Μεγάλη αναστάτωση έχει προκαλέσει στις Γαλλικές αερομεταφορές η πρόθεση της κυβέρνησης να αυξήσει σημαντικά τον φόρο αερομεταφορών, με τον CEO της Air France-KLM, Ben Smith, να προειδοποιεί ότι εάν επιβληθούν οι νέες αυξήσεις η χώρα θα έχει τους υψηλότερους φόρους αερομεταφορών στην Ευρώπη.
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στη La Tribune, ο κ. Smith υπογραμμίζει ότι η εφαρμογή του σχεδίου αύξησης του «φόρου αλληλεγγύης στα αεροπορικά εισιτήρια, TSBA» θα ήταν ανεύθυνη. Παρόλ’ αυτά, επισημαίνει ότι εάν επιβληθεί η αύξηση, τότε τα έσοδα θα πρέπει να διατεθούν στην απανθρακοποίηση της βιομηχανίας αερομεταφορών της Γαλλίας.
Αντίστοιχη αύξηση είχε επιδιωχθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση, η οποία κατέρρευσε το Δεκέμβριο του 2024, τόνισε.
Ο νέος πρωθυπουργός François Bayrou, ο οποίος πρόσφατα επιβίωσε της ψήφου εμπιστοσύνης, αναζητεί τρόπους να περιορίσει το δημοσιονομικό έλλειμμα, μειώνοντας τις δημόσιες δαπάνες και αυξάνοντας τους φόρους, μεταδίδει η La Tribune, ευελπιστώντας να αποκομίσει έσοδα ύψους 1 δισ. από τους φόρους στην αεροπορία.
Τον Νοέμβριο του 2024, η Air France είχε ήδη προειδοποιήσει ότι, ενώ η τότε γαλλική κυβέρνηση είχε υποβάλει τροπολογία για σημαντική αύξηση του φόρου TSBA, αυτή θα ίσχυε από την 1η Ιανουαρίου. Οι αεροπορικές εταιρείες θα έπρεπε να καταβάλλουν τον φόρο αυτό στη γαλλική κυβέρνηση για όλες τις πτήσεις που θα διεξάγονταν από την 1η Ιανουαρίου του 2025.
Η Air France-KLM, συμπεριλαμβανομένων των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους Transavia και Transavia France, καθώς και της Air France Hop, αποφάσισε να μετακυλήσει την αύξηση του φόρου στους πελάτες της από τις 24 Οκτωβρίου 2024 για όλες τις πτήσεις από την 1η Ιανουαρίου 2025. Οι νέοι φόροι διαμορφώνονταν ως εξής:
- Για πτήσεις εντός Γαλλίας και εντός Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (EEA), αύξηση στην οικονομική και premium οικονομική θέση από €2,63 σε €9,5, ενώ στην business και πρώτη θέση από €20,27 σε €30.
- Για πτήσεις κάτω των 5.500 χιλιομέτρων, αύξηση από €7,51 σε €15 για την οικονομική θέση και από €63,07 σε €80 για την business θέση.
- Για πτήσεις άνω των 5.500 χιλιομέτρων, αύξηση από €7,51 σε €40 για την οικονομική θέση και από €63,07 σε €120 για την business θέση.
Ωστόσο, το νομοσχέδιο δεν «πέρασε» και η Air France ανακοίνωσε ότι ανέστειλε τη συλλογή του φόρου από τις 7 Δεκεμβρίου 2024.
Παράλληλα, ο CEO του ομίλου Lufthansa, Carsten Sphor, προειδοποιούσε τον Οκτώβριο του 2024 ότι η αύξηση του φόρου θα οδηγήσει σε περαιτέρω συρρίκνωση της επιβατικής κίνησης από και προς τη Γερμανία.
Αντιδράσεις και στη Γερμανία
Εν τω μεταξύ, τον Μάιο του 2024, η Παγκόσμια Ένωση Αερομεταφορών (IATA) άσκησε κριτική στην κυβέρνηση της Γερμανίας για αύξηση των φόρων στις αερομεταφορές, και συγκεκριμένα για τον German Aviation Tax Act (Luftverkehrsteuergesetz, LuftVStG), κατά 19%, δηλαδή από 15,53 € έως 70,83 € (ανάλογα με την απόσταση).
Τον Ιούνιο του 2024, ο Όμιλος Lufthansa εισήγαγε την «Επιβάρυνση περιβαλλοντικού κόστους», η οποία τέθηκε σε ισχύ για πτήσεις που αναχωρούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), τη Νορβηγία και την Ελβετία από την 1η Ιανουαρίου, με χρεώσεις που κυμαίνονται από 1 € έως 72 €. Ταυτόχρονα, τα γερμανικά ομοσπονδιακά κράτη κάλεσαν την κυβέρνηση να μειώσει τους φόρους, καθώς, όπως αναφέρουν, η χώρα δεν μπορεί να αντέξει τα μειονεκτήματα ανταγωνισμού που επιβάλει το κράτος.
Source: tornosnews.gr