Η Περιφέρεια ΑΜΘ ιδρύει DMMO για βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη, στρατηγικό σχεδιασμό και συμμετοχικό διάλογο με όλους τους φορείς.
Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης διοργάνωσε ημερίδα τουρισμού με θέμα «TOURISM LIVE | Στρατηγικός Σχεδιασμός & Διάλογος σε Πραγματικό Χρόνο», όπου ανακοίνωσε την ίδρυση του Οργανισμού Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού (DMMO), ο οποίος αποτελεί έναν από τους κεντρικούς πυλώνες της τουριστικής στρατηγικής της περιφέρειας και για πρώτη φορά καθίσταται δημόσια αναγνωρίσιμος ως θεσμός.
Στόχος της εκδήλωσης ήταν η ενίσχυση της τουριστικής στρατηγικής της περιοχής και η ανάπτυξη συνεργασιών για την προώθηση της ως ανταγωνιστικού τουριστικού προορισμού. Στην εκδήλωση συμμετείχαν σημαντικοί θεσμικοί εκπρόσωποι και επαγγελματίες του τουρισμού, οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε έναν ζωντανό διάλογο για την τουριστική ανάπτυξη της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, παρουσίασε τις βασικές κατευθύνσεις της νέας τουριστικής πολιτικής της περιφέρειας, η οποία επικεντρώνεται στην αναγνώριση και αξιοποίηση των τοπικών πλεονεκτημάτων και της ιδιαίτερης ταυτότητας κάθε περιοχής. Τόνισε τη σημασία ενός στρατηγικού σχεδίου που θα επιτρέπει την ορθολογική ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος και τη βιώσιμη διαχείριση των προορισμών. Στο πλαίσιο αυτό, ανακοίνωσε την ίδρυση του Οργανισμού Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού (DMMO), ο οποίος αποτελεί έναν από τους κεντρικούς πυλώνες της τουριστικής στρατηγικής της Περιφέρειας και για πρώτη φορά καθίσταται δημόσια αναγνωρίσιμος ως θεσμός.
Το DMMO, ο δεύτερος οργανισμός τέτοιου τύπου στην Ελλάδα, αναμένεται να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στη συγκρότηση και εφαρμογή του τουριστικού σχεδίου της περιφέρειας, εστιάζοντας στην οργανωμένη προώθηση του τουριστικού προϊόντος, τη διαχείριση των προορισμών και την υλοποίηση έργων βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης. Σύμφωνα με τον κ. Τοψίδη, ο οργανισμός θα διασφαλίσει τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων και επαγγελματιών, συντονίζοντας τις ενέργειες σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Μία από τις καινοτομίες της στρατηγικής είναι η δημιουργία της Ψηφιακής Πλατφόρμας Συμμετοχής και Συνεργασίας. Σκοπός της πλατφόρμας αυτής είναι η δημιουργία ενός ανοιχτού και διαδραστικού χώρου, όπου όλοι οι ενδιαφερόμενοι, από επαγγελματίες του τουρισμού μέχρι απλούς πολίτες, θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν, να συμμετέχουν και να προτείνουν δράσεις που αφορούν στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής. Η πλατφόρμα αυτή θα λειτουργήσει ως το ζωντανό εργαλείο του DMMO, προσφέροντας μια σύγχρονη και διαφανή διαδικασία παρακολούθησης των τουριστικών εξελίξεων και συνδιαμόρφωσης του τουριστικού σχεδιασμού.
Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης στη στρατηγική της περιλαμβάνει και τη δημιουργία ενός Παρατηρητηρίου Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης, το οποίο θα αποτελέσει έναν μηχανισμό παρακολούθησης και αξιολόγησης όλων των κρίσιμων παραμέτρων του τουρισμού, όπως τις ροές επισκεπτών, τον αντίκτυπο στην τοπική οικονομία και το περιβάλλον. Αυτό το εργαλείο θα επιτρέπει την αποτελεσματική ανάλυση των δεδομένων, προκειμένου να ληφθούν τεκμηριωμένες αποφάσεις και να εφαρμοστούν οι κατάλληλες προσαρμογές στη στρατηγική του τουρισμού της Περιφέρειας. Αναφορικά με τις βασικές στρατηγικές ενέργειες, ο κ. Τοψίδης υπογράμμισε την ανάγκη για θεματική τουριστική ανάπτυξη, με στόχο τη δημιουργία σημείων τουριστικής αναφοράς σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα της Περιφέρειας. Η στρατηγική αυτή επιδιώκει την αποκέντρωση του τουρισμού, τόσο γεωγραφικά όσο και χρονικά, προκειμένου να ενισχυθούν και οι λιγότερο γνωστοί προορισμοί και να αυξηθεί η διάρκεια της τουριστικής περιόδου. Ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, κ. Παναγιώτης Αρχοντής, παρουσίασε τον σχεδιασμό για την τριετή τουριστική στρατηγική της Περιφέρειας, η οποία βασίζεται σε τέσσερις βασικούς άξονες: Στρατηγικό Μάρκετινγκ Τουριστικού Προϊόντος, Ενιαία Ταυτότητα και Branding του Προορισμού, Νέο Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής (ΕΣΠΑ 2025–2027) και την Ίδρυση του Οργανισμού Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού. Σύμφωνα με τον κ. Αρχοντή, το 2025 αποτελεί το έτος που θα επιτευχθεί η στρατηγική συνένωση όλων των φορέων για την κοινή στόχευση ενός βιώσιμου και εξωστρεφούς τουριστικού μοντέλου.
Στη συνέχεια, ο σύμβουλος στρατηγικού σχεδιασμού τουρισμού, κ. Ιωσήφ Πάρσαλης, αναφέρθηκε στα κρίσιμα εργαλεία της στρατηγικής της Περιφέρειας, εστιάζοντας στον ρόλο του DMMO και της Ψηφιακής Πλατφόρμας Συμμετοχής και Συνεργασίας. Ειδικότερα, υπογράμμισε τη σημασία της συστηματικής παρακολούθησης των τάσεων της αγοράς, των προτιμήσεων των επισκεπτών και του ανταγωνισμού, προκειμένου να διασφαλιστεί η βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη. Ο κ. Πάρσαλης τόνισε ότι το DMMO θα λειτουργήσει ως κεντρικός φορέας για τη διάχυση βέλτιστων πρακτικών και θα προωθήσει θεματικά τουριστικά προϊόντα που θα αναδείξουν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής. Τέλος, την στρατηγική της Περιφέρειας για την ανάπτυξη του Αθλητικού Τουρισμού παρουσίασε ο εντεταλμένος σύμβουλος Αθλητισμού και Απασχόλησης, κ. Στέλιος Ιγνατιάδης. Ο κ. Ιγνατιάδης αναφέρθηκε στην αξιοποίηση των υφιστάμενων αθλητικών υποδομών, τη στρατηγική συνεργασία με Ομοσπονδίες, Δήμους και Πανεπιστήμια, και τη διοργάνωση πανελλήνιων και διεθνών αθλητικών γεγονότων. Η ανάπτυξη του αθλητικού τουρισμού αναμένεται να προσφέρει σημαντική ώθηση στην τοπική οικονομία, ενισχύοντας παράλληλα τη βιωσιμότητα του τουριστικού προϊόντος.
Η ημερίδα ολοκληρώθηκε με έναν ζωντανό και διαδραστικό διάλογο μεταξύ των συμμετεχόντων, μέσω της ανταλλαγής ιδεών και προτάσεων για την περαιτέρω ανάπτυξη της τουριστικής στρατηγικής της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Ο διάλογος ενίσχυσε τη συνεργασία και την αλληλεπίδραση των stakeholders, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευση της Περιφέρειας να προχωρήσει σε μια δυναμική και βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη.
Η Γιώτα Μοσχοπουλίδου είναι πτυχιούχος Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων και Απόφοιτη Μεταπτυχιακού ΔΠΜΣ του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με επιστημονική κατεύθυνση “Τουρισμός και Περιφερειακή Ανάπτυξη”.Δραστηριοποιείται ως Επιστημονική Σύμβουλος Τουριστικής Ανάπτυξης, με πολυετή εμπειρία στο φάσμα του τουριστικού γίγνεσθαι και εξειδίκευση στο Τουριστικό Μάρκετινγκ και την Περιφερειακή Ανάπτυξη.Ως επιστημονική συντάκτρια του TravelDailyNews αρθρογραφεί πάνω σε θέματα Ανάπτυξης/Βιωσιμότητας/Καινοτομίας- Τεχνολογίας/Εναλλακτικών Μορφών και Πολιτισμού. Είναι υπεύθυνη για τις βιβλιοπαρουσιάσεις του επιστημονικού κλάδου του τουρισμού.
Source: traveldailynews.gr