Η μείωση 50% στα λιμενικά τέλη από 1η Μαΐου στηρίζει τα νησιά και μειώνει το μεταφορικό κόστος, δήλωσε ο κ. Βασίλης Κικίλιας, με την ΕΛΙΜΕ και τον βουλευτή κ. Μάνο Κόνσολα να επικροτούν την κίνηση.
Για την τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή και αφορά τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών από την 1η Μαΐου, μίλησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Βασίλης Κικίλιας, στο πλαίσιο του 10ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών που πραγματοποιείται 9-12 Απριλίου. “Λεφτόδεντρα δεν υπάρχουν. Αποδείξαμε όμως ότι, αν υπάρχει διάθεση, υπάρχουν και τρόποι για να δοθεί σήμα στήριξης στην αγορά υπέρ των πολιτών”, σημείωσε ο υπουργός και ευχαρίστησε ΟΛΠ, Cosco και ΟΛΘ που συνέδραμαν στην προσπάθεια, εκφράζοντας τη βεβαιότητα ότι θα ακολουθήσουν και άλλοι. “Πρέπει να προστατεύσουμε τον κόσμο. Δε θεωρώ τη ‘νησιωτικότητα’ μειονέκτημα. Δεν είναι πολυτέλεια να ταξιδεύουν οι Έλληνες στα νησιά, το ίδιο και οι τουρίστες”, είπε ο κ. Κικίλιας, τονίζοντας ότι το σήμα έπρεπε να δοθεί νωρίς, πριν την καλοκαιρινή περίοδο, και επισημαίνοντας ότι ναυτιλία και τουρισμός αποτελούν το μεγαλύτερο κομμάτι της οικονομίας μας.
“Το υπουργείο έχει κοινωνικό πρόσημο”, ανέφερε ο υπουργός, δηλώνοντας παράλληλα ότι έχει ενστάσεις ως προς την πολιτική που ακολουθεί η Ευρώπη λόγω της κλιματικής κρίσης (αλλαγή καυσίμων από την 1η Μαΐου στην ακτοπλοΐα), καθώς κάνει τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο βόρειο κομμάτι της λεκάνης της Μεσογείου λιγότερο ανταγωνιστικές σε σχέση με εκείνες στο νότιο τμήμα.
Μ. Κόνσολας: “Η πρώτη κίνηση για τη συγκράτηση των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια”
Ο βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας ήταν αυτός που ανέδειξε εμφατικά το ζήτημα της αύξησης της τιμής των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, ζητώντας να απορροφηθεί μέρος αυτής της αύξησης και να μην επιβαρυνθούν οι νησιώτες, αλλά και οι πολίτες που ταξιδεύουν με τα πλοία της ακτοπλοΐας. Η πρώτη κίνηση για τη συγκράτηση των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια έγινε με την τροπολογία που προβλέπει μείωση κατά 50% των περιβαλλοντικών τελών που πρόκειται να επιβληθούν στην ακτοπλοΐα από την 1η Μαΐου, γεγονός που μειώνει το λειτουργικό κόστος των πλοίων. Ταυτόχρονα, δίνεται η δυνατότητα μείωσης των δημοτικών τελών χωρίς να πλήττονται τα έσοδα των Λιμενικών Ταμείων, αφού το ποσό που θα προκύψει από τη bμείωση θα καλυφθεί με πόρους του Πράσινου Ταμείου.
Όπως επισήμανε ο κ. Κόνσολας, “είναι ένα θετικό βήμα αλλά μπορούν να γίνουν και άλλα προκειμένου να μην επιβαρυνθούν οι πολίτες από την αύξηση της τιμής των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων”.
Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Κόνσολας κατέθεσε τρεις προτάσεις που περιλαμβάνουν:
1ον: Την επιδότηση της διαφοράς κόστους στο νέο καύσιμο προκειμένου να μην υπάρξουν αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων ή εναλλακτικά η παροχή έκπτωσης, στο επίπεδο απορρόφησης της αύξησης, για τους κατοίκους των νησιών.
2ον: Τη μείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια είτε οχημάτων είτε επιβατών. Σήμερα, ο ΦΠΑ στο ακτοπλοϊκό εισιτήριο ενός επιβάτη είναι στο 13%, ενώ στην Ιταλία είναι στο 10% και σε άλλες χώρες είναι ακόμα χαμηλότερος, φτάνοντας και ως το 5%. Ένα τέτοιο μέτρο θα ενισχύσει τον εσωτερικό τουρισμό προς τα νησιά αλλά και την τουριστική κίνηση στα νησιά που εξυπηρετούνται με ακτοπλοϊκή συγκοινωνία.
3ον: Ένταξη της έννοιας της διπλής νησιωτικότητας στο πλαίσιο των κρατικών ενισχύσεων για να μπορεί να επιδοτηθούν τα εισιτήρια ενδονησιωτικών ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών για τους μονίμους κατοίκους των νησιών.
ΕΛΙΜΕ: Η συγκράτηση του μεταφορικού κόστους στην ακτοπλοΐα βοηθά μακροπρόθεσμα τη ζήτηση για λιμενικές υπηρεσίες
Ο πρόεδρος της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) κ. Αθανάσιος Λιάγκος, κληθείς να σχολιάσει τροπολογία του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και της Κυβέρνησης, με την οποία μειώνονται τα λιμενικά τέλη για επιβάτες, ιδιωτικής χρήσης οχήματα και φορτηγά, υπογραμμίζει πως στηρίζει την πρωτοβουλία, αφού η συγκράτηση του μεταφορικού κόστους της ακτοπλοΐας βοηθά μακροπρόθεσμα τη ζήτηση για λιμενικές υπηρεσίες ενώ η ανταποδοτικής φύσης επιχορήγηση από το Υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος, που επίσης προβλέπεται στην τροπολογία, για έργα που θα βελτιώσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμένων, αποτελεί πάγια πολιτική της Ένωσης.
.
Source: traveldailynews.gr