Το αίσθημα της ασφάλειας και το αυξημένο ταξιδιωτικό κόστος κάνουν τους διεθνείς ταξιδιώτες επιφυλακτικούς στα ταξιδιωτικά τους σχέδια για την Ευρώπη το τελευταίο 4μηνο του 2024, σύμφωνα με νεότερη έρευνα της ETC.
Οι διεθνείς ταξιδιώτες δείχνουν αυξημένη επιφύλαξη σχετικά με τον προγραμματισμό ταξιδιών τους στην Ευρώπη για τον Σεπτέμβριο και τον Δεκέμβριο αυτού του έτους, σύμφωνα με το πιο πρόσφατο Βαρόμετρο Ταξιδιών Μεγάλων Αποστάσεων (LHTB) που δημοσιεύθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδίων (ETC) και την Eurail BV. Η έρευνα αποκαλύπτει ότι 58% των ερωτηθέντων1 προγραμματίζει να ταξιδέψει σε μεγάλες αποστάσεις το τελευταίο 4μηνο του 2024, με το 40% στην Ευρώπη. Αυτό αντιπροσωπεύει μείωση 4% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η οικονομική δυνατότητα είναι το κύριο εμπόδιο για τα ταξίδια στην Ευρώπη, όπως αναφέρθηκε από σχεδόν τους μισούς ερωτηθέντες (44%). Αυτό το ποσοστό είναι σε άνοδο σε όλες τις βασικές αγορές, εξαιρουμένης της Αυστραλίας, η οποία έχει σημειώσει μικρή μείωση.
Αξιοσημείωτη αύξηση στα ταξιδιωτικά πλάνα των Κινέζων
Η μελέτη της ETC αποκαλύπτει μια σημαντική ετήσια αύξηση στην πρόθεση για ταξίδια στο εξωτερικό από την Κίνα, με το 83% των ερωτηθέντων να εκδηλώνουν ενδιαφέρον να επισκεφθούν την Ευρώπη – αύξηση 9% από πέρυσι. Αυτή η αύξηση υποστηρίζεται από πολλούς παράγοντες, συμπεριλαμβανομένης της επαναφοράς των πτήσεων μεταξύ Κίνας και Ευρώπης, η οποία έχει κάνει τα ταξίδια πιο προσιτά. Επιπλέον, οι διακοπές της “Golden Week ¨(1-7 Οκτωβρίου) παρέχουν ένα βολικό ταξιδιωτικό “παράθυρο” για πολλούς επισκέπτες.
Οι ταξιδιωτικές προθέσεις των Βραζιλιάνων αντικατοπτρίζουν πιστά αυτές του περασμένου φθινοπώρου, με σχεδόν το 48% των ερωτηθέντων να σχεδιάζει να επισκεφθεί την Ευρώπη το τελευταίο 4μηνο του έτους, κυρίως οι νεότεροι και πιο εύποροι ταξιδιώτες. Παρά την αυξανόμενη εμπιστοσύνη των καταναλωτών, το υψηλό κόστος παραμένει ένας σημαντικός αποτρεπτικός παράγοντας για τα ταξίδια για τους ανθρώπους από αυτήν την αγορά.
Οι ταξιδιώτες από τον Καναδά και την Αυστραλία είναι πιο προσεκτικοί, καθώς το 39% και το 33% των ερωτηθέντων σχεδιάζουν ένα ταξίδι στην Ευρώπη μέχρι το τέλος του 2024, ευθυγραμμιζόμενοι με τα στοιχεία των προηγούμενων ετών. Ομοίως, η επιθυμία να επισκεφτούν την Ευρώπη μεταξύ των ερωτηθέντων από τη Νότια Κορέα και τις ΗΠΑ είναι αρκετά μέτρια, σε 27% και 23%, αντίστοιχα. Το κλίμα για ταξίδια στο εξωτερικό από τις ΗΠΑ φαίνεται να είναι ιδιαίτερα αδύναμο, σημειώνοντας σημαντική πτώση από το 41% πέρυσι, κυρίως λόγω του υψηλού κόστους ταξιδιού (40%), του ενδιαφέροντος για εξερεύνηση άλλων περιοχών (23%) και του ανεπαρκούς χρόνου για διακοπές (17 %).
Τα ζητήματα ασφάλειας και ο προϋπολογισμός επηρεάζουν τα ταξιδιωτικά σχέδια
Η ασφάλεια παραμένει το κορυφαίο κριτήριο κατά την επιλογή ενός προορισμού διακοπών στην Ευρώπη (52%) – με σημαντική ετήσια αύξηση μεταξύ των ταξιδιωτών από την Αυστραλία, την Ιαπωνία, την Κίνα, τον Καναδά και τις ΗΠΑ – ακολουθούμενη από μέρη που πρέπει κανείς να επισκεφθεί στη ζωή του (41%) και την ποιότητα της τουριστικής υποδομής (39%).
Ο πληθωρισμός στα τουριστικά προϊόντα και τις υπηρεσίες αρχίζει να μειώνεται, ωστόσο οι μόνιμες επιπτώσεις των τελευταίων ετών εξακολουθούν να επηρεάζουν τις ταξιδιωτικές συνήθειες. Οι περισσότεροι ερωτηθέντες (66%) σχεδιάζουν να δαπανήσουν μεταξύ 100 και 200 ευρώ την ημέρα2, το ίδιο δηλαδή με το Φθινόπωρο του 2023. Ωστόσο, ορισμένες αγορές περιορίζουν τους προϋπολογισμούς τους, καθώς οι ευρωπαϊκές διακοπές γίνονται λιγότερο προσιτές. Συγκεκριμένα, σημειώθηκε ετήσια πτώση 30% στους Κινέζους ταξιδιώτες που αναμένουν να ξοδέψουν πάνω από 200 ευρώ/ημέρα. Επιπλέον, στην Αυστραλία και στον Καναδά, σημειώνονται αυξήσεις 6% και 8%, αντίστοιχα, στους ταξιδιώτες που αναμένουν να ξοδέψουν λιγότερα από 100 ευρώ/ ημέρα.
Ο πολιτισμός παραμένει βασικός παράγοντας για επίσκεψη στην Ευρώπη
Σύμφωνα με την ETC, ο ελεύθερος χρόνος είναι ο κύριος λόγος για ταξίδια στην Ευρώπη, με το 78% να απαντά ότι ήταν το κύριο κίνητρο για την επίσκεψή του. Ο πολιτισμός και η ιστορία παραμένουν τα κύρια αξιοθέατα για μελλοντικά ταξίδια, με το 44% των ερωτηθέντων να τα αναφέρει ως προτεραιότητα. Αυτό το αυξανόμενο ενδιαφέρον ωφελεί τα ιστορικά κέντρα και τα πολιτιστικά κέντρα της Ευρώπης. Συγκεκριμένα, το ενδιαφέρον για την εξερεύνηση του πλούσιου πολιτισμού και ιστορίας της Ευρώπης έχει αυξηθεί στην Κίνα (+13%), την Ιαπωνία (+11%) και στις ΗΠΑ (+14%) σε σύγκριση με πέρυσι. Οι υποψήφιοι ταξιδιώτες αναφέρουν επίσης τις γαστρονομικές εμπειρίες ως ιδιαίτερη έλξη για την επίσκεψη στην Ευρώπη (39%), ακολουθούμενη από τη ζωή στην πόλη (33%).
Και κάτι που εμφανίζεται για πρώτη φορά σε αυτήν τη μελέτη: Οι ερωτηθέντες που σχεδιάζουν ταξίδια στην Ευρώπη έχουν έντονο ενδιαφέρον να αλληλεπιδράσουν με τους ντόπιους. Περίπου το 40% δήλωσε ότι θα αλληλεπιδρούσε περιστασιακά με τους ντόπιους για να βελτιώσει τα ταξίδια του. Επιπλέον, το 36% θα αναζητούσε βαθύτερες πολιτιστικές εμπειρίες μαθαίνοντας για την τοπική ζωή και τις παραδόσεις, ενώ το 15% φιλοδοξεί να οικοδομήσει ουσιαστικές σχέσεις με τους ντόπιους.
Σχολιάζοντας τα ευρήματα, ο Miguel Sanz, πρόεδρος της ETC, δήλωσε: “Οι ταξιδιώτες που σχεδιάζουν να επισκεφθούν την Ευρώπη δείχνουν έντονο ενδιαφέρον για τη σύνδεση με τους ντόπιους, υπογραμμίζοντας μια ευρύτερη στροφή προς πιο ουσιαστικές και αυθεντικές εμπειρίες. Τα αποτελέσματα του Βαρόμετρου υπογραμμίζουν ότι οι ντόπιοι αποτελούν βασικό πλεονέκτημα στη διαμόρφωση της αντίληψης των ξένων επισκεπτών για τους ευρωπαϊκούς προορισμούς, μέσω της φιλοξενίας, του πολιτισμού και της καθημερινότητάς τους. Συμμετέχοντας με τους ντόπιους στη λήψη αποφάσεων για τον τουρισμό, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να δημιουργήσουν τις δικές τους τουριστικές πρωτοβουλίες και επενδύοντας σε αυθεντικούς χώρους, όπως αγορές, πολιτιστικούς κόμβους και εκδηλώσεις, οι προορισμοί μπορούν να καλλιεργήσουν βιώσιμες σχέσεις που ωφελούν τόσο τους ταξιδιώτες όσο και τους κατοίκους. Αυτή η προσέγγιση είναι που μπορεί να κάνει την Ευρώπη έναν ακόμη πιο πολιτιστικά ζωντανό και φιλόξενο προορισμό”.
1 Εξαιρουμένης της πρόθεσης για την αγορά της Νότιας Κορέας, η οποία δεν συμπεριλήφθηκε στο κύμα έρευνας του φθινοπώρου του 2023
2 Οι δαπάνες είναι ανά άτομο και περιλαμβάνουν διαμονή, φαγητό και άλλες δραστηριότητες, εξαιρουμένων των αεροπορικών εισιτηρίων για την Ευρώπη.
ETC_Long-Haul-Travel_Barometer-3_2024
..
Source: traveldailynews.gr