Συγκρατημένη αισιοδοξία εκφράζουν οι λιανέμποροι του κλάδου των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών αναφορικά με την κίνηση της αγοράς κατά το Σαββατοκύριακο της Βlack Friday.Αν και αποφεύγουν να δώσουν συγκεκριμένα στοιχεία σχετικά με την ποσοστιαία μεταβολή της επισκεψιμότητας αλλά και των τελικών αγορών που πραγματοποιήθηκαν μέχρι τώρα στο πλαίσιο του διεθνούς εκπτωτικού εθίμου, εν τούτοις δηλώνουν σχετική ικανοποίηση εστιάζοντας στη χθεσινή δραστηριότητα της αγοράς. Ωστόσο, πέραν της Παρασκευής, προσδοκούν σε καλές πωλήσεις καθόλη τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου και της Δευτέρας λόγω Cyber Monday, με το ηλεκτρονικό κανάλι να έχει την τιμητική του.Σύμφωνα με τα στοιχεία της NIQ GfK, οι περισσότεροι καταναλωτές δεν έχουν προγραμματίσει απόλυτα τις αγορές τους, διατηρούν στάση αναμονής, περιμένοντας τις τελευταίες στιγμές για να αξιολογήσουν τις καλύτερες «ευκαιρίες». Τα είδη ρουχισμού και υπόδησης, καθώς και τα προϊόντα τεχνολογίας, βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων, με πάνω από τους μισούς καταναλωτές να είναι έτοιμοι να επωφεληθούν από τις εκπτώσεις. Ακολουθούν οι μικρές και μεγάλες οικιακές συσκευές, που επίσης προσελκύουν σημαντικό ενδιαφέρον.Οι προτιμήσεις των καταναλωτώνΟι άνδρες δείχνουν μεγαλύτερη προτίμηση στα προϊόντα τεχνολογίας, ενώ οι γυναίκες επικεντρώνονται περισσότερο στα είδη ρουχισμού και υπόδησης. Μεταξύ των προϊόντων τεχνολογίας, οι συσκευές smartphone κυριαρχούν στις προτιμήσεις, με τις τηλεοράσεις και τα laptops/notebooks να ακολουθούν.Επιπλέον, πολλοί καταναλωτές σκοπεύουν να εκμεταλλευτούν την εκπτωτική περίοδο για την αγορά ειδών πρώτης ανάγκης, όπως προϊόντα από τα Super Market.Οι online αγορές συνεχίζουν να διατηρούν ισχυρή δυναμική και φέτος, εξισορροπώντας την επιλογή του φυσικού καταστήματος. Οι καταναλωτές θέτουν ως προϋπόθεση για την επιλογή είτε φυσικού είτε ηλεκτρονικού καταστήματος τις πολύ καλές τιμές και προσφορές, καθώς και την ποικιλία μαρκών. Η διαθεσιμότητα των προϊόντων παίζει σημαντικό ρόλο στην επιλογή του φυσικού καταστήματος, ενώ οι εγγυήσεις που προσφέρονται αποτελούν κυρίαρχο χαρακτηριστικό για την επιλογή ηλεκτρονικού καταστήματος.Ειδικά στον κλάδο των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών τα στοιχεία της NIQ GfK δείχνουν ότι «με βάση τις μετρήσεις των προηγούμενων ετών, η εβδομάδα του Black Friday είναι υπερδιπλάσια σε πωλήσεις σε σχέση με μια μέση εβδομάδα κατά την διάρκεια του έτους, ενώ τα δύο τελευταία χρόνια έχει αυξήσει την σημαντικότητά της. To γεγονός αυτό καταδεικνύει ότι η συγκεκριμένη προωθητική ενέργεια αφενός παραμένει ιδιαίτερα σημαντική και δημοφιλής για το ελληνικό αγοραστικό κοινό και αφετέρου ότι η διάρκεια των προωθητικών ενεργειών γίνεται όλο και μεγαλύτερη. Σημαντική θέση στις προωθητικές ενέργειες του Black Friday έχουν κυρίως τα premium προϊόντα, όπου οι εκπτωτικές ενέργειες έχουν μεγαλύτερο αντίκτυπο στην τσέπη του καταναλωτή. Χαρακτηριστικό είναι ότι τα τελευταία χρόνια η μέση τιμή των κατηγοριών που πωλούνται κατά την διάρκεια του Black Friday, όπως είναι τα smart phones, οι τηλεοράσεις ή οι σκούπες, είναι υψηλότερη σε σχέση με την μέση τιμή της χρονιάς, γεγονός που ερμηνεύεται λόγω της μεγαλύτερης συμμετοχής στις πωλήσεις premium προϊόντων και μαρκών κατά την διάρκεια του εν λόγω προωθητικού event».Αλλαγή νοοτροπίαςΌπως τονίζεται από τους ανθρώπους που παρακολουθούν την αγορά η φετινή Black Friday αποτυπώνει την αλλαγή στη νοοτροπία των Ελλήνων καταναλωτών, οι οποίοι επιδεικνύουν ισορροπία μεταξύ της αξιοποίησης των προσφορών και της προσοχής στο πόσα θα δαπανήσουν.Όσον αφορά τη κατά κεφαλήν δαπάνη, η Klarna επισημαίνει σε σχετική ανάλυσή της ότι η πλειοψηφία των καταναλωτών σχεδιάζει να δαπανήσει συνολικά από 101-250€. Λιγότεροι είναι οι καταναλωτές που σχεδιάζουν να δαπανήσουν από 250 ευρώ και πάνω. Αξιοσημείωτη είναι η διαπίστωση, σύμφωνα με την οποία, το 58,7% των καταναλωτών δηλώνει ότι αναζητά και αγοράζει προϊόντα online, ενισχύοντας τη στροφή προς το ηλεκτρονικό εμπόριο.Παράλληλα, το 25% αναζητά προσφορές online, αλλά ολοκληρώνει τις αγορές του σε φυσικά καταστήματα. Αντίθετα, μόλις το 12,7% παραμένει πιστό στις παραδοσιακές αγορές αποκλειστικά σε φυσικά καταστήματα.
Source: naftemporiki.gr