αυτονόητη απόφαση ανάπτυξης”.
Διακομματική στήριξη
Η αντιπολίτευση επίσης χαιρέτισε την κίνηση. Ο σκιώδης υπουργός Μεταφορών, Richard Holden, σημείωσε: “Εφόσον γίνει με λογικά μέτρα μετριασμού, θα αποτελέσει ένα κρίσιμο βήμα για την οικονομική ανάπτυξη, τη βελτίωση της συνδεσιμότητας και την ενίσχυση της θέσης της Βρετανίας στη διεθνή σκηνή. Αλλά ας είμαστε ξεκάθαροι, η απόφαση έπρεπε να είχε ληφθεί μήνες πριν”.
Με τα σχέδια επέκτασης του Heathrow να παραμένουν αβέβαια, ο δεύτερος διάδρομος Gatwick καθιστά το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο του Λονδίνου βασικό πυλώνα για την κάλυψη της αυξανόμενης ζήτησης αερομεταφορών, ενισχύοντας τη συνδεσιμότητα, τον τουρισμό και το εμπόριο του Ηνωμένου Βασιλείου.
.
Source: traveldailynews.gr