Το μερίδιο των ξενοδοχείων της Google στις απευθείας κρατήσεις ξενοδοχείων μειώθηκε απότομα από 13,4% σε 8,9% ως αποτέλεσμα του DMA. Συνολικά, η Google έχει χάσει μόνο 1 ποσοστιαία μονάδα του μεριδίου αγοράς των απευθείας κρατήσεων ξενοδοχείων.
Η Mirai, πάροχος τεχνολογίας και υποστήριξης της λειτουργίας άμεσης πώλησης των ξενοδοχείων, αποκάλυψε νέα ευρήματα σχετικά με τον αντίκτυπο του Νόμου για τις Ψηφιακές Αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης (DMA) στην απευθείας πώληση ξενοδοχειακών κρατήσεων εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), σε σύγκριση με αγορές εκτός ΕΕ. Η τελευταία ανάλυση της εταιρείας αποκαλύπτει ότι ο νόμος DMA οδήγησε στη συνολική πτώση της Google κατά 1% στο μερίδιο αγοράς της σε όλες τις απευθείας κρατήσεις ξενοδοχείων εντός της ΕΕ, σηματοδοτώντας μια σημαντική αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες αλληλεπιδρούν με τα ξενοδοχεία.
Ωστόσο, το πιο σημαντικό, η μελέτη – αξιοποιώντας το μοντέλο απόδοσης βάσει δεδομένων του Google Analytics 4 – διαπίστωσε ότι το μερίδιο των απευθείας κρατήσεων των ξενοδοχείων της Google μειώθηκε κατακόρυφα, από 13,4% σε 8,9% εντός της ΕΕ, μείωση κατά 4,5 ποσοστιαίες μονάδες.
Παρ’όλα αυτά, η Google κατάφερε να ανακτήσει το 82% αυτής της απώλειας μέσω άλλων τοποθετήσεών της , όπως το Google Ads και η “οργανική αναζήτηση”, όπου σημείωσε αύξηση 1,5% και 2% αντίστοιχα στο συνολικό μερίδιο των απευθείας κρατήσεων για ξενοδοχεία εντός της ΕΕ.
Με βάση ένα εκτεταμένο χρονοδιάγραμμα ανάλυσης – που εκτείνεται σε 8 μήνες πριν και μετά την έναρξη ισχύος του νόμου DMA στις 19 Ιανουαρίου 2024 – η μελέτη καλύπτει περισσότερα από 3.000 ξενοδοχεία παγκοσμίως και προσφέρει μια εις βάθος ματιά στο πώς ο DMA αναδιαμορφώνει τη διανομή ξενοδοχείων σε όλη την Ευρώπη.
Εν τω μεταξύ εκτός Ευρώπης, η έρευνα της Mirai δείχνει μια εντελώς διαφορετική τάση. Αν και οι Google Hotel Ads παρουσίασαν ελαφρά μείωση, το σημείο εκκίνησης ήταν υψηλότερο (16,8%) και η πτώση μικρότερη (μείωση 1,1 ποσοστιαία μονάδα, σε 15,7%), πράγμα που σημαίνει ότι παραμένει μια ζωτική πηγή άμεσων κρατήσεων. Ταυτόχρονα, η κίνηση επί πληρωμή αυξήθηκε κατά 20%, αντιπροσωπεύοντας πλέον το 12,7% των συνολικών κρατήσεων, αν και αυτό αντισταθμίστηκε από τη μείωση της οργανικής επισκεψιμότητας, οδηγώντας σε αύξηση του κόστους διανομής και για ξενοδοχεία σε αυτές τις περιοχές.
“Ο νόμος για τις ψηφιακές αγορές σχεδιάστηκε για να αυξήσει τον ανταγωνισμό, αλλά ενώ μείωσε το συνολικό μερίδιο της Google κατά 1% στις απευθείας κρατήσεις ξενοδοχείων, αύξησε ακούσια την επιρροή του τόσο στα οργανικά όσο και στα επί πληρωμή τμήματα, αυξάνοντας έτσι αναμφισβήτητα το κόστος της άμεσης διανομής για τους ξενοδόχους”, δήλωσε ο Javier Delgado, διευθύνων σύμβουλος της Mirai. “Η μελέτη διαπίστωσε επιπλέον ότι εντός της ΕΕ το συνολικό μερίδιο από άλλες μηχανές μετα-αναζήτησης σε απευθείας κρατήσεις ξενοδοχείων στην πραγματικότητα αυξήθηκε, αλλά κατά μόλις 0,2 ποσοστιαίες μονάδες. Επομένως, οι ξενοδόχοι δε θα πρέπει να εγκαταλείψουν άλλους ιστότοπους μετα-αναζήτησης ως πηγή μέτριων, αλλά δυνητικά σημαντικών, κρατήσεων”.
Τα μακροπρόθεσμα αποτελέσματα του νόμου DMA εξακολουθούν να αποκαλύπτονται. Καθώς η Booking.com πλέον απαιτείται να συμμορφώνεται με τους νέους κανονισμούς, συμπεριλαμβανομένης της πρόσφατης κατάργησης της ρήτρας ισοτιμίας στις αγορές της ΕΕ, αναμένονται σημαντικές αλλαγές στο τοπίο διανομής τους επόμενους μήνες.
..
Source: traveldailynews.gr