Τη σημασία που εξακολουθούν να δίνουν εφέτος στις καλοκαιρινές διακοπές οι καταναλωτές στο Ην. Βασίλειο, παρά την κρίση του κόστους διαβίωσης, διαπιστώνει μία ακόμη έρευνα, πιστοποιώντας ότι οι διακοπές αποτελούν την απόλυτη προτεραιότητα για τους Βρετανούς.
Ειδικότερα, η έρευνα της KPMG, η οποία διεξήχθη σε δείγμα 3.000 ατόμων, στο Ην. Βασίλειο, αυτό τον μήνα, διαπίστωσε ότι το 41% θα κάνει διακοπές στο εσωτερικό, ενώ το 29% θα πάει στο εξωτερικό.
Όμως, περισσότεροι από το ένα τρίτο των καταναλωτών (36%) δεν θα κάνουν καλοκαιρινές διακοπές φέτος, με το 14% να επικαλείται το κόστος για τις βασικές ανάγκες του νοικοκυριού του.
Σε ερώτηση σχετικά με το κόστος των καλοκαιρινών τους διακοπών, το ένα τρίτο των συμμετεχόντων στην έρευνα δήλωσε ότι το κόστος θα είναι μεγαλύτερο φέτος από ό,τι το 2022, λόγω της υψηλότερης τιμής των ταξιδιών.
Ένας στους 10 δήλωσε ότι οι διακοπές θα κοστίσουν περισσότερο εφέτος, καθώς είναι υψηλότερης ποιότητας, σε σχέση με πέρυσι. Ωστόσο, το ένα τρίτο είπε ότι οι διακοπές του θα κοστίσουν το ίδιο με το 2022.
Ένας στους 10 ανέφερε ότι, παρά το γεγονός ότι μπορούσε να κάνει διακοπές αυτό το καλοκαίρι, αναγκάστηκε να μειώσει το κόστος λόγω των βασικών λογαριασμών του νοικοκυριού του.
Οι διακοπές η πιο συνηθισμένη μεγάλη δαπάνη
Παρόλα αυτά, οι διακοπές ήταν η πιο συνηθισμένη μεγάλη δαπάνη που είτε έχει ήδη πραγματοποιηθεί (35%) μέχρι στιγμής το 2023, είτε έχει προγραμματιστεί (28%) για αργότερα μέσα στο έτος.
Η πραγματοποίηση διακοπών είναι επίσης η πιο κοινή προτεραιότητα από τους διαθέσιμους καλοκαιρινούς προϋπολογισμούς.
Με τους λογαριασμούς των νοικοκυριών να παραμένουν σε υψηλά επίπεδα, περισσότεροι από τους μισούς (55%) από όσους συμμετείχαν στην έρευνα έχουν μειώσει τις μη απαραίτητες δαπάνες τους από την αρχή του έτους. Το ποσοστό αυτό ανήλθε στο 69% μεταξύ των ατόμων ηλικίας 18-24 ετών.
Η ανησυχία σχετικά με τα τρέχοντα, και τα μελλοντικά, επιτόκια των ενυπόθηκων δανείων ήταν υψηλότερη μεταξύ των ατόμων ηλικίας 35-44 ετών -ελαφρώς πάνω από τα άτομα ηλικίας 25-34 ετών.
Η ανησυχία για το κόστος των υπηρεσιών κοινής ωφέλειας ήταν εξίσου υψηλότερη μεταξύ των ατόμων ηλικίας 45-54 και 55-64 ετών.
Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας η Linda Ellett, επικεφαλής των καταναλωτικών αγορών, του λιανικού εμπορίου και της αναψυχής στο Ηνωμένο Βασίλειο για την KPMG, δήλωσε: “Παρά την αντιμετώπιση των αυξανόμενων δαπανών των νοικοκυριών, αυτό που είναι σαφές από την έρευνά μας είναι ότι οι καταναλωτές, όπου είναι δυνατόν, εξακολουθούν να δίνουν προτεραιότητα στις διακοπές αυτό το καλοκαίρι”.
“Η υψηλότερη τιμή των ταξιδιών καθιστά ακριβότερες τις καλοκαιρινές διακοπές για πολλούς και ορισμένοι καταναλωτές αναγκάστηκαν να μειώσουν τα σχέδιά τους εξαιτίας αυτού, αλλά είναι σαφές ότι, είτε στο Ηνωμένο Βασίλειο, είτε στο εξωτερικό, πολλοί καταναλωτές επιθυμούν έστω μια προσωρινή απόδραση από τα σύννεφα καταιγίδας του κόστους διαβίωσης”, πρόσθεσε η κα. Ellett.
Ωστόσο, όπως είπε, οι βασικές δαπάνες των νοικοκυριών έχουν φτάσει σε ένα επίπεδο όπου ένας στους δέκα Βρετανούς καταναλωτές δεν μπορεί να αντέξει οικονομικά να κάνει διακοπές αυτό το καλοκαίρι.
.
3
Source: money-tourism.gr