TOURISM - TRAVEL NEWS 24.GR

ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ - ΤΑΞΙΔΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

  • HOME
    • ΠΗΓΗ-1
    • ΠΗΓΗ-2
    • ΠΗΓΗ-3
    • ΠΗΓΗ-4
    • ΠΗΓΗ-5
    • ΠΗΓΗ-6
    • ΠΗΓΗ-7
    • ΠΗΓΗ-8
    • ΠΗΓΗ-9
    • ΠΗΓΗ-10
    • ΠΗΓΗ-11
    • SOURCE-1
    • SOURCE-2
  • ISLANDS NEWS
  • SPORTS
  • LIVE GREEK TV
You are here: Home / ΕΛΛΗΝΙΚΑ / ΚΕΠΚΑ: Οδηγός δικαιωμάτων επιβατών σε πτήσεις εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης
ειδήσεις ρόδος - ορθόδοξη ελλάδα - διασημότητες - τεχνολογία - σωματική υγεία - Αλουμινάδες Ρόδος - lindos private boat trips - lindos rental boats - lindos rent a boat - lindos rent a car - theologos rhodes hotels - weddings lindos- stegna studios rhodes- faliraki travel agency - rhodes weddings - ροδος ψυχολογος - car rental rhodes - villas karpathos - άμυνα

ΚΕΠΚΑ: Οδηγός δικαιωμάτων επιβατών σε πτήσεις εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης

23/06/2025

Το ΚΕΠΚΑ ενημερώνει για τα δικαιώματα επιβατών σε πτήσεις, αποζημιώσεις, ακυρώσεις, αποσκευές, καθυστερήσεις και αεροπορική ασφάλεια.

Το ΚΕΠΚΑ – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, στο πλαίσιο της αποστολής του να ενημερώνει υπεύθυνα τους πολίτες για τα δικαιώματά τους, έστειλε στη δημοσιότηταα έναν αναλυτικό οδηγό που αφορά τα δικαιώματα των επιβατών στις αεροπορικές μεταφορές εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θέσπισε ένα σύνολο δικαιωμάτων, για να εξασφαλίσει την ορθή αντιμετώπιση των επιβατών, που ταξιδεύουν, αεροπορικώς. Τα δικαιώματά μας ισχύουν τόσο, για τις προγραμματισμένες, όσο και για τις έκτακτες πτήσεις (συμπεριλαμβανομένων των αεροπορικών μεταφορών, που εντάσσονται σε κάποιο πακέτο διακοπών), όχι όμως, για τις πτήσεις με ελικόπτερο, ούτε για δωρεάν πτήσεις, ή πτήσεις μειωμένου ναύλου που δεν προσφέρεται στο ευρύ κοινό καθώς και σε πολυτροπικά ταξίδια.
Επίσης, η νομοθεσία, που προστατεύει τα δικαιώματά μας, εφαρμόζεται όχι μόνο στους επιβάτες, οι οποίοι αναχωρούν, από αεροδρόμιο, το οποίο βρίσκεται, σε κράτος μέλος, αλλά επίσης, εφόσον η αεροπορική εταιρεία, η οποία πραγματοποιεί την πτήση, είναι κοινοτικóς αερομεταφορέας, και στους επιβάτες, οι οποίοι αναχωρούν, από τρίτη χώρα, προς κράτος μέλος.
Ποια αεροπορική εταιρία να επιλέξω
Επειδή η ασφάλεια των πτήσεων είναι το βασικό κριτήριο, με το οποίο επιλέγουμε την αεροπορική εταιρία, με την οποία θα ταξιδέψουμε, ας επισκεφτούμε την ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για να μάθουμε ποιες αεροπορικές εταιρίες απαγορεύεται, για λόγους ασφαλείας να λειτουργούν, εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Κράτηση θέσης – έκδοση εισιτηρίου
Σε περίπτωση, που κάνουμε κράτηση εισιτηρίου, μέσω ταξιδιωτικού πράκτορα, ο πράκτορας πρέπει να μας προτείνει διάφορες εναλλακτικές διαδρομές, με την ακόλουθη σειρά: Πτήση χωρίς ενδιάμεσο σταθμό, πτήση με ενδιάμεση στάση χωρίς αλλαγή αεροπλάνου, πτήση με ανταπόκριση. Επίσης, πρέπει να μας ενημερώσει, για τις τιμές των διάφορων εισιτηρίων. Εάν το ζητήσουμε, μπορούμε να δούμε τις πληροφορίες αυτές, είτε στην οθόνη του υπολογιστή του πράκτορα, είτε εκτυπωμένες.
Και στην περίπτωση, που κάνουμε κράτηση, μέσω ταξιδιωτικού πράκτορα και στην περίπτωση, που κάνουμε κράτηση απευθείας, από την αεροπορική εταιρία, πρέπει να μας διαβιβάσουν όλα τα διαθέσιμα στοιχεία, για:
Την ταυτότητα του αερομεταφορέα, ο οποίος θα εκτελέσει, πράγματι, την υπηρεσία μεταφοράς, εάν είναι άλλος από τον αερομεταφορέα, ο οποίος μνημονεύεται στο εισιτήριο. Δηλαδή, η εταιρία οφείλει να μας ενημερώσει, αν το αεροπλάνο, που θα μας μεταφέρει, στον προορισμό μας, ανήκει, στην ίδια ή σε κάποια άλλη εταιρία. Εάν η εταιρία, με την οποία κάνουμε κράτηση, δεν το γνωρίζει, τη στιγμή της κράτησης, πρέπει να μας ενημερώσει, μόλις το πληροφορηθεί, το αργότερο κατά τον έλεγχο των αποσκευών μας ή κατά την επιβίβασή μας, αν είμαστε, σε ενδιάμεσο σταθμό, όπου δεν απαιτείται έλεγχος αποσκευών. Εάν το επιθυμούμε, μπορούμε να ζητήσουμε να μας επιστραφεί το εισιτήριο ή να πετάξουμε, με άλλη πτήση της επιλογής μας.

  • Τις αλλαγές αεροσκαφών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού
  • Τους ενδιάμεσους, κατά τη διαδρομή του ταξιδιού, σταθμούς
  • Τις μετεπιβιβάσεις, μεταξύ των αεροδρομίων, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Εάν κάνουμε κράτηση, μέσω της ηλεκτρονικής σελίδας μιας αεροπορικής εταιρίας, πρέπει να γνωρίζουμε ότι:
Η τιμή, που αναφέρεται, πρέπει να είναι η συνολική, η τελική τιμή, που θα πληρώσομε. Πολλές αεροπορικές εταιρίες δεν περιλαμβάνουν, στην τελική τιμή διάφορες χρεώσεις, όπως φόρους αεροδρομίων ή επίναυλο, για να κάνουν τις τιμές τους ελκυστικές, στους καταναλωτές. Εάν βρεθούμε, προ εκπλήξεως και η τιμή, που πρέπει να πληρώσουμε, είναι διαφορετική, από αυτή, που διαφημίζει η εταιρία, πρέπει να μην αγοράσουμε το εισιτήριο και να καταγγείλουμε την εταιρία.
Οι όροι των προσφορών πρέπει να είναι ξεκάθαροι. Πρέπει να αναφέρονται περιορισμοί, που αφορούν:
Τη διαθεσιμότητα των εισιτηρίων προσφοράς. Δεν είναι δυνατόν να μη βρίσκουμε, ποτέ, εισιτήρια προσφοράς.
Τυχόν ακύρωση του εισιτηρίου ή αλλαγή ημερομηνίας ταξιδιού. Υπάρχουν πολλά εισιτήρια προσφοράς, που ούτε ακυρώνονται, ούτε αλλάζουν, απλά, χάνουμε τα χρήματά μας.
Οι όροι και οι προϋποθέσεις, για την κράτηση και την αγορά ενός εισιτηρίου, πρέπει να διατίθενται, στη γλώσσα του καταναλωτή. Η ΕΕ δημοσιεύει ποιες εταιρίες σέβονται τους καταναλωτές
Άρνηση επιβίβασης
Όταν ο αριθμός των επιβατών υπερβαίνει τον αριθμό των διαθέσιμων θέσεων, η αεροπορική εταιρία πρέπει, καταρχάς, να ζητήσει εθελοντές, για να παραιτηθούν, από τις θέσεις τους, προσφέροντάς τους άλλα οφέλη, τα οποία θα συμφωνηθούν, ανάμεσα στους εθελοντές και την αεροπορική εταιρία. Εάν δε θέλουμε να παραιτηθούμε, εθελοντικά, η αεροπορική εταιρεία οφείλει να μας εξασφαλίσει:
Την επιστροφή του αντίτιμου του εισιτηρίου μας και την επιστροφή μας, με δωρεάν πτήση, στο αρχικό σημείο αναχώρησης, ή τη δυνατότητα μεταφοράς, στον τελικό μας προορισμό. Εμείς επιλέγουμε.
Γεύματα, αναψυκτικά και κατάλυμα, σε ξενοδοχείο, όπου αυτό είναι απαραίτητο (συμπεριλαμβανομένης και της μεταφοράς, από και προς το ξενοδοχείο).
Η αεροπορική εταιρεία οφείλει να μας καταβάλει αποζημίωση:
250 €, για πτήσεις, κάτω από 1500 χλμ.,
400 €, για πτήσεις, μεγαλύτερης απόστασης, στο εσωτερικό της Ε.Ε.,
400 €, για πτήσεις, μεταξύ 1500 χλμ. και 3000 χλμ., εκτός Ε.Ε.,
600 €, για πτήσεις, πάνω από 3500 χλμ., εκτός Ε.Ε.
Ακύρωση – Ματαίωση Πτήσης
Όποτε ακυρώνεται η πτήση μας, η αεροπορική εταιρεία οφείλει να μας προσφέρει:
Την επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου μας και την επιστροφή μας, με δωρεάν πτήση, στο αρχικό σημείο αναχώρησης, ή τη δυνατότητα μεταφοράς, στον τελικό μας προορισμό. Εμείς επιλέγουμε. Γεύματα και αναψυκτικά, κατάλυμα σε ξενοδοχείο, όπου αυτό είναι απαραίτητο (συμπεριλαμβανομένης της μεταφοράς, από και προς το ξενοδοχείο) και επικοινωνιακές διευκολύνεις.
Η αεροπορική εταιρεία έχει την υποχρέωση να μας αποζημιώσει, με τα ποσά, που αναφέρονται, για την άρνηση επιβίβασης.
Το δικαίωμα της αποζημίωσης δεν ισχύει, όταν ο αερομεταφορέας:

  • Μας έχει ειδοποιήσει, για τη ματαίωση τουλάχιστον 2 εβδομάδες, πριν την προγραμματισμένη αναχώρηση.
  • Μας έχει ενημερώσει 1 και 2 εβδομάδες πριν, και μας έχει δώσει τη δυνατότητα μεταφοράς, με άλλη πτήση, η οποία δεν αναχωρεί νωρίτερα των δύο ωρών, από την προγραμματισμένη αναχώρησή μας και δε φτάνει, στον προορισμό μας, πέραν των τεσσάρων ωρών, από την προγραμματισμένη άφιξή μας.
  • Μας έχει ενημερώσει, σε χρονικό διάστημα μικρότερο των 7 ημερών και η εναλλακτική πτήση, που προτείνεται αναχωρεί το πολύ μία ώρα νωρίτερα, από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησής μας και φτάνει στον τελικό μας προορισμό, το πολύ δύο ώρες, από την προγραμματισμένη άφιξή μας.
  • Μπορεί να αποδείξει ότι η ματαίωση οφείλεται, σε έκτακτες περιστάσεις ή καταστάσεις ανωτέρας βίας, οι οποίες δεν ήταν δυνατό να προβλεφθούν. Τέτοιες καταστάσεις είναι, για παράδειγμα και όχι αποκλειστικά: Δυσμενείς καιρικές συνθήκες, απεργία εργαζομένων

Οι αποζημιώσεις ή οι επιστροφές πρέπει να καταβληθούν, εντός 7 ημερών, διαφορετικά πρέπει να παραπονεθούμε, αμέσως, στην αεροπορική εταιρεία, που εκτελεί την πτήση.
Οι αεροπορικές εταιρίες δεν αποζημιώνουν, για αντικείμενα αξίας, που έχουμε, στις αποσκευές μας, π.χ. κοσμήματα, φωτογραφικές μηχανές, κάμερες κ.λπ. Αυτά τα αντικείμενα πρέπει να τα μεταφέρουμε, στις χειραποσκευές μας. Αν, όμως, πρέπει οπωσδήποτε να τα παραδώσουμε, για μεταφορά, πρέπει να συμπληρώσουμε την «ειδική δήλωση», στον έλεγχο εισιτηρίων, πριν την παράδοση των αποσκευών μας.
Καθυστερήσεις κατά την αναχώρηση
Εάν υπάρξει καθυστέρηση της πτήσης

  • 2 και πλέον ώρες, για πτήσεις, κάτω από 1500 χλμ.,
  • 3 και πλέον ώρες, για πτήσεις, άνω των 1.500 χλμ., εντός της Ε.Ε.
  • 3 και πλέον ώρες, για πτήσεις, μεταξύ 1500 και 3500 χλμ., εκτός Ε.Ε.
  • 4 και πλέον ώρες, για πτήσεις πάνω από 3500 χλμ., εκτός της Ε.Ε.,

η αεροπορική εταιρεία οφείλει να μας παράσχει γεύματα και αναψυκτικά και επικοινωνιακές διευκολύνεις.
Εάν η αναχώρηση αναμένεται να πραγματοποιηθεί την επόμενη μέρα, δικαιούμαστε διανυκτέρευση, σε ξενοδοχείο, για μία ή περισσότερες νύχτες και δωρεάν μεταφορά μας, στο ξενοδοχείο.
Εάν η καθυστέρηση είναι μεγαλύτερη των 5 ωρών, η αεροπορική εταιρεία έχει την υποχρέωση να μας προσφέρει τη δυνατότητα επιστροφής του αντιτίμου του εισιτηρίου, για το μέρος του ταξιδιού, που δεν πραγματοποιήθηκε.
Μεγάλες καθυστερήσεις: Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο έκρινε ότι καθυστέρηση, κατά την άφιξη, διάρκειας ίσης ή μεγαλύτερης των 3 ωρών, παρέχει το δικαίωμα αποζημίωσης, τα ίδια δικαιώματα, με την ματαίωση.
Αποζημίωση σε περίπτωση ατυχήματος
Εάν ταξιδεύουμε, με κάποια αεροπορική εταιρεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης δικαιούμαστε να λαμβάνουμε πλήρη αποζημίωση, στην περίπτωση ατυχήματος, ανεξάρτητα από τον τόπο, που συνέβη το ατύχημα, και προκαταβολές ποσών, στις περιπτώσεις, που αυτό κρίνεται αναγκαίο, για να αντιμετωπίσουμε τις άμεσες οικονομικές δαπάνες.
Δεν υπάρχει κανένα ανώτατο χρηματικό όριο, στην ευθύνη, που φέρει κάποια αεροπορική εταιρεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για τις ζημίες, που υπέστη κάποιος επιβάτης, σε περίπτωση θανάτου, τραυματισμού ή πρόκλησης οποιασδήποτε άλλης σωματικής βλάβης. Δηλαδή, μπορούμε να αξιώσουμε οποιοδήποτε ποσό.
Η αεροπορική εταιρεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης οφείλει να μας καταβάλει, χωρίς καμία καθυστέρηση και, οπωσδήποτε, το αργότερο μέσα σε δεκαπέντε ημέρες, από τη στιγμή, που εξακριβωθεί η ταυτότητα του προσώπου, που δικαιούται να λάβει την αποζημίωση, την απαιτούμενη προκαταβολή, για την κάλυψη των άμεσων οικονομικών αναγκών. Η προκαταβολή αυτή δεν επιτρέπεται να είναι κατώτερη, από 15.000 ειδικά τραβηκτικά δικαιώματα (περίπου 20.000 ευρώ), ανά επιβάτη, σε περίπτωση θανάτου.
Μέχρι το ποσό των 100.000 ειδικών τραβηκτικών δικαιωμάτων (130.000 περίπου ευρώ), οι αεροπορικές εταιρείες της Ευρωπαϊκής Ένωσης επιτρέπεται να περιορίζουν την ευθύνη τους ή να απαλλάσσονται από αυτήν, μόνον εάν η ζημία προκλήθηκε, στο σύνολό της ή κατά ένα μέρος, από αμέλεια του επιβάτη, ο οποίος τραυματίστηκε ή απεβίωσε.
Αποσκευές
Σε περιπτώσεις φθοράς, καθυστέρησης, απώλειας ή καταστροφής αποσκευών, πρέπει να κάνουμε γραπτή καταγγελία, το συντομότερο δυνατό. Σε περίπτωση φθοράς και εφόσον έχουμε παραδώσει τις αποσκευές μας, κατά τον έλεγχο των εισιτηρίων, πρέπει να κάνουμε γραπτή καταγγελία, εντός επτά (7) ημερών. Στην περίπτωση καθυστέρησης, η καταγγελία πρέπει να γίνει, εντός είκοσι μίας (21) ημερών. Η έναρξη των προθεσμιών γίνεται τη στιγμή, που παραλαμβάνουμε τις αποσκευές μας. Το ανώτατο ποσό, που μπορούμε να λάβουμε, ως αποζημίωση, για ζημία, στις αποσκευές μας, είναι τα 1.000 ειδικά τραβηκτικά δικαιώματα (περίπου 1.300 ευρώ)
Οι αποζημιώσεις ή οι επιστροφές πρέπει να καταβληθούν, εντός 7 ημερών, διαφορετικά πρέπει να παραπονεθούμε, αμέσως, στην αεροπορική εταιρεία, που εκτελεί την πτήση.
Τα αεροπορικά ταξίδια ως μέρος οργανωμένων ταξιδιών
Εάν ταξιδεύουμε, αεροπορικώς, συμμετέχοντας, σε οργανωμένες διακοπές και περιηγήσεις, που έχουμε αγοράσει, στην Ευρωπαϊκή Ένωση, πρέπει να μας παρέχονται, από το διοργανωτή, ακριβείς πληροφορίες, σχετικά με το ταξίδι μας. Εκτός, λοιπόν, των όσων ισχύουν, για τα οργανωμένα ταξίδια:
Στο φυλλάδιο, πρέπει, μεταξύ άλλων, να αναγράφονται, με τρόπο σαφή και ακριβή, ο προορισμός, η διαδρομή και τα μεταφορικά μέσα, που θα χρησιμοποιηθούν, για τις διακοπές. Οι πληροφορίες του φυλλαδίου είναι δεσμευτικές, για το διοργανωτή.
Ο διοργανωτής είναι υποχρεωμένος να μας γνωστοποιήσει, εγγράφως, πριν από την αναχώρηση, το χρόνο και τις τοποθεσίες πραγματοποίησης των ενδιάμεσων σταθμών καθώς και τις μεταφορικές διασυνδέσεις.
Τα προβλήματα, που ανακύπτουν, στις πτήσεις ενός οργανωμένου ταξιδιού ή διακοπών, πρέπει να υποβάλλονται, απευθείας, στο διοργανωτή, ο οποίος ενεργεί, για λογαριασμό των επιβατών, σε όλες τις σχετικές δοσοληψίες, με την αεροπορική εταιρεία.
Εκτός, όμως, από δικαιώματα, έχουμε και υποχρεώσεις:
Μεταφορά υγρών
Στις χειραποσκευές μας, μπορούμε να μεταφέρουμε υγρά, εφόσον βρίσκονται, σε συσκευασία μικρότερη των 100ml, το κάθε υγρό. Όλα τα υγρά τοποθετούνται και μεταφέρονται, μέσα σε πλαστική σακούλα, η οποία χωρά το πολύ ένα λίτρο.
Μπορούμε να μεταφέρουμε μεγαλύτερες ποσότητες υγρών, εάν:
Αυτά είναι τοποθετημένα μέσα στις αποσκευές, που παραδίδουμε, στον έλεγχο των εισιτηρίων.
Αυτά έχουν αγοραστεί, από τα καταστήματα του αεροδρομίου και είναι συσκευασμένα, σε σφραγισμένη πλαστική, διαφανή σακούλα, μέσα στην οποία, σε εμφανές σημείο, βρίσκεται η απόδειξη αγοράς των υγρών.
Αυτά είναι φάρμακα ή υγρά, η αναγκαιότητα των οποίων αποδεικνύεται, με ιατρική συνταγή.
Αυτά είναι παιδικές τροφές και συμπληρώματα διατροφής, τα οποία θα καταναλωθούν, κατά τη διάρκεια της πτήσης.
Υγρά θεωρούνται:
Νερό, Ποτά, Σούπες, Σιρόπια, Καλλυντικές κρέμες, Καλλυντικές λοσιόν, Καλλυντικά έλαια, Αρώματα, Σπρέι, Ζελέ μαλλιών, Ζελέ πλυσίματος, Αφρός μαλλιών, Αφρός ξυρίσματος, Αποσμητικά σώματος, Αποσμητικά χώρου, Οδοντόκρεμες, Μάσκαρα ματιών.
Μεταφορά επικίνδυνων αντικειμένων
Στις χειραποσκευές δε μπορούμε να μεταφέρουμε:
Πυροβόλα και λοιπά όπλα – όπως όπλα για αρχάριους, βιομηχανικά πιστόλια κοχλίωσης και κάρφωσης, σφεντόνες, ψαροντούφεκα, όπλα αναισθητοποίησης ή ηλεκτροσόκ, αναπτήρες, σε σχήμα πυροβόλου όπλου
Αιχμηρά/κοφτερά όπλα και αντικείμενα – βέλη και βελάκια, γάντζους, παγοκόφτες, χαρτοκόφτες, σύριγγες, βελόνες πλεξίματος, σουγιάδες ή στιλέτα, με κάθε μήκους λάμα μήκους μέχρι 6εκ., επαγγελματικά εργαλεία, που είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθούν ως όπλα, όπως τρυπάνια, μαχαίρια κουζίνας, κατσαβίδια, πένσες, σφυριά, κλειδιά κλπ.
Εκρηκτικές και εύφλεκτες ύλες – όπως σπίρτα, που δεν είναι ασφαλείας, αλκοολούχα ποτά, με περιεκτικότητα σε αλκοόλη άνω 70% κατ’ όγκο, αέρια και δοχεία αερίων.
Χημικές και τοξικές ουσίες – όπως οξέα και αλκάλια, διαβρωτικές ή λευκαντικές ουσίες, σπρέι εξουδετέρωσης ή ακινητοποίησης, δηλητήρια και, γενικά, υλικά, που μπορούν να αυτοφλεγούν ή να υποστούν καύση.
Στις παραδιδόμενες αποσκευές μας, δε μπορούμε να μεταφέρουμε:
Εκρηκτικές ύλες, Αέρια, Εύφλεκτα υγρά και δραστικές ουσίες, Εύφλεκτα υγρά στα οποία περιλαμβάνεται βενζίνη ή μεθανόλη, Οξειδωτικές ουσίες, Τοξικά ή μολυσματικά υλικά, Ραδιενεργά υλικά, στα οποία συμπεριλαμβάνονται ισότοπα για ιατρική χρήση, Διαβρωτικές ουσίες, όπως υδράργυρος και μπαταρίες αυτοκινήτου, Κατασκευαστικά στοιχεία, από το σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου των οχημάτων, που περιείχαν καύσιμο.
Μεταφορά κατοικίδιων
Για να μπορέσουμε να μεταφέρουμε το ζωάκι μας, πρέπει να έχουμε, μαζί μας, στον έλεγχο εισιτηρίων, όλα τα απαιτούμενα έγγραφα, που θα βεβαιώνουν ότι το ζωάκι μας είναι υγιές (π.χ. βιβλιάριο υγείας) καθώς και ένα ειδικό κλουβί μεταφοράς ζώων. Επειδή οι κανονισμοί μεταφοράς ζώων και το κόστος διαφέρουν, από εταιρία σε εταιρία, πριν αποφασίσουμε το ταξίδι μας, πρέπει να φροντίσουμε να λάβουμε τις σχετικές πληροφορίες:
Μπορούμε να πάρουμε το κατοικίδιό μας, μαζί μας, στην καμπίνα μας; Εάν ναι, μέχρι ποιο μέγεθος ή βάρος επιτρέπεται;
Τι είδος κατοικίδιου επιτρέπεται να μεταφερθεί, στην καμπίνα;
Τι μέγεθος ειδικού κλουβιού απαιτείται. Μπορεί να υπάρχουν μέγιστες διατάσεις, για το κλουβί, που μπορούμε να πάρουμε, στην καμπίνα;
Στη χώρα, από ή προς την οποία, θα ταξιδέψουμε, επιτρέπεται, η μεταφορά κατοικίδιων, στην καμπίνα;
Ποιο είναι το κόστος μεταφοράς του κατοικίδιου μας
Βάρος αποσκευών
Το βάρος των αποσκευών (χειραποσκευές ή παραδιδόμενες) που επιτρέπεται να μεταφέρουμε, εξαρτάται, από την αεροπορική εταιρία, τη θέση στην οποία ταξιδεύουμε (οικονομική, διακεκριμένη κ.λπ.), τον προορισμό μας (εσωτερική πτήση, πτήση εξωτερικού, πτήση προς συγκεκριμένους προορισμούς, όπως Γαλλία, Αγγλία, ΗΠΑ, Καναδά κ.λπ.). Επικοινωνούμε, λοιπόν, με την αεροπορική μας εταιρία και μαθαίνουμε όλες τις παραπάνω πληροφορίες.
Άτομα μειωμένης κινητικότητας – Δικαιώματα
Τα άτομα με μειωμένη κινητικότητα, έχουν το δικαίωμα να ταξιδεύουν με το αεροπλάνο, όπως κάθε άλλος. Δικαιούνται, επίσης, δωρεάν βοήθεια κατά την επιβίβαση και αποβίβαση από το αεροπλάνο, κατά τη διάρκεια της πτήσης, καθώς και στο αεροδρόμιο πριν και μετά την πτήση.
Πρέπει να επικοινωνούν με την αεροπορική εταιρεία, το πρακτορείο έκδοσης εισιτηρίων ή το ταξιδιωτικό γραφείο τουλάχιστον 48 ώρες πριν από το ταξίδι και να εξηγούν τι είδους βοήθεια χρειάζονται. Θα λάβουν επίσης συμβουλές για το αναπηρικό καροτσάκι, ή άλλο μηχανισμό κινητικότητας και ενδεχομένως για τις μπαταρίες τους. Ο αερομεταφορέας δε μπορεί να αρνηθεί την επιβίβαση για λόγους μειωμένης κινητικότητας, εκτός αν το αεροσκάφος είναι πολύ μικρό, ή αν συντρέχουν λόγοι ασφάλειας. Αντίθετα, ο αερομεταφορέας δεν είναι υποχρεωμένος κατά τη διάρκεια της πτήσης να παρέχει βοήθεια για να λάβουν γεύμα ή φάρμακά. Αν αυτό είναι αναγκαίο, π.χ. κατά τη διάρκεια πολύωρων πτήσεων, ο αερομεταφορέας μπορεί να ζητήσει να συνοδεύονται από άλλο άτομο.
Τι κάνουμε, σε περίπτωση προβλήματος
Το πρώτο βήμα, που πρέπει να κάνουμε, είναι να έλθουμε, σε επαφή, με την αεροπορική εταιρεία ή το διοργανωτή των οργανωμένων διακοπών.
Εάν πιστεύουμε ότι δεν τηρήθηκε ο νόμος, πρέπει να έλθουμε, σε επαφή με το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (τηλ. κέντρο: 210 6508000) ή την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α., τηλ. κέντρο: 210 8916000).
Δεν ξεχνάμε τη ρήτρα μη εμφάνισης. Η «ρήτρα μη εμφάνισης» εμποδίζει τους επιβάτες αεροπορικών εταιρειών να χρησιμοποιήσουν το εισιτήριο της επιστροφής τους, ή τα τμήματα του εισιτηρίου, για επόμενες διαδοχικές διαδρομές, εάν δε χρησιμοποίησαν, για οποιοδήποτε λόγο, το πρώτο σκέλος. Το ΚΕ.Π.ΚΑ. έχει ζητήσει από το Δεκέμβριο του 2018, από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών και το Συνήγορο του Καταναλωτή να παρέμβουν, για να προστατέψουν τους επιβάτες από αυτήν την άδικη ρήτρα ωστόσο ακόμα δεν έχουν προβεί σε ανάλογες ενέργειες.
Πρέπει να γνωρίζουμε ότι, στα κυλικεία των αεροδρομίων ισχύουν συγκεκριμένες τιμές, για καφέ, νερό, σάντουιτς

.
.
Source: traveldailynews.gr

Filed Under: ΕΛΛΗΝΙΚΑ Tagged With: from:traveldailynews.gr

Η Υπουργός Τουρισμού στην έκθεση για τις Μεσογειακές Προστατευόμενες Θαλάσσιες Περιοχές

Τις πρωτοβουλίες της Ελλάδας για τον βιώσιμο θαλάσσιο και παράκτιο τουρισμό ανέδειξε η κα Όλγα Κεφαλογιάννη, μιλώντας στην τελετή εγκαινίων της έκθεσης για τις Μεσογειακές Προστατευόμενες Θαλάσσιες Περιοχές, στο πλαίσιο της διεθνούς πρωτοβουλίας Monaco Explorations. Στον χαιρετισμό της υπογράμμισε το συμβολισμό της δράσης Mediterranean Missions, μία σειρά αποστολών στη Μεσόγειο που θα πραγματοποιηθούν από το 2025 […]

Αξέχαστες μυρωδιές, πανέμορφα χρώματα – Ταξίδι στην Καστάνιτσα της Αρκαδίας

Καθώς το φθινόπωρο «ντύνει» την ελληνική ύπαιθρο με ζεστά χρώματα και αρώματα, η Καστάνιτσα, ένα από τα παλαιότερα τσακωνοχώρια της Αρκαδίας, αποτελεί ιδανικό προορισμό για μία σύντομη αλλά μαγευτική απόδραση.Χτισμένη στις πλαγιές του Πάρνωνα, σε υψόμετρο περίπου 850 μέτρων, η Καστάνιτσα ξεχωρίζει για την αυθεντική αρχιτεκτονική της, τα πέτρινα σπίτια με τις λευκές σκεπές και […]

ΖΑΝΑΕ: Η αύξηση των εξαγωγών φέρνει νέες επενδύσεις

Σε επέκταση των αποθηκευτικών της χώρων κατά 1.200 τ.μ. προχωρά η ΖΑΝΑΕ, προκειμένου να μπορεί να εξυπηρετήσει την αυξημένη ζήτηση από τις αγορές του εξωτερικού, ενώ δρομολογεί για το 2026 την κυκλοφορία νέων προϊόντων στον τομέα του έτοιμου φαγητού, με νέες συνταγές και με ενίσχυση των γραμμών παραγωγής της.Οι εξαγωγές δίνουν ήδη στην εταιρεία, όπως […]

Η χρονιά που θα «γλυκάνει» ξανά η Χατζηγιαννάκης

Χρονιά «αποδόσεων» των επενδύσεων προσβλέπει να είναι το 2025 η κουφετοποιία Χατζηγιαννάκη, η οποία το 2024 δέχθηκε σημαντική πίεση στα μεγέθη της κυρίως από την άνοδο των τιμών των πρώτων υλών που έπληξε την κερδοφορία της.«Το 2025 αναμένεται να αποτελέσει έτος ανάπτυξης, καθώς θα αρχίσουν να αποδίδουν οι στρατηγικές επενδύσεις που υλοποιήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια» […]

Tobago’s Jolé St. John is CTO 2025 Regional Tourism Youth Congress Winner

Regional Tourism Youth Congress participants with (l-r) Charles Fernandez, Minister of Tourism of Antigua and Barbuda; Dona Regis-Prosper, CTO Secretary-General; Councillor Tashia Burris, Secretary of Tourism, Tobago; Ian Gooding-Edghill, CTO Chairman and Barbados Minister of Tourism and International Transport; and Marie McKenzie, Senior Vice President of Government and Destination Affairs at Carnival Corporation & plc […]

5 Μοναδικές Γαστρονομικές Εμπειρίες στην Ευρώπη

Nessun Dorma at Cinque Terre (Photo Credit: By Food and Travel) Κάθε ταξίδι σε έναν καινούριο προορισμό αποτελεί ευκαιρία γνωριμίας με μια διαφορετική κουλτούρα. Η γαστρονομική παράδοση κάθε τόπου είναι συνυφασμένη με την πολιτιστική ταυτότητά του. Γι’ αυτό, αν θέλετε να κατανοήσετε πραγματικά τα έθιμα και την κουλτούρα μιας χώρας, πρέπει να δοκιμάσετε τις τοπικές […]

Abu Dhabi Art Fair 2025 to Host 140 Galleries From 35+ Countries

Organised by the Department of Culture and Tourism – Abu Dhabi (DCT Abu Dhabi), the Abu Dhabi Art Fair returns this year from 19 to 23 November for its 17th edition with 140 galleries from more than 50 cities from over 35 countries participating.The 2025 edition highlights dynamic art scenes from Nigeria, the Gulf region, […]

WalletHub : Οι 10 κορυφαίες πόλεις των ΗΠΑ για φαγητό

Τις 10 κορυφαίες πόλεις για φαγητό στην Αμερική αποκάλυψε σε πρόσφατη μελέτη του WalletHub. Η τελική λίστα προέκυψε μετά από ανάλυση δεδομένων όπως το μέσο κόστος γεύματος σε εστιατόριο, τα εστιατόρια με αστέρι Michelin, τις καντίνες, τη φρεσκάδα των τροφίμων, τις αγορές αγροτών κατά κεφαλήν και άλλα. Σαφώς, η Καλιφόρνια είναι ένας παράδεισος για τους ταξιδιώτες που αγαπούν το […]

Στα 25,7 δισ. δολαρίων η αγορά σαφάρι έως το 2032 | Τοπ τάσεις

Η αγορά τουρισμού σαφάρι στην Αφρική προβλέπεται να επεκταθεί σταθερά τα επόμενα χρόνια, λόγω του αυξανόμενου παγκόσμιου ενδιαφέροντος για εμπειρίες άγριας ζωής, οικοτουρισμό και πολυτελή ταξίδια, σύμφωνα με έρευνα της Persistence Market Research. Με αξία 17,3 δις. δολάρια το 2025, η αγορά προβλέπεται να αυξηθεί στα 25,7 δις. δολάρια ΗΠΑ έως το 2032, σημειώνοντας σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης […]

Youtube: Ρεκόρ ανόδου στο ταξιδιωτικό περιεχόμενο | Τάσεις και επιρροές

Aύξηση 64% κατέγραψαν τα ταξιδιωτικά περιεχόμενα στο Youtube το δεύτερο τρίμηνο του 2025, ξεπερνώντας σημαντικά την τυπική εποχιακή αύξηση 15% από το πρώτο έως το δεύτερο τρίμηνο, σύμφωνα με νέα μελέτη της εταιρείας ψηφιακής διαφήμισης Pixability. Τα ευρήματα υπογραμμίζουν τόσο την εκρηκτική αύξηση στην κατανάλωση περιεχομένου που σχετίζεται με ταξίδια όσο και τη συντριπτική κυριαρχία των δημιουργών στην […]

travel news

Παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας στο email : admin@news-24.gr, για οτιδήποτε θέλετε να ρωτήσετε ή πρόβλημα.

tourism news
Σημείωση! * σε κάθε άρθρο, αναγράφεται και η πηγή της ιστοσελίδας του άρθρου.
τουρισμός ελλάδα

Recent Posts

  • Η Υπουργός Τουρισμού στην έκθεση για τις Μεσογειακές Προστατευόμενες Θαλάσσιες Περιοχές
  • Αξέχαστες μυρωδιές, πανέμορφα χρώματα – Ταξίδι στην Καστάνιτσα της Αρκαδίας
  • ΖΑΝΑΕ: Η αύξηση των εξαγωγών φέρνει νέες επενδύσεις
  • Η χρονιά που θα «γλυκάνει» ξανά η Χατζηγιαννάκης
  • Tobago’s Jolé St. John is CTO 2025 Regional Tourism Youth Congress Winner

Categories

  • ENGLISH-US
  • ΕΛΛΗΝΙΚΑ
κατασκευή ιστοσελίδας - Rhodes Travel Guide - boat cruises - tours - accommodation
  • Καθημερινή Δημοτική Συγκοινωνία με τα χωριά της Αμανής εγκαινιάζει ο Δήμος.
  • ΕΛΜΕ ΧΙΟΥ: ΚΕΝΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΣΤΗ ΧΙΟ ΜΕΤΑ ΤΗΝ Β΄ ΦΑΣΗ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ
  • Παρέμβαση Δημάρχου Ικαρίας για την χορήγηση επιδόματος σίτισης – στέγασης
  • ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ ΤΟΥ ΑΣΤΙΚΟΥ ΚΤΕΛ
  • Το τουρκικό ερευνητικό «Πίρι Ρέις» πλέει βόρεια της Λέσβου – Νέα πρόκληση της Άγκυρας με παράνομη NAVTEX στο Αιγαίο
  • Πού θα δείτε Παναθηναϊκός – ΠΑΟΚ: Τι ώρα παίζουν σήμερα – Το κανάλι 5/10
  • Αντιδρά στο πρωτάθλημα το «Τριφύλλι» – Τι ώρα παίζει ο Παναθηναϊκός
  • Πρεμιέρα με το δεξί στο Πρωτάθλημα – Τι ώρα παίζει ο Παναθηναϊκός
  • Πού θα δείτε Παναθηναϊκός – Ατρόμητος: Τι ώρα παίζουν σήμερα – Το κανάλι 5/10
  • Μαγική ενέργεια και… ασίστ από τον Λημνιό στο Φορτούνα Σίταρντ – Φόλενταμ (vid)
  • Ζαρουρί: «Ας μην το ξεχνάμε – Δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι άλλο»
  • Δεν το κουνάει από την κορυφή η Χαρτς
  • ΠΑΟΚ: Χωρίς Τσάλοφ και Πέλκα με Ολυμπιακό
  • «Τριάρα» η Κ15 της ΑΕΚ στην Κηφισιά
  • Ξετύλιξε το δώρο από τη Βεστφαλία και ξέφυγε η Μπάγερν
Privacy & Cookies: This site uses cookies.
To find out more, as well as how to remove or block these, see here: Cookie Policy
TOURISM - TRAVEL NEWS 24.GR @ 2025 - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΚΟΣΜΟ