Περί τα 97 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις πραγματοποίησαν οι επισκέπτες σε καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης στην ΕΕ, το τέταρτο τρίμηνο του 2022, με κρατήσεις που διενεργήθηκαν μέσω διαδικτυακών πλατφορμών, όπως οι Airbnb, Booking, Expedia Group και TripAdvisor, όπως αποκαλύπτει η Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία (Eurostat).
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, το ποσοστό αυτό αντιστοιχεί σε αύξηση περίπου 25%, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021. Με αυτή την επίδοση, ο τουρισμός με διαμονή σε καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης ξεπέρασε τα επίπεδα (+10%) που καταγράφηκαν στο προ-πανδημικό τέταρτο τρίμηνο του 2019, όταν οι πλατφόρμες ανέφεραν περίπου 88 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις επισκεπτών.
Στο σύνολο του 2022, οι επισκέπτες πραγματοποίησαν περίπου 547 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις σε καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης στην ΕΕ με κράτηση μέσω διαδικτυακών πλατφορμών. Αυτό σημαίνει ότι υπήρξε ισχυρή ανάκαμψη σε σύγκριση με το 2021 (364 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις, +50%), ενώ άνοδος σημειώθηκε και σε σύγκριση με το 2019 (512 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις, +7%).
Η πορεία των χωρών και οι πιο δημοφιλείς περιοχές
Το 2022, οι μεγαλύτερες αυξήσεις στις διανυκτερεύσεις σε σύγκριση με το 2019 καταγράφηκαν στη Σουηδία (+33%), τη Γαλλία (+31%) και το Βέλγιο (+23%). Ενώ, οι σημαντικότερες μειώσεις καταγράφηκαν στην Τσεχία (-36%), την Ουγγαρία (-27%), την Ιρλανδία και την Εσθονία (-23% η καθεμία).
Σύμφωνα με τη Eurostat, οι παραδοσιακοί παραθαλάσσιοι προορισμοί διακοπών παρέμειναν περιζήτητοι το καλοκαίρι του 2022, με τις πιο δημοφιλείς περιοχές για βραχυχρόνιες μισθώσεις που πραγματοποιήθηκαν μέσω διαδικτυακών πλατφορμών να αναδεικνύονται η Jadranska Hrvatska στην Κροατία (20 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις), η Προβηγκία-Άλπεις-Κυανή Ακτή στη Γαλλία (11 εκατομμύρια) και η Ανδαλουσίας της Ισπανίας (10 εκατομμύρια).
Το 2022, οι διανυκτερεύσεις σε καταλύματα με κρατήσεις μέσω διαδικτυακών πλατφορμών ανέκαμψαν σημαντικά σε σύγκριση με το 2020 και το 2021. Συνολικά, 547 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις πραγματοποιήθηκαν σε καταλύματα που κλείστηκαν μέσω μιας από τις τέσσερις διαδικτυακές πλατφόρμες -Airbnb, Booking, Tripadvisor και Expedia, σημειώνοντας αύξηση 50,4%, σε σύγκριση με το 2021. Ενώ, σε σύγκριση με το 2019, το τελευταίο έτος που δεν επηρεάστηκε από την πανδημία του κορωνοϊού, η αύξηση ανήλθε στο 6,9%.
.
0
Source: money-tourism.gr