Η Π.Ο.Ε.Ε.Μ.Ο. ευχαριστεί τους υπουργούς για την ΚΥΑ που απλοποιεί το πλαίσιο λειτουργίας Ε.Ι.Χ. με οδηγό, μειώνοντας εμπόδια.
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εκμίσθωσης Ε.Ι.Χ. Με Οδηγό (Π.Ο.Ε.Ε.Μ.Ο.) εκφράζει τις ευχαριστίες της στην υπουργό Τουρισμού κα Όλγα Κεφαλογιάννη και τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κωνσταντίνο Κυρανάκη για την έκδοση της ΚΥΑ, που αφορά στο κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας των Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων με οδηγό.
Η Ένωση δήλωσε: “Οι υπουργοί απέδειξαν, πως όταν υπάρχει η απαραίτητη πολιτική βούληση και αποφασιστικότητα, σε συνδυασμό με πραγματικά φιλελεύθερο οικονομικό πνεύμα και αίσθημα δικαίου, τότε μπορούν να επιλυθούν άμεσα, ακόμα και τα πιο δύσκολα και χρόνια προβλήματα ενός επαγγελματικού κλάδου, ο οποίος, από το 2012 έως σήμερα, λειτουργεί υπό καθεστώς ασφυκτικών και περιοριστικών κανόνων και παράλογων γραφειοκρατικών απαιτήσεων, που καθιστούν ιδιαιτέρως δυσχερή την άσκηση της συγκεκριμένης επιχειρηματικής δραστηριότητας. Αντίστοιχοι περιοριστικοί κανόνες δεν προβλέπονται σήμερα για την παροχή καμίας άλλης ιδιωτικής υπηρεσίας στον τομέα των μεταφορών (χερσαίων, θαλάσσιων και εναέριων) ή στον τομέα του τουρισμού, και γενικότερα, για άσκηση καμίας άλλης ιδιωτικής επιχειρηματικής δραστηριότητας, όχι μόνο στη χώρα μας, αλλά και σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Θα θέλαμε ομοίως να ευχαριστήσουμε και όλα τα εμπλεκόμενα πρόσωπα από τα επιτελεία των δύο συναρμόδιων Υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών και Τουρισμού, για το χρόνο και τη γνώση που αφιέρωσαν, προκειμένου να καταστεί δυνατή η έκδοση της ΚΥΑ”.
Διαβάστε επίσης → Νέα ΚΥΑ λύνει χρόνια προβλήματα των Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων με οδηγό
Υπενθυμίζουμε ότι κατόπιν προσπάθειας και συντονισμένων ενεργειών, κατά τα τελευταία δύο έτη, εκ μέρους της υπό σύσταση Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκμίσθωσης Ε.Ι.Χ. Με Οδηγό (Π.Ο.Ε.Ε.Μ.Ο.) και των επτά ιδρυτικών Σωματείων – μελών αυτής (Κυκλάδων, Κέρκυρας, Ρόδου, Ηρακλείου, Χανίων, Αττικής και Βορείου Ελλάδος), και με τη διαρκή συνδρομή του νομικού συμβούλου δρ. Ιωάννη Α. Γκιτσάκη, εκδόθηκε η υπ’αριθμ. 134328/20-8-2025 ΚΥΑ των υπουργών Υποδομών και Μεταφορών κ. Κυρανάκη και Τουρισμού κας Κεφαλογιάννη (ΦΕΚ Β΄ 4564), με την οποία απλοποιείται σημαντικά το κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας των Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων με οδηγό, καταργούνται πολλές παράλογες γραφειοκρατικές απαιτήσεις που προέβλεπε η προηγούμενη ΚΥΑ του 2018, μειώνεται το διαχειριστικό και οικονομικό βάρος με το οποίο επιφορτίζονται καθημερινά οι επιχειρήσεις, εξορθολογίζεται το ύψος των προβλεπόμενων διοικητικών προστίμων και κυρώσεων και επιλύονται ορισμένα πολύ σημαντικά και χρόνια προβλήματα του κλάδου. Ειδικότερα:
- Αναγνωρίζεται για πρώτη φορά ρητά σε κανονιστικό (νομοθετικό) κείμενο, ότι μισθωτής των υπηρεσιών των Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων με οδηγό μπορεί να είναι και νομικό πρόσωπο και όχι μόνο φυσικό πρόσωπο. Επιλύεται έτσι το σημαντικότερο πρόβλημα των Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων με οδηγό, το οποίο δημιουργούσε τεράστια προσκόμματα κυρίως στη συνεργασία των επιχειρήσεων με τα εγχώρια και αλλοδαπά τουριστικά γραφεία, με τα οποία συνάπτουμε συμβάσεις συνεργασίας για την εξυπηρέτηση των πελατών τους (τουριστών). Παράλληλα, εξαλείφεται και ένας από τους βασικότερους λόγους επιβολής διοικητικών προστίμων και κυρώσεων σε βάρος των Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων με οδηγό για ανύπαρκτες παραβάσεις.
- Απλοποιείται σημαντικά το περιεχόμενο της έγγραφης σύμβασης μίσθωσης Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτου με οδηγό και απαλείφονται άσκοπες γραφειοκρατικές απαιτήσεις (όπως π.χ. η καταχώριση του αριθμού ταυτότητας ή διαβατηρίου του μισθωτή και του οδηγού, η καταχώριση του αριθμού της άδειας οδήγησης του οδηγού και της μάρκας – τύπου του οχήματος, η καταχώριση του σημείου έναρξης της μίσθωσης κ.ά.), οι οποίες τέθηκαν με την προηγούμενη ΚΥΑ του 2018 χωρίς να εξυπηρετούν κανέναν απολύτως σκοπό, αλλά αντιθέτως δημιούργησαν πολλαπλά ζητήματα παραβίασης προσωπικών δεδομένων και προσέθεσαν τεράστιο διαχειριστικό και οικονομικό βάρος στην καθημερινή λειτουργία των επιχειρήσεων.
- Προβλέπεται για πρώτη φορά ρητά σε κανονιστικό (νομοθετικό) κείμενο, ότι στην έγγραφη σύμβαση μίσθωσης Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτου με οδηγό μπορεί να καταγράφεται και το σημείο αποβίβασης του μισθωτή, επιλύοντας έτσι ένα ακόμα σημαντικό ζήτημα των Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων με οδηγό και αναγνωρίζοντας ουσιαστικά και σε κανονιστικό κείμενο τη νομιμότητα της εκτέλεσης προκαθορισμένης μεταφοράς (transfer) από τόπο σε τόπο (από σημείο Α σε σημείο Β), κάτι το οποίο έχει ήδη δεχθεί η νομολογία των διοικητικών δικαστηρίων.
- Μειώνονται σημαντικά τα προβλεπόμενα διοικητικά πρόστιμα και κυρώσεις για την έλλειψη έγγραφης σύμβασης μίσθωσης Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτου με οδηγό ή την έλλειψη κάποιου από τα προβλεπόμενα υποχρεωτικά στοιχεία αυτής, καθώς και για την έλλειψη των διακριτικών γνωρισμάτων των Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων με οδηγό (μπλε λωρίδες) και δη, από 800€ σε 350€ το προβλεπόμενο διοικητικό πρόστιμο και από 30 ημέρες σε 10 ημέρες η προβλεπόμενη διοικητική κύρωση της αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος. Ειδικά ως προς τη διοικητική κύρωση της αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας (πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας) του οχήματος, τελικός στόχος της Π.Ο.Ε.Ε.Μ.Ο. είναι η πλήρης κατάργησή της, σε εναρμόνιση με τις προβλέψεις του άρθρου 106 του νέου Κ.Ο.Κ. (ν. 5209/2025). Σημειώνεται, συγκριτικά, ότι η ισχύουσα νομοθεσία για τα Ε.Δ.Χ. οχήματα (ταξί) προβλέπει κατά κανόνα την επιβολή διοικητικών προστίμων που κυμαίνονται από 5,87€ μέχρι 300€ και μάλιστα για πολύ σοβαρότερες παραβάσεις από αυτή της έλλειψης κάποιου υποχρεωτικού στοιχείου της έγγραφης σύμβασης μίσθωσης των Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων με οδηγό. Ενώ ακόμα σπανιότερη είναι η διοικητική κύρωση της αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας των Ε.Δ.Χ. οχημάτων (ταξί), η οποία προβλέπεται μόνο για συγκεκριμένες σοβαρές παραβάσεις και με χρόνο αφαίρεσης που ξεκινά από τις τρεις (3) ημέρες, και μόνο σε περίπτωση πολλαπλών υποτροπών υπερβαίνει τις 30 ημέρες. Ενώ για τα Ε.Ι.Χ. αυτοκίνητα με οδηγό, η διοικητική κύρωση της αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος επιβαλλόταν καταχρηστικά και εντελώς άκριτα σχεδόν σε κάθε περίπτωση ελέγχου των οχημάτων. Και μάλιστα για 30 ημέρες, ακόμη και σε περίπτωση που διαπιστωνόταν για πρώτη φορά η έλλειψη έστω και ενός από τα προβλεπόμενα υποχρεωτικά στοιχεία της έγγραφης σύμβασης μίσθωσης ή διαπιστωνόταν απόκλιση ακόμα και ενός εκατοστού στο πλάτος της μπλε λωρίδας του οχήματος (και όχι μόνο σε περίπτωση πολλαπλών υποτροπών, όπως ισχύει για τα Ε.Δ.Χ. οχήματα).
- Προβλέπεται ρητά, ότι σε περίπτωση πληρωμής του επιβληθέντος διοικητικού προστίμου των 350€ επιστρέφονται άμεσα τα αφαιρεθέντα στοιχεία κυκλοφορίας του οχήματος, επιλύοντας έτσι ένα ακόμα μείζον πρόβλημα των Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων με οδηγό, το οποίο προκαλούσε τεράστια οικονομική ζημία σε βάρος των επιχειρήσεων του κλάδου κατά τη διάρκεια της θερινής τουριστικής περιόδου.
Τέλος, η υπό σύσταση Πανελλήνια Ομοσπονδία Εκμίσθωσης Ε.Ι.Χ. Με Οδηγό (Π.Ο.Ε.Ε.Μ.Ο.) ανέφερε: “Η ένωσή μας και τα επτά ιδρυτικά Σωματεία – μέλη αυτής, με τη συνδρομή του νομικού συμβούλου Δρ. Ιωάννη Α. Γκιτσάκη, συνεχίζει τις προσπάθειές μας, μέχρι την πλήρη ικανοποίηση του βασικού στόχου που έχουμε θέσει, που δεν είναι άλλος από τον εξορθολογισμό και την απλοποίηση του κανονιστικού πλαισίου λειτουργίας των επιχειρήσεων μας, όπως αρμόζει σε μία φιλελεύθερη χώρα μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Και όπως επιβάλλει το δημόσιο συμφέρον και δη το συμφέρον του ελληνικού τουρισμού, τον οποίο εξυπηρετούν οι επιχειρήσεις μας, παρέχοντας υπηρεσίες υψηλής ποιότητας προς τους τουρίστες που επισκέπτονται τη χώρα μας. Για την επίτευξη του στόχου αυτού καλούμε όλες τις επιχειρήσεις του κλάδου μας να συνταχθούν μαζί μας στον κοινό αγώνα και να ενταχθούν στα Σωματεία μέλη της Π.Ο.Ε.Ε.Μ.Ο. σε όλη τη χώρα, ενισχύοντας τη φωνή και τη δύναμη των επιχειρήσεων εκμίσθωσης Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων με οδηγό σε όλα τα κέντρα λήψης των αποφάσεων. Συνεχίζουμε μέχρι την τελική δικαίωση“.
Ο Γιώργος είναι υπεύθυνος ύλης, δημιουργός περιεχομένου και social media manager στο δίκτυο των ηλεκτρονικών εφημερίδων TravelDailyNews.
Παράλληλα ολοκληρώνει τις σπουδές του στο τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Source: traveldailynews.gr