Η λειτουργία AI της Google αλλάζει ριζικά την αναζήτηση, απαιτώντας από τις ταξιδιωτικές εταιρείες προσαρμογή σε AI-αναφορές αντί για SEO clicks.
Η λειτουργία AI της Google σύντομα θα κυριαρχήσει στην αναζήτηση, προτρέποντας τις ταξιδιωτικές εταιρείες να προσαρμοστούν στις αναφορές AI έναντι των κλικ, διαφορετικά κινδυνεύουν να χάσουν εντελώς την ορατότητά τους.
Η Google πλησιάζει στο να καταστήσει την αναζήτηση με βάση την AI ως την προεπιλεγμένη εμπειρία – και οι ταξιδιωτικές εταιρείες πρέπει να ανταποκριθούν τώρα, διαφορετικά κινδυνεύουν να καταστούν άσχετες. Στον πυρήνα αυτής της αλλαγής βρίσκεται η λειτουργία AI, μια διεπαφή συνομιλίας που βρίσκεται ήδη σε ξεχωριστή καρτέλα και είναι έτοιμη για πλήρη ενσωμάτωση στην κύρια μηχανή αναζήτησης της Google μέσα στους επόμενους 12 μήνες.
Η λειτουργία AI, που παρουσιάστηκε από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Google, Sundar Pichai, επιτρέπει δυναμικές συζητήσεις πολλαπλών στροφών. Αντί να παρουσιάζει μια λίστα συνδέσμων, παρέχει εξατομικευμένες, συμφραζόμενες απαντήσεις – για παράδειγμα, βελτιώνοντας τα αποτελέσματα με βάση ερωτήσεις παρακολούθησης όπως “Ποιες οικογενειακές εκδρομές στην Κόστα Ρίκα είναι οι καλύτερες για παιδιά κάτω των 8 ετών;” ή “Περιλαμβάνουν εμπειρίες άγριας ζωής;”
“Αυτό ξεπερνά κατά πολύ τα αποσπάσματα επισκόπησης AI”, λέει η Brennen Bliss, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Propellic, μιας ψηφιακής εταιρείας που ειδικεύεται σε στρατηγικές που βασίζονται στην AI για ταξιδιωτικές εταιρείες. “Είναι το ισοδύναμο της συνομιλίας με έναν προσωπικό ταξιδιωτικό σύμβουλο. Και θα επαναπροσδιορίσει την αναζήτηση πιο γρήγορα από ό,τι οι περισσότεροι αναμένουν.”
Το τέλος της κυριαρχίας του top-of-funnel;
Για χρόνια, οι ταξιδιωτικές εταιρείες έχτιζαν το μάρκετινγκ τους γύρω από περιεχόμενο top-of-funnel, όπως ιστολόγια, οδηγούς και δρομολόγια. Αυτά τα στοιχεία τροφοδότησαν τις κατατάξεις SEO, την επισκεψιμότητα ιστοσελίδων και την επαναστόχευση. Η λειτουργία AI απειλεί να ανατρέψει αυτό το μοντέλο διατηρώντας τους χρήστες εντός του οικοσυστήματος της Google μέσω συνεχούς συνομιλίας.
«Οι χρήστες δεν θα χρειάζεται να επισκέπτονται πολλούς ιστότοπους για να συγκρίνουν εμπειρίες», σημειώνει ο Bliss. «Αντίθετα, θα συμβουλεύονται την τεχνητή νοημοσύνη της Google, η οποία μπορεί να αναδείξει την επωνυμία σας – ή όχι. Σε αυτό το νέο μοντέλο, το περιεχόμενό σας μπορεί να μην προσελκύσει καθόλου επισκεψιμότητα. Μπορεί απλώς να εκπαιδεύσει την τεχνητή νοημοσύνη».
Παρά την αλλαγή, οι βασικές αποφάσεις στα ταξίδια εξακολουθούν να απαιτούν πλαίσιο και εμπιστοσύνη – τομείς όπου η τεχνητή νοημοσύνη συνομιλίας υπερέχει. Οι χρήστες συχνά ρωτούν για την προσβασιμότητα, την καταλληλότητα ηλικίας, τον καιρό ή τι να βάλουν μαζί τους. Η λειτουργία AI είναι προσαρμοσμένη για τέτοια λεπτές διαδρομές. Και ενώ η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να προτείνει ένα προϊόν – όπως μια κρουαζιέρα στο ηλιοβασίλεμα στη Σαντορίνη – δεν μπορεί ακόμα να ολοκληρώσει την κράτηση (ακόμα), αν και το Project Mariner της Google που επικεντρώνεται στο εμπόριο μπορεί σύντομα να το αλλάξει αυτό.
Οι αναφορές αντικαθιστούν τα κλικ
Η εστίαση του κλάδου πρέπει πλέον να μετατοπιστεί από τις κατατάξεις στη συνάφεια. «Ο στόχος δεν είναι πλέον η κατάταξη #1 – είναι να αναφερθεί και να εμπιστευτεί η Τεχνητή Νοημοσύνη της Google», εξηγεί ο Bliss. «Οι αναφορές είναι τα νέα κλικ». Για τις ταξιδιωτικές εταιρείες, αυτό σημαίνει προσαρμογή του περιεχομένου και της τοποθέτησης της επωνυμίας ώστε να γίνουν μέρος της αξιόπιστης μνήμης της Τεχνητής Νοημοσύνης – της εσωτερικής βάσης δεδομένων αξιόπιστων, υψηλής ποιότητας αναφορών που το μοντέλο συνιστά επανειλημμένα.
Η προσεκτική αλλά αναπόφευκτη ανάπτυξη της Google
Για να μετριάσει τους κινδύνους για την διαφημιστική της δραστηριότητα – η οποία εξακολουθεί να αντιπροσωπεύει σχεδόν το 80% των εσόδων της Alphabet – η Google ενσωματώνει σταδιακά τις λειτουργίες AI Mode, μόνο όταν αυτές δείχνουν καλύτερη αλληλεπίδραση και δημιουργία εσόδων. Μόλις αποδειχθεί η επιχειρηματική περίπτωση, η πλήρης ανάπτυξη θα επιταχυνθεί. «Οι εταιρείες που περιμένουν σαφήνεια μπορεί να μείνουν πίσω», προειδοποιεί ο Bliss. «Όσοι ενεργούν τώρα έχουν ένα παράθυρο για να εδραιώσουν εμπιστοσύνη, να βελτιώσουν τα μηνύματα για την κατανάλωση Τεχνητής Νοημοσύνης και να τοποθετηθούν για μακροπρόθεσμη προβολή».
Μια σαφής έκκληση για δράση για τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ ταξιδιών
Με πάνω από 15 εκατομμύρια ερωτήματα ταξιδιών παγκοσμίως την ημέρα στην Google, η στροφή προς την αναζήτηση μέσω συνομιλίας έχει ήδη ξεκινήσει. Για τις μάρκες ταξιδιών και τουρισμού, η προτεραιότητα είναι σαφής: προσαρμογή στρατηγικών, έλεγχος περιεχομένου για συνάφεια μέσω συνομιλίας και βελτιστοποίηση για εμπιστοσύνη και ορατότητα στην Τεχνητή Νοημοσύνη – διαφορετικά κινδυνεύετε να εξαφανιστείτε εντελώς από το ταξίδι ανακάλυψης.
..
Source: traveldailynews.gr