Η Κίνα ανέστειλε τις παραγγελίες Boeing ως αντίποινα στους αμερικανικούς δασμούς, επηρεάζοντας τις αερομεταφορές, τη Boeing και την παγκόσμια τουριστική βιομηχανία.
Ηχηρή απάντηση στους πρόσφατους δασμούς 145% που επέβαλε η κυβέρνηση των ΗΠΑ σε κινεζικά προϊόντα έστειλε η Κίνα αναστέλλοντας όλες τις παραγγελίες αεροσκαφών Boeing εντείνοντας περαιτέρω τις εμπορικές εντάσεις μεταξύ των δύο χωρών.
Οι τρεις μεγαλύτερες κινεζικές αεροπορικές εταιρείες—Air China, China Eastern Airlines και China Southern Airlines—είχαν προγραμματίσει την παραλαβή συνολικά 179 αεροσκαφών Boeing μεταξύ 2025 και 2027. Η αναστολή αυτών των παραδόσεων αναμένεται να προκαλέσει καθυστερήσεις στον εκσυγχρονισμό των στόλων τους και να αυξήσει το κόστος συντήρησης, καθώς η Κίνα έχει επίσης διακόψει τις εισαγωγές ανταλλακτικών από τις ΗΠΑ.
Η απόφαση της Κίνας ενδέχεται να ενισχύσει τη θέση της Airbus στην κινεζική αγορά, καθώς η ευρωπαϊκή εταιρεία διαθέτει ήδη μονάδα τελικής συναρμολόγησης στην Τιαντζίν και έχει αυξήσει την παραγωγή της για να καλύψει τη ζήτηση.
Παράλληλα, η κινεζική κατασκευάστρια COMAC προωθεί το αεροσκάφος C919 ως εγχώρια εναλλακτική λύση. Αν και το C919 δεν έχει ακόμη την ίδια εμβέλεια και αξιοπιστία με τα μοντέλα της Boeing ή της Airbus, η στρατηγική στροφή της Κίνας προς την ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής μπορεί να επιταχύνει την ανάπτυξη και αποδοχή του C919 στην εγχώρια αγορά.
Η Κίνα αποτελεί περίπου το 15% της παγκόσμιας αγοράς πολιτικής αεροπορίας, με προβλέψεις να φτάσει το 20% τα επόμενα 15 χρόνια. Η απώλεια αυτής της αγοράς για τη Boeing είναι σημαντική, ιδίως σε μια περίοδο που η εταιρεία αντιμετωπίζει προκλήσεις, όπως προβλήματα με το μοντέλο 737 MAX, απεργίες και οικονομικές ζημίες που ανήλθαν σε 11,8 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024.
Η εξέλιξη αυτή έχει άμεσες και έμμεσες επιπτώσεις στον κλάδο του τουρισμού και της φιλοξενίας:
- Μείωση διαθεσιμότητας πτήσεων: Η καθυστέρηση στην παραλαβή νέων αεροσκαφών μπορεί να περιορίσει τη διαθεσιμότητα πτήσεων, επηρεάζοντας τις τουριστικές ροές προς και από την Κίνα.
Αύξηση κόστους μεταφορών: Η αύξηση του κόστους συντήρησης και λειτουργίας των υπαρχόντων αεροσκαφών ενδέχεται να μετακυλιστεί στους επιβάτες, αυξάνοντας το κόστος των αεροπορικών εισιτηρίων.
Οι παραδόσεις είναι ζωτικής σημασίας για την Boeing, αφού τότε πληρώνεται. Η εταιρεία κατασκευάζει πρώτα το αεροπλάνο και παίρνει το μεγαλύτερο μέρος της πληρωμής της μετά την παράδοση του τελικού προϊόντος. Η ασφυξία αυτών των παραδόσεων είναι ένα ιδιαίτερα μεγάλο πλήγμα για την Boeing, η οποία είχε συνολικά 55 αεροπλάνα σε απόθεμα στα τέλη του 2024 που δεν μπόρεσε να παραδώσει σε πελάτες, κυρίως σε αυτούς στην Κίνα και την Ινδία, σύμφωνα με την εταιρεία.
.
.
Source: traveldailynews.gr