Εξαιρετικά αισιόδοξοι εμφανίζονται οι Βρετανοί ταξιδιωτικοί πράκτορες για τις πωλήσεις του Ιανουαρίου, υποστηρίζουν, ωστόσο, ότι μπορεί να χρειαστεί μια δεύτερη “περίοδος αιχμής”, προκειμένου να αποφευχθούν οι μεγάλες εκπτώσεις το επόμενο έτος.
Οι ταξιδιωτικές εταιρίες ανέφεραν τη συνεχιζόμενη σημασία των διακοπών στις δαπάνες των νοικοκυριών, τη χαλάρωση του πληθωρισμού και τη συζήτηση για φορολογικές μειώσεις ως λόγους αισιοδοξίας ενόψει της περιόδου αιχμής του 2024.
Μιλώντας στο συνέδριο λιανικού εμπορίου του Hays Travel, στην Πορτογαλία, η πρόεδρος της εταιρίας, Dame Irene Hays, προέβλεψε ότι το 2024 θα είναι “η χρονιά των δύο κορυφώσεων”, με μια δεύτερη ώθηση των πωλήσεων για την αποφόρτιση της επιπλέον χωρητικότητας, την αντιστάθμιση των εκπτώσεων και τη διατήρηση των τιμών.
Η Jet2holidays, η easyJet holidays και η TUI UK αύξησαν συλλογικά την αδειοδοτημένη χωρητικότητά τους κατά 3,3 εκατομμύρια επιβάτες από τον Οκτώβριο του 2022 έως τον Οκτώβριο του 2023.
©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Σύμφωνα με την κα. Hays, οι πρόσθετες προς πώληση διακοπές για το 2024 από τους τρεις κορυφαίους προμηθευτές αντιστοιχούν με επιπλέον δυνατότητα πώλησης 28%.
Έκανε λόγο για μια δεύτερη “περίοδο αιχμής”, με βάση τα στοιχεία, που αποδεικνύουν ότι οι καταναλωτές κρατούν τα χρήματά τους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα λόγω της οικονομικής αβεβαιότητας και της αυξημένης χωρητικότητας.
Είπε: “Σκοπεύουμε να επενδύσουμε σε μια δεύτερη “περίοδο αιχμή” για τις καθυστερημένες κρατήσεις. Πάντα πουλούσαμε καθυστερημένα στο παρελθόν, αλλά τα στοιχεία δείχνουν ότι δεν πρέπει να σχεδιάσουμε ακριβώς το ίδιο [μάρκετινγκ] όπως τον Ιανουάριο-Φεβρουάριο, αλλά αρκετά κοντά”.
Η κα. Hays δεν θέλησε να διευκρινίσει πότε θα είναι η δεύτερη “περίοδος αιχμής”, λέγοντας ότι εξαρτάται από το πότε οι καταναλωτές αισθάνονται σίγουροι ότι μπορούν να ξοδέψουν, αλλά σημείωσε μια “πόλωση” σε πρώιμες και όψιμες πωλήσεις, προσθέτοντας: “Δεν έχουμε ξαναδεί τόσο έντονη πόλωση στην αγορά”.
Όπως είπε, η Hays Travel έχει επενδύσει σημαντικά στην καμπάνια της για την αλλαγή του έτους, καθώς οι διακοπές παραμένουν μία από τις τρεις πιο επιθυμητές αγορές των καταναλωτών. “Ξοδεύουν περισσότερα επειδή δίνουν προτεραιότητα στα ταξίδια έναντι άλλων αγορών”, σημείωσε.
Οι πράκτορες της Advantage στο συνέδριο Latitude Cruise Conference, στο Παρίσι, την περασμένη εβδομάδα, κλήθηκαν να εισέλθουν στο επόμενο έτος με “θετική νοοτροπία” και να “μην αναλωθούν”, ανησυχώντας για τις επιπτώσεις της κρίσης του κόστους διαβίωσης, με το 2024 να φαίνεται “πραγματικά ελπιδοφόρο”.
Ο επικεφαλής του εμπορικού τμήματος της Advantage Travel Partnership, John Sullivan, ανέφερε ότι οι πελάτες θα συνεχίσουν να αυξάνουν τους ταξιδιωτικούς προϋπολογισμούς, καθώς προέβλεψε μια “τεράστια” περίοδο αιχμής.
“Η κρίση του κόστους ζωής είναι μόνο ένα μέρος της ιστορίας -υπάρχει ένα εντελώς άλλο μέρος της αγοράς που έχει χρήματα για να ξοδέψει”, είπε.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Miles Morgan Travel, Miles Morgan, δήλωσε ότι η πλεονάζουσα χωρητικότητα εγκυμονεί τον κίνδυνο ενός “λουτρού αίματος στις τιμές των τελευταίων ημερών”. “Καταγράψαμε ρεκόρ πωλήσεων για δύο χρόνια. Υπάρχουν πολλοί λόγοι για να είμαι αισιόδοξος και τα επιτόκια [στις αποταμιεύσεις] προσδίδουν στους πελάτες αυτοπεποίθηση. Έχω μόνο μία βασική ανησυχία: την πλεονάζουσα χωρητικότητα στην αγορά μικρών αποστάσεων”.
Ο διευθυντής του Idle Travel, Tony Mann, εξέφρασε την ελπίδα ότι “δεν θα φτάσουμε σε αυτό το στάδιο [μεγάλης έκπτωσης]”.
Προβλέποντας “10 μήνες κορυφής” με βάση το φετινό ρεκόρ πωλήσεων και με το 2024 “απίστευτα υγιές”, είπε: “Είμαστε ακόμα στην κορυφή ενός κύματος. Ανυπομονώ για το 2024”.
Ο διευθυντής του Polka Dot Travel, Mark Johnson, με τη σειρά του συμφώνησε: “Ο πληθωρισμός έχει μειωθεί. Συζητείται η μείωση της φορολογίας. Οπότε περιμένω ισχυρές κρατήσεις τον Ιανουάριο”. Ο ίδιος εκτιμά ότι μια δεύτερη κορύφωση είναι πιθανή, αλλά τόνισε ότι “δεν θα πρέπει να θεωρείται τίποτα ως δεδομένο”.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Premier Travel, Paul Waters, προέβλεψε ισχυρές πωλήσεις στις αρχές και στα τέλη του επόμενου έτους, προσθέτοντας: “Η προσδοκία για ταξίδια εξακολουθεί να υπάρχει και οι πελάτες αναζητούν την καλύτερη τιμή”.
Από την πλευρά της η διευθύνουσα σύμβουλος του Althams Travel, Sandra McAllister, προέβλεψε ότι οι πωλήσεις του Ιανουαρίου θα ξεπεράσουν κάθε ρεκόρ. “Εφόσον δεν υπάρξουν σοβαρά γεγονότα, πιστεύω ότι θα έχουμε έναν μήνα με υψηλά ποσοστά”, δήλωσε η ίδια.
.
5
Source: money-tourism.gr