Ρεκόρ ανάπτυξης του χαρτοφυλακίου της σημείωσε το 2024 η Hilton, μια πορεία που φαίνεται ότι θα συνεχίσει με τους ίδιους ρυθμούς και το 2025.
Όπως ανέφερε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Hilton, Chris Nassetta, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των οικονομικών αποτελεσμάτων του τέταρτου τριμήνου και του έτους στους αναλυτές, η παγκόσμια αλυσίδα κατέγραψε ρυθμό ανάπτυξης μονάδων 7,3% το 2024 και αναμένει επιπλέον αύξηση 6%-7% το 2025. Οι μετατροπές αντιστοιχούσαν στο 45% των νέων ξενοδοχείων της Hilton το 2024. Τα πολυτελή και lifestyle brands αντιπροσώπευαν το 50% των νέων ανοιγμάτων, ενώ οι νέες κατασκευές αυξήθηκαν κατά 10% σε ετήσια βάση.
Μπορεί η δυναμική αυτή να συνεχιστεί φέτος, δεδομένου ότι τα λειτουργικά κόστη των ξενοδοχείων συνεχίζουν να αυξάνονται; Ο Nassetta πιστεύει πως ναι, για διάφορους λόγους.
«Πώς αψηφούμε τη βαρύτητα σε ένα δύσκολο περιβάλλον για νέες κατασκευές και ανάπτυξη γενικότερα;» αναρωτήθηκε.
Η απάντησή του βασίζεται στη δημοτικότητα της Hilton, η οποία, όπως είπε, απορροφά «δυσανάλογα μεγάλο μερίδιο» τόσο των μετατροπών ξενοδοχείων όσο και της χρηματοδότησης νέων έργων, παρά τα υψηλά επιτόκια.
Συνολικά, ο Nassetta ανέφερε ότι η εταιρεία αισθάνεται «λίγο καλύτερα» σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο, κυρίως επειδή οι προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ ανήκουν πλέον στο παρελθόν.
«Σήμερα έχουμε μια ολοκληρωμένη εκλογική διαδικασία», δήλωσε. «Υπάρχει μια ευρεία πεποίθηση… ότι οι προοπτικές οικονομικής ανάπτυξης βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα είναι πιο θετικές».
Το μέλλον της αγοράς ξενοδοχείων και η επίδραση των επιτοκίων
Ο Nassetta υιοθετεί μια πιο μακροπρόθεσμη προσέγγιση όσον αφορά την «πίεση» από τα επιτόκια και άλλες οικονομικές και πολιτικές προκλήσεις.
«Μέσα στα επόμενα ένα ή δύο χρόνια, τα επιτόκια θα μειωθούν συνολικά. Οι επενδυτές αισθάνονται ότι η απόσταση μεταξύ της προσφοράς και της ζήτησης μειώνεται, καθώς οι επιδόσεις έχουν βελτιωθεί λίγο», είπε. «Επίσης, πιστεύω πως παρατηρούμε μεγαλύτερη διαθεσιμότητα κεφαλαίων. Παρά τις δυσκολίες, διακρίνω μια τάση προς ένα πιο θετικό κλίμα».
Σχετικά με το ενδεχόμενο επιβολής νέων δασμών, ο Nassetta ανέφερε πως δεν έχει ακούσει ανησυχίες από ιδιοκτήτες ή επενδυτές για σημαντική αύξηση των εξόδων. Χαρακτήρισε τις πρόσφατες αναφορές για δασμούς σε αγαθά από τον Καναδά, το Μεξικό και την Κίνα ως «μια σειρά από λεπτές διαπραγματεύσεις, που αποτελούν μέρος της στρατηγικής για τη σύναψη των σωστών εμπορικών συμφωνιών».
Τόνισε, επίσης, ότι η Hilton έχει εφαρμόσει «επιθετική διαφοροποίηση» στην εφοδιαστική της αλυσίδα από την αρχή της πανδημίας.
Επιχειρηματικά ταξίδια και επερχόμενες πολυτελείς επενδύσεις
Ο Nassetta ανέφερε ότι ο τομέας των επαγγελματικών ταξιδιών πρέπει να ανακάμψει το 2025.
«Αυτό θα συμβεί όσο περισσότεροι εργαζόμενοι επιστρέφουν στο γραφείο και οι επιχειρήσεις επανέρχονται σε κανονικούς ρυθμούς λειτουργίας», εξήγησε.
«Αυτό είναι θετικό για την ανάκαμψη του τομέα των επαγγελματικών ταξιδιών. Οι τιμές παραμένουν υψηλότερες, η ζήτηση δεν έχει επανέλθει πλήρως, αλλά μέχρι το τέλος του έτους υπάρχουν καλές πιθανότητες να φτάσουμε σε αυτό το σημείο».
Το 2025 φέρνει αρκετές σημαντικές πολυτελείς ξενοδοχειακές προσθήκες στις αλυσίδες Waldorf Astoria και Conrad παγκοσμίως. Το Waldorf Astoria New York θα ανοίξει ξανά την άνοιξη, ενώ νέα Waldorf Astoria ξενοδοχεία θα λειτουργήσουν στην Κόστα Ρίκα, τη Σαγκάη, την Οσάκα και το Μαρόκο. Τα Conrad Hotels θα επεκταθούν με νέα καταλύματα στο Αμβούργο και την Αθήνα.
Τα νέα Hilton στην Αθήνα
Μετά από 60 ολόκληρα χρόνια παρουσίας στην Αθήνα, το εμβληματικό Athens Hilton μεταμορφώνεται στον νέο πολυτελή προορισμό The Ilisian, ο οποίος θα περιλαμβάνει ξενοδοχειακά δωμάτια αλλά και κατοικίες κάτω από τα brands Conrad και Waldorf Astoria.
Αυτή τη στιγμή η Hilton διαθέτει δύο ξενοδοχεία στην Αθήνα, το A77 Suites, an SLH Hotel, που βρίσκεται στην Οδό Αδριανού στην Πλάκα, και το Hilton Garden Inn Athens Syggrou Avenue, στη Λεωφόρο Συγγρού. Σύντομα θα προστεθεί και το Adia, της Isrotel, που θα λειτουργήσει στην Ομόνοια, και θα ενταχθεί στο brand Curio Collection by Hilton.
Συνολικά στην Ελλάδα, η Hilton διαθέτει 44 εν λειτουργία και υπό ανάπτυξη ξενοδοχεία.
Οικονομικές επιδόσεις της Hilton
Η Hilton κατέγραψε αύξηση 3,5% έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) το τέταρτο τρίμηνο, φτάνοντας τα 110,33 δολάρια, ενώ για το σύνολο του έτους αυξήθηκε κατά 2,7%, στα 115,09 δολάρια.
Η αύξηση της μέσης ημερήσιας τιμής (ADR) ενίσχυσε την απόδοση της εταιρείας, με το ADR να αυξάνεται κατά 1,9% στο τέταρτο τρίμηνο (στα 157,73 δολάρια) και κατά 1,6% στο σύνολο του έτους (στα 159,55 δολάρια).
Η μέση πληρότητα του δικτύου της Hilton έφτασε στο 69,9% το τέταρτο τρίμηνο και στο 72,1% για το έτος, σημειώνοντας μικρές αυξήσεις.
Τα έσοδα από διαχείριση και δικαιώματα franchise αυξήθηκαν κατά 4,8% στο τρίμηνο και 9,1% στο σύνολο του έτους.
Source: tornosnews.gr
