TOURISM - TRAVEL NEWS 24.GR

ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ - ΤΑΞΙΔΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

  • HOME
    • ΠΗΓΗ-1
    • ΠΗΓΗ-2
    • ΠΗΓΗ-3
    • ΠΗΓΗ-4
    • ΠΗΓΗ-5
    • ΠΗΓΗ-6
    • ΠΗΓΗ-7
    • ΠΗΓΗ-8
    • ΠΗΓΗ-9
    • ΠΗΓΗ-10
    • ΠΗΓΗ-11
    • SOURCE-1
    • SOURCE-2
  • ISLANDS NEWS
  • SPORTS
  • LIVE GREEK TV
You are here: Home / ΕΛΛΗΝΙΚΑ / «Κυνηγώντας το φάντασμα του ‘’υπερτουρισμού’’»
ειδήσεις ρόδος - ορθόδοξη ελλάδα - διασημότητες - τεχνολογία - σωματική υγεία - Αλουμινάδες Ρόδος - lindos private boat trips - lindos rental boats - lindos rent a boat - lindos rent a car - theologos rhodes hotels - weddings lindos- stegna studios rhodes- faliraki travel agency - rhodes weddings - ροδος ψυχολογος - car rental rhodes - villas karpathos - άμυνα

«Κυνηγώντας το φάντασμα του ‘’υπερτουρισμού’’»

15/10/2024

Ο υπερτουρισμός απειλεί τη βιωσιμότητα των προορισμών. Πώς η αποτελεσματική διαχείριση μπορεί να προσφέρει λύσεις.

Ο μαζικός τουρισμός δέχεται πολλές επικρίσεις τα τελευταία χρόνια, αλλά τα στοιχεία για την αύξηση του ΑΕΠ καταδεικνύουν ότι ο τομέας του τουρισμού, το μεγαλύτερο μέρος του οποίου τροφοδοτείται από τον μαζικό τουρισμό, παραμένει θεμελιώδης οικονομική μηχανή για τη χώρα.
Ωστόσο ένα φάντασμα στοιχειώνει ολοένα και περισσότερο τη χώρα μας αυτό του “υπερτουρισμού” (overtourism). Και ίσως -σε κάποιες περιπτώσεις -η εμφανής αδυναμία διαχείρισης των τουριστικών ροών να παραπέμπει σε εικόνες ‘’υπερτουρισμού’’ και θα το δούμε, αλλά η εμμονή, η επέκταση και η ασάφεια με την οποία προκαλείται αυτό το φάντασμα, το κάνει να φαίνεται ότι είναι μια κοινωνική πανούκλα, μια γεννήτρια από φόβους, κάτι από το οποίο πρέπει να απαλλαγούμε, όποιο κι αν είναι το κόστος.
Η σπίθα του “υπερτουρισμού” πυροδότησε τα μέσα μαζικής ενημέρωσης κυρίως ως ένα φαινόμενο που παρατηρείται κατά κύριο λόγο στους δημοφιλείς προορισμούς της χώρας. Το κρίσιμο σημείο είναι ότι ο όρος “υπερτουρισμός” έχει εξαπλωθεί πλέον και έχει επεκταθεί αυτόματα σε κάθε τύπο προορισμού, ανεξαρτήτως του πραγματικού αριθμού τουριστών που μπορεί να υποδεχτεί ένας μεμονωμένος προορισμός. Ένας αριθμός που είναι πάντα δύσκολο να καθοριστεί.
Σε αυτήν την απεριόριστη παρέκκλιση του όρου “υπερτουρισμός”, η ίδια η σημασιολογία του έχει αλλάξει, τόσο που δεν είναι πλέον δυνατό να κατανοήσουμε αν η αποστροφή πηγαίνει προς την υπέρβαση του τουριστικού φαινομένου ή προς τον ίδιο τον τουρισμό, που θεωρείται από μόνος του, σχεδόν ότι αντιμετωπίζεται ως μια επιβλαβής ουσία, της οποίας μια ελάχιστη ποσότητα πρέπει να “αντέχεται”, ή ακόμα χειρότερα, η οποία περιορίζεται στην ελάχιστη δυνατή ποσότητα.
Αν μπορούσαμε να φιλτράρουμε μεσα από την έννοια του “υπερτουρισμού” το μεταμήνυμα ότι το να είσαι τουριστικός προορισμός είναι αρνητικό γεγονός, ενώ μέχρι τώρα ήταν ένας αγώνας δρόμου από κάθε τοποθεσία να αυτοπροσδιοριστεί ως τουριστικός προορισμός, οι συνέπειες θα ήταν πολύ αρνητικές στον τομέα της φιλοξενίας, τόσο για την εθνική οικονομία όσο και κυρίως για τις τοπικές οικονομίες. Ας θυμηθούμε ότι όλοι σχεδόν οι διευρυμένοι Δήμοι της Χώρας θεωρούνται πλέον τουριστικοί και ότι για πολλούς εξ’ αυτών, ο τουρισμός είναι ζωτικής σημασίας. Πράγματι, ορισμένα ορεινά θέρετρα δεν θα υπήρχαν καν (θα εγκαταλείπονταν, όπως συμβαίνει με αυτά που δεν έχουν τουρισμό) αν ακυρωνόταν ή μειωνόταν σημαντικά η οικονομία της φιλοξενίας.
Το υποκείμενο σενάριο είναι μια αυξανόμενη, σχεδόν εκρηκτική, παγκόσμια ζήτηση για τουρισμό. Άρα το πρόβλημα είναι η επιλογή. Ποιος επιλέγει και πώς; Συνήθως το βασικό κριτήριο είναι η τιμή. Δεν είναι σωστό, αλλά αυτό συμβαίνει αναπόφευκτα. Δεύτερο πιο συγκεκριμένο σημείο: καταλαβαίνουμε πότε πρέπει να μιλήσουμε για “υπερτουρισμό”; Έχουμε αντικειμενικούς δείκτες; Οι δείκτες προκύπτουν με όρους φέρουσας ικανότητας, σε σχέση με τον πληθυσμό, ή/και με τον αριθμό των δωματίων των ξενοδοχείων; Αν δεν έχουμε οφείλουμε να δημιουργήσουμε αυτούς τους δείκτες. Αλλά στην πραγματικότητα, ακόμη και ο πιο ουδέτερος ή αντικειμενικός δείκτης λύνει μόνο εν μέρει το πρόβλημα, γιατί το νόημα του over δεν έγκειται σε έναν αριθμό, αλλά στην ικανότητα διαχείρισης των τουριστικών ροών: υπάρχουν πόλεις που δεν προβληματίζονται να φιλοξενήσουν ένα εκατομμύριο άνθρώπους σε ένα μήνα και άλλοι προορισμοί που αδυνατούν να διαχειριστούν μερικές δεκάδες ανθρώπους παραπάνω. Στην πρώτη περίπτωση ο αριθμός είναι υψηλός, αλλά κανείς δεν το αντιλαμβάνεται ως πρόβλημα, στη δεύτερη περίπτωση όλοι θα το ορίσουν ως “υπερτουρισμό”.
Στην πραγματικότητα, αυτό που πρέπει να συζητηθεί είναι η ικανότητα των μεμονωμένων προορισμών να διαχειρίζονται τις ροές που φιλοδοξούν να έχουν.
Για να γίνει αυτό, χρειάζεται μελέτη (για παράδειγμα, προσπάθεια κατανόησης του πραγματικού αριθμού επισκεπτών) και αποφάσεις σχετικά με την οργάνωση της πόλης. Ένα σημείο σε αυτήν την πτυχή είναι σαφές: οι επισκέπτες δεν μπορούν να μείνουν χωρίς κατάλυμα. Ενδεικτικά, σε σχετική μελέτη της Grant Thornton, που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, επισημαίνεται ότι πλέον, ο αριθμός των κλινών που διατίθενται στο κέντρο της Αθήνας, μέσω καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης, αγγίζει τις 63,2 χιλιάδες, έναντι 34,95 χιλιάδων κλινών μέσω ξενοδοχείων, ενώ στο σύνολο της Αττικής προσφέρονται 1,68 φορές περισσότερες κλίνες (114.000 κλίνες έναντι 67,8 χιλιάδων των ξενοδοχείων). Σε πανελλαδικό επίπεδο, από το 2019 έως το 2023 οι κλίνες της οικονομίας διαμοιρασμού αυξήθηκαν κατά 100%, φτάνοντας τις 857,7 χιλιάδες ενώ κατά την ίδια περίοδο οι ξενοδοχειακές κλίνες ανέρχονται σε 886,1 χιλιάδες, έχοντας αυξηθεί μόλις κατά 3,5%. Είναι σαφές ότι η ανάπτυξη οφείλεται στην έκρηξη των βραχυχρόνιων μισθώσεων σε ψηφιακές πλατφόρμες.
Επομένως, αν υπάρχει “υπερτουρισμός”, τότε πρέπει απαραίτητα να συνδέεται με αυτή τη μορφή διανυκτέρευσης και επομένως οφείλουμε να εξετάσουμε κατά πόσο πρέπει να μιλάμε για “υπερτουρισμό” ή για “υπερενοικιάσεις”.
Πώς καταπολεμάται λοιπόν ο ‘’υπερτουρισμός’ στις περιπτώσεις που όντως υπάρχει, και στις χρονικές περιόδους που εκδηλώνεται; Με την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει και η πολυπόθητη εξισορρόπηση και στην πλευρά της βραχυχρόνιας μίσθωσης θα μπορούσε να επιτευχθεί μια ισορροπία με βάση κάποιες παραμέτρους (πληθυσμό ή/και δωμάτια ξενοδοχείων).
Υποθέτοντας ότι όλα αυτά γίνονται και ότι απομακρυνόμαστε από την έννοια του ‘’υπερτουρισμού’’, έχουμε να αντιμετωπίσουμε και ένα μεγάλο ακόμα πρόβλημα: την σημαντική “πόλωση” που χαρακτηρίζει πολύ έντονα τη χώρα μας σε αρκετούς προορισμούς και σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος. Για παράδειγμα ενδεικτικά μιλώντας, καταγράφονται διάσπαρτα σ’ ολόκληρη σχεδόν την ελληνική επικράτεια πάνω από 100 επιβλητικοί αρχαιολογικοί χώροι, πολλοί από τους οποίους κοσμούν τον κατάλογο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO και 203 αρχαιολογικά μουσεία σύμφωνα με την ιστοσελίδα της Διεύθυνσης Αρχαιολογικών Μουσείων, Εκθέσεων και Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων. Από τα 4 εκατομμύρια των τουριστών που επισκέφθηκαν αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία της Χώρας μας κατά το πρώτο οκτάμηνο του 2023, τα 2,7 εκατομμύρια αφορούσαν τον αρχαιολογικό χώρο και το μουσείο της Ακρόπολης, 665.000 την Κνωσσό και 375.000 τον αρχαιολογικό χώρο της Επιδαύρου. Δηλαδή πλέον του 90% των επισκεπτών σε τρία μουσεία -αρχαιολογικούς χώρους superstar και ελάχιστοι επισκέπτες σε ένα τεράστιο πλέγμα αρχαιολογικών χώρων και μουσείων που κατανέμονται σε όλες σχεδόν της γεωγραφικές ενότητες της χώρας μας .
Πώς μπορούμε να επιτύχουμε μια μεγαλύτερη ισορροπία τόσο μεταξύ των διαφορετικών προορισμών όσο και εντός αυτών, καθ’ ην στιγμήν γνωρίζουμε ότι οι τουρίστες δεν κατανέμονται και δεν κατευθύνονται από ένα κεντρικό σχεδιασμό. Μια λογική θα ήταν αυτή η μέθοδος που προτείνεται από τους Richard H. Thaler και Cass R. Sunstein στο βιβλίο τους “Nudge, the Gentle Push” (2008). Μια συναρπαστική στρατηγική που ο Ομπάμα την είχε χρησιμοποιήσει με την κυβέρνησή του σε πολλούς τομείς.
Είναι μια προσέγγιση που βασίζεται στη συμπεριφορική οικονομία και ψυχολογία που στοχεύει να επηρεάσει τις επιλογές και τις συμπεριφορές των ανθρώπων με λεπτό και θετικό τρόπο, χωρίς να καταφεύγει σε καταναγκασμό ή υποχρεωτικές διατάξεις. Εκμεταλλεύεται την έννοια των ωθήσεων, δηλαδή μικρές αλλαγές στην προσφορά και την παρουσίαση επιλογών που μπορούν να οδηγήσουν τους ανθρώπους στις επιθυμητές αποφάσεις.
Στον τουρισμό σήμερα, όμως, λειτουργεί μια αντίστροφη ώθηση, με την έννοια ότι ο μηχανισμός clickbait (γνωρίζουμε ότι σήμερα όλα γίνονται στο διαδίκτυο: έμπνευση για ταξίδια, πληροφορίες, κρατήσεις και αγορές) πολώνει την προσοχή του χρήστη στα πιο δημοφιλή αξιοθέατα και προορισμούς. Για να πέτυχουμε για παράδειγμα την μεγιστοποίηση της προσοχής των χρηστών, αρκεί να προσφέρουμε πολύ χαμηλές τιμές σε πολύ γνωστούς προορισμούς: μια προσφορά των 50 ευρώ για ένα δωμάτιο ξενοδοχείου με θέα την Ακρόπολη θα τραβούσε περισσότερο την προσοχή από μια αντίστοιχη προσφορά με 30 ευρώ για ένα δωμάτιο στην Κόρινθο. Και αυτό καθότι ο απώτερος στόχος οποιουδήποτε ιστότοπου ή εφαρμογής στο διαδίκτυο είναι να τραβήξει το ενδιαφέρον του χρήστη και να τον κάνει να περάσει χρόνο στο διαδίκτυο. Η πολωτική επίδραση του clickbait είναι θανατηφόρα.
Πως λοιπόν θα μπορούσαμε πράγματι να αποσυμφορήσουμε τους ήδη επιβαρυμένους προορισμούς όπου και όποια χρονική περίοδο κάτι τέτοιο μπορεί να προκύπτει πιθανότατα ακολουθώντας μια “second best” τακτική, που στρέφει την προσοχή σε λιγότερο δημοφιλείς προορισμούς, καθιστώντας προορισμούς και αξιοθέατα δεύτερης κατηγορίας, πολύτιμα, ειδικά εάν ενισχύεται και από τη ρητορική ότι όσοι επιλέγουν το “δεύτερο καλύτερο” είναι καλύτεροι από εκείνους που επιλέγουν τον πρώτο σε συνδυασμό με ανάλογες υποστηρικτικές μεταφορικές και συμπληρωματικές υπηρεσίες και ένα διαρκές πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων σε έργα υποδομών και αναδομών. Εξειδικεύοντας τους προορισμούς, το καθένα με το δικό του εμπορικό σήμα, το δικό του καθορισμένο προϊόν/αγορά και το δικό του χαρακτηριστικό μήνυμα. Περίπλοκο; Τίποτα περισσότερο από αυτό που έχει ήδη εφαρμοστεί διεθνώς σε άλλους τομείς, από τη μόδα μέχρι το φαγητό.
Ίσως ήρθε η ώρα να μάθουμε να διαχειριζόμαστε καλύτερα τις τουριστικές ροές και να αναδεικνύουμε λιγότερο γνωστούς προορισμούς. Αρκεί να εφαρμόζουμε τη σκέψη και την ικανότητα και στον τουρισμό, χωρίς να προκαλούμε φαντάσματα, ή χειρότερα, δίχως να δημιουργούμε και να παρακινούμε μακρινές φαντασιώσεις.

Ο Δρ.Κωνσταντίνος Μαρινάκος υπηρετεί τον τομέα του τουρισμού επι τριάντα συναπτά έτη, τόσο ως πανεπιστημιακός και ερευνητής όσο και ως επιχειρηματίας και επιστημονικός σύμβουλος.Είναι μεταδιδάκτορας της Σχολής Επιστημών της Διοίκησης του Πανεπιστημίου Αιγαίου με αντικείμενο ΄΄ανάπτυξη clusters και networks στον τουρισμό΄΄, κάτοχος διδακτορικού διπλώματος με αντικείμενο εφαρμοσμένα οικονομικά στον τουρισμό, μεταπτυχιακών διπλωμάτων (ΜSc, Master) στη διοίκηση τουριστικών επιχειρήσεων και στην περιφερειακή τουριστική ανάπτυξη και απόφοιτος τμήματος διοίκησης και οργάνωσης επιχειρήσεων οικονομικού πανεπιστημίου.Έχει συμμετάσχει ως εισηγητής σε αρκετά διεθνή και εθνικά συνέδρια γύρω από την οικονομία και τον τουρισμό και αρκετές από τις εισηγήσεις του έχουν δημοσιευθεί σε γνωστά διεθνή περιοδικά. Σήμερα είναι Επίκουρος Καθηγητής, Μέλος ΔΕΠ, στο Τμήμα Τουρισμού της Σχολής Διοικητικών, Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και μέλος Σ.Ε.Π. σε Μεταπτυχιακά Προγράμματα Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων της Ελλάδας και του εξωτερικού, με βασικά διδακτικά αντικείμενα την τουριστική ανάπτυξη την τουριστική οικονομία, την χρηματοδοτική διοίκηση και την χωρική ανάπτυξη του τουρισμού.Παράλληλα είναι αιρετός πρόεδρος του Τουριστικού Οργανισμού Πελοποννήσου (Τ.Ο.Π.), αντιπρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Έρευνας και Καινοτομίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου, του Δικτύου Τουρισμού Υγείας Πελοποννήσου, συνιδρυτής και επιστημονικός συνεργάτης της συμβουλευτικής εταιρίας Professional Hotel Development (P.H.D.), και μέλος της Κριτικής Επιτροπής των Greek Hospitality Awards.
Source: traveldailynews.gr

Filed Under: ΕΛΛΗΝΙΚΑ Tagged With: from:traveldailynews.gr

Αμφιάρειο: Το άγνωστο μαντείο της Αττικής

Το Αμφιαράειο είναι αρχαιολογικός χώρος της Αττικής και βρίσκεται σε έναν λόφο 6 χιλιόμετρα περίπου νοτιοανατολικά του Ωρωπού.Το Αμφιάρειο ιδρύθηκε στα τέλη του 5ου αιώνα π.Χ. , μετά την εγκατάλειψη του θηβαϊκού Αμφιαρείου.Στα σύνορα Αττικής και Βοιωτίας, διετέλεσε κατά μεγάλα διαστήματα στην κατοχή της Αθήνας και, στο β΄ μισό του 4ου αιώνα π.Χ., είχε σχεδόν […]

Πώς ταξιδεύουν οι Ινδοί στη χώρα τους | Ποια ξενοδοχεία τους προσελκύουν

Οι Ινδοί ταξιδιώτες της Gen Z και οι Millennials είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για αυθεντικές και luxury εμπειρίες, στις αποδράσεις στη χώρα τους. Αυτό προκύπτει από πρόσφατη έρευνα του Noormahal Palace Hotel σε νέους από Δελχί, Βομβάη, Τζαϊπούρ, Καρνάλ και Καλκούτα. Τα ευρήματα δείχνουν μια μετατόπιση της ζήτησης για φιλοξενία προς ουσιαστικές […]

Και η Κάρπαθος δυναμικά στην αναρρίχηση και τον εναλλακτικό τουρισμό – Τι λέει στο Τ.Ν. ο αντιδήμαρχος Τουρισμού

Του Κωστή Χαλκιαδάκη Η Κάρπαθος ανοίγει νέους δρόμους στον εναλλακτικό τουρισμό με το Karpathos Climb & Adventure Fest 2025, που θα πραγματοποιηθεί για πρώτη φορά στις 6 και 7 Οκτωβρίου 2025. Το φεστιβάλ συνδυάζει υπαίθριες δραστηριότητες όπως αναρρίχηση, πεζοπορία, τρέξιμο, ποδηλασία και καταδύσεις με πολιτιστικές και γαστρονομικές εμπειρίες, αναδεικνύοντας τον φυσικό και πολιτιστικό πλούτο του […]

Ο Λευκός Πύργος: Η Μεταμόρφωση ενός Οθωμανικού Οχυρού σε Σύμβολο της Θεσσαλονίκης

Κείμενο- φωτό: Δημήτρης Σταθόπουλος Κανείς δεν θα μπορούσε να φανταστεί, όταν οι οθωμανοί αρχιτέκτονες σχεδίαζαν την κατασκευή του τον 15ο αιώνα, ότι αυτός ο οχυρωματικός πύργος θα εξελισσόταν στο πλέον αναγνωρίσιμο σύμβολο της Θεσσαλονίκης. Ανεγέρθηκε ως αναπόσπαστο κομμάτι του αμυντικού συστήματος που περιέβαλλε την πόλη, με αποστολή καθαρά στρατιωτική: να προστατεύει τη συμπρωτεύουσα της Οθωμανικής […]

Wizz Air | Έξι νέες συνδέσεις με Αθήνα και Θεσσαλονίκη το χειμώνα του 2025/26

Έξι νέα ή τροποποιημένα δρομολόγια από και προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη εισάγει στο χειμερινό πρόγραμμα πτήσεων του 2025/26 η Wizz Air. Ειδικότερα, η αεροπορική εταιρία θα προσφέρει δρομολόγια προς την Αθήνα από -Τη Μπρατισλάβα, με έναρξη στις 15 Δεκεμβρίου, 3 φορές την εβδομάδα, με αεροσκάφος A321neo) – το Βουκουρέστι (Aurel Vlaicu), με εκκίνηση στις 27 […]

Πιστοποίηση Green Key στο Amaronda Resort & Spa στην Ερέτρια

Την διεθνώς αναγνωρισμένη πιστοποίηση περιβαλλοντικής υπευθυνότητας στον τουρισμό, «Green Key», απέκτησε το ξενοδοχείο Amaronda Resort & Spa στην Ερέτρια. Η πιστοποίηση αυτή αναδεικνύει το ξενοδοχείο ως πρότυπο βιώσιμης λειτουργίας και υπεύθυνου τουρισμού. Το πιστοποιητικό «Green Key» αποτελεί κορυφαίο πρότυπο αριστείας στον τομέα της περιβαλλοντικής ευθύνης και της βιώσιμης λειτουργίας στον τουριστικό κλάδο. Απονέμεται σε επιχειρήσεις […]

Φθινόπωρο στην Πάτρα με αθλητισμό και μουσική

Η Πάτρα ετοιμάζεται να ζήσει τους δύο τελευταίους μήνες του φθινοπώρου με ρυθμό, ενέργεια και πολιτισμό, μέσα από δύο διοργανώσεις που αναμένεται να προσελκύσουν το ενδιαφέρον επισκεπτών από όλη τη χώρα. Ειδικότερα, στις 11 Οκτωβρίου προγραμματίζεται να πραγματοποιηθεί ο 4ος Νυχτερινός Ημιμαραθώνιος «Φάνης Τσιμιγκάτος», που διοργανώνει ο Α.Ο. Πατρών «Κούρος» με την υποστήριξη της Περιφέρειας […]

Το καλοκαίρι φεύγει. Η μαγεία της Ελλάδας παραμένει

Ο γερμανικός Τύπος αναδεικνύει την Ελλάδα ως (και) φθινοπωρινό προορισμό. Το ZDF αφιερώνει ρεπορτάζ στο νησί της Τήλου, ως «zero waste» πρότυπο. Διαβάστε το θέμα της DW…. Το ρεπορτάζ του γερμανικού δικτύου ZDF επικεντρώνεται στο πρωτοποριακό παράδειγμα της Τήλου, η οποία έχει καταφέρει να εφαρμόσει ένα καινοτόμο σύστημα διαχείρισης απορριμμάτων, φτάνοντας στο σημείο να θεωρείται […]

Το νέο κύμα των αθηναϊκών micro-bakery

Γράφει η Χρύσα Κακιώρη Η Αθήνα ζει τη «δεύτερη άνοιξη» των bakery-cafés. Σε διάφορες γειτονιές της πόλης από το Παγκράτι και το Χαλάνδρι ως το Περιστέρι και τον Πειραιά, ξεπηδά μια νέα γενιά αρτοποιείων που δουλεύουν με τεχνογνωσία, φυσικά προζύμια, διαλεχτά άλευρα και υπομονετικές διαδικασίες ωρίμανσης. Επιλέγουν μικρούς χώρους και από το πρωί ξεφουρνίζουν ποιοτικό […]

Ανακλήθηκε η επιδότηση για το Grecotel Mykonos Blu

Ανακαλείται η απόφαση υπαγωγής και η χορήγηση ενίσχυσης στην εταιρεία «ΤΟΥΡΙΣΜΑ Ξενοδοχειακές Τουριστικές Επιχειρήσεις Α.Ε.» (διακριτικός τίτλος TOURISMA AE), που αφορούσε την εκσυγχρονιστική επένδυση του ξενοδοχείου Grecotel Mykonos Blu στον Πλατύ Γιαλό Μυκόνου, κατηγορίας 5 αστέρων. Η αρχική απόφαση είχε εκδοθεί το 2007 και προέβλεπε ενίσχυση συνολικού κόστους 2.925.870 ευρώ, με εγκεκριμένη δημόσια χρηματοδότηση ύψους […]

travel news

Παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας στο email : admin@news-24.gr, για οτιδήποτε θέλετε να ρωτήσετε ή πρόβλημα.

tourism news
Σημείωση! * σε κάθε άρθρο, αναγράφεται και η πηγή της ιστοσελίδας του άρθρου.
τουρισμός ελλάδα

Recent Posts

  • Αμφιάρειο: Το άγνωστο μαντείο της Αττικής
  • Πώς ταξιδεύουν οι Ινδοί στη χώρα τους | Ποια ξενοδοχεία τους προσελκύουν
  • Και η Κάρπαθος δυναμικά στην αναρρίχηση και τον εναλλακτικό τουρισμό – Τι λέει στο Τ.Ν. ο αντιδήμαρχος Τουρισμού
  • Ο Λευκός Πύργος: Η Μεταμόρφωση ενός Οθωμανικού Οχυρού σε Σύμβολο της Θεσσαλονίκης
  • Wizz Air | Έξι νέες συνδέσεις με Αθήνα και Θεσσαλονίκη το χειμώνα του 2025/26

Categories

  • ENGLISH-US
  • ΕΛΛΗΝΙΚΑ
κατασκευή ιστοσελίδας - Rhodes Travel Guide - boat cruises - tours - accommodation
  • 550 αθλητές στους 36ους Αιγαιοπελαγίτικους Αγώνες, 4-5 Οκτωβρίου (video)
  • Λαϊκή Συσπείρωση Δ. Χίου: Δεκάρα τσακιστή δεν έχουν λάβει ακόμα οι πληγέντες…
  • Καρυές: Τα όμορφα χωριά όμορφα, με το ζόρι… “αναπτύσσονται”, του Χρήστου Ανδριώτη
  • Δήμος Καλυμνίων: Νέα σύμβαση για την καταπολέμηση της πιτυοκάμπης (κάμπιας των πεύκων)
  • Δήμος Καλυμνίων: Επιτόπιοι έλεγχοι και νέες παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση επικίνδυνων ογκολίθων στο νησί
  • Παναθηναϊκός: Το βαρύτερο σκορ των τελευταίων 22 ετών
  • Χουάντσο: «Θα πάμε στην Μπασκόνια να πάρουμε τη νίκη»
  • Καλαϊτζάκης: «Είμαστε ο Παναθηναϊκός και δεν δικαιούμαστε τέτοια ήττα στο σπίτι μας»
  • Παπαθεοδώρου: «Ίσως αλλάξει πλάνο ο Αταμάν – Οι αποφάσεις του»
  • Παναθηναϊκός: Γιατί «έκοψε» Γκριγκόνις και Τολιόπουλο ο Αταμάν!
  • Αταμάν στη συν. Τύπου: «Έχουμε πρόβλημα… – “Σκότωσαν” τους σέντερ μας»
  • Όταν ο χρόνος σταμάτησε στα Τέμπη
  • Παναθηναϊκός – Μπαρτσελόνα 96-103: Η κριτική των παικτών του «Τριφυλλιού»
  • «Καμπανάκια» Αταμάν: «Όλοι το είδαν!»
  • Παναθηναϊκός – Μπαρτσελόνα 96-103: Τα highlights
Privacy & Cookies: This site uses cookies.
To find out more, as well as how to remove or block these, see here: Cookie Policy
TOURISM - TRAVEL NEWS 24.GR @ 2025 - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΚΟΣΜΟ