Η IATA αποκάλυψε στην τελευταία Παγκόσμια Έρευνα Επιβατών ότι οι ταξιδιώτες επιθυμούν άνεση και ταχύτητα, προτιμώντας βιομετρική αναγνώριση για ομαλότερα ταξίδια.
Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) δημοσίευσε τα αποτελέσματα της Παγκόσμιας Έρευνας Επιβατών για το 2024, αποκαλύπτοντας ότι οι ταξιδιώτες συνεχίζουν να δίνουν προτεραιότητα στην άνεση και την ταχύτητα. Για μια πιο ομαλή ταξιδιωτική εμπειρία, οι επιβάτες είναι πρόθυμοι να χρησιμοποιήσουν βιομετρική αναγνώριση και να ολοκληρώσουν ορισμένες ταξιδιωτικές διαδικασίες πριν φτάσουν στο αεροδρόμιο.
“Οι επιβάτες θέλουν ευελιξία και διαφάνεια κατά τον προγραμματισμό και την κράτηση ταξιδιού, καθώς και ταχύτητα και ευκολία στο αεροδρόμιο. Περισσότεροι υιοθετούν βιομετρικά στοιχεία, ψηφιακά πορτοφόλια και διαδικασίες εκτός αεροδρομίου για να το πραγματοποιήσουν”, δήλωσε ο Nick Careen, Senior Vice President of Operations, Safety, and Security της IATA.
Προγραμματισμός, κράτηση και πληρωμή
- Το 68% είπε ότι η εγγύτητα στο αεροδρόμιο ήταν η κορυφαία προτεραιότητά τους κατά την επιλογή του αεροδρομίου αναχώρησης, ακολουθούμενη από την ελαχιστοποίηση του συνολικού χρόνου ταξιδιού (33%) και την απόκτηση της καλύτερης τιμής εισιτηρίου (25%).
- Το 71% δήλωσε ότι κάνει κράτηση για ταξίδια online ή μέσω μιας εφαρμογής για κινητά, με το 53% να προτιμά να χρησιμοποιεί τον ιστότοπο / την εφαρμογή της αεροπορικής εταιρείας και μόνο το 16% να προτιμά την ανθρώπινη αλληλεπίδραση.
- Το 32% είπε ότι θα ήθελε όλες οι ταξιδιωτικές πληροφορίες να είναι συγκεντρωμένες σε ένα μέρος κατά τη διαδικασία πριν από το ταξίδι.
- Το 79% προτιμά να πληρώνει για ταξίδια με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα (+8 π.μ. το 2023), ακολουθούμενο από τα ψηφιακά πορτοφόλια με 20% (+2 π.μ. το 2023) και τις λύσεις άμεσης πληρωμής, όπως το IATA Pay, στο 7% (+3 π.μ. το 2023).
- Η ευκολία ήταν ο κύριος λόγος που οι επιβάτες επέλεξαν μια συγκεκριμένη μέθοδο πληρωμής (70%), ακολουθούμενη από τα οφέλη (39%) και την ασφάλεια (33%).
Οι επιβάτες δίνουν προτεραιότητα στην ευκολία στη φάση προγραμματισμού, κράτησης και πληρωμής του ταξιδιού. Για αυτή τη διευκόλυνση, μπορεί να δεχτούν κάποιο υψηλότερο κόστος και είναι ολοένα και πιο πρόθυμοι να χρησιμοποιήσουν τεχνολογίες όπως τα ψηφιακά πορτοφόλια.
“Η τεχνολογία συνεχίζει να αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι προγραμματίζουν, κάνουν κράτηση και πληρώνουν για ταξίδια. Οι ταξιδιώτες περιμένουν τις ίδιες ανέσεις όταν ψωνίζουν για ταξίδια που έχουν σε οποιαδήποτε άλλη εμπειρία αγορών στο διαδίκτυο. Αυτό σημαίνει απλότητα, σαφήνεια και επιλογές για να ανταποκριθούν στις προτιμήσεις τους, διατηρώντας παράλληλα τα δεδομένα τους είναι ασφαλή”, λέει ο Muhammad Albakri, Senior Vice President, Financial Settlement and Distribution Services της IATA.
Στο αεροδρόμιο
- Το 70% είπε ότι θέλει να φτάσει στην πύλη επιβίβασής του σε 30 λεπτά ή λιγότερο όταν ταξιδεύει μόνο με μια χειραποσκευή. Το 74% αναμένει ότι δε θα διαρκέσει περισσότερο από 45 λεπτά με μια παραδοτέα αποσκευή.
- Το 85% δήλωσε ότι είναι πρόθυμο να μοιραστεί δεδομένα του, όπως διαβατήριο και βίζα με τις Αρχές πριν από την αναχώρηση, για να επιταχύνει τη διαδικασία του αεροδρομίου.
- Το 89% ενδιαφέρεται για ένα πρόγραμμα loyalty για την επίσπευση του ελέγχου ασφαλείας.
- Το 45% είπε ότι οι διαδικασίες ελέγχου πρέπει να ολοκληρωθούν πριν φτάσει στο αεροδρόμιο και το 36% αισθάνεται το ίδιο για το check-in. Επιπλέον, το 70% των επιβατών είπε ότι θα ήταν πιο πιθανό να κάνουν check-in με μια αποσκευή, αν μπορούσαν να το κάνουν εκ των προτέρων.
- Το 46% των ταξιδιωτών βίωσαν τις διαδικασίες στο αεροδρόμιο χρησιμοποιώντας βιομετρική αναγνώριση. Η υψηλότερη χρήση παρατηρείται στα σημεία ελέγχου εισόδου και εξόδου στη χώρα (43%). Το 84% των χρηστών ήταν ικανοποιημένοι και το 75% προτιμά τη χρήση βιομετρικών στοιχείων σε σχέση με τα παραδοσιακά διαβατήρια και τις κάρτες επιβίβασης.
- Το 50% δήλωσε ότι ανησυχεί για την προστασία των δεδομένων του και το 39% θα ήταν πιο ανοιχτό σε βιομετρικές λύσεις, εάν βεβαιωνόταν για την ασφάλεια των δεδομένων του.
“Το ξεκάθαρο μήνυμα από τους ταξιδιώτες είναι ότι αναμένουν να επιβιβαστούν στα αεροπλάνα τους πιο γρήγορα, με τεχνολογία και πιο έξυπνες διαδικασίες, που ξεκινούν πολύ πριν φτάσουν στο αεροδρόμιο. Και τα καλά νέα είναι ότι το κάνουμε αυτό ήδη να συμβαίνει. Ήδη οι ταξιδιώτες μπορούν να φτάσουν στο αεροδρόμιο έτοιμοι να πετάξουν. Με τους ελέγχους που έχουν ολοκληρωθεί, τα βιομετρικά στοιχεία και την ψηφιακή ταυτότητα μπορούν να έχουν μια εμπειρία χωρίς χαρτιά στο αεροδρόμιο. Αυτό είναι σημαντικό για τους επιβάτες, κάνοντας την υιοθέτηση αυτών των νέων τεχνολογιών και διαδικασιών ακόμη πιο συναρπαστικές”, δήλωσε ο Careen.
Οι ψηφιακές λύσεις προτιμώνται από τις νεότερες γενιές
Οι κάτω των 25 ετών είναι πολύ πιο δεκτικοί στη χρήση της τεχνολογίας για τη βελτίωση των ταξιδιών τους, αλλά θέλουν διαβεβαιώσεις για την ασφάλεια.
- Το 51% θα επέλεγε ψηφιακά πορτοφόλια για πληρωμή – πολύ πάνω από τον παγκόσμιο μέσο όρο του 20%.
- Το 90% εξέφρασε ενδιαφέρον για χρήση smartphone με ψηφιακό πορτοφόλι, διαβατήριο και κάρτες loyalty για κρατήσεις, πληρωμές και πλοήγηση στο αεροδρόμιο, ξεπερνώντας τον παγκόσμιο μέσο όρο του 77%.
- Το 48% προτιμά τα βιομετρικά από τα παραδοσιακά διαβατήρια και τις κάρτες επιβίβασης, σε σύγκριση με το 43% των ατόμων ηλικίας 56-75 ετών.
- Το 50% των ατόμων κάτω των 25 ετών θα ήταν πιο ανοιχτό σε βιομετρικές λύσεις, εάν διασφαλιστεί η ασφάλεια των δεδομένων, έναντι του παγκόσμιου μέσου όρου του 39%.
Οι τάσεις ανά περιοχή του κόσμου
- Επιβάτες Αφρικής: Οι Αφρικανοί επιβάτες δίνουν προτεραιότητα στην ευκολία όταν επιλέγουν ένα αεροδρόμιο, αλλά συχνά αντιμετωπίζουν περιορισμένες επιλογές λόγω έλλειψης εναλλακτικών επιλογών. Περισσότεροι επιβάτες σε αυτήν την περιοχή κάνουν κράτηση των εισιτηρίων τους μέσω ταξιδιωτικών πρακτόρων από οποιαδήποτε άλλη περιοχή. Δείχνουν επίσης μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την υιοθέτηση ψηφιακών λύσεων και τεχνολογίας για τον εξορθολογισμό των ταξιδιωτικών διαδικασιών. Επιπλέον, οι περίπλοκες απαιτήσεις βίζας είναι αποτρεπτικός παράγοντας για τους Αφρικανούς ταξιδιώτες σε σύγκριση με άλλες περιοχές του κόσμου.
- Επιβάτες Ασίας-Ειρηνικού: Οι ταξιδιώτες της περιοχής Ασίας-Ειρηνικού είναι αυτοί που γνωρίζουν περισσότερο τις τιμές όταν επιλέγουν το αεροδρόμιο αναχώρησής τους. Είναι πρφωτοπόροι στη χρήση εφαρμογών για κινητά και τα ψηφιακά πορτοφόλια για κρατήσεις και πληρωμές για ταξίδια περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη περιοχή. Είναι επίσης πιο πιθανό να χρησιμοποιούν βιομετρική τεχνολογία στα αεροδρόμια, αν και η ικανοποίησή τους από την εμπειρία είναι η χαμηλότερη μεταξύ όλων των περιοχών. Οι περίπλοκες απαιτήσεις βίζας αποτρέπουν τους περισσότερους ταξιδιώτες από αυτήν την περιοχή από τις περισσότερες άλλες του κόσμου.
- Επιβάτες Ευρώπης: Οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες είναι πιο πιθανό να κάνουν κράτηση μέσω του ιστότοπου μιας αεροπορικής εταιρείας και να πληρώσουν με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα. Τείνουν να είναι λίγο πιο προσεκτικοί σχετικά με τη χρήση ψηφιακών λύσεων και την κοινή χρήση προσωπικών πληροφοριών για να βελτιώσουν την ταξιδιωτική τους εμπειρία σε σύγκριση με άλλες περιοχές. Οι Ευρωπαίοι είναι επίσης λιγότερο πιθανό να μοιραστούν βιομετρικά δεδομένα για να επιταχύνουν τις διαδικασίες – και όταν το κάνουν, η ικανοποίησή τους είναι χαμηλότερη από αυτήν των ταξιδιωτών από άλλες περιοχές.
- Επιβάτες Μέσης Ανατολής: Οι επιβάτες της Μέσης Ανατολής είναι οι πιο πιθανό να επιλέξουν ένα αεροδρόμιο για τις εγκαταστάσεις και τις υπηρεσίες του. Ένα υψηλότερο ποσοστό κάνει κράτηση των πτήσεών του μέσω ενός καναλιού όπου εμπλέκεται η ανθρώπινη αλληλεπίδραση, περισσότερο από τις άλλες περιοχές. Είναι ενθουσιασμένοι με τη χρήση smartphones για την αποθήκευση ψηφιακών πορτοφολιών, ψηφιακών διαβατηρίων και καρτών loyalty για κράτηση, πληρωμή και πλοήγηση στο αεροδρόμιο. Περισσότεροι από τους μισούς έχουν χρησιμοποιήσει βιομετρικά στοιχεία αντί για διαβατήριο για τις διαδικασίες του αεροδρομίου τους τελευταίους 12 μήνες, ενώ σχεδόν όλοι έμειναν ικανοποιημένοι από την εμπειρία.
- Επιβάτες Βόρειας Αμερικής: Οι επιβάτες της Βόρειας Αμερικής στη συντριπτική τους πλειοψηφία και περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη περιοχή προτιμούν να πληρώνουν για τις πτήσεις τους με χρεωστικές ή πιστωτικές κάρτες και είναι οι πιο συχνοί χρήστες επιβράβευσης για πληρωμή. Χρησιμοποιούν ενεργά τη βιομετρική αναγνώριση για τις διαδικασίες του αεροδρομίου και αναφέρουν υψηλή ικανοποίηση από αυτήν. Σχεδόν όλοι ενδιαφέρονται να παρέχουν δεδομένα εκ των προτέρων για πιο εύκολους ελέγχους ασφαλείας στο αεροδρόμιο.
- Επιβάτες Λατινικής Αμερικής και Καραϊβικής: Οι επιβάτες της Λατινικής Αμερικής και της Καραϊβικής προτιμούν να κάνουν κράτηση για ταξίδια με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα. Αποδίδουν τη μεγαλύτερη αξία στην ευελιξία πληρωμών, προτιμώντας να πληρώνουν σε δόσεις περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη περιοχή. Είναι περισσότερο διατεθειμένοι από οποιαδήποτε άλλη περιοχή να λάβουν βίζα από προξενείο ή πρεσβεία, ενώ χρησιμοποιούν βιομετρικά στοιχεία λιγότερο συχνά από άλλες περιοχές. Ωστόσο, δείχνουν ισχυρή προθυμία να υιοθετήσουν την τεχνολογία και αναφέρουν υψηλή ικανοποίηση όταν το κάνουν.
ΙΑΤΑ 2024-highlights
..
Source: traveldailynews.gr