Ο ανταγωνισμός των ξενοδοχείων το 2025 διαμορφώνεται κυρίως στο ψηφιακό περιβάλλον, με βασικά όπλα το SEO, το περιεχόμενο και τα στατιστικά.
Για να καταλάβουμε ποιος είναι ο ανταγωνισμός μεταξύ των ξενοδοχείων, σύμφωνα με στοιχεία του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος στη χώρα μας λειτουργουν 10.104 ξενοδοχεία διάσπαρτα σε όλη την επικράτεια. Ποιος είναι ο πραγματικός ανταγωνιστής ενός ξενοδοχείου; Το διπλανό ή παραδιπλανό κατάλυμα;
Η απάντηση ότι ο πραγματικός ανταγωνιστής μιας ξενοδοχειακής επιχείρησης δεν είναι αυτή που διαθέτει παρακείμενη φυσική παρουσία.
Ο όρος ανταγωνισμός, το 2025 έχει αλλάξει ή να το πω διαφορετικά έχει μετασχηματιστεί.
Σε μια εποχή όπου η υιοθέτηση της τεχνολογίας έχει εκτοξευθεί ο ανταγωνισμός έχει μεταφερθεί στο ψηφιακό περιβάλλον και επηρεάζεται από την digital marketing στρατηγική που εφαρμόζει το κάθε ξενοδοχείο. Πάμε λοιπόν να δούμε πως διαμορφώνεται ο ανταγωνισμός των ξενοδοχείων στην digital εποχή.
Για να μπορέσουμε να κατανοήσουμε καλύτερο το πως λειτουργεί και εφαρμόζεται το digital marketing θα πρέπει:
- Να δώσουμε τον ακριβή ορισμό του τι είναι digital marketing για ένα ξενοδοχείο.
- Να βασιστούμε στα 5 στάδια του ταξιδιού, όπως τα είχε ορίσει η Google το 2011.
Τα σημεία ανταγωνισμού ενός ξενοδοχείου για τις κρατήσεις του
Το ξενοδοχείο ανταγωνίζεται τις υπόλοιπες μονάδες, όχι σε ένα αλλά σε πολλά διαφορά ψηφιακά σημεία. Θα τα παραθέσω τα τρία πιο σημαντικά, ξεκινώντας από τα πιο σημαντικό. Δε θα αναφέρω το website, γιατί θεωρώ δεδομένο ότι το ξενοδοχείο θα πρέπει να διαθέτει μια άριστη λειτουργικά και εμφανισιακά ιστοσελίδα.
SEO ή αλλιώς βελτιστοποίηση σελίδας για υψηλότερη κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης
Όπως περιγράφει η Google στο στάδιο 2 ενός ταξιδιού (Οργάνωση ταξιδιού), ο χρήστης θα αρχίσει να ψάχνει πληροφορίες σε μηχανές αναζήτησης σχετικά με τα διαθέσιμα καταλύματα στον προορισμό της επιλογής του. Οι αναζητήσεις του θα γίνουν με την χρήση λέξεων ή και φράσεων κλειδιά που αντανακλούν αυτό που ψάχνει. Για παράδειγμα εάν αναζητά ένα κατάλυμα το οποίο διαθέτει jacuzzi, είναι πολύ φυσικό να ότι θα ψάξει με την χρήση της λέξης jacuzzi τη λέξη δωμάτιο καθώς και το όνομα του προορισμού. Το ξενοδοχείο λοιπόν θα πρέπει να εξασφαλίσει την παρουσία στην 1η σελίδα άλλα και την υψηλότερη δυνατή θέση στην σελίδα αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης,
Παραθέτω πίνακα με τη διανομή των clicks που λαμβάνουν τα websites στην 1η σελίδα αποτελεσμάτων μιας μηχανής αναζήτησης.
Ο χρήστης στο στάδιο 2 του ταξιδιού, δε θα περιοριστεί μόνο στην αναζήτηση πληροφοριών σχετικά με το ξενοδοχείο που θα διαμείνει, άλλα θα αναζητήσει και άλλες πληροφορίες που σχετίζονται σχετικά με τον προορισμό όπως π.χ. σημεία ενδιαφέροντος, εστιατόρια,
δραστηριότητες, ιστορία κ.λπ.
Όσες περισσότερες φορές μπορέσουμε να εμφανίσουμε το ξενοδοχείο στον εν δυνάμει πελάτη τόσο πιο πολύ θα ενδυναμώσουμε την εικόνα του και αυξάνουμε την πιθανότητα το συγκεκριμένο κατάλυμα να είναι και η τελική επιλογή διαμονής του.
Περιεχόμενο (οπτικό και κειμενογραφικό)
Η πρώτη εντύπωση είναι και η πιο σημαντική και όπως ξέρουμε αυτό βρίσκει εφαρμογή στην καθημερινότητα μας.
Για το λόγο αυτό θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στην φωτογράφιση, βιντεογράφηση άλλα και κειμενογραφική πλαισίωση των δύο προηγουμένων. Ο ανθρώπινος εγκέφαλος έχει την δυνατότητα να επεξεργάζεται με πολύ μεγαλύτερη ευκολία μια εικόνα από ένα κείμενο και βέβαια να διεγείρει πολύ πιο εύκολα συναισθήματα. Στο σημείο αυτό θα ήθελα να τονίσω και τη βαρύτητα στο περιεχόμενο που δημιουργούμε να υπάρχει εμφανές και ανθρώπινο στοιχείο, καθώς όταν βλέπουμε ένα άτομο σε μια φωτογραφία ή ένα video τείνουμε να ταυτιστούμε με αυτό και να νοιώσουμε την εμπειρία.
Δεν είναι τυχαίο που αναφέρω φωτογραφίες και video.
Ο λόγος είναι ότι τα social media εμφανίζουν σε περισσότερους χρήστες το video περιεχόμενο σε αντίθεση με οποιαδήποτε άλλης μορφής περιεχόμενο. Υπάρχει όμως μια παγίδα εδώ. Τα 3 δευτερόλεπτα!
Θα πρέπει να κερδίσουμε το ενδιαφέρον του χρήστη στα πρώτα 3 δευτερόλεπτα προκειμένου να προχωρήσει στην θέαση και του υπόλοιπου.
Σε ό,τι αφορά τις φωτογραφίες, σε αυτές ο χρήστης παραμένει περισσότερη ώρα παρατηρώντας την πιο προσεκτικά. Τέλος, το οπτικό περιεχόμενο έρχεται να πλαισιώσει και το κείμενο. Το κείμενο διαθέτει και αυτό την δική του μεγάλη βαρύτητα καθώς εκτός του ότι επηρεάζει το SEO μπορεί να προσδώσει την έξτρα πληροφορία στο χρήστη που είναι αδύνατο να αποτυπωθεί στο οπτικό περιεχόμενο.
Ανάλυση στατιστικών
Έρχομαι λοιπόν στον 3 ανταγωνιστικό παράγοντα που θα κάνει ένα ξενοδοχείο να ξεχωρίσει. Αυτός είναι η ανάγνωση και ανάλυση των στατιστικών. Πολλοί επαγγελματίες του χώρου είτε από την πλευρά των ιδιοκτητών και στελεχών ενός ξενοδοχείου ή από αυτούς αναλαμβάνουν την digital marketing στρατηγική τους.
Τα στατιστικά είναι ένα πολύτιμο εργαλείο το οποίο μας υποδεικνύει τι δουλεύει και τι δεν δουλεύει. Στο digital marketing ξενοδοχείων δεν υπάρχουν λύσεις πασπαρτού. Κάθε συνεργασία απαιτεί διαφορετική προσέγγιση. Μπορεί να υπάρχουν κάποιοι γενικοί κανόνες, άλλα το σημαντικότερο ρόλο παίζει ο τρόπος με τον οποίοι αυτοί εφαρμόζονται. Και για να καταλάβουμε την αποτελεσματικότητα, αυτό έρχεται από την ανάλυση των στατιστικών.
Επίλογος
Με την εισαγωγή του digital στον ξενοδοχειακό κλάδο, ο ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων αυξήθηκε κατακόρυφα. Η αλήθεια είναι ότι οι διαφορες OTA πλατφόρμες (Booking, Expedia) ήταν οι πρώτες οι οποίες αντελήφθησαν την ψηφιακή δύναμη και επένδυσαν σε αυτή, κερδίζοντας ισχυρό προβάδισμα σε ότι αφορά το μερίδιο κρατήσεων.
Η τάση είναι όλο και περισσότεροι χρήστες να προχωρούν σε απευθείας κρατήσεις με το ξενοδοχείο (σημαντικό ρόλο έπαιξε και η κατάρτηση του parity σε θέματα τιμών που είχαν θεσπίσει οι ΟΤΑ).
Έτσι λοιπόν, τα ξενοδοχεία έρχονται να ανταγωνιστούν στον ψηφιακό κόσμο και κερδισμένος είναι αυτός που θα διαθέτει την πιο ολοκληρωμένη digital marketing στρατηγική, την οποία θα παρακολουθεί στενά.
Digital marketing δεν είναι μόνο Instagram, Facebook (άντε και λίγο TikTok).
Ο Κύρος Ασφής δραστηριοποιείται στον χώρο του διαδικτύου για περισσότερα από 20 χρόνια, με εξειδίκευση την τελευταία δεκαετία στην παροχή υπηρεσιών digital marketing για ξενοδοχεία και τουριστικές επιχειρήσεις. Έχει τιμηθεί με τέσσερα βραβεία στα Greek Tourism Awards, τόσο για την αύξηση των απευθείας κρατήσεων όσο και για την καινοτομία στις τουριστικές υπηρεσίες. Διδάσκει Hospitality Digital Marketing, Digital Marketing και Social Media στο ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ 360. Είναι τακτικός προσκεκλημένος ομιλητής σε συνέδρια και αρθρογραφεί σε διάφορα διαδικτυακά μέσα.
Source: traveldailynews.gr