Σύνταξη: tourismtoday.gr
Ένα κύμα νέων οικοδεσποτών της Airbnb που επωφελήθηκαν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες οδήγησε σε πτώση των εσόδων 24% στις βραχυχρόνιες ενοικιάσεις (STR) στο Παρίσι, καθώς η προσφορά αυξήθηκε και ξεπέρασε τη ζήτηση κατά τη διάρκεια των Αγώνων.
Αυτό αποκαλύπτει μελέτη της eviivo και της Key Data, που υπογραμμίζει τις σημαντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο ευρύτερος κλάδος της φιλοξενίας για τη διατήρηση της δυναμικής του μετά από μεγάλα γεγονότα.
Τα στοιχεία αποκαλύπτουν μια εντυπωσιακή αύξηση της ζήτησης για STR κατά 229% κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων, που ξεπερνά κατά πολύ την αύξηση των διαθέσιμων ακινήτων κατά 201%.
Η εισροή έδωσε ώθηση στον τομέα της φιλοξενίας στο Παρίσι, με αύξηση 37,5% στην πληρότητα με πληρωμή στο 66% και 16% στην μέση ημερήσια τιμή (ADR) στα 319 ευρώ.
Αυτοί οι παράγοντες οδήγησαν σε αύξηση 37% σε ετήσια βάση στα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR), φτάνοντας τα 210 ευρώ.
Αλλαγή στις συνήθειες κρατήσεων
Ωστόσο, ο αυξανόμενος αριθμός STR στο Παρίσι προκάλεσε επίσης μια αλλαγή στις συνήθειες κρατήσεων των επισκεπτών.
Το μέσο παράθυρο κρατήσεων μειώθηκε κατά 31%, από 32 ημέρες σε 22, καθιστώντας τις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής πιο προσιτές.
Αυτή η μετατόπιση, σε συνδυασμό με την προτίμηση για συντομότερες διαμονές για την παρακολούθηση συγκεκριμένων εκδηλώσεων, οδήγησε σε μείωση κατά 21% της μέσης διάρκειας διαμονής, από 4,9 σε 3,9 ημέρες σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Η υπερπροσφορά
Παρά την αρχική αύξηση της ζήτησης, η αγορά STR αντιμετώπισε υπερπροσφορά μετά το γεγονός, επηρεάζοντας τόσο τους εποχικούς όσο και τους φορείς που δραστηριοποιούνται όλο το χρόνο.
Μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες, από τις 12 έως τις 31 Αυγούστου – τρεις ημέρες μετά την έναρξη των Παραολυμπιακών Αγώνων – η ζήτηση αυξήθηκε κατά 166%, αλλά η προσφορά αυξήθηκε κατά 200%.
Ως αποτέλεσμα, η πληρότητα μειώθηκε 10,4%, από 48% σε 43%, και το RevPAR είχε πτώση 23% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Η επιβράδυνση της αγοράς ξεκίνησε ακόμη και πριν από τους Αγώνες. Μεταξύ της 1ης Ιουνίου και της 25ης Ιουλίου, η ζήτηση αυξήθηκε 151%, αλλά αυτό επισκιάστηκε από την αύξηση της προσφοράς 196%. Αποτέλεσμα ήταν, η πτώση της πληρότητας 11,5% από 69% σε 61% και η μείωση του RevPAR κατά 37% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2023.
Source: tourismtoday.gr