Το 40% των Ευρωπαίων ανησυχεί για την αύξηση του ταξιδιωτικού κόστους υπό το φως της συνεχιζόμενης κρίσης κόστους ζωής.
Παρόλα αυτά, η όρεξη για ταξίδια μεταξύ των Ευρωπαίων αυξάνεται με το 70% να σχεδιάζει ένα ταξίδι τους επόμενους έξι μήνες.
Αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση 4% σε μόλις ένα χρόνο. Πάνω από το ήμισυ (52%) σκοπεύουν να ταξιδέψουν τουλάχιστον δύο φορές, γεγονός που αποδεικνύει τη μειωμένη ζήτηση για διακοπές, σύμφωνα με έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδίων (ETC), η οποία παρέχει πληροφορίες για τις βραχυπρόθεσμες ταξιδιωτικές προθέσεις και προτιμήσεις των Ευρωπαίων.
Το αίσθημα για τα ενδοευρωπαϊκά ταξίδια έχει επίσης αυξηθεί με το 62% των ερωτηθέντων να σχεδιάζει διασυνοριακά ταξίδια εντός της Ευρώπης αυτό το φθινόπωρο και το χειμώνα – το ισχυρότερο συναίσθημα για ενδοευρωπαϊκά ταξίδια που έχει καταγραφεί από το φθινόπωρο του 2020.
Σχολιάζοντας την έρευνα, ο Luís Araújo , Πρόεδρος της ETC, δήλωσε: «Οι ακούραστες προσπάθειες του ευρωπαϊκού ταξιδιωτικού τομέα να δυναμώσει έχουν αρχίσει να αποδίδουν καρπούς. Ενώ η κρίση του κόστους ζωής είναι μια άλλη αναμφισβήτητη πρόκληση για τον τουρισμό στην Ευρώπη, η ETC με ενθουσιασμό βλέπει ότι τα ταξίδια παραμένουν προτεραιότητα για τους Ευρωπαίους τους επόμενους μήνες. Τώρα είναι υψίστης σημασίας για την Ευρώπη να εξασφαλίσει μια πιο ανθεκτική βιομηχανία, υποστηρίζοντας την ψηφιακή και περιβαλλοντική μετάβαση και θέτοντας τους ανθρώπους στο επίκεντρο της ανάπτυξης».
Ο αντίκτυπος του Covid-19 και του πολέμου στην Ουκρανία στο ευρωπαϊκό ταξιδιωτικό αίσθημα μειώνεται
Τα αποτελέσματα της έρευνας αποκάλυψαν πτώση 6% από τον Μάιο του 2022 στον αριθμό των Ευρωπαίων που δήλωσαν ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία εμπόδισε τα αρχικά ταξιδιωτικά τους σχέδια. Συνολικά, το 52% των ταξιδιωτών είπε ότι η σύγκρουση δεν θα έχει άμεση επίδραση στα ταξιδιωτικά τους σχέδια τους επόμενους μήνες.
Ομοίως, λιγότεροι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες είναι λιγότερο πιθανό να αποθαρρυνθούν από το ταξίδι λόγω του Covid-19. Μόνο το 5% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι οι ανησυχίες που σχετίζονται με την πανδημία τους εμπόδισαν να πραγματοποιήσουν ένα προγραμματισμένο ταξίδι.
Αντίθετα, οι ανησυχίες σχετικά με το κόστος του ταξιδιού αυξάνονται. Η πιθανή αύξηση των ταξιδιωτικών τελών ανησυχεί πλέον το 23% των Ευρωπαίων ταξιδιωτών. Ένα επιπλέον 17% προβληματίζεται από τις επιπτώσεις του πληθωρισμού στα προσωπικά του οικονομικά.
Οι προϋπολογισμοί ταξιδιών έχουν παραμείνει στα ίδια επίπεδα από τον Σεπτέμβριο του 2021, με το 32% των ερωτηθέντων να σχεδιάζει να ξοδέψει από 501 έως 1000 ευρώ ανά άτομο στο επόμενο ταξίδι του (συμπεριλαμβανομένων των εξόδων διαμονής και μεταφοράς). Ωστόσο, οι Ευρωπαίοι μειώνουν τη διάρκεια των διακοπών τους καθώς τα χρήματά τους δεν εκτείνονται όσο πριν από ένα χρόνο.
Οι προτιμήσεις για διαλείμματα 3 διανυκτερεύσεων έχουν αυξηθεί στο 23% (από 18% τον Σεπτέμβριο του 2021), ενώ τα μεγαλύτερα ταξίδια 7 ή περισσότερων διανυκτερεύσεων έχουν μειωθεί στο 37% (-9% από τον Σεπτέμβριο του 2021), υποδηλώνοντας ότι οι ταξιδιώτες έχουν λιγότερη αξία για τα χρήματά τους σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2021.
Όσον αφορά τις δαπάνες ανά χώρα (ανά άτομο σε ένα μόνο ταξίδι), οι Γερμανοί (57%) και οι Αυστριακοί (66%) θα ξοδέψουν ως επί το πλείστον μεταξύ 501 και 1.000 ευρώ, ενώ οι Πολωνοί (21%), οι Ολλανδοί (20%) και οι Οι Ελβετοί (19%) είναι πιο πιθανό να δαπανήσουν πάνω από 2.000 ευρώ.
Η Gen Z είναι λιγότερο πιθανό να ταξιδέψει
Η πρόθεση να ταξιδέψει είναι χαμηλότερη μεταξύ της Gen Z (18 έως 24 ετών), με μόνο το 58% να ανταποκρίνεται θετικά σε αντίθεση με όλες τις άλλες ηλικιακές ομάδες, οι οποίες υπερβαίνουν το 70% πιθανότητα να ταξιδέψουν. Αυτό υποδηλώνει μια πιο διστακτική προοπτική για τους νεότερους ταξιδιώτες, η οποία μπορεί επίσης να αποδοθεί σε ανησυχίες για προσωπικά οικονομικά και αυξανόμενα έξοδα ταξιδίου.
Αντίθετα, οι Ευρωπαίοι άνω των 45 ετών σχεδιάζουν να ταξιδέψουν τα περισσότερα μέσα στους επόμενους έξι μήνες (πάνω από 73%), εκφράζοντας ενδιαφέρον για ταξίδια στην πόλη και την ανάγκη να γίνουν μέρος του προορισμού εξερευνώντας τον πολιτισμό και την ιστορία του.
Σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, η Γαλλία είναι η πιο δημοφιλής χώρα για επίσκεψη τους επόμενους έξι μήνες (11%), ακολουθούμενη από την Ισπανία και την Ιταλία (και οι δύο με 9%). Καθώς ο καιρός γίνεται πιο κρύος, περισσότεροι ερωτηθέντες αναζητούν να ταξιδέψουν σε χειμερινούς προορισμούς όπως η Γερμανία (7%). Η Κροατία (5%) και η Ελλάδα (6%) παραμένουν επίσης δημοφιλείς μεταξύ των ερωτηθέντων.
Source: tourismtoday.gr