TOURISM - TRAVEL NEWS 24.GR

ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ - ΤΑΞΙΔΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

  • HOME
    • ΠΗΓΗ-1
    • ΠΗΓΗ-2
    • ΠΗΓΗ-3
    • ΠΗΓΗ-4
    • ΠΗΓΗ-5
    • ΠΗΓΗ-6
    • ΠΗΓΗ-7
    • ΠΗΓΗ-8
    • ΠΗΓΗ-9
    • ΠΗΓΗ-10
    • ΠΗΓΗ-11
    • SOURCE-1
    • SOURCE-2
  • ISLANDS NEWS
  • SPORTS
  • LIVE GREEK TV
You are here: Home / ΕΛΛΗΝΙΚΑ / Πολιτισμός-θάλασσα-φαγητό: Το τρίπτυχο καλής φήμης της Ελλάδας
ειδήσεις ρόδος - ορθόδοξη ελλάδα - διασημότητες - τεχνολογία - σωματική υγεία - Αλουμινάδες Ρόδος - lindos private boat trips - lindos rental boats - lindos rent a boat - lindos rent a car - theologos rhodes hotels - weddings lindos- stegna studios rhodes- faliraki travel agency - rhodes weddings - ροδος ψυχολογος - car rental rhodes - villas karpathos - άμυνα

Πολιτισμός-θάλασσα-φαγητό: Το τρίπτυχο καλής φήμης της Ελλάδας

03/07/2025

Το ΙΝΣΕΤΕ ανέλυσε big data για την Ελλάδα και ανταγωνιστικούς προορισμούς, καταγράφοντας εντυπώσεις, βαθμολογίες και θεματικές τάσεις.

Το ΙΝΣΕΤΕ, στο πλαίσιο παρακολούθησης της τουριστικής δραστηριότητας μέσα από διαφοροποιημένες πηγές, συνεργάζεται με την εταιρεία TCI Research (που πλέον αποτελεί τμήμα της εταιρείας MMGY) σχετικά με τη συλλογή big data για την Ελλάδα και ανταγωνιστικούς προορισμούς (Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Κροατία) επιτρέποντας τη σύγκριση της συνολικής εικόνας της χώρας και της Αθήνας με τον ανταγωνισμό.
Η έκθεση περιλαμβάνει στοιχεία και για τις 13 Περιφέρειες της χώρας (με διαχωρισμό του Ν. Αιγαίου σε Κυκλαδες και Δωδεκάνησα), που αποτυπώνουν την τουριστική εμπειρία ως προς την εστίαση και τα αξιοθέατα. Στα πλαίσια της ανάλυσης έχουν αξιολογηθεί 125 χιλ. σχόλια για αξιοθέατα (attractions) και 82 χιλ. για εστιατόρια / bar στην Ελλάδα και 7,8 εκατ. και 15,2 εκατ. αντίστοιχα για ανταγωνιστικούς προορισμούς.
Για το σύνολο της χειμερινής σεζόν (Οκτ. 2024-Μαρ.2025) και με βάση την ανάλυση στοιχείων από το διαδίκτυο και τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, τα κύρια σημεία έχουν ως εξής:
Η εξέλιξη της διαδικτυακής φήμης της χώρας με βάση τον δείκτη NSI (Net Sentiment Index)

  • Εξετάζοντας τη χειμερινή σεζόν συνολικά και με βάση τον δείκτη NSI, η Ελλάδα (59) κατατάσσεται στην τέταρτη θέση μετά την Κροατία (72), την Πορτογαλία (61), την Ιταλία (61). Στην τελευταία θέση κατατάσσεται η Ισπανία (47).
  • Μεταξύ Οκτωβρίου 2024 και Μαρτίου 2025, ο δείκτης NSI Ελλάδας παρουσίασε σταθερή βελτίωση, ανερχόμενος από 44 τον Οκτώβριο σε 71 τον Δεκέμβριο, πριν μειωθεί σταδιακά σε 56 τον Φεβρουάριο και ανακάμψει σε 67 τον Μάρτιο.
  • Ο δείκτης NSI για την Αθήνα (56) παρουσίασε μεγαλύτερες διακυμάνσεις: μειώθηκε από 44 των Οκτώβριο σε 38 τον Νοέμβριο, ανέκαμψε σε 76 τον Δεκέμβριο, στη συνέχεια μειώθηκε απότομα σε 26 τον Φεβρουάριο, πριν ανακάμψει σε 73 τον Μάρτιο.
  • Η πτώση τον Φεβρουάριο συνδέεται με μια σειρά γεγονότων στην Αθήνα και την Ελλάδα συνολικά, συμπεριλαμβανομένων των σεισμών στη Σαντορίνη και των διαδηλώσεων που συνδέονται με την επέτειο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη.

Το περιεχόμενο των διαδικτυακών συζητήσεων

  • Ο πολιτισμός παρέμεινε το κυρίαρχο θέμα όσον αφορά τον όγκο των συζητήσεων στο διαδίκτυο κατά τη χειμερινή περίοδο, ξεπερνώντας σημαντικά όλες τις άλλες κατηγορίες. Ωστόσο, κατέλαβε μόνο την τρίτη θέση (NSI 85) ως προς τη θετική αντίληψη.
  • Η Γαστρονομία (NSI 89) και η Φιλοξενία (NSI 89) αναδείχθηκαν ως τα θέματα με τη θετικότερη αντίληψη παρά το γεγονός ότι η Φιλοξενία συγκέντρωσε σημαντικά λιγότερες αναφορές.
  • H Βιωσιμότητα παρουσίασε ανοδική τάση (ΝSI 76) πιθανότατα χάρη σε επιτυχημένες πρωτοβουλίες βιωσιμότητας, όπως η διαχείριση των αποβλήτων στο νησί της Τήλου – αλλά συνεχίζει να παραμένει ένα θέμα με συγκριτικά περισσότερες αρνητικές αναφορές.
  • Ως προς τα θέματα των διαδικτυακών συζητήσεων ειδικότερα, αφορούν στον πολιτισμό, τη βιωσιμότητα και τις αυθεντικές τοπικές εμπειρίες τροφοδοτώντας με θετικές ιστορίες τη φήμη της χώρας. Ενδεικτικά, καταγράφηκαν θετικές αναφορές για τη γαστρονομία ( πχ γαστρονομικές περιηγήσεις στην Αθήνα, Γιορτή Τρούφας στην Καλαμπάκα), για παραδοσιακούς προορισμούς (πχ Παλιά Πόλη της Ξάνθης), για τη φύση (πχ πεζοπορία στην Άνδρο), για την πρόοδο της χώρας σε θέματα βιωσιμότητας ( πχ ευρωπαϊκή βράβευση της Τήλου, νέες συνεργασίες με τη Γαλλία και τον Καναδά για την απελευθέρωση δελφινιών σε ένα ελληνικό καταφύγιο στο Αιγαίο Πέλαγο)
  • Βάσει της ανάλυσης, οι διαδικτυακές συζητήσεις που επηρεάζουν αρνητικά τη φήμη της Ελλάδας εξακολουθούν να επικεντρώνονται κυρίως σε περιβαλλοντικά ζητήματα και φυσικά φαινόμενα (πχ σεισμοί στην Σαντορίνη, πλημμύρες στην Πάρο και τη Μύκονο, έρευνα στον πυθμένα της θάλασσα στο Calypso Deep που αποκάλυψε υψηλά επίπεδα θαλάσσιων απορριμμάτων).

Αρχαιολογικό Μουσείο Σαντορίνης (Φωτό: Τατιάνα Ρόκου)
Με βάση τις αξιολογήσεις σε τουριστικά sites (online travel agents, travel review sites κλπ.), τα κύρια σημεία έχουν ως εξής:
Η αξιολόγηση της εμπειρίας

  • Το επίπεδο ικανοποίησης για την Ελλάδα παρέμεινε πολύ υψηλό (9,2) και υψηλότερο από την βαθμολογία της Ευρώπης συνολικά (8,9).
  • Αν και ο όγκος των αξιολογήσεων μειώθηκε μετά τον Οκτώβριο, τα επίπεδα ικανοποίησης παρέμειναν υψηλά σε ολόκληρη τη χώρα – η συντριπτική πλειονότητα των περιφερειών έχει βαθμολογία τουλάχιστον 9,0 -συμπεριλαμβανομένης της Αθήνας, η οποία παρουσίασε σταθερά υψηλή απόδοση (9,2) καθ’ όλη τη διάρκεια της χαμηλής περιόδου.

Τα επιμέρους συστατικά της εμπειρίας

  • Οι πολιτιστικές εμπειρίες συνέχισαν να έχουν την καλύτερη επίδοση σε εθνικό επίπεδο, με κορυφαία βαθμολογία 9,4, ακολουθούμενες από την εμπειρία στη θάλασσα (9,2) και τη γαστρονομία (9,1).

Η τουριστική εμπειρία ανά περιφέρεια

  • Η Θεσσαλία (9,5) βαθμολογήθηκε με την υψηλότερη συνολική βαθμολογία μεταξύ των Περιφερειών ξεχωρίζοντας σε όλες τις διαστάσεις της εμπειρίας. Ακολούθησε η Πελοπόννησος με 9,3, με ιδιαίτερα υψηλές βαθμολογίες στον πολιτισμό (9,5) και την εμπειρία στη θάλασσα (9,5), ενώ η Δυτική Μακεδονία (9,4) ξεπέρασε επίσης τους εθνικούς μέσους όρους, χάρη στη γαστρονομία (9,4) .
  • Η Αττική (9,2) και τα Ιόνια Νησιά (9,2) βαθμολογούνται στο μέσο όρο της χώρας και σημείωσαν καλές επιδόσεις σε όλους τους δείκτες.
  • Από την ανάλυση προκύπτει ότι οι ταξιδιώτες στην Ελλάδα εκτιμούν πολύ το ανθρώπινο δυναμικό, δίνοντας εξαιρετική βαθμολογία, περί το 9,5 στο σύνολο της χώρας. Ειδικότερα, το Βόρειο Αιγαίο (9,8), η Ήπειρος (9,8), η Δυτική Μακεδονία (9,7) και η Θεσσαλία (9,7) έλαβαν εξαιρετικά υψηλό ποσοστό θετικών κριτικών για τους εργαζόμενους εστιάζοντας στο υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης των πελατών και τη φιλοξενία.
  • Το Βόρειο Αιγαίο, παρά τον μικρότερο αριθμό κριτικών, κατέλαβε την πρώτη θέση στη διάσταση της γαστρονομίας (9,6).
  • Η Στερεά Ελλάδα (8,9) και η Δυτική Ελλάδα (9,0) σημείωσαν συνολικά βαθμολογία κάτω του μέσου όρου, κυρίως λόγω των χαμηλότερων βαθμολογιών στη γαστρονομία.
  • Γενικά, καταγράφεται ικανοποίηση ως προς την αξία των εμπειριών σε σχέση με το κόστος (Value For Money) αποδίδοντας βαθμολογία στη χώρα 9,2 και μικρές διακυμάνσεις μεταξύ των περιφερειών, με τη χαμηλότερη βαθμολογία να αποδίδεται στην Ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη (8,6).
  • Ως προς τη βιωσιμότητα (8,6) και την υγιεινή (8,2) καταγράφεται μεγαλύτερη διαφοροποίηση μεταξύ των περιφερειών.
  • Όσον αφορά την αντιληπτή βιωσιμότητα, ορισμένες περιφέρειες όπως η Ανατολική Μακεδονία (7,5), οι Κυκλάδες (7,1), η Κρήτη (8,2), τα Δωδεκάνησα (8,5), τα Ιόνια Νησιά (7,9) και η Στερεά Ελλάδα (7,5) σημειώνουν βαθμολογία κάτω από τον εθνικό μέσο όρο. Η Πελοπόννησος (10), ακολουθούμενη από την Αττική (9), έλαβαν τις πιο θετικές αναφορές στα διαδικτυακά σχόλια. Όσον αφορά την υγιεινή, η Πελοπόννησος (7,2 ) και τα Ιόνια Νησιά (7,2) έλαβαν τον μεγαλύτερο αριθμό αρνητικών αναφορών.

Αξιολόγηση της εμπειρίας ανά αγορά

  • Οι επισκέπτες από τις Ηνωμένες Πολιτείες και το Ηνωμένο Βασίλειο έδωσαν τις υψηλότερες συνολικές βαθμολογίες, 9,5 και 9,3 αντίστοιχα, ακολουθούμενοι από εκείνους από τη Γερμανία με 8,9, τη Γαλλία με 8,8 και την Ιταλία με 8,8.

INSETE-Bi-Yearly-report-TRAVELSAT-10-2024_03-2025_Gr

Ο Γιώργος είναι υπεύθυνος ύλης, δημιουργός περιεχομένου και social media manager στο δίκτυο των ηλεκτρονικών εφημερίδων TravelDailyNews.
Παράλληλα ολοκληρώνει τις σπουδές του στο τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Source: traveldailynews.gr

Filed Under: ΕΛΛΗΝΙΚΑ Tagged With: from:traveldailynews.gr

Η Υπουργός Τουρισμού στην έκθεση για τις Μεσογειακές Προστατευόμενες Θαλάσσιες Περιοχές

Τις πρωτοβουλίες της Ελλάδας για τον βιώσιμο θαλάσσιο και παράκτιο τουρισμό ανέδειξε η κα Όλγα Κεφαλογιάννη, μιλώντας στην τελετή εγκαινίων της έκθεσης για τις Μεσογειακές Προστατευόμενες Θαλάσσιες Περιοχές, στο πλαίσιο της διεθνούς πρωτοβουλίας Monaco Explorations. Στον χαιρετισμό της υπογράμμισε το συμβολισμό της δράσης Mediterranean Missions, μία σειρά αποστολών στη Μεσόγειο που θα πραγματοποιηθούν από το 2025 […]

Αξέχαστες μυρωδιές, πανέμορφα χρώματα – Ταξίδι στην Καστάνιτσα της Αρκαδίας

Καθώς το φθινόπωρο «ντύνει» την ελληνική ύπαιθρο με ζεστά χρώματα και αρώματα, η Καστάνιτσα, ένα από τα παλαιότερα τσακωνοχώρια της Αρκαδίας, αποτελεί ιδανικό προορισμό για μία σύντομη αλλά μαγευτική απόδραση.Χτισμένη στις πλαγιές του Πάρνωνα, σε υψόμετρο περίπου 850 μέτρων, η Καστάνιτσα ξεχωρίζει για την αυθεντική αρχιτεκτονική της, τα πέτρινα σπίτια με τις λευκές σκεπές και […]

ΖΑΝΑΕ: Η αύξηση των εξαγωγών φέρνει νέες επενδύσεις

Σε επέκταση των αποθηκευτικών της χώρων κατά 1.200 τ.μ. προχωρά η ΖΑΝΑΕ, προκειμένου να μπορεί να εξυπηρετήσει την αυξημένη ζήτηση από τις αγορές του εξωτερικού, ενώ δρομολογεί για το 2026 την κυκλοφορία νέων προϊόντων στον τομέα του έτοιμου φαγητού, με νέες συνταγές και με ενίσχυση των γραμμών παραγωγής της.Οι εξαγωγές δίνουν ήδη στην εταιρεία, όπως […]

Η χρονιά που θα «γλυκάνει» ξανά η Χατζηγιαννάκης

Χρονιά «αποδόσεων» των επενδύσεων προσβλέπει να είναι το 2025 η κουφετοποιία Χατζηγιαννάκη, η οποία το 2024 δέχθηκε σημαντική πίεση στα μεγέθη της κυρίως από την άνοδο των τιμών των πρώτων υλών που έπληξε την κερδοφορία της.«Το 2025 αναμένεται να αποτελέσει έτος ανάπτυξης, καθώς θα αρχίσουν να αποδίδουν οι στρατηγικές επενδύσεις που υλοποιήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια» […]

Tobago’s Jolé St. John is CTO 2025 Regional Tourism Youth Congress Winner

Regional Tourism Youth Congress participants with (l-r) Charles Fernandez, Minister of Tourism of Antigua and Barbuda; Dona Regis-Prosper, CTO Secretary-General; Councillor Tashia Burris, Secretary of Tourism, Tobago; Ian Gooding-Edghill, CTO Chairman and Barbados Minister of Tourism and International Transport; and Marie McKenzie, Senior Vice President of Government and Destination Affairs at Carnival Corporation & plc […]

5 Μοναδικές Γαστρονομικές Εμπειρίες στην Ευρώπη

Nessun Dorma at Cinque Terre (Photo Credit: By Food and Travel) Κάθε ταξίδι σε έναν καινούριο προορισμό αποτελεί ευκαιρία γνωριμίας με μια διαφορετική κουλτούρα. Η γαστρονομική παράδοση κάθε τόπου είναι συνυφασμένη με την πολιτιστική ταυτότητά του. Γι’ αυτό, αν θέλετε να κατανοήσετε πραγματικά τα έθιμα και την κουλτούρα μιας χώρας, πρέπει να δοκιμάσετε τις τοπικές […]

Abu Dhabi Art Fair 2025 to Host 140 Galleries From 35+ Countries

Organised by the Department of Culture and Tourism – Abu Dhabi (DCT Abu Dhabi), the Abu Dhabi Art Fair returns this year from 19 to 23 November for its 17th edition with 140 galleries from more than 50 cities from over 35 countries participating.The 2025 edition highlights dynamic art scenes from Nigeria, the Gulf region, […]

WalletHub : Οι 10 κορυφαίες πόλεις των ΗΠΑ για φαγητό

Τις 10 κορυφαίες πόλεις για φαγητό στην Αμερική αποκάλυψε σε πρόσφατη μελέτη του WalletHub. Η τελική λίστα προέκυψε μετά από ανάλυση δεδομένων όπως το μέσο κόστος γεύματος σε εστιατόριο, τα εστιατόρια με αστέρι Michelin, τις καντίνες, τη φρεσκάδα των τροφίμων, τις αγορές αγροτών κατά κεφαλήν και άλλα. Σαφώς, η Καλιφόρνια είναι ένας παράδεισος για τους ταξιδιώτες που αγαπούν το […]

Στα 25,7 δισ. δολαρίων η αγορά σαφάρι έως το 2032 | Τοπ τάσεις

Η αγορά τουρισμού σαφάρι στην Αφρική προβλέπεται να επεκταθεί σταθερά τα επόμενα χρόνια, λόγω του αυξανόμενου παγκόσμιου ενδιαφέροντος για εμπειρίες άγριας ζωής, οικοτουρισμό και πολυτελή ταξίδια, σύμφωνα με έρευνα της Persistence Market Research. Με αξία 17,3 δις. δολάρια το 2025, η αγορά προβλέπεται να αυξηθεί στα 25,7 δις. δολάρια ΗΠΑ έως το 2032, σημειώνοντας σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης […]

Youtube: Ρεκόρ ανόδου στο ταξιδιωτικό περιεχόμενο | Τάσεις και επιρροές

Aύξηση 64% κατέγραψαν τα ταξιδιωτικά περιεχόμενα στο Youtube το δεύτερο τρίμηνο του 2025, ξεπερνώντας σημαντικά την τυπική εποχιακή αύξηση 15% από το πρώτο έως το δεύτερο τρίμηνο, σύμφωνα με νέα μελέτη της εταιρείας ψηφιακής διαφήμισης Pixability. Τα ευρήματα υπογραμμίζουν τόσο την εκρηκτική αύξηση στην κατανάλωση περιεχομένου που σχετίζεται με ταξίδια όσο και τη συντριπτική κυριαρχία των δημιουργών στην […]

travel news

Παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας στο email : admin@news-24.gr, για οτιδήποτε θέλετε να ρωτήσετε ή πρόβλημα.

tourism news
Σημείωση! * σε κάθε άρθρο, αναγράφεται και η πηγή της ιστοσελίδας του άρθρου.
τουρισμός ελλάδα

Recent Posts

  • Η Υπουργός Τουρισμού στην έκθεση για τις Μεσογειακές Προστατευόμενες Θαλάσσιες Περιοχές
  • Αξέχαστες μυρωδιές, πανέμορφα χρώματα – Ταξίδι στην Καστάνιτσα της Αρκαδίας
  • ΖΑΝΑΕ: Η αύξηση των εξαγωγών φέρνει νέες επενδύσεις
  • Η χρονιά που θα «γλυκάνει» ξανά η Χατζηγιαννάκης
  • Tobago’s Jolé St. John is CTO 2025 Regional Tourism Youth Congress Winner

Categories

  • ENGLISH-US
  • ΕΛΛΗΝΙΚΑ
κατασκευή ιστοσελίδας - Rhodes Travel Guide - boat cruises - tours - accommodation
  • Καθημερινή Δημοτική Συγκοινωνία με τα χωριά της Αμανής εγκαινιάζει ο Δήμος.
  • ΕΛΜΕ ΧΙΟΥ: ΚΕΝΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΣΤΗ ΧΙΟ ΜΕΤΑ ΤΗΝ Β΄ ΦΑΣΗ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ
  • Παρέμβαση Δημάρχου Ικαρίας για την χορήγηση επιδόματος σίτισης – στέγασης
  • ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ ΤΟΥ ΑΣΤΙΚΟΥ ΚΤΕΛ
  • Το τουρκικό ερευνητικό «Πίρι Ρέις» πλέει βόρεια της Λέσβου – Νέα πρόκληση της Άγκυρας με παράνομη NAVTEX στο Αιγαίο
  • Πού θα δείτε Παναθηναϊκός – ΠΑΟΚ: Τι ώρα παίζουν σήμερα – Το κανάλι 5/10
  • Αντιδρά στο πρωτάθλημα το «Τριφύλλι» – Τι ώρα παίζει ο Παναθηναϊκός
  • Πρεμιέρα με το δεξί στο Πρωτάθλημα – Τι ώρα παίζει ο Παναθηναϊκός
  • Πού θα δείτε Παναθηναϊκός – Ατρόμητος: Τι ώρα παίζουν σήμερα – Το κανάλι 5/10
  • Μαγική ενέργεια και… ασίστ από τον Λημνιό στο Φορτούνα Σίταρντ – Φόλενταμ (vid)
  • Ζαρουρί: «Ας μην το ξεχνάμε – Δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι άλλο»
  • Δεν το κουνάει από την κορυφή η Χαρτς
  • ΠΑΟΚ: Χωρίς Τσάλοφ και Πέλκα με Ολυμπιακό
  • «Τριάρα» η Κ15 της ΑΕΚ στην Κηφισιά
  • Ξετύλιξε το δώρο από τη Βεστφαλία και ξέφυγε η Μπάγερν
Privacy & Cookies: This site uses cookies.
To find out more, as well as how to remove or block these, see here: Cookie Policy
TOURISM - TRAVEL NEWS 24.GR @ 2025 - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΚΟΣΜΟ