Η Google εισάγει το Generative Search, αλλάζοντας την εμφάνιση αποτελεσμάτων και απαιτώντας νέα στρατηγική GEO για τα ξενοδοχεία στο SEO
Η Google ξεκίνησε να εφαρμόζει το Generative Search στην μηχανή αναζήτησης της, ένα γεγονός που αλλάζει τον τρόπο εμφάνισης των αποτελεσμάτων στις αναζητήσεις των χρηστών άλλα και τον τρόπο με τον οποίο κάνουν SEO τα ξενοδοχεία.
Τι αλλάζει στον τρόπο εμφάνισης των αποτελεσμάτων στην Google
Μέχρι τώρα ο χρήστης έκανε μια αναζήτηση στην Google πληκτρολογώντας την ερώτηση ως προς το αντικείμενο το οποίο έψαχνε πληροφορίες.
Πατώντας enter, η Google επέστρεφε μια λίστα από websites τα οποία είχαν την μεγαλύτερη σχετικότητα με τις λέξεις-κλειδιά που είχε χρησιμοποιήσει ο χρήστης.
Αυτός είναι ο “παραδοσιακός” τρόπος λειτουργίας της Google.
Με την εμφάνιση και εφαρμογή του Generative Search ανατρέπεται ο μέχρι τώρα γνωστός τρόπος εμφάνισης των αποτελεσμάτων της αναζήτησης του χρήστη.
Συγκεκριμένα, όταν ο χρήστης κάνει μια αναζήτηση και πατάει enter, το πρώτο πράγμα που θα εμφανίζεται στην οθόνη του κινητού ή desktop θα είναι μια απάντηση κειμένου μακράς μορφής το οποίο ονομάζεται Επισκόπηση ΑΙ και είναι αποτέλεσμα του συνδυασμού Artificial Intelligence (AI) και Large Language Model (LLM).
Στην δεξιά πλευρά της Επισκόπησης ΑΙ εμφανίζονται οι πηγές, με σειρά σημαντικότητας, που χρησιμοποίησε το μοντέλο της Google (ΑΙ + LLM) προκειμένου να παράξει το κείμενο της Επισκόπησης ΑΙ.
Η παρουσίαση της λίστας με τα διάφορα websites, όπως γνωρίζαμε μέχρι τώρα, θα παραμείνει άλλα θα έπεται της παρουσιάσης της Επισκόπησης ΑΙ.
Τι αλλάζει στο SEO των ξενοδοχείων
Η εφαρμογή του Generative Search επιφέρει και αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο έκαναν (εάν έκαναν) SEO τα ξενοδοχεία. Σε αυτό άρθρο μπορείτε να διαβάσετε έναν χρήσιμο οδηγό για το SEO ξενοδοχείων όπως λειτουργούσε μέχρι σήμερα.
- Η πρώτη αλλαγή είναι ότι δημιουργείται η ανάγκη για Generative Engine Optimization (GEO).
Το GEO αφορά τις ενέργειες που θα πρέπει να κάνει ένα ξενοδοχείο προκειμένου το περιεχόμενο που δημιουργεί να αποτελέσει πηγή αναφοράς για το μοντέλο της Google για τον σχηματισμό της Επισκόπησης ΑΙ.
Με λίγα λόγια να εμφανίζεται στην δεξιά πλευρά ως πηγή της επισκόπησης όπως έδειξα στην παραπάνω εικόνα.
- Επίσης θα αλλάξει ο τρόπος μέτρησης της αποτελεσματικότητας του SEO καθώς, μέχρι την παρούσα φάση, δεν υπάρχει η δυνατότητα να γνωρίζουμε πόσες φορές έχει εμφανιστεί το website στις πηγές της Επισκόπησης ΑΙ. Επίσης ακόμα και εάν εμφανιστεί ως πηγή στην Επισκόπηση ΑΙ δεν μπορούμε να γνωρίζουμε πόσα click μας έχει φέρει στο website.
Στο άρθρο μου σχετικά με το Generative Search και πως επηρεάζει το SEO ξενοδοχείων μπορείτε να διαβάσετε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με ενέργειες για το πως μπορούμε να αρχίσουμε να εκτελούμε Generic Engine Optimization καθώς και επιδράσεις σχετικά με την επισκεψιμότητα του website του ξενοδοχείου.
Επίλογος
Είναι βέβαιο πως η εφαρμογή του Generative Search στην Google (και δεν έχει γίνει πλήρη εφαρμογή σε όλες τις αναζητήσεις άλλα και όλων των λειτουργικότητων που διαθέτει) ανακατεύει για άλλη μια φορά την τράπουλα σε ότι αφορά και την συμπεριφορά των χρηστών στον τρόπο που λαμβάνουν αποτελέσματα άλλα και τις ενέργειες που πρέπει να κάνει ένα ξενοδοχείο.
Πάραυτα, τα ξενοδοχεία έχουν τη δυνατότητα να προσαρμοστούν στα νέα αυτά δεδομένα δίνοντας την απαιτούμενη βαρύτητα στην ανεύρεση σωστών συνεργατών που θα μπορέσουν να τους καθοδηγήσουν ή και υλοποιήσουν τα σωστά βήματα. Στο κάτω κάτω της γραφής digital marketing ξενοδοχείου δεν είναι μόνο facebook, instagram (άντε και λίγο TikTok).
Ο Κύρος Ασφής δραστηριοποιείται στον χώρο του διαδικτύου για περισσότερα από 20 χρόνια, με εξειδίκευση την τελευταία δεκαετία στην παροχή υπηρεσιών digital marketing για ξενοδοχεία και τουριστικές επιχειρήσεις. Έχει τιμηθεί με τέσσερα βραβεία στα Greek Tourism Awards, τόσο για την αύξηση των απευθείας κρατήσεων όσο και για την καινοτομία στις τουριστικές υπηρεσίες. Διδάσκει Hospitality Digital Marketing, Digital Marketing και Social Media στο ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ 360. Είναι τακτικός προσκεκλημένος ομιλητής σε συνέδρια και αρθρογραφεί σε διάφορα διαδικτυακά μέσα.
Source: traveldailynews.gr