O Donat Rétif, CEO της Loveholidays λέει ότι η βιωσιμότητα δεν αποτελεί τρέχουσα προτεραιότητα για την εταιρεία, επικαλούμενος τακτικές έρευνες που υποδηλώνουν ότι το ζήτημα δεν είναι «πολύ σημαντικό» για τους καταναλωτές.
Ο Retif είπε ότι η OTA δεν ώθησε σε βιώσιμες επιλογές ούτε εστίασε στη βιωσιμότητα των προϊόντων επειδή οι πελάτες της «δεν ενδιαφέρονται πραγματικά» για το ζήτημα όταν πρόκειται για κράτηση διακοπών.
Τα σχόλιά του ήρθαν παρά το γεγονός ότι άλλοι μεγάλοι φορείς εκμετάλλευσης επέμεναν ότι το βάρος παρέμεινε σε αυτούς και σε άλλους προμηθευτές για τη βελτίωση της βιωσιμότητας σε ολόκληρο τον κλάδο.
Ο Retif επισήμανε μια τακτική έρευνα για να ρωτήσει εάν η βιωσιμότητα ήταν σημαντική για τους πελάτες και αν θα πλήρωναν περισσότερα για βιώσιμες διακοπές.
«Συνήθως έρχεται 20ο από τα 36 κριτήρια [σε σημασία] και όταν ρωτάμε “είσαι διατεθειμένος να πληρώσεις 1 £ επιπλέον” έρχεται 36ο . Κανείς δεν είναι έτοιμος να δεσμευτεί σε αυτό», είπε.
Ως αποτέλεσμα, η εταιρεία δεν πιέζει τους πελάτες «με τον ένα ή τον άλλο τρόπο» στις προτιμήσεις κρατήσεών τους. «Πάντα αφήνουμε τον καταναλωτή να επιλέξει», είπε.
Ο Retif είπε ότι η OTA προσφέρει φίλτρα για πελάτες που πιστεύουν ότι η βιωσιμότητα είναι μια σημαντική παράμετρος κατά την κράτηση μιας αεροπορικής εταιρείας ή ενός ξενοδοχείου «έτσι έχουν το περιεχόμενο και τις πληροφορίες για να κάνουν την επιλογή».
Ωστόσο, όταν αμφισβητήθηκε εάν η χαμηλή προτεραιότητα της εταιρείας σε θέματα βιωσιμότητας θα μπορούσε να θεωρηθεί ως «γροθιά», είπε ότι ένας «σαφής οδικός χάρτης» θα ήταν ένας τρόπος για να φέρει αλλαγή στον τομέα.
Είπε: «Είναι μια μακρά συζήτηση… Ναι, είναι σημαντικό, πρέπει να πάρουμε τις σωστές αποφάσεις. … το να μιλάς γι’ αυτό, αν σε κάνει να νιώθεις καλύτερα, είναι ένα πράγμα, αλλά το να έχεις έναν σαφή οδικό χάρτη και σαφή σχέδια για να πραγματοποιήσεις τα πράγματα είναι καλύτερο.
«Στη Loveholidays εστιάζουμε σε ό,τι έχει σημασία και σήμερα, η βιωσιμότητα δεν είναι κάτι πολύ σημαντικό».
Αντίθετα, οι ηγέτες του Jet2holidays και της easyJet συμφώνησαν μαζί τους.
Ο διευθύνων σύμβουλος του Jet2.com και του Jet2holidays, Steve Heapy, δήλωσε: «Το παίρνουμε πολύ σοβαρά. Δεν είναι στην κορυφή της λίστας για πολλούς πελάτες, αλλά νομίζω ότι αυξάνεται στη λίστα αντιπαροχής. Και μάλλον θα γίνει πιο σημαντικό. Άρα είναι κάτι στο οποίο εστιάζουμε πολύ. Έχουμε μια μεγάλη ομάδα βιωσιμότητας».
Ο διευθύνων σύμβουλος των διακοπών της EasyJet, Garry Wilson, δήλωσε: «Η βιωσιμότητα ήταν πολύ σημαντική για μένα εδώ και πολύ καιρό. Νομίζω ότι είναι ευθύνη μας και όχι ευθύνη του πελάτη».
Ο Wilson είπε ότι ο ταξιδιωτικός πράκτορας είχε επίσης ευθύνη να χρησιμοποιήσει τις βέλτιστες πρακτικές, όπως η συνεργασία με ξενοδοχεία που χρησιμοποιεί σχετικά με τον τρόπο πληρωμής του προσωπικού ή τον τρόπο χρήσης των κερδών του προς όφελος της τοπικής κοινότητας.
Source: tourismtoday.gr