Περί τις 2.100 πτήσεις ακυρώνονται καθημερινά, κατά μέσο όρο, σε όλο τον κόσμο, που αντιστοιχούν στο 3% σχεδόν του συνόλου των αναχωρήσεων, με αποτέλεσμα το εντυπωσιακό ποσοστό του 79% όσων ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους εφέτος να επηρεάζονται. Από αυτούς το 40% έχει έρθει αντιμέτωπο με σημαντικές καθυστερήσεις άνω της μίας ώρας, ενώ το 24% με ακύρωση κράτησης, σύμφωνα με τα ευρήματα νέας έρευνας της πλατφόρμας διαχείρισης ταξιδιών Travel Perk.
Όπως προέκυψε από την έρευνα που διενήργησε για λογαριασμό της Travel Perk, η εταιρία έρευνας αγοράς One Poll, οι καιρικές συνθήκες διατάραξαν επίσης το 22% των επαγγελματικών ταξιδιών, ενώ το 20% των ταξιδιωτών δήλωσαν ότι καθυστέρησαν λόγω απεργιών στα μέσα μεταφοράς.
Ως αποτέλεσμα αυτών των διαταραχών, οι περισσότεροι ταξιδιώτες (92%) έχουν αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο κάνουν κρατήσεις και διαχειρίζονται τα επαγγελματικά τους ταξίδια και αναπτύσσουν νέες συνήθειες, με σκοπό να βελτιώσουν την ταξιδιωτική τους εμπειρία σε… ταραγμένους καιρούς.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τις 27 Οκτωβρίου έως τις 07 Νοεμβρίου 2023, σε δείγμα 4.000 εργαζομένων από το Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ, τη Γερμανία και την Ισπανία, που ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους, από τον χώρο της λογιστικής, των τραπεζών, τα χρηματοοικονομικά, το λιανικό εμπόριο και την υγειονομική περίθαλψη.
Πάνω από ένας στους τέσσερις (28%) ανθρώπους που ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους στο Ηνωμένο Βασίλειο και ένας στους πέντε (21%) στη Γερμανία ανέφεραν ότι θα επηρεαστούν από απεργίες στα μέσα μεταφοράς το 2023, ποσοστό σημαντικά υψηλότερο από ό,τι στις ΗΠΑ (14%) και την Ισπανία (17%).
Τα ποσοστά ακύρωσης των ταξιδιών ήταν σημαντικά χαμηλότερα για τους Γερμανούς ταξιδιώτες (19%) από ό,τι για εκείνους στο Ηνωμένο Βασίλειο (30%), ενώ οι Ισπανοί εταιρικοί ταξιδιώτες αντιμετώπισαν τις λιγότερες διαταραχές που σχετίζονται με τις καιρικές συνθήκες (14%), σε σύγκριση με τους Αμερικανούς (33%).
Εν τω μεταξύ, τα ζητήματα που σχετίζονται με το διαβατήριο, συμπεριλαμβανομένων των καθυστερήσεων στις θεωρήσεις και της άρνησης εισόδου, ήταν σημαντικά πιο συχνά μεταξύ των εταιρικών ταξιδιωτών από τις ΗΠΑ (17%), σε σύγκριση με τους Βρετανούς (7%), τους Ισπανούς (7%) και τους Γερμανούς (10%) υπηκόους.
Με βάση μια ολοκληρωμένη ανάλυση των παγκόσμιων δεδομένων πτήσεων, που περιλαμβάνουν 1.600 αεροπορικές εταιρίες και πάνω από 16 εκατομμύρια πτήσεις, οι ΗΠΑ έχουν τον υψηλότερο όγκο ακυρώσεων πτήσεων στον κόσμο, ακολουθούμενες από την Κίνα, την Ινδονησία, τον Καναδά, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ινδία, την Αυστραλία και την Ιταλία.
Εντός των 20 πιο γνωστών χωρών, τα υψηλότερα ποσοστά ακυρώσεων παρατηρούνται για πτήσεις που αναχωρούν από την Ινδονησία (13,2%), την Κίνα (5,8%), τον Καναδά (4,9%), τη Γαλλία (3,3%) και την Αυστραλία (3,3%).
Νέες ταξιδιωτικές συνήθειες και αλλαγές μεταξύ των γενεών
Ως απάντηση στις ταξιδιωτικές διαταραχές, ένας στους τέσσερις (25%) εταιρικούς ταξιδιώτες παρατείνουν πλέον τα ταξίδια τους, τα οποία εμπεριέχουν και διανυκτέρευση, εξασφαλίζοντας με τον τρόπο αυτό ότι θα φτάσουν εγκαίρως στον προορισμό τους. Αυτή η αλλαγή είναι πολύ πιο διαδεδομένη στους νεότερους σε ηλικία ταξιδιώτες 25 έως 34 ετών (30%) από ό,τι στους μεγαλύτερους 45 έως 54 ετών (15%), οι οποίοι αποφεύγουν το αυθημερόν ταξίδι.
Η ενσωμάτωση επιπλέον χρόνου στα ταξίδια είναι επίσης μια νέα στρατηγική για την αποφυγή των διαταραχών στα ταξίδια, καθώς το 30% των εργαζομένων εξετάζει διαφορετικούς τρόπους μετακίνησης, όπως η οδήγηση ή η επιλογή του τρένου, ακόμη και αν αυτό απαιτεί περισσότερο χρόνο.
Ως αποτέλεσμα των ταξιδιωτικών αναστατώσεων, οι νεότεροι εργαζόμενοι ηλικίας 25-34 ετών (25%) είναι επίσης πολύ πιο πιθανό να μεγιστοποιήσουν τον χρόνο τους εκτός έδρας, επισκεπτόμενοι πολλαπλούς προορισμούς σε ένα ταξίδι, από ό,τι οι εργαζόμενοι ηλικίας 45-54 ετών (18%).
Τεχνητή νοημοσύνη έναντι πραγματικής ανθρώπινης εξυπηρέτησης
Σχεδόν το ένα τρίτο (33%) των εταιρικών ταξιδιωτών δηλώνουν ότι η τηλεφωνική συνομιλία με έναν εκπρόσωπο είναι η κορυφαία επιλογή τους για την αντιμετώπιση αλλαγών στις κρατήσεις, συμπεριλαμβανομένων των διαταραχών, η οποία είναι πολύ υψηλότερη μεταξύ των Ισπανών εργαζομένων (39%). Μόνο το 9% του συνόλου των ερωτηθέντων εταιρικών ταξιδιωτών θα επέλεγε ένα AI chatbot για την επίλυση προβλημάτων που σχετίζονται με τις κρατήσεις, τη λιγότερο προτιμώμενη λύση εξυπηρέτησης πελατών.
Η διαδικτυακή αυτό-εξυπηρέτηση (23%) προηγείται μόλις της προσωπικής συνομιλίας με έναν εκπρόσωπο στα γραφεία εξυπηρέτησης των αεροπορικών εταιριών, των ξενοδοχείων, των σιδηροδρόμων ή των εταιριών ενοικίασης αυτοκινήτων (22%).
Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, η Yasmine Bratt, επικεφαλής εσόδων της TravelPerk, λέει: “Τα επαγγελματικά ταξίδια είναι ζωτικής σημασίας για την επιχειρηματική επιτυχία, και από μικρές startups μέχρι καθιερωμένες επιχειρήσεις, οι συναντήσεις που έχουν σημασία συμβαίνουν στην πραγματική ζωή. Αν και οι διαταραχές κατά τη διάρκεια οποιουδήποτε ταξιδιού είναι αναπόφευκτο μέρος του ταξιδιού, για τους ανθρώπους που ταξιδεύουν για να εκπληρώσουν τα εργασιακά τους καθήκοντα, είναι κάτι περισσότερο από μια απλή ενόχληση – μπορεί να επηρεάσει το αποτέλεσμα του ταξιδιού και την απόδοση των εταιριών τους. Ως αποτέλεσμα, οι εταιρικοί ταξιδιώτες λαμβάνουν πλέον αντίμετρα για να ανταποκριθούν στην αυξανόμενη ταξιδιωτική αβεβαιότητα, όπως η προσθήκη εφεδρικού χρόνου στα ταξίδια και η διανυκτέρευση αντί της επιστροφής την ίδια ημέρα. Υπολογίζοντας τις πιθανές διαταραχές εκ των προτέρων, οι ταξιδιώτες μπορούν να διασφαλίσουν ότι θα επιτύχουν τον στόχο του ταξιδιού τους”.
Η κατάταξη των ακυρώσεων πτήσεων του 2023 ανά χώρα βασίστηκε σε παγκόσμια αεροπορικά δεδομένα, τα οποία ανέλυσαν τις αναχωρήσεις πτήσεων μεταξύ 01/03/2023 και 30/09/2023, υπολογίζοντας πάνω από 16 εκατομμύρια πτήσεις και 1.600 αεροπορικές εταιρίες.
.
6
Source: money-tourism.gr