Αλλαγές στην εργασιακή πολιτική, βιωσιμότητα, εξατομικευμένες εμπειρίες και νέες τεχνολογίες διαμορφώνουν το μέλλον των ξενοδοχείων για το 2024.
Ο ξενοδοχειακός κλάδος παγκοσμίως θεωρείται ελκυστική επιλογή σταδιοδρομίας. Πιθανώς το μεγαλύτερο σημείο συζήτησης για τον τουρισμό το 2024 αφορούσε τον συνεχιζόμενο “πόλεμο για νεά στελέχη”, και ειδικότερα τον τρόπο προσέλκυσης και διατήρησης νέων εργαζόμενων στα ξενοδοχεία. Με τις νέες γενιές να αναζητούν μια καλύτερη ισορροπία εργασίας/ζωής, καθώς και πιο καθορισμένους δρόμους σταδιοδρομίας, τα ξενοδοχεία πρέπει να βελτιώσουν την εργασιακή πολιτική τους τους όσον αφορά την προσφορά ολοκληρωμένων πακέτων που περιλαμβάνουν περισσότερα από μισθό και μπόνους. Στους καλύτερους εργοδότες στην Ελλάδα δεν εντάσσονται ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.
Αυτό ισχύει ιδιαίτερα σε αυτούς που θα μπορούσαμε να ονομάσουμε οργανωμένους προορισμούς σε νησιά που οι φορείς εκμετάλλευσης έπρεπε να σκεφτούν πιο βαθιά τα πακέτα διαμονής και άλλων οφελών.
Οι διευθυντές ανθρώπινου δυναμικού των ξενοδοχειακών εταιρειών πρέπει με τους οποίους να επιδιώκουν τώρα να βρουν τον σωστό συνδυασμό απτών και άυλων αμοιβών, με το τελευταίο να περιλαμβάνει στοιχεία που βελτιώνουν την ποιότητα της ζωής του εργαζομένου, όπως κέντρα ευεξίας, πιο υγιεινά γεύματα στους χώρους εστίασης του προσωπικού, και ούτω καθεξής. Η βάης πρέπει να είναι πάντα η ποιότητα διαμονής. Οι εταιρείες που νοιάζονται καλύτερα για τους υπαλλήλους τους είναι αυτές που θα κερδίσουν τον “πόλεμο για το ταλέντο” που θα εργαστούν στις ξενοδοχειακές μονάδες.
Η δεύτερη μεγάλη τάση που πρέπει να κοιτάξουμε πίσω είναι η ξενοδοχειακή βιομηχανία έχει γίνει ακόμη πιο ευαίσθητη στις επωνυμίες, με μια πληθώρα νέων εμπορικών σημάτων που αναπτύσσονται για να καλύψουν συγκεκριμένες ανάγκες και επιθυμίες των σύγχρονων ταξιδιωτών.
Από την οπτική γωνία του καταναλωτή, αυτό είναι σπουδαίο νέο, καθώς περισσότερες επιλογές προς τους τουρίστες είναι πάντα ευπρόσδεκτες και αυξάνουν τις πιθανότητες εύρεσης αυτής της ιδανικής ιδέας. Πόσο μάλλον που οποιοδήποτε οίκημα είναι εν δυνάμει τουριστικό κατάλυμα. Από τη σκοπιά του κλάδου, προσθέτει σε μια ήδη πολύ ανταγωνιστική αγορά, δίνοντας ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στην παροχή υποδειγματικών υπηρεσιών υψηλής ποιότητας διαμονής και εστίασης αλλά και , εξαιρετικά εξατομικευμένων εμπειριών επισκεπτών για τη διατήρηση της πίστης των πελατών.
Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε το παγκόσμιο πλαίσιο. Η τάση του 2024 είναι η μεταβαλλόμενη οικονομική και γεωπολιτική κατασταση επηρέασε την επιχείρηση της φιλοξενίας. Ο αποκλεισμός της Ρωσίας για παράδειγμά. Οι συγκρούσεις και οι πολιτικές αναταραχές είναι, από μόνες τους, πέρα από τον έλεγχο των ξενοδόχων. Αλλά δεδομένης της πραγματικά παγκόσμιας φύσης της φιλοξενίας, είναι ένας κλάδος που δεν μπορεί να ξεφύγει από τις εμπορικές επιπτώσεις αυτών των κραδασμών.
Η αναταραχή στην Ανατολική Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή έχει κάνει τη βιομηχανία λίγο πιο προσεκτική κατά τόπους, με αποτέλεσμα ορισμένοι να επικεντρωθούν στην ανάπτυξη εγχώριων ή καθιερωμένων αγορών στο εξωτερικό αντί να ρισκάρουν σε πιο φιλόδοξες επιχειρήσεις.
Από θετική άποψη, η αυξανόμενη οικονομική δύναμη χωρών όπως η Ινδία και η Σαουδική Αραβία επενδύεται όλο και περισσότερο στον τουρισμό και τη φιλοξενία, κάτι που μπορεί να είναι καλό μόνο για τη συνολική υγεία του κλάδου. Η Σαουδική Αραβία ειδικότερα κάνει ένα σημαντικό παιχνίδι στον τουρισμό μέσω της πρωτοβουλίας της για το Vision 2030 – και για μένα ήταν μια γνήσια δήλωση πρόθεσης να δω τη Σαουδική Αρχή Τουρισμού να υπογράφει μια συμφωνία πέρυσι για να γίνει ο παγκόσμιος εταίρος των εμπορικών εκθέσεων World Travel Market .
Καθώς οι περιβαλλοντικές ανησυχίες εντείνονται, ειδικά μεταξύ των νεότερων επισκεπτών, τα ξενοδοχεία υιοθετούν ολοένα και περισσότερο βιώσιμες πρακτικές για να ανταποκριθούν στις αυξανόμενες απαιτήσεις για φιλικότητα προς το περιβάλλον. Τα φιλικά προς το περιβάλλον σχέδια, τα ενεργειακά αποδοτικά συστήματα και τα προγράμματα μείωσης των απορριμμάτων γίνονται βιομηχανικά πρότυπα. Τεχνολογίες όπως οι έξυπνοι θερμοστάτες, ο φωτισμός LED και οι συσκευές εξοικονόμησης νερού εφαρμόζονται πλέον ευρέως
Η ενσωμάτωση της τεχνολογίας στις καθημερινές διαδικασίες μεταμορφώνει την ξενοδοχειακή βιομηχανία, καθιστώντας τις λειτουργίες πιο αποτελεσματικές και τις εμπειρίες των επισκεπτών πιο εξατομικευμένες. Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) και τα εργαλεία αυτοματισμού βρίσκονται στην πρώτη γραμμή αυτού του μετασχηματισμού.
Τα ξενοδοχεία διευρύνουν τις προσφορές ευεξίας τους πέρα από τα παραδοσιακά σπα για να περιλαμβάνουν προγράμματα γυμναστικής, καταφύγια ψυχικής υγείας και ολιστικές υπηρεσίες υγείας.
Οι επισκέπτες αναζητούν ολοένα και περισσότερο μοναδικές εμπειρίες. Σε απάντηση, τα ξενοδοχεία προσφέρουν τοπικές πολιτιστικές δραστηριότητες, πακέτα τουρισμού περιπέτειας και εξατομικευμένες εμπειρίες που δημιουργούν αξέχαστες διαμονές.
Μια στροφή προς τις φυτικές και υγιεινές επιλογές τροφίμων εμφανίζεται στα ξενοδοχεία. Επιπλέον, τα ξενοδοχεία εξερευνούν κουζίνες φαντασμάτων και υπηρεσίες σε πακέτο υψηλής ποιότητας για να καλύψουν τις εξελισσόμενες προτιμήσεις για φαγητό.
Με την άνοδο της εξ αποστάσεως εργασίας, τα ξενοδοχεία παρέχουν πλέον χώρους συνεργασίας, internet υψηλής ταχύτητας και πακέτα παρατεταμένης διαμονής. Αυτή η τάση, γνωστή ως «εργασίες», επιτρέπει στους επισκέπτες να συνδυάζουν απρόσκοπτα την εργασία και τον ελεύθερο χρόνο κατά τη διάρκεια της διαμονής τους, δημιουργώντας ένα παραγωγικό αλλά και ευχάριστο περιβάλλον.
Ως απάντηση στην πανδημία COVID-19, τα ξενοδοχεία έχουν υιοθετήσει αυστηρά μέτρα καθαρισμού και ασφάλειας. Αυτές περιλαμβάνουν ανέπαφες υπηρεσίες, προηγμένες πρακτικές καθαρισμού και πιστοποιήσεις υγείας, όλα σχεδιασμένα για να καθησυχάζουν τους επισκέπτες.
Η έμφαση στην καθαριότητα και την ασφάλεια έχει γίνει ένας κρίσιμος παράγοντας για την προσέλκυση και τη διατήρηση των επισκεπτών στη μετά την πανδημία εποχή.
Πολλά ξενοδοχεία εστιάζουν όλο και περισσότερο στην προσφορά εξατομικευμένων υπηρεσιών και εμπειριών επισκεπτών προσαρμοσμένες στις μεμονωμένες προτιμήσεις των επισκεπτών. Αυτό μπορεί να κυμαίνεται από εξατομικευμένες διαμορφώσεις δωματίων και εξατομικευμένες γευστικές εμπειρίες έως επαναλαμβανόμενα ταξιδιωτικά ποτάμια. Αυτή η εξατομίκευση είναι ζωτικής σημασίας για την ενίσχυση της ικανοποίησης των επισκεπτών και την ενίσχυση της αφοσίωσης.
Για να εξυπηρετήσουν ταξιδιώτες που αναζητούν αυθεντικές εμπειρίες, αλυσίδες ξενοδοχείων συνεργάζονται με τοπικές επιχειρήσεις και προσφέρουν δραστηριότητες που αναδεικνύουν την τοπική κληρονομιά και αξιοθέατα. Αναδεικνύοντας την τοπική κουλτούρα, τα ξενοδοχεία μπορούν να διαφοροποιηθούν και να προσφέρουν στους επισκέπτες μοναδικές και αξέχαστες διαμονές.
Για να μεγιστοποιήσουν τα έσοδα, τα ξενοδοχεία προσφέρουν πακέτα που συνδυάζουν διαμονή, φαγητό και ψυχαγωγικές δραστηριότητες. Επιπλέον, οι στρατηγικές ανόδου των πωλήσεων, όπως η προσφορά αναβαθμίσεων και πρόσθετων κατά την κράτηση και το check-in, παρέχουν στους επισκέπτες άνεση και προστιθέμενη αξία, ενθαρρύνοντας μεγαλύτερη διαμονή και αυξημένες δαπάνες.
Ο δρ. Δημήτρης Προκοπίου είναι εκπαιδευτής ενηλίκων, Ναυτιλιακών Σπουδών και Τουριστικών και Ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Είναι σύμβουλος τουρισμού στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Source: traveldailynews.gr