Πορεία ανόδου καταγράφει τη τελευταία διετία ο ΟΑΣΑ, ο οποίος ανέκαμψε σε σημαντικό βαθμό μετά τη μείωση της επιβατικής κίνησης κατά τη διάρκεια της πανδημίας.Η ανάκτηση της εμπιστοσύνης του επιβατικού κοινού στις Συγκοινωνίες Αθηνών αποτυπώνεται στην άνοδο των επικυρώσεων και των εσόδων.Σύμφωνα με τα στοιχεία του 2022, τα οποία σημείωσαν βελτίωση το 2023, η επιβατική κίνηση στα μέσα μαζικής μεταφοράς αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ, αυξήθηκε κατά 35% σε σχέση με το 2021.Αντίστοιχα ήταν και τα οικονομικά αποτελέσματα του Οργανισμού, που το 2022 εμφάνισε έσοδα €217,3 εκατ. και €4,2 εκατ. κέρδη προ φόρων, σε αντίθεση με το 2021, όπου τα έσοδα είχαν διαμορφωθεί στα €141,2 εκατ. με ζημίες προ φόρων €5,8 εκατ.Είναι χαρακτηριστικό δε ότι και το πρώτο εξάμηνο του 2023 παρουσιάστηκε σημαντική αύξηση στις επικυρώσεις κατά 15,6%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022, ως αποτέλεσμα της εγγενούς ανόδου της επιβατικής κίνησης, αλλά και της σημαντικής αύξησης των ελέγχων εισιτηρίων.Οι επιδόσεις αυτές αποκτούν επιπρόσθετη σημασία, εάν αναλογιστεί κανείς ότι το κόστος του απλού εισιτηρίου στην Αθήνα, καθιστά τον ΟΑΣΑ τον δεύτερο φθηνότερο πάροχο αστικών συγκοινωνιών στην Ευρώπη(Πράγα 1,18 €, Λισαβόνα, Μαδρίτη και Ρώμη 1,5 €, Παρίσι 1,9 €, Βερολίνο 2 €, Βιέννη 2,4 €, Κοπεγχάγη 2,74 € Άμστερνταμ 3,20 €).Ο στόλος των αστικών συγκοινωνιώνΗ αναβάθμιση του στόλου των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας ξεκινά με τα πρώτα 140 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, εισάγοντας τον Όμιλο ΟΑΣΑ στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.Στη διάρκεια του 2025 αναμένεται η σταδιακή προσθήκη επιπλέον 300 νέων λεωφορείων φυσικού αερίου.Εντός του επόμενου έτους θα ενεργοποιηθεί και η δεκαετής μίσθωση 300 νέων λεωφορείων με leasing, τα οποία θα αντικαταστήσουν τα 300 μεταχειρισμένα λεωφορεία που αποκτήθηκαν το 2021 με βραχυχρόνια μίσθωση.Παράλληλα, σε εξέλιξη βρίσκεται ο διεθνής διαγωνισμός του ΟΑΣΑ για την παραχώρηση έργου σε περιαστικές λεωφορειακές γραμμές, οι οποίες θα εξυπηρετούνται με 211 νέα λεωφορεία.Εντός της τρέχουσας χρονιάς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα προκηρύξει πρόσθετο διαγωνισμό για ακόμη 750 νέα λεωφορεία. 525 εκ των οποίων(355 λεωφορεία και 175 τρόλεϊ) θα ενταχθούν στον στόλο του ΟΑΣΑ.Αναβαθμίζονται συρμοί της γραμμής 1 του ΜετρόΑυτή την περίοδο είναι σε εξέλιξη το έργο της αναβάθμισης 14 συρμών της γραμμής 1 της ΣΤΑΣΥ. Ο πρώτος συρμός αναμένεται να παραδοθεί και να επανενταχθεί στην κυκλοφορία αρχές του 2025 και ως το τέλος του έτους, σταδιακά θα παραδίδονται και θα επανακυκλοφορήσουν και οι υπόλοιποι 13 συρμοί.Τους τελευταίους μήνες είναι σε εξέλιξη ευρείας κλίμακας παρεμβάσεις στους σταθμούς της γραμμής 1 του μετρό, που αγγίζουν τα 2 εκατ. ευρώ, σε μια προσπάθεια να αναβαθμιστούν οι εγκαταστάσεις στην ιστορική και παλαιότερη γραμμή μετρό των Σταθερών Συγκοινωνιών.Αναβάθμιση υπηρεσιών εξυπηρέτησης επιβατώνΠέραν όμως της ανανέωσης του στόλου οχημάτων και συρμών, αλλά και της αναβάθμισης υποδομών, ο Όμιλος ΟΑΣΑ έχει θέσει σε εφαρμογή ένα συνολικό σχέδιο για την τεχνολογική αναβάθμιση των υπηρεσιών εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού.Εισάγονται οι ανέπαφες συναλλαγές για τις μετακινήσεις με τα ΜΜΜ με τη χρήση τραπεζικών καρτών, αναβαθμίστηκε το σύστημα Τηλεματικής για ταχύτερη και πιο αξιόπιστη μετάδοση πληροφοριών, σχεδιάζεται η εγκατάσταση 500 επιπλέον “έξυπνων στάσεων” στους δρόμους του πολεοδομικού συγκροτήματος της Αθήνας, μετατρέπονται σταδιακά σε «έξυπνες» και τις 7.500 στάσεις του συγκοινωνιακού δικτύου της πρωτεύουσας, με την τοποθέτηση QR Codes στο σύνολο των στάσεων λεωφορείων και τρόλεϊ, αναβαθμίστηκε το app OASA Telematics για τα κινητά τηλέφωνα με λογισμικό IOS.Νέο «Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών»Με στόχο τη βελτίωση της κινητικότητας των πολιτών, αλλά και την αποδοτική λειτουργία του συστήματος αστικών συγκοινωνιών, ο ΟΑΣΑ εκκινεί την εκπόνηση ενός στρατηγικού σχεδίου μεταφορών. Ένα σχέδιο που θα καθορίσει το μέλλον των μετακινήσεων στην πρωτεύουσα.Γιώργος Σπηλιόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος ΟΑΣΑ«Τα τελευταία δύο χρόνια καταφέραμε να κερδίσουμε βήμα βήμα την εμπιστοσύνη και πάλι των πολιτών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και στόχος μας είναι, όχι μόνο να τη διατηρήσουμε, αλλά να την ενισχύσουμε.Εργαζόμαστε για ένα πλήρως προσβάσιμο συγκοινωνιακό δίκτυο, με έναν νέας γενιάς προσβάσιμο στόλο από όλους τους πολίτες. Στόχος μας να αναδειχθούμε στην πρώτη επιλογή μετακίνησης τους στην πρωτεύουσα».
Source: naftemporiki.gr