Η κλιματική αλλαγή και οι αλλαγές των προτιμήσεων στις κλασικές θερινές διακοπές επηρεάζει τις προτιμήσεις των Ευρωπαίων και οδηγεί σε αναδιάρθρωση του τουρισμού στην Ελλάδα.
Καθημερινά ακούμε για την κλιματική αλλαγή, για αύξηση θερμοκρασίας στις χώρες της Μεσογείου, αλλαγές των προτιμήσεων στις κλασικές θερινές διακοπές των Ευρωπαίων… καταστάσεις που όχι μόνο συμβαίνουν αλλά επηρεάζουν άμεσα η έμμεσα και την ψυχολογία της τουριστικής ζήτησης που αφορά στη χώρα μας.
Εκτός από τα παραπάνω συντελείται (και συμβαίνει πλέον) η πλήρης αποδυνάμωση του πρωτογενούς τομέα, η εγκατάλειψη παραδοσιακών επαγγελμάτων, η απαξίωση παραγωγής μοναδικών διατροφικών προϊόντων ακόμα και με σήμανση Π.Ο.Π. (προστατευμένη ονομασία προέλευσης), λόγω των επικείμενων αλλαγών που υπάρχουν πλέον σε όλη την γεωγραφική κατανομή της Ελλάδας.
Αυτά τα γεγονότα τα οποία συμβαίνουν σήμερα έχουν και μία θετική πλευρά, που τείνει να εξομοιώσει τις αρνητικές επιπτώσεις. Ίσως είναι η καλύτερη χρονική συγκυρία να δώσουμε σοβαρή βάση και προσέγγιση στην ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού, ειδικά σε απομακρυσμένες περιοχές με πλούσιο ιστορικό, φυσικό περιβάλλον σε συνδυασμό με την ενίσχυση των τοπικών κοινωνικών δομών, τη συγκράτηση του πληθυσμού, με απώτερο στόχο την ανάδειξη μιας άλλης άγνωστης Ελλάδας με μοναδικά χαρακτηριστικά.
Μία τέτοια μορφή θα μπορούσε να είναι ο Τουρισμός Τρίτης Ηλικίας, ο Ιατρικός Τουρισμός αφού οι συγκυρίες το επιτρέπουν και μπορούν να αναπτυχθούν αρχικά χωρίς ιδιαίτερη μεγάλη προσπάθεια. Όμως, για να γίνει αυτό χρειάζεται άμεσα η ενημέρωση του ντόπιου πληθυσμού με επιχειρηματολογία από διάφορους φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης – και όχι μόνο – η ενίσχυση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας για κατασκευή ποιοτικών ανωδομών μέσα από τραπεζικό δανεισμό η αναπτυξιακά προγράμματα του προγράμματος ΕΣΠΑ. Ίσως τώρα να είναι η κατάλληλη ώρα για τη δημιουργία Οργανισμών Διαχείρισης Τουριστικού Προορισμού (D.M.O), με στόχευση όμως την άμεση και διαπροσωπική αποτελεσματική ενημέρωση και καθοδήγηση των τοπικών πληθυσμών και όχι δημιουργώντας απλά μία ιστοσελίδα αδιάφορη και εν συνεχεία μία άσκοπη χρήση των επιμέρους κοινωνικών δικτύων, που, ναι μεν είναι απαραίτητα, αλλά όχι τόσο αποτελεσματικά σε αυτήν την συγκυρία των μεγάλων κοινωνικών ανατροπών που συμβαίνουν σε όλη την ελληνική επικράτεια.
Ο κ. Δημήτρης Σούκουλης είναι εκπαιδευτικός Τουρισμού και διοικητικό στέλεχος ξενοδοχειακών επιχειρήσεων.
Source: traveldailynews.gr