Η ταξιδιωτική βιομηχανία αντιμετωπίζει μεταμορφώσεις με την άνοδο αυτοματοποιημένων πρακτόρων Τεχνητής Νοημοσύνης, αλλάζοντας την προετοιμασία και εμπειρία ταξιδιού, σύμφωνα με νέα έκθεση της Phocuswright.
Η ταξιδιωτική βιομηχανία βρίσκεται στο κατώφλι ενός σημαντικού μετασχηματισμού, οδηγούμενη από την άνοδο των αυτοματοποιημένων πρακτόρων Τεχνητής Νοημοσύνης, σύμφωνα με μια νέα έκθεση της Phocuswright. Αυτοί οι “έξυπνοι” βοηθοί, ικανοί να μαθαίνουν, να προσαρμόζονται και να εκτελούν εργασίες χωρίς συνεχή ανθρώπινη επίβλεψη, έχουν τη δυνατότητα να φέρουν επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζουμε, κάνουμε κρατήσεις και βιώνουμε τα ταξίδια.
Στην έκθεσή της, “Έρχεται η αληθινή αυτοματοποιημένη Τεχνητή Νοημοσύνη στα ταξίδια”, η Phocuswright, κορυφαία εταιρεία ερευνών της ταξιδιωτικής βιομηχανίας, εμβαθύνει στην εμφάνιση αυτοματοποιημένων πρακτόρων και τις επιπτώσεις τους στο μέλλον των ταξιδιών. Η έκθεση διερευνά τις δυνατότητες αυτών των πρακτόρων, τον πιθανό αντίκτυπο σε διάφορους ρόλους του κλάδου και τα βασικά ερωτήματα που αφορούν την υιοθέτηση και τη ρύθμισή τους.
“Οι αυτοματοποιημένοι πράκτορες Τεχνητής Νοημοσύνης είναι έτοιμοι να αναδιαμορφώσουν το τοπίο των ταξιδιών, να αυτοματοποιήσουν εργασίες, να εξατομικεύσουν τις εμπειρίες μας και ενδεχομένως να διαπραγματευτούν για λογαριασμό μας”, δήλωσε ο Norm Rose, Senior Technology and Corporate Market Analyst στη Phocuswright και συν-συγγραφέας της έκθεσης. “Ενώ αυτή η τεχνολογία βρίσκεται ακόμα στα αρχικά της στάδια, οι δυνατότητές της να μεταμορφώσει τη βιομηχανία είναι αναμφισβήτητη. Οι ταξιδιωτικές εταιρείες πρέπει να κατανοήσουν τις επιπτώσεις των αυτοματοποιημένων πρακτόρων και να προετοιμαστούν για ένα μέλλον όπου η Τεχνητή Νοημοσύνη θα διαδραματίζει όλο και πιο κεντρικό ρόλο”.
Τα βασικά στοιχεία από την έκθεση είναι τα ακόλουθα:
- Αυξημένη αποτελεσματικότητα και εξατομίκευση: Οι AI πράκτορες μπορούν πραγματικά να αυτοματοποιήσουν τη διαδικασία ταξιδιωτικών κρατήσεων, αντικαθιστώντας ενδεχομένως τις μη αυτόματες εργασίες έρευνας και κράτησης που εκτελούν επί του παρόντος οι ταξιδιώτες, οδηγώντας σε αυξημένη αποτελεσματικότητα και εξατομίκευση.
- Προκλήσεις για τα παλαιού τύπου συστήματα: Ο αυξημένος όγκος ερωτήσεων για αγορές που δημιουργούνται από AI πράκτορες θα μπορούσε να δημιουργήσει προκλήσεις για τα παλαιού τύπου συστήματα ταξιδιών, απαιτώντας από τη βιομηχανία να προσαρμοστεί και να βελτιστοποιήσει την υποδομή. Η έκθεση εκτιμά ότι οι AI πράκτορες θα μπορούσαν να αυξήσουν τον αριθμό των κλήσεων αγορών σε ταξιδιωτικά συστήματα έως και 40%.
- Βελτιωμένη εξατομίκευση: Οι προσπάθειες εξατομίκευσης θα ενισχυθούν από τους AI πράκτορες, αξιοποιώντας τεράστιες ποσότητες δεδομένων για να προσαρμόσουν τις ταξιδιωτικές προτάσεις και εμπειρίες σε μεμονωμένες προτιμήσεις.
- Ιδιοκτησία και ανταγωνισμός: Το ζήτημα της “ιδιοκτησίας” των AI πρακτόρων παραμένει ανοιχτό, με τεχνολογικούς κολοσσούς, OTA και εξειδικευμένες ταξιδιωτικές εταιρείες να διεκδικούν μια θέση σε αυτήν την αναδυόμενη αγορά.
- Αντίκτυπος στο εργατικό δυναμικό: Ο αντίκτυπος στο εργατικό δυναμικό των ταξιδιών θα μπορούσε να είναι σημαντικός, με ορισμένες θέσεις εργασίας να αντικαθίστανται δυνητικά από Τεχνητή Νοημοσύνη, ενώ άλλες να αυξάνονται και να βελτιώνονται. Η έκθεση προτείνει ότι έως και το 30% των θέσεων εργασίας ταξιδιωτικών πρακτόρων θα μπορούσαν να αυτοματοποιηθούν από πράκτορες Τεχνητής Νοημοσύνης την επόμενη δεκαετία.
- Νομικές και ρυθμιστικές ανησυχίες: Οι νομικές και κανονιστικές ανησυχίες που αφορούν τους AI πράκτορες, ιδίως όσον αφορά στην ευθύνη και το απόρρητο των δεδομένων, θα πρέπει να αντιμετωπιστούν, καθώς η τεχνολογία ωριμάζει.
Η άνοδος των AI πρακτόρων και άλλες βασικές τάσεις στην Τεχνητή Νοημοσύνη θα διερευνηθούν περαιτέρω στο The Phocuswright Conference, που θα πραγματοποιηθεί στις 19-21 Νοεμβρίου 2024, στο Phoenix της Αριζόνα.
.
Source: traveldailynews.gr