Tα βιώσιμα ταξίδια είναι σημαντικά για το 83% των ταξιδιωτών, ωστόσο αναδύεται μια αίσθηση φθοράς σε παγκόσμιο επίπεδο, η οποία τροφοδοτείται από τις συνεχιζόμενες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ταξιδιώτες για να κάνουν πιο βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές, όπως αποκαλύπτει νέα έρευνα της Booking.com.
Τα ευρήματα της έρευνας, τα οποία προέκυψαν από περισσότερους από 31.000 ταξιδιώτες σε 34 χώρες και περιοχές, διαπίστωσαν ότι σχεδόν οι μισοί (45%) αισθάνονται ότι το να ταξιδεύουν πιο βιώσιμα είναι σημαντικό, αλλά όχι πρωταρχικό μέλημα κατά τον σχεδιασμό ή την κράτηση ενός ταξιδιού, ενώ σε ποσοστό 28% οι ταξιδιώτες δηλώνουν ότι έχουν κουραστεί να ακούνε συνεχώς για την κλιματική αλλαγή και το ένα τρίτο (33%) πιστεύει ότι η ζημιά που έχει ήδη γίνει είναι μη αναστρέψιμη.
Θετικές προθέσεις και νέες προκλήσεις
Κοιτάζοντας μπροστά, το 75% των ταξιδιωτών παγκοσμίως δηλώνουν ότι επιθυμούν να ταξιδέψουν πιο βιώσιμα τους επόμενους 12 μήνες και σε ποσοστό 43% ότι θα αισθάνονται ενοχές όταν κάνουν λιγότερο βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές. Όσον αφορά τα κίνητρα μεταξύ εκείνων που θέλουν να ταξιδέψουν πιο βιώσιμα, σε ποσοστό 32% θέλουν να το κάνουν, καθώς πιστεύουν ότι είναι το σωστό.
Ωστόσο, ένα αίσθημα απογοήτευσης απέναντι στην πραγματοποίηση πιο βιώσιμων ταξιδιωτικών επιλογών μπορεί να αναιρεί αυτές τις προθέσεις. Νέοι τομείς διερεύνησης που εξετάστηκαν για πρώτη φορά φέτος αποκαλύπτουν ότι ορισμένοι ταξιδιώτες δεν αναγνωρίζουν τη σημασία του να δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στον αποτύπωμά τους, καθώς το ένα τρίτο (33%) πιστεύει ότι η ζημιά που έχει ήδη γίνει είναι μη αναστρέψιμη και ότι οι ταξιδιωτικές επιλογές που κάνουν δεν πρόκειται να το αλλάξουν αυτό.
Στην πραγματικότητα, το ένα τέταρτο των ταξιδιωτών (25%) δεν πιστεύουν ότι η κλιματική αλλαγή είναι τόσο σοβαρή όσο την παρουσιάζουν οι άνθρωποι.
Επιπλέον, ορισμένοι θεωρούν ότι ο χρόνος που αφιερώνουν στα ταξίδια τους είναι πολύ πολύτιμος για να βάλουν τη βιωσιμότητα στην κορυφή της λίστας λήψης αποφάσεων (28%).
Το να μην βλέπουν την αειφορία στην πράξη συμβάλλει επίσης στην αίσθηση αδυναμίας -πάνω από το ένα τρίτο (34%) των ταξιδιωτών πιστεύουν ότι το να λειτουργεί κανείς με βιώσιμο τρόπο σε έναν προορισμό που δεν εφαρμόζεται η βιωσιμότητα, μοιάζει άσκοπο.
Η κοινή ευθύνη
Ο ρόλος που οι ταξιδιώτες αισθάνονται ότι μπορούν να διαδραματίσουν στην αντιμετώπιση των αρνητικών επιπτώσεων των ταξιδιών αναδεικνύει επίσης τις προσδοκίες τους σχετικά με τη συνεργασία. Ένα αξιοσημείωτο 71% των ταξιδιωτών δηλώνουν ότι θέλουν να αφήσουν τα μέρη που επισκέπτονται καλύτερα από ό,τι όταν έφτασαν (έναντι 66% πέρυσι), και η πρόσθετη φετινή έρευνα δείχνει ότι σε ποσοστό 45% πιστεύουν ότι οι ίδιοι έχουν τη δυνατότητα να αντιμετωπίσουν τις κοινωνικές επιπτώσεις των ταξιδιών.
Από την άλλη πλευρά, σε ποσοστό 44% πιστεύουν ότι οι κυβερνήσεις διαθέτουν τις περισσότερες δυνατότητες για την αντιμετώπιση των οικονομικών επιπτώσεων και το 43% ότι οι πάροχοι ταξιδιωτικών υπηρεσιών κατέχουν το κλειδί για την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών παραγόντων. Επιπλέον, το 40% των ταξιδιωτών πιστεύουν ότι οι κυβερνήσεις είναι υπεύθυνες για την εκπαίδευση των ανθρώπων σχετικά με τις επιπτώσεις των ταξιδιών και του τουρισμού.
Οι ευθύνες επεκτείνονται στον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές υποστηρίζονται για να εκπληρώσουν τις προθέσεις τους. Το να συναντήσουν ένα κατάλυμα που χαρακτηρίζεται ως πιο βιώσιμο είναι πιο ελκυστικό για σχεδόν τους μισούς ταξιδιώτες (45%) και η συνέπεια των προτύπων πιστοποίησης είναι ζωτικής σημασίας για τον εντοπισμό αυτών των επιλογών, με το 67% να συμφωνεί ότι όλοι οι ιστότοποι κρατήσεων για ταξίδια θα πρέπει να χρησιμοποιούν τις ίδιες βιώσιμες πιστοποιήσεις ή επισημάνσεις.
Ωστόσο, ο αριθμός των ταξιδιωτών που ενδιαφέρονται να μάθουν περισσότερα σχετικά με το γιατί το κατάλυμα έλαβε αυτή τη σήμανση είναι μειωμένος κατά 17 ποσοστιαίες μονάδες (στο 52%) σε σύγκριση με την ίδια χρονική στιγμή πέρυσι, υποδεικνύοντας την ανάγκη για απλή, σαφή επικοινωνία που επιτρέπει την εύκολη λήψη αποφάσεων ανεξαρτήτως προτεραιοτήτων.
Βιώσιμες επενδύσεις
Παρά τις αναδυόμενες απογοητεύσεις, οι ταξιδιώτες που λένε ότι κάνουν πιο προσεκτικές επιλογές αισθάνονται επίσης ότι οι πιο βιώσιμες ταξιδιωτικές εμπειρίες προσθέτουν πραγματικά αξία στα ταξίδια τους. Νέοι τομείς έρευνας στη φετινή έκθεση διαπίστωσαν ότι το 62% των ταξιδιωτών αναγνωρίζουν ότι είναι η καλύτερη εκδοχή του εαυτού τους όταν ταξιδεύουν πιο βιώσιμα και κατά συνέπεια μεταφέρουν αυτή τη θετικότητα στο σπίτι τους, όπως και το 67% αισθάνονται ότι το να παρακολουθούν βιώσιμες πρακτικές κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους εμπνέει να είναι πιο βιώσιμοι στην καθημερινή τους ζωή.
Από εκείνους που υιοθέτησαν βιώσιμες συμπεριφορές στα ταξίδια τους, το 96% θεώρησε ότι αυτό θα ενίσχυε τις περιηγήσεις ή τις δραστηριότητες για αυθεντικές, τοπικές και πολιτιστικές εμπειρίες, το 93% ψώνισε σε μικρά, ανεξάρτητα καταστήματα και το 93% σχεδίασε τα ταξίδια του έτσι ώστε να μπορεί να περπατήσει, να κάνει ποδήλατο ή να χρησιμοποιήσει τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
.
2
Source: money-tourism.gr