Το Ηνωμένο Βασίλειο διαθέτει πάνω από 70 αεροδρόμια, εκ των οποίων αρκετά είναι σημαντικά διεθνή αεροδρόμια, με το Heathrow του Λονδίνου να είναι το πιο πολυσύχναστο, εξυπηρετώντας πάνω από 80 εκατ. επιβάτες ετησίως.
Άλλα βασικά αεροδρόμια είναι σε Gatwick, Stansted, City και Luton (περιοχή Λονδίνου) καθώς και σε Manchester, Birmingham κ.α. Τα εν λόγω αεροδρόμια αποτελούν κεντρικούς κόμβους για διεθνείς και εσωτερικές πτήσεις, ενώ μικρότερα περιφερειακά αεροδρόμια εξυπηρετούν τόσο εσωτερικά όσο και διεθνή δρομολόγια. Για την αποτύπωση της κατάστασης του τομέα των μεταφορών και ειδικότερα των αερομεταφορών στο Ηνωμένο Βασίλειο έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον μία τελευταία έκθεση που συνέταξε το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων στο Λονδίνο με τα παρακάτω στοιχεία.
Σχέδια αναβάθμισης υφιστάμενων και ανάπτυξης νέων υποδομών
Το Heathrow έχει ανακοινώσει επενδυτικό σχέδιο ύψους 2,3 δισ. λιρών για την αναβάθμιση του αεροδρομίου κατά τα επόμενα δύο χρόνια. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη επένδυση κεφαλαίου ιδιωτικού τομέα σε υποδομές μεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου, με στόχο την ενίσχυση της αποδοτικότητας και της βιωσιμότητας του αερολιμένα, που περιλαμβάνει αναβαθμίσεις τερματικών σταθμών και προηγμένα συστήματα διαχείρισης αποσκευών. Παράλληλα, σχέδιο για επέκταση του αερολιμένα με έναν τρίτο αεροδιάδρομο στα βορειοδυτικά των δύο υπαρχόντων υποστηρίζονται επί του παρόντος από την κυβερνητική πολιτική, υπό προϋποθέσεις (οικονομικά οφέλη, ρύπανση, θόρυβο και περιβαλλοντική επιβάρυνση).
Επίσης, για το αεροδρόμιο Stansted ανακοινώθηκε επέκταση τερματικού σταθμού αξίας 60 εκατ. λιρών έως το 2026, με στόχο την αύξηση της χωρητικότητας και τη βελτίωση της εμπειρίας των επιβατών.
Παράλληλα, για το αεροδρόμιο στο Manchester έχει ανακοινωθεί έργο αναβάθμισης αξίας 1 δισ. λιρών το οποίο αναμένεται να αυξήσει τη χωρητικότητα και να βελτιώσει τη συνδεσιμότητα του, ενισχύοντας το ρόλο του ως σημαντικού περιφερειακού κόμβου.
Κύριες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο τομέας
Η αεροπορική μετακίνηση αντιμετωπίζει προκλήσεις που σχετίζονται με τη χωρητικότητα των αεροδρομίων, ιδιαίτερα στο Heathrow, για την αντιμετώπιση της οποίας έχει ανακοινωθεί σχέδιο επέκτασης του τελευταίου.
Παράλληλα με την αύξηση της χωρητικότητας των αεροδρομίων σημαντική πρόκληση αποτελεί και η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.
Στο πλαίσιο αυτό εφαρμόζονται πρωτοβουλίες, όπως:
Σχέδιο Καθαρού Μηδενικού Ανθρακικού Αποτυπώματος Gatwick
Το αεροδρόμιο Gatwick στοχεύει να επιτύχει καθαρό μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα έως το 2030, μεταβαίνοντας σε 100% ανανεώσιμη ενέργεια και ηλεκτροδοτώντας τις επίγειες λειτουργίες.
Στρατηγική Ουδετερότητας Εκπομπών Διοξειδίου του Άνθρακα του Heathrow
Περιλαμβάνει συνεργασίες με αεροπορικές εταιρείες για τη χρήση βιώσιμων καυσίμων (SAFs), την εφαρμογή προηγμένων συστημάτων διαχείρισης αποβλήτων και επενδύσεις σε έργα αντιστάθμισης άνθρακα.
Πτήσεις Μηδενικών Εκπομπών
Αεροδρόμια όπως το London City και το Bristol πραγματοποιούν πιλοτικές πτήσεις αεροσκαφών υδρογόνου και ηλεκτρικής ενέργειας, υποστηρίζοντας τη μετάβαση προς μια πιο πράσινη αεροπορία.
Source: tornosnews.gr