Σύνταξη: tourismtoday.gr
Τα ταξίδια είναι στο top 10 των τομέων που στοχεύουν οι hackers, χρησιμοποιώντας επωνυμίες για να εξαπατήσουν τους καταναλωτές.
Οπως αποκαλύπτει μελέτη της DNS σχετικά με τα εμπορικά σήματα και το έγκλημα στον κυβερνοχώρο, η φιλοξενία και η αναψυχή είναι στην 8η θέση της λίστας, ενώ ακολουθούν στην 9η οι εταιρείες για ταξίδια και διακοπές.
Airbnb, Booking.com και Emirates χαρακτηρίστηκαν ως «σούπερ στόχοι», αφού συγκαταλέγονται μεταξύ των έξι εμπορικών σημάτων με τη μεγαλύτερη στόχευση σε όλους τους τομείς.
Η DNS έχει εντοπίσει σχεδόν 900 ψεύτικες διευθύνσεις URL για ταξίδια και διακοπές τους τελευταίους 12 μήνες και καθεμία από αυτές αφορούσε «χιλιάδες ή δεκάδες χιλιάδες θύματα».
«Οι απατεώνες κατασκευάζουν ιστοσελίδες και ψεύτικες ταυτότητες και χρησιμοποιούν chatbots ή μαζικά μηνύματα SMS για να εμπλέξουν τα θύματα», είπε ο Lucien Taylor, συνιδρυτής και υπεύθυνος ασφαλείας της DNS.
Μια τυπική απάτη είναι να λάβει ένας καταναλωτής μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που εμφανίζεται να προέρχεται από μια εταιρεία με την οποία μόλις έκανε μια κράτηση.
Ο Lucien Taylor προειδοποίησε ότι «αυτό ξεπερνά τις δυνατότητες της κυβερνοπροστασίας των περισσότερων εμπορικών σημάτων».
Σημείωσε ότι «οι απατεώνες είναι πολύ καλοί στο να μοιράζονται πράγματα», αλλά χαρακτήρισε το επίπεδο ανταλλαγής δεδομένων από τις εταιρείες για την καταπολέμηση της απάτης ως «φρικτή».
- Οι καταναλωτές στο Ηνωμένο Βασίλειο λαμβάνουν κατά μέσο όρο 240 μηνύματα απάτης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου το χρόνο.
- Ένας στους τρεις αναφέρει απάτες που αφορούν γνωστές επωνυμίες.
- Το 11% των Βρετανών παραδέχεται ότι έχει πέσει θύμα ηλεκτρονικής απάτης, χάνοντας κατά μέσο όρο 1.169 λίρες ο καθένας.
«Πολλές επωνυμίες δεν μοιράζονται λεπτομέρειες για τις επιθέσεις και το 60% των ανθρώπων δεν αναφέρει το διαδικτυακό έγκλημα, τονίζει η Emily Taylor, συνιδρύτρια του DNS.
Οι πελάτες εξαπατούνται, αλλά ντρέπονται και κατηγορούν το εμπορικό σήμα με αποτέλεσμα να υποστούν ζημιά οι εταιρείες. Αυτό είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της ψηφιοποίησης».
Source: tourismtoday.gr