Ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας υπογραμμίζει τη στρατηγική σημασία λιμανιών, μαρινών και κρουαζιέρας για την οικονομία της Βόρειας Ελλάδας.
“Η αιχμή του δόρατος για την οικονομία της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας είναι οι μαρίνες, τα λιμάνια, τα αγκυροβόλια, οι λιμενοβραχίονες, το yachting και ό,τι μπορεί να φέρει έσοδα στον κόσμο”, υπογράμμισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Βασίλης Κικίλιας, μιλώντας στο συνέδριο της εφημερίδας “Ημερησία” στο πλαίσιο της ΔΕΘ.
Ο υπουργός υπενθύμισε ότι, ήδη από τη θητεία του στο Υπουργείο Τουρισμού, είχε επισημάνει το λιμάνι ως φυσικό πλεονέκτημα της Θεσσαλονίκης, που πρέπει να αξιοποιηθεί με έμφαση στην κρουαζιέρα. “Στο τέλος εκείνης της χρονιάς, από μονοψήφιο αριθμό κρουαζιερόπλοιων φτάσαμε σε διψήφιο και πέρυσι ξεπέρασαν τα 80. Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι πλέον ευνοημένο με την κρουαζιέρα και ξεκινούν οι διαδικασίες επενδύσεων και στο υπόλοιπο κομμάτι. Για πολλά χρόνια δεν εκμεταλλευόμασταν τις τεράστιες δυνατότητές του. Χαίρομαι που πλέον προχωρούν οι επενδύσεις που επιβάλλονται, γιατί αυτό δίνει προστιθέμενη αξία σε όλα τα παραπάνω”, ανέφερε.
Σχετικά με το πάγωμα των τιμών στα εισιτήρια της ακτοπλοΐας, ο κ. Κικίλιας τόνισε ότι η πολιτική της κυβέρνησης έχει στο επίκεντρο τη μεσαία τάξη και τη μέση ελληνική οικογένεια. “Με ανακοινωμένες αυξήσεις στην ακτοπλοΐα 15% λόγω αλλαγής καυσίμου σε πιο οικολογικό, βρήκαμε λύση: αξιοποιήσαμε ανταποδοτικά το πράσινο ταμείο και δώσαμε το 50% της μείωσης των λιμενικών τελών, ενώ ο ανταγωνισμός έφερε μειώσεις έως και 32% στις τιμές των εισιτηρίων. Επιπλέον, δώσαμε 42 εκατ. ευρώ μεταφορικό ισοδύναμο στους νησιώτες και προχωρούμε σε νέο διαγωνισμό τετραετίας για τις άγονες γραμμές, ώστε να εξασφαλίζεται σταθερότητα και καλύτερη εξυπηρέτηση στα νησιά.”
Για τους λιμενικούς και την παρουσία τους στα λιμάνια, τόνισε ότι η ασφάλεια των ταξιδιωτών παραμένει αδιαπραγμάτευτη. “Οι λιμενικοί πρέπει να είναι έξω στο λιμάνι με τον κόσμο. Βάλαμε 100 στελέχη στο λιμάνι του Πειραιά, 20 επιπλέον στη Ραφήνα, στη Θεσσαλονίκη και στα νησιά. Ο Λιμενάρχης είναι το απόλυτο αφεντικό σε ένα λιμάνι, τίποτα δεν εκκινεί ή αποπλέει χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του. Αν άπτονται θέματα ασφαλείας, δεν υπάρχει καμία έκπτωση. Προτιμώ να ζητήσω συγγνώμη για ταλαιπωρία παρά να υπάρξει οποιοδήποτε ρίσκο για την ασφάλεια των πολιτών”.
Ο Γιώργος είναι υπεύθυνος ύλης, δημιουργός περιεχομένου και social media manager στο δίκτυο των ηλεκτρονικών εφημερίδων TravelDailyNews.
Παράλληλα ολοκληρώνει τις σπουδές του στο τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Source: traveldailynews.gr