Η έκθεση της ABTA δείχνει αυξημένη ζήτηση για ταξιδιωτικούς πράκτορες λόγω ευκολίας, ασφάλειας και αξίας σε οργανωμένα πακέτα.
Η τελευταία έκθεση της ABTA “Holiday Habits 2024/25” προσφέρει μια αναλυτική εικόνα των τάσεων ταξιδιού των Βρετανών καταναλωτών, αποδεικνύοντας την ανθεκτικότητα του τομέα, παρά τις οικονομικές πιέσεις και τις γεωπολιτικές αβεβαιότητες. Σύμφωνα με την έκθεση, το ταξίδι παραμένει προτεραιότητα, με το 84% των ατόμων που ταξίδεψαν φέτος να έχουν κάνει περισσότερες διακοπές από προηγούμενες χρονιές. Οι νέες οικογένειες αναδεικνύονται ως οι πιο τακτικοί ταξιδιώτες, επιδεικνύοντας μια αυξανόμενη καταναλωτική εμπιστοσύνη που αντιτίθεται στις ευρύτερες οικονομικές ανησυχίες. Παρά τις προκλήσεις του πληθωρισμού και το υψηλό κόστος διαβίωσης, η προθυμία για ταξίδια δεν φαίνεται να έχει μειωθεί σημαντικά, κάτι που αποτελεί θετικό σημάδι για τον οργανωμένο τουριστικό τομέα.
Έρευνα της ABTA το καλοκαίρι του 2024 έδειξε σημαντική αύξηση στον αριθμό των ανθρώπων που επιλέγουν να κλείσουν τις διακοπές τους μέσω ταξιδιωτικών πρακτόρων. Σχεδόν δύο στους πέντε (38%) ταξιδιώτες χρησιμοποίησαν έναν επαγγελματία ταξιδιωτικό σύμβουλο για να κλείσουν τις διακοπές τους, σημειώνοντας αύξηση από το 34% του προηγούμενου έτους. Το βασικό κίνητρο ήταν η “ευκολία κράτησης”, ενώ η παροχή σιγουριάς ότι θα υπάρχει κάποιος να βοηθήσει σε περίπτωση προβλήματος αυξήθηκε από το 34% στο 43% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Η αύξηση αυτής της τάσης αποδίδεται στις ποικίλες προκλήσεις που αντιμετώπισαν οι ταξιδιώτες τον τελευταίο χρόνο, όπως οι πυρκαγιές σε δημοφιλείς προορισμούς και οι διακοπές της εναέριας κυκλοφορίας στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2023. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ABTA, Mark Tanzer, τόνισε ότι ολοένα και περισσότεροι πελάτες αναγνωρίζουν την αξία της υποστήριξης από έναν ειδικό όταν προκύπτουν απρόβλεπτες δυσκολίες κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους.
Η τάση αυτή παρατηρείται ιδιαίτερα έντονα στους νέους και τις οικογένειες. Το 2019, το 36% των οικογενειών με μικρά παιδιά και το 36% των ατόμων ηλικίας 18-24 ετών χρησιμοποιούσαν ταξιδιωτικό πράκτορα για τις διακοπές τους. Σήμερα, το ποσοστό αυτό έχει αυξηθεί σημαντικά στο 55% για τις νέες οικογένειες και στο 48% για τους νέους ηλικίας 18-24 ετών το 2024. Αυτό υποδηλώνει μια γενετική προτίμηση προς την εξειδικευμένη βοήθεια και τη διαχείριση των ταξιδιωτικών πλάνων, που συνάδει με την αυξανόμενη ζήτηση για εξατομικευμένες και αξιόπιστες ταξιδιωτικές εμπειρίες.
Οι οργανωμένες διακοπές συνεχίζουν να είναι η πιο δημοφιλής επιλογή, με το 44% των ερωτηθέντων να θεωρεί ότι προσφέρουν την καλύτερη σχέση ποιότητας-τιμής. Η Ευρώπη παραμένει ο κορυφαίος προορισμός για τους Βρετανούς ταξιδιώτες, με την Ισπανία, τη Γαλλία και την Ιταλία να βρίσκονται στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων. Αυτή η προτίμηση για γνωστούς προορισμούς αντανακλά την επιθυμία των ταξιδιωτών για αξιόπιστες και προβλέψιμες εμπειρίες κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Τα ευρήματα της έκθεσης “Holiday Habits 2024/25” της ABTA υπογραμμίζουν την αυξανόμενη σημασία της εξατομικευμένης, επαγγελματικής υποστήριξης στον τομέα του τουρισμού, με τους καταναλωτές να αναζητούν όλο και περισσότερο την ασφάλεια και την εξειδικευμένη βοήθεια όταν προκύπτουν απρόβλεπτες καταστάσεις στα ταξίδια τους.
.
.
Source: traveldailynews.gr