Η Αθήνα κάνει ένα σημαντικό βήμα προς τον εκσυγχρονισμό των συγκοινωνιών της, εισάγοντας το σύστημα ανέπαφων πληρωμών “Tap & Pay”, μια συνεργασία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και του ΟΑΣΑ.
Οι ανέπαφες πληρωμές μπαίνουν στην καθημερινότητα των πολιτών της Αθήνας που μετακινούνται με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, αλλά και των επισκεπτών της πόλης. Την Τετάρτη, 15 Ιανουαρίου, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ αναμένεται να παρουσιάσουν το νέο σύστημα ανέπαφων πληρωμών “Tap & Pay“. Το σύστημα αυτό επιτρέπει στους επιβάτες να επιβιβάζονται σε όλα τα μέσα μεταφοράς αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ χρησιμοποιώντας τραπεζική κάρτα ή έξυπνο κινητό τηλέφωνο.
Ειδικότερα, οι επιβάτες, πέρα από τις ήδη διαθέσιμες ATH.ENA Ticket και ATH.ENA Card, θα μπορούν να χρησιμοποιούν τις χρεωστικές, πιστωτικές ή προπληρωμένες κάρτες τους, αλλά και τις συσκευές τους μέσω τεχνολογίας ανέπαφων συναλλαγών.
Η Αθήνα, ενσωματώνοντας τη νέα αυτή υπηρεσία, προστίθεται στον κατάλογο των ευρωπαϊκών πόλεων, όπως η Μαδρίτη, το Μιλάνο και το Λονδίνο, που προσφέρουν σύγχρονες, ασφαλείς και φιλικές προς τους επιβάτες λύσεις μετακίνησης, ενισχύοντας τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς.
Διείσδυση της εφαρμογής EMV – Tap & Pay στις γραμμές Αεροδρομίου
Η εφαρμογή του συστήματος είχε ξεκινήσει πιλοτικά από τον περασμένο Απρίλιο στις λεωφορειακές γραμμές Express του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (Χ93, Χ95, Χ96, Χ97). Με την πλήρη υλοποίηση του προγράμματος, οι επιβάτες θα μπορούν να πληρώνουν το εισιτήριό τους απλά περνώντας την κάρτα ή το κινητό τους πάνω από τα επικυρωτικά μηχανήματα με την ένδειξη ανέπαφων πληρωμών, ενώ η αξία της διαδρομής θα χρεώνεται αυτόματα στον τραπεζικό τους λογαριασμό.
Αξιοσημείωτη είναι και η διείσδυση της εφαρμογής EMV – Tap & Pay, στους επιβάτες που μετακινούνται με τις λεωφορειακές γραμμές Express Αεροδρομίου. Από την έναρξη της πιλοτικής εφαρμογής, έχουν χρησιμοποιήσει την υπηρεσία περισσότεροι από 90.000 χρήστες και ο μέσος όρος συναλλαγών ανέρχεται σε ποσοστό 9% επί του συνόλου των συναλλαγών που πραγματοποιούνται επί των οχημάτων Express.
Τι κερδίζουν οι επιβάτες
Με την εισαγωγή της δυνατότητας χρήσης τραπεζικών καρτών για επιβίβαση στα μέσα μαζικής μεταφοράς, οι επιβάτες απαλλάσσονται από:
- Την ανάγκη αγοράς εισιτηρίου από εκδοτήρια ή αυτόματα μηχανήματα έκδοσης καρτών (ΑΜΕΚ).
- Την απαίτηση να γνωρίζουν τα διαθέσιμα προϊόντα μετακίνησης για να επιλέξουν το κατάλληλο. Το σύστημα, στην πλήρη εφαρμογή του, θα υπολογίζει αυτόματα και θα χρεώνει το πιο οικονομικό κόμιστρο ανάλογα με τις μετακινήσεις του χρήστη. Αυτή η δυνατότητα είναι ιδιαίτερα χρήσιμη για άτομα που δεν είναι εξοικειωμένα με το δίκτυο μεταφορών της Αθήνας, όπως οι επισκέπτες από άλλες περιοχές ή οι τουρίστες.
- Την ταλαιπωρία να αναζητούν σημεία πώλησης εισιτηρίων ή να περιμένουν σε ουρές για την αγορά τους, πριν χρησιμοποιήσουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Τα έσοδα ξεπέρασαν και τα προ πανδημίας επίπεδα
Αύξηση της τάξεως του 9% παρουσιάζουν οι επικυρώσεις των εισιτηρίων το 2024, έναντι του 2023. Η αύξηση αυτή βέβαια των επιβατών / επικυρώσεων αποτυπώνεται και στις εισπράξεις του ομίλου. Συγκεκριμένα, άνοδο της τάξεως του 13,5% κατέγραψαν οι εισπράξεις του ομίλου το 2024, έναντι του έτους 2023. Από τον Σεπτέμβριο του 2024 και μετά, τα έσοδα παρουσίασαν αυξανόμενη άνοδο ξεπερνώντας και τα προ πανδημίας επίπεδα, παρά τις μειωμένες τιμές κομίστρου, π.χ. απλό εισιτήριο 1,2 ευρώ (από 1,4). Ιδιαίτερα αυξημένη είναι η κίνηση στις γραμμές του αεροδρομίου, που συμβάλουν στο 23% της αύξησης των εισπράξεων.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, κ. Γιώργος Σπηλιόπουλος, τόνισε: “Το 2024 οι μετακινήσεις στο δίκτυο του Ομίλου ΟΑΣΑ αυξήθηκαν σημαντικά συμβάλλοντας και σε αντίστοιχη αύξηση των εσόδων. Αποτυπώνεται έτσι, η ενίσχυση της εμπιστοσύνης του επιβατικού κοινού προς τις προσφερόμενες συγκοινωνιακές υπηρεσίες. Με όραμα, σχέδιο και μεθοδικότητα βελτιώνουμε καθημερινά τις προσφερόμενες υπηρεσίες. Προσθέτουμε νέα σύγχρονης τεχνολογίας λεωφορεία, διευρύνουμε σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση το δίκτυο μας, ανακαινίζουμε σταθμούς του ΜΕΤΡΟ, ξεκινάμε πλήρη εκσυγχρονισμό και προμήθεια νέων συρμών. Η εφαρμογή του Tap & Pay σε όλα το δίκτυο αποτελεί ένα ακόμα βήμα στην εξελικτική πορεία των δημοσίων αστικών Συγκοινωνιών Αττικής. Με βάση το στρατηγικό σχέδιο μεταφορών, κινούμαστε με σταθερά βήματα και στοχευμένες παρεμβάσεις προς το όραμα ώστε τα ΜΜΜ να αποτελούν την πρώτη επιλογή για την μετακίνηση των κάτοικων και επισκεπτών συμβάλλοντας αποφασιστικά στην βιώσιμη αστική κινητικότητα με έξυπνες, πράσινες μετακινήσεις και εξ ορθολογισμό της κυκλοφορίας”.
.
Source: traveldailynews.gr